StuUngar Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Full Tilt Poker Game #928921427: Table Tiger (heads up) - $500/$1000 - Limit Hold'em - 23:43:26 ET - 2006/08/23Seat 1: eastsideslim ($113,579) Seat 2: TexasLimitKing ($53,004) TexasLimitKing posts the small blind of $250 eastsideslim posts the big blind of $500 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** TexasLimitKing raises to $1,000 eastsideslim calls $500 *** FLOP *** eastsideslim checks TexasLimitKing bets $500 helstock (Observer): slim u r sick eastsideslim raises to $1,000 TexasLimitKing calls $500 *** TURN *** eastsideslim bets $1,000 TexasLimitKing calls $1,000 helstock (Observer): killing tex *** RIVER *** eastsideslim bets $1,000 TexasLimitKing calls $1,000 *** SHOW DOWN *** eastsideslim shows (two pair, Queens and Sixes) TexasLimitKing shows (two pair, Queens and Sixes) TexasLimitKing wins the pot ($7,999.50) with two pair, Queens and Sixes *** SUMMARY *** Total pot $8,000 | Rake $0.50 Board: Seat 1: eastsideslim (big blind) showed and lost with two pair, Queens and Sixes Seat 2: TexasLimitKing (small blind) showed and won ($7,999.50) with two pair, Queens and Sixes Dealer: Hand #928923156 Dealer: eastsideslim has 15 seconds left to act eastsideslim: wtf Dealer: eastsideslim has timed out Dealer: TexasLimitKing wins the pot ($500) eastsideslim: u can only beat one hand eastsideslim: how can u call with 44 eastsideslim: board QQ662 eastsideslim: i have 33 eastsideslim: i dont like that eastsideslim: something not right TexasLimitKing: just continue eastsideslim: how can u call with 44 TexasLimitKing: im not g oing to tell u how i play poker or read u eastsideslim: im done eastsideslim: u made a lot of good reads eastsideslim: but thats just impossible TexasLimitKing: apparently not eastsideslim: only 1 hand u can beat TexasLimitKing: yes eastsideslim: not 22 eastsideslim: 2,3 or 33 eastsideslim: curisity call or misclick is misreading the board is only possibility TexasLimitKing: no comment Dealer: Hand #928945750 Dealer: Hand #928945750 has been canceled Dealer: TexasLimitKing wins the pot Visst, det är en väldigt spektakulär hand, men det kan ju omöjligen vara en read. Eastsideslim reraisar på flopp, höjer på turn och river. På rivern tycker jag det rent ut sagt är en skitsyn av TexasLimitKing. Det faktum är att han har pottodds på 1 till 7 är väl den ända anledning som han har för att överhuvudtaget överväga en syn. Jag tror han tog fel på brädet eller klickade fel, för han kan ju inte sätta honom på 2-3 eller 3-3 efter så många raise... Citera
mgps Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Visst, det är en väldigt spektakulär hand, men det kan ju omöjligen vara en read. Eastsideslim reraisar på flopp, höjer på turn och river. På rivern tycker jag det rent ut sagt är en skitsyn av TexasLimitKing. Det faktum är att han har pottodds på 1 till 7 är väl den ända anledning som han har för att överhuvudtaget överväga en syn. Jag tror han tog fel på brädet eller klickade fel, för han kan ju inte sätta honom på 2-3 eller 3-3 efter så många raise... det är iofs bara 1 raise. syn pre och sen bet turn och river ej raise... Citera
StuUngar Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 det är iofs bara 1 raise. syn pre och sen bet turn och river ej raise... Har du rätt i, missförstånd pga av jag använder fel term. Raise på flopp, bet på turn och bet på river... Citera
cassano Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 TexasLimitKing spelar typ alltid shorthanded och äger man sin motståndare där så mosar man in mer BB/100 än 0.6bb.... De siffror jag sett ligger på drygt 5bb/100 och den siffran är över nästan 22k händer dvs "ganska" rättvisande.... Länk: http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=7494286 HAHAHA Citera
Myssion Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 pga varians ja, du tror väl ändå inte han vinner 5big bets /100 händer på dne nivån. skulle gissa att winraten ligger där någonstans, 0.5-1 big bets/100 händer men jag spelar ej limit(alls, bara NL nu) på den nivån så svårt att säga. kanske lägre. Folk på 2+2 har dataminat highstakes-spelet på FullTilt, jag kommer inte ihåg någon exakt siffra, men det är bra mycket högre än 0.6BB/100, och över många händer. Citera
DrRoland Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Låter mest som svammel när det sätts in i ett sammanhang av en enda hand, för att rättfärdiga spelet i den enda handen, och av denna extrema typ. Good call btw. Krävs god fantasi för att göra den flera ggr. Kan ju bara hålla med. Finns absolut ingenting som rättfärdigar sådant här spel. Rivern har ju dödat allt han har, så det finns igentligen bara 3 alternativ: 1, Felklick 2, Fuskprogram 3, Betalar av för att se handen Citera
eurythmech Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Imponerande att vi har 50 pers på forumet som slår 500/1k Citera
Gäst Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Imponerande att vi har 50 pers på forumet som slår 500/1k lol @ 500/1k... 1k/2k är mkt svårare. Citera
DrRoland Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Imponerande att vi har 50 pers på forumet som slår 500/1k Du är rolig du? Du tror på fullt allvar att det finns folk med övernaturliga krafter som som kan sätta folk på en specifik hand? Det här är dessutom fixed, så det finns inte ens något bettingmönster att gå på. Citera
