Gå till innehåll

TV: Celebpoker på ZTV/TV3


pato67

Recommended Posts

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom att tänka på en sak:

Cosmopols Swedish Poker Challenge skulle göras i TV-vänligt format.

Jag kan se framför mig hur någon av Cosmos inkompetenta chefer ser på ZTV och utbrister: "Precis så vill vi ha vår turnering!".

Tänk er att delta i ZTVs pokerformat, enda skillnaden är att ni betalat 30.000kr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt med att de kör med Idol-stuket. "Sveriges bästa spelare ska koras bla bla bla." iofs skulle mitt ex. gått på det stenhårt. Härliga försök man hade att övertala henne att vinnaren av Popstars INTE var den bästa artisten i Sverige. :lol:

 

Arjuna: du får vara glad och ta vara på chansen att köra mer med Francisco, får idag skäms man som skandinav :shock:

 

Riktigt dåligt program. Spelade (tyvärr) in det eftersom jag trodde att jag skulle missa mer av det. Ska nog kunna göra en Xvid av det i morgon eller så, installerade om datorn igår och har inte ritktigt fått igång mitt tv-kort än... om ingen är intresserad så tror jag att jag bränner videobandet, det är besudlat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då märkligt vad folk här klagar på spelstandarden. Vad hade ni väntat er av nybörjare????. Grymma raisar, snygga bluffar, mäktiga folds plus lite steals följt av en resteal eller?. Har ni aldrig spelat mot nybörjare förut. Det räcker med att gå in på i princip vilken sajt som helst för att se likadant spel. Skulle vara kul att se era morsor spela för första gången.

 

Jag tyckte också det var helt ok med att spelarna fick göra stringbets och ta tillbaka händer de av misstag foldat i BB eller utan en bet. Jag förmodar att ni ALDRIG gjort detta misstag :shock: . Det hade väl varit lite för mycket om en "Nazist"-dealer hade förklarat händer döda stup i ett inför oförstående spelare. Det handlar trots allt inte om VM här.

 

Man får väl helt enkelt ta programmet för vad det är. En turnering med nybörjare utan några prispengar. Med andra ord ingenting för folk som redan spelar och kan lite, men ett program som definitivt kommer att få några fler att logga in sig på nätet för att spela. Det trodde jag var bra. Så att det skulle vara dåligt för pokern håller jag inte med om. Dessutom var det väl trevligt för alla självutnämnda "proffs" att se vilken sjukt bra spelare man själv är som dessutom kan alla regler och så. Sen kan man gå in på nätet och dra in ytterligare 3000 dollar medans man käkar middag.

 

Ja,ja då fick man avreagera sig lite på alla er som verkade vara proffs med en gång vid eran första giv. Tagga ner och njut av livet lite mer. Spara på era små sköra nerver 8-). Att döma av reaktionerna här kunde man ju nästan tro att 3:de världskriget just brutit ut.

 

Sen kan jag i och för sig hålla med om det kanske inte var året bästa TV-produktion och att kommentatorn lämnade en hel del i övrigt att önska, men jag var bara tvungen att bre på lite extra i detta inlägg för det är så kul att vara motvalls kärring ibland. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte också det var helt ok med att spelarna fick göra stringbets och ta tillbaka händer de av misstag foldat i BB eller utan en bet. Jag förmodar att ni ALDRIG gjort detta misstag :shock: . Det hade väl varit lite för mycket om en "Nazist"-dealer hade förklarat händer döda stup i ett inför oförstående spelare. Det handlar trots allt inte om VM här.

 

Problemet uppstår när de i förväg försöker ge sken av att det skulle vara någon standard med ord som "Skandinaviens bästa pokerspelare 2004 ska koras bland 24 kända skandinavier". Jag har spelat med tomtar och fisk, är nog lite fiskig själv, men ändå har jag aldrig sett maken till uselt spel. Tackar man Ja till att medverka i ett pokerprogram kanske man först ska ha klart för sig hur man spelar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Winmoore: Du har lite rätt i det du säger. Det är ju trots allt ZTV så det var väl ungefär vad man kunde förvänta sig av en skräpkanal som bara är bra på en sak, nämligen Simpsons. I min pokeriver glömde jag bort det och trodde att de skulle göra ett seriöst pokerprogram... men gimme a break. De ökade blindsen efter varje hand. Hand 24 var blindsen 4000/8000 med startmarker 10 000 Hahaha!

 

Jaja... som jag nämnt tidigare. ZTV är bra på en sak... Simpsons :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan tagga ner :lol: .

 

Som jag skrev i mitt inlägg så är detta inget program för folk som redan spelar och kan lite. Dessutom skrev jag att produktionen var dålig med en kass kommentator. Så ta det lugnt. En hel del av mina kommentarer (inte alla) var bara för att hetsa lite. Ibland är det kul att gå emot strömmen :lol:. Speciellt när folk blir upprörda över saker som egentligen är triviala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då märkligt vad folk här klagar på spelstandarden. Vad hade ni väntat er av nybörjare????

 

Du har rätt man kan inte förvänta sig mer av nybörjare.

Frågan är vad man kan förvänta sig av ett TV-program:

- Konståkning med folk som inte satt på sig ett par skidskor i hela sitt liv.

- Hästhoppning med folk med folk som aldrig suttit på en hästrygg förut.

- 100 meter medley med folk som inte tagit simborgarmärket.

- Störtlopp med folk som aldrig stått på ett par skidor.

- Formel 1 för folk utan körkort.

 

Förlåt, jag glömde en sak:

det ska inte vara vanligt folk - det ska vara KÄNDISAR!!!

Helst kändisar från norge och danmark som man aldrig hört talas om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt man kan inte förvänta sig mer av nybörjare.

Frågan är vad man kan förvänta sig av ett TV-program:

- Konståkning med folk som inte satt på sig ett par skidskor i hela sitt liv.

- Hästhoppning med folk med folk som aldrig suttit på en hästrygg förut.

- 100 meter medley med folk som inte tagit simborgarmärket.

- Störtlopp med folk som aldrig stått på ett par skidor.

- Formel 1 för folk utan körkort.

 

Ärligt talat var det i alla fall två riktigt bra ideer du kom med där.. ..Skulle ge bra mycket för att se Gudrum Schyman och Peter Harrysson tävla i störtlopp, speciellt om det producerades med samma hjärta som pokern. Dvs ett försök till seriöst program som floppar helt totalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slötittade på programmet medan vi lirade hemmaturnering. Det var verkligen seriöst dåligt. Tro mig, jag har låga tankar om Viasat, men det här slog mina förväntningar med råge! Inte bara att pokerspelandet var kasst, men kommentatorn var ju fan så kass att han inte ens kan jämföras med Mike Saxton!

 

Usch och fy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speciellt när folk blir upprörda över saker som egentligen är triviala.

 

Jag tycker det är roligare när folk inbillar sig att andra personer blir upprörda...

 

Jag tycker det är ännu roligare när någon fortsätter att svara på inlägg som är lite trolliga i sin karaktär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...