Gå till innehåll

REKLAM: MartinsPoker dissar Unibet


Gatey

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar som det e många som inte förstår att unibets pokerservrar inte står i EU. Eller e d jag som e ute o cyklar??

De står ju i costa rica.

Eller menar ni att de finns inom eu nu men efter bytet till prima kommer hamna utanför eu??

 

Håller med helt här, det är ju "Poknet systems" man spelar hos, Unibet gick ju till och med ut och sa att de bara vara ombud för det och att alla pokertransaktioner görs med Costa Rica.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martinspåkärs reklam är banne mig det mest pinsamma jag sett och det är inte ens en riktig frirulle de ger

 

Totaldissa en annan konkurrent på det sättet bryter mot marknadsföringslagen

Jaja B2B har alltid haft en stämpel som skojare, Martinspoker visar bara hur rätt det var av Unibet att byta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojjigt att en B2B-sajt försöker maknadsföra sig med ett stabilt nätverk... Vet inte hur det fungerar nu iof eftersom jag lämnat B2B för gott. Sen att ta upp Expekts problem är ju lite patetiskt då Unibet flyttar till det nätverket som tydligen fungerade bra för Expekt innan flytten. Men det går ju tydligen bra att undanhålla vissa fakta i reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatter

 

Man kan fråga sig varför inte Unibet upplyser sina kunder om att de efter bytet till Prima / Microgaming riskerar att bli belastade med 30% skatt för samtliga pott-vinster ( utan kvittningsrätt mot förluster i andra potter ) .. ?? !! Om Unibet försöker mörka detta faktum är det väl Unibet som är oseriösa och inte Martinspoker som belyser frågan?

 

*B2B Poker har licens / servrar på Malta = skattefritt , Microgaming är utanför EU = Skatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

madbroiler har rätt, skatteverket kan uppskatta att du vunnit xxxxxxx kr, vill du betala skatt på något annat är det du som skall börja räkna och presentera bevis.

 

Inte som att övriga B2b siter varit speciellt duktiga med att upplysa sina kunder om skattesituationen tidigare på ett korrekt sätt, visst, sen i somras ligger arrangemanget från Malta men tidigare var det Poknet Systems och Costa Rica.

 

Microgaming är utanför EU = Skatt. Inte per default, det beror på, olika för olika bolag, beror på hur resp. aktör löst det arrangemanget med Microgaming. Så det kvarstår att se hur Unibet löser det hela, det är också därför Martinspoker skriver "kanske" i sin annons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Unibet byter aktör har jag inte så många synpunkter på. Dom har säkert sina skäl.

 

Men kan nog intelligent människa förklara för mig hur Unibet, som har 95% europeiska kunder flyttar FRÅN en lösning där alla deras kunder slipper bekymra sig om Skatteverket och eventuell skatt TILL en plattform med bas utanför EU?

 

För mig är det helt obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatter

 

*B2B Poker har licens / servrar på Malta = skattefritt , Microgaming är utanför EU = Skatt

 

Vad är i så fall anledningen till att de där "poknet Systems" i Costa Rica står för alla transaktioner för pokern?

 

Verkar som Unibet försöker mörka att B2B har flyttat sina servrar till Malta. Jag har kollat runt på lite andra aktörer inom B2B-nätverket och i deras licensregler står det att B2B är Maltabaserade.

Skamligt Unibet! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BetonBet gjorde likadant när dom bytte från ongame till prima nätverket 14 juli. Ingen förvarning!

 

Orsaken för bytet var att pokerroom (ongames största skin) var sura för att BetonBet snodde en massa spelare från dom med deras fina rejkback dealar. På prima kunde dom fortsätta ge rakeback. Detta var huvudorsaken enligt pokermanagern (efter lite fiskande från min sida).

Vet inte hur det står till med b2b, spelar inte där själv, men kan det vara nåt liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När unibet spelarna ska spela poker den 1 september kommer dom få en shock, mjukvaran är så ful på prima i gämförelse att man kan spy, Unibet hade redan enga bord på b2b, har fruktansvärt svårt att förstå varför dom bytar, katastof för unibet. bra för martinspoker, bestpoker om dom kan sno åt sej merparten av unibet spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara många,inte ens martinspoker, som verkar förstå varför dom "byter" plattform.

 

Bara att läsa pressmeddelandet:

http://www.unibetgroupplc.com/corporate/templates/ObserverPage.aspx?id=326

 

För sedan Unibet köpte MrBookmaker har Unibet funnnits både på prima och b2b. Och som ett företag vill dom självklart effetivisera verksamheten så mycket som möjligt. (Plus att kunder från alla länder ska kunna spela mot varandra). Efter att ha granskat olika plattformer i över ett år föll valet på prima. (Jag skulle inte heller valt att pressa in alla spelare på b2b. B2b har ju knappt några fullbord heller och är lite rörigt)

 

Martinspoker verkar ganska naiva. Tycker dom borde förstå att spelbranschen om någon är väl så mycket buisness det kan vara. Och inte något "lära svenskar spela poker" projekt. Att unibet skulle varit kvar på b2b för deras skull är ju sjukt. Martinspoker borde väl snarare tacka för den tid som varit.

 

Och unibet har ju hållit sina affärskontrakt. Martinspoker om några är väl ute på den styva linan med sin annons.

 

Verkar som Unibet nu håller på och ringer runt till alla sina kunder för att bla dementera ryktet om att man kommer behöva skatta för sina vinster - som martinspoker skrev i tidningsannonsen att man "kanske" kommer behöva göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som Unibet nu håller på och ringer runt till alla sina kunder för att bla dementera ryktet om att man kommer behöva skatta för sina vinster - som martinspoker skrev i tidningsannonsen att man "kanske" kommer behöva göra.

 

Är detta oxå ett rykte eller? (Verkar jobbigt att ringa runt till alla kunder)

Eller har Unibet gjort något uttalande där de säger att deras poker kommer vara skattefri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annonsen känns desperat från Martinspokers sida. Är man rädd att all fisk försvinner med Unibet till Microgaming nu?

Jag tänkte testa den här men när jag väl reggat så får jag till svar att det krävs 750VIP för att lira frirullen.

Har sett det. Desto större chans på Bellagio :) .

 

MartinsPoker framstår ju som en moronsajt av rang. Å vilka svar jag fått från helpdesken. Sicka puckos.

Martinspoker är inte en premiumpartner till B2B. Det betyder t.ex. att deras support är delad med de flesta andra sajter. "Puckona" sitter i Baltikum (tror jag. Estland?) Det hjälper alltså inte att byta till en annan partner, du måste byta till en Premiumpartner! Redbet, No1Gaming eller Potraiser är nog bra val!? (säger en som inte riktigt vet?)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...