Gå till innehåll

Lämplig bankroll 6-manna bord?


ordens15

Recommended Posts

beror på hur aggressivt du samt dina motståndare spelar. Men ska du försörja dig på poker och spelar mot aggressiva motståndare så ska du minst ha 400BB, helst ännu mer.

Min tumregel är 1000 BB.

 

Jag har ett jobb, så jag är mindre riskaversiv än Johan. 4-500 BB säger jag. Det hela är en funktion av hur aggressiva dina motståndare är, din egen spelskicklighet, hur snabbt du är villig att gå upp och ner i limits och framför allt, hur rädd du är att gå gul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De riktiga levnadskonstnärerna jobbar med en bankrull på cirka 20BB's. Det ska svida att ha en dålig halvtimme!

 

Håller med Ola, själv vill jag ligga runt 500 BB's minst. Anledningen till att jag inte har t ex 1000 BB's är att jag fortfarande vill stiga i limits och hellre satsar lite för att komma uppåt fortare.

 

Dock kommer väl detta att ändras vid nästa 200 BB downswing, då blir man väl mer försikgit.

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begreppet Bank Roll måste ju ha ändrats ganska mycket med intåget av spel på internet? Förr så pratade man väl om BR som sina samlade tillgångar att spela poker för, numera pratar man om hur mycket pengar man har på siten och inte om möjligheterna att stoppa in mer. Är du villig att spela på $1/2 kanske du får räkna med att kunna förlora $500-1000 kanske under en dålig period, men du behöver inte ha alla de pengarna på kontot bara för det. Har man en inkomst från jobb t.ex. (eller om man är ett litet krimmo och lever på att sno saker, typ min digitalkamera) så kan man ju fylla på eftersom. Att "gå gul" betydde väl från början att det var dags att gå till socialen och söka bidrag, inte att man spelat bort $50 som man satt in för att gambla lite? (rätt mig om/eftersom jag har fel?)

 

Kort: Måste inte ha alla pengarna insatta på en gång, bara man är medveten om hur låg svackan kan bli och man kan fylla på lilla pokerkontot eftersom så tror jag att man klarar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag förstår så är det de samlade tillgångarna man har att spela poker för som utgör ens BR. Annars blir ju termen tämligen meningslös. Annars kan man ju "återskapa" sin BR genom att flytta pengar mellan siterna och i sådana fall kan man ju räkna med de pengarna i sin BR från början....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(varnar mig själv för OT)

Baller: förra julen gick den på 6000sek med extrabatteri/minneskort etc. nu kostar väl samma kamera (Ixus 400) runt 3000 plus tillbehör. Självrisken blir väl en tusing kanske, går på pappas hemförsäkring (INTE poppis) eftersom jag är "between insurances" :? Nackdelen är nog att han ev. vill köpa en bättre kamera till sig och jag tar hans gamla (iofs en rätt bra kamera, men jag har blivit Ixus-frälst måste jag säga så jag vill inte byta ner mig det minsta, snarare tvärtom... hann iaf ta ~5300 bilder på det året jag hade kameran ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en av nycklarna sitter nog i begreppet självkännedom.

 

gdaily's "hur fort du är beredd att gå tillbaka till en lägre nivå" är nog superviktigt.

 

vet du att du kan svälja stoltheten och droppa när du förlorat exemplevis 300BB (eller någon annat summa man själv bestämmer) kan man nog klara sig på betydligt mindre än om man kör ända in i kaklet.

 

dock är det en sak att säga det till sig själv när man är lugn och fin och en helt annan sak att verkligen göra det när förlusten är ett faktum och spelaren till höger har dragit ut dig de senaste fem gångerna han reraisat dina ess med QTo.

 

När man förlorar mycket är det lätt att få en "jag skiter i allt" attityd och bränna mycket mer än man lovat sig själv att göra. Och shorthanded ökar tiltrisken med en sådär tio gånger.

 

en vinnande spelare kan säkert förlora upp mot 4-500 BB på 6 max, jag vet inte så noga. Men om man inte är en bevisat vinnande spelare och förlorar så mycket så är nog risken för att man inte räcker till spelmässigt oändligt mycket större än att man ramlat in i en ovanligt neslig statistisk fluktuation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...