jackbalsam Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Kan ju bara hålla med. Finns absolut ingenting som rättfärdigar sådant här spel.Rivern har ju dödat allt han har, så det finns igentligen bara 3 alternativ: 1, Felklick 2, Fuskprogram 3, Betalar av för att se handen Tvåan verkar vettig. Citera
Sylwester Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Du är rolig du?Du tror på fullt allvar att det finns folk med övernaturliga krafter som som kan sätta folk på en specifik hand? Det här är dessutom fixed, så det finns inte ens något bettingmönster att gå på. lol Citera
eurythmech Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Du är rolig du?Du tror på fullt allvar att det finns folk med övernaturliga krafter som som kan sätta folk på en specifik hand? Det här är dessutom fixed, så det finns inte ens något bettingmönster att gå på. Ah! My bad. Citera
Gäst Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Om det nu hade varit ett missklick eller liknande, varför skulle han då inte erkänna det? Det är ju inget att skämmas för direkt. Nu har han ju förklarat varför han tog synen och då får man väl helt enkelt bara acceptera det. Sen om man tycker det är en dålig syn så är det ju en annan sak. Däremot när idioter som Roland börjar prata om fuskprogram så blir det bara patetiskt. Fast i och för sig, det kanske är just sådana hjärndöda inlägg man kan förvänta sig utav en av forumets mest hjärndöda medlemmar. Citera
Franco_Baresi Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Wow, du har verkligen ingen koll Joe. Inte första gången sen Sundsvall brann som Staahla går in och bara äger... vilken räv... Citera
Franco_Baresi Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Det kan ju lika gärna vara så att det är en ren och skär mis-click... TLK hävdar sedan för att nå legendstatus att han haft värsta readen tack vare olika faktorer. Ni måste ju iaf ställa er lite kritiska till det. Han slår två händer och synar en 6 to 1 i ett online FL-spel med standardaction och hänvisar till timing-tells (lol) och psykologiska faktorer. Grymt om han nu gjorde värsta readen men jag ställer mig jävligt tveksam och det borde kanske även ni andra göra. För en gång skull är inte DrRoland helt ute och cyklar. Citera
eurythmech Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Han cyklar med stödhjulen på, som vanligt Nu listade han väl timing tells som den minst viktiga faktorn, om jag inte minns fel. Och varför är timing tells lol? Självklart är jag inte helt säker på att det gick till exakt som TLK sa, men det känns ju inte alls orimligt. Citera
Gislo Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Om det nu hade varit ett missklick eller liknande, varför skulle han då inte erkänna det? QUOTE] Hyllad hjälte eller sömnigt misstag.... ja du, varför skulle man inte erkänna det senare egentligen... Citera
Gäst Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Det kan ju lika gärna vara så att det är en ren och skär mis-click... TLK hävdar sedan för att nå legendstatus att han haft värsta readen tack vare olika faktorer. Ni måste ju iaf ställa er lite kritiska till det. Han slår två händer och synar en 6 to 1 i ett online FL-spel med standardaction och hänvisar till timing-tells (lol) och psykologiska faktorer. Grymt om han nu gjorde värsta readen men jag ställer mig jävligt tveksam och det borde kanske även ni andra göra. För en gång skull är inte DrRoland helt ute och cyklar. Klart det det är möjligt men att hävda att det är någon form av fuskprogram inblandat känns bara...patetiskt. Citera
boman Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Du är rolig du?Du tror på fullt allvar att det finns folk med övernaturliga krafter som som kan sätta folk på en specifik hand? Lägg den som signatur, den var så attans grym. Citera
Franco_Baresi Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Klart det det är möjligt men att hävda att det är någon form av fuskprogram inblandat känns bara...patetiskt. Ja, den biten stödjer jag givetvis inte... Han cyklar med stödhjulen på, som vanligt Roland är King, du har bara inte kommit till insikt Och varför är timing tells lol? Att man ska kunna narrow down något så hårt med hjälp av timing tells i ett FL-lir känns lite magstarkt... och även om nu tajmingen skvallrar om bluff (och inte distraktion, värdebetsfundering, c/r, c/c etc etc) finns det ju ett ganska brett spektra av bluffar och man skulle ju i sådana fall kunna fråga sig varför han då inte höjer. Rent spontant utan att ha tänkt efter känns det som att det borde innebära mer värde(EDIT: Gav jag mig in i något nu som jag bör ångra.. lol.. obehagskänslor pulserar). Självklart är jag inte helt säker på att det gick till exakt som TLK sa, men det känns ju inte alls orimligt. Precis.. det är ju det jag vill få fram... man kan ju inte bara köpa allt med hull och hår... måste ju hela tiden ställa sig ifrågasättande till info, i synnerhet spektakulär sådan som denna. Citera
JoeFalk Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Citat:Ursprungligen postat av Staahla Wow, du har verkligen ingen koll Joe. Enlight us om vad som är såååå jävla fel...... Måste vara ensamt där uppe på toppen (?) Hoppas d e fin utsikt Citera
thefman Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 TLK's raka motsats måste ju vara DrRoland =) Vilket jävla joke... Citera
Franco_Baresi Postad 2 April , 2007 Rapport Postad 2 April , 2007 Enlight us om vad som är såååå jävla fel...... Måste vara ensamt där uppe på toppen (?) Hoppas d e fin utsikt Kom igen Joe... du var helt fel ute. Staahla är ta mig fan den vettigaste medlemmen på hela forumet. Forumets ende man... Citera
Recommended Posts