Gå till innehåll

NLT - AA All-in preflop

Recommended Posts

Postad

Denna handen skulle jag vilja ha kommentarer på. Är det befogat att göra som jag gör?

Anledningen till att jag gjorde sådär var nog delvis att försöka sno det som fanns i potten och delvis för att jag var arg, arg och lite arg också efter att _allt_ gått åt fanders under dagen. Inga floppar har varit i samspel med mina kort och vice versa. Så jag tänkte att jag kunde göra något som gav mig favorit-odds preflop iaf:)

Bordsstämmning:

Chipleadern verkar vara den mest aktiva och aggressiva spelaren. De andra verkar mest sitta och fiska/syna. Har spelat ca 5 varv på bordet.

Game # 026,745,621 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Falun"

Game ended Tuesday 2004-Dec-28 12:37:41 PM GMT

Players:

Blaren (EUR 38.50 in seat 1)

bjoro1 (EUR 9.75 in seat 2)

demme999 (EUR 22.75 in seat 3)

nahpets (EUR 13.25 in seat 4)

fiskareno (EUR 22.50 in seat 5)

Roadrunner (EUR 19.75 in seat 6)

edderf (EUR 24.50 in seat 7)

vtilly (EUR 83.50 in seat 8)

Dealer: bjoro1

Small Blind: demme999 (0.25)

Big Blind: nahpets (0.50)

demme999 was dealt: Ah - Ad

fiskareno Raise (1.25)

Roadrunner Fold

edderf Call (1.25)

vtilly Fold

Blaren Call (1.25)

bjoro1 Call (1.25)

demme999 All-In (22.50)

nahpets All-In (12.75)

fiskareno Fold

edderf Fold

Blaren Call (21.50)

bjoro1 All-In (8.50)

Flop 8s - 6c - 8c

Turn 8s - 6c - 8c - 9d

River 8s - 6c - 8c - 9d - 6h

demme999 shows: Ah - Ad (two pairs, aces and eights)

Blaren didn't show: 3d - 3s (two pairs, eights and sixes)

demme999 wins: EUR 18.50 side pot (with two pairs, aces and eights)

nahpets shows: 2s - 7s (two pairs, eights and sixes)

demme999 wins: EUR 10.50 side pot (with two pairs, aces and eights)

bjoro1 shows: Qc - Tc (two pairs, eights and sixes)

demme999 wins: EUR 39.50 main pot (with two pairs, aces and eights)

Rake: EUR 2.50

Jag kan tillägga att jag kände mig sådääär nöjd att få 3 (!) spelare med mig. Hade väl kanske hoppats på 1, men men...

Vad är era första tankar?

EDIT: Med de korten på borden höll jag på att dö av hjärtinfarkt i skrivbordsstolen:)

Postad
Du fick ju in hela stacken preflop och fick tre syner även om alla inte var fullstackade. Klockrent. Kan ju inte hoppas på ett bättre scenario med AA. Synd bara att stackarna inte var djupare.

Håller med till 100 %. Med AA blir jag glad för varje person som synar. Det är värre med halvhöga par som JJ, TT, 99, då ens chanser krymper snabbt för varje person som synar.

Postad

ja tycker de vart roligare om nahpets med sin 72 i spader hade fått in färgen å vunnit potten. eller klonkat 4 tal.

fast då hade du nog fått skriva lite i "saker ni haft sönder när ni spelat onlinepoker"-tråden :)

kan väl inte bli bättre än sådär. precis som föregående sa, synd att inte stackarna va djupare.

Postad

Nej, det gav ju onekligen ett trevligt resultat.

Men anser ni det korrekt att trycka in preflop? Har själv något som säger mig att "man endast gör det short-stacked" i tuneringar :)

Men det kanske är jag som är insnöad...

Postad
Men anser ni det korrekt att trycka in preflop?

Nja, det är bara korrekt när du blir synad! ;)

Jag hade nog höjt till 8 eller så och tryckt in efter floppen. Men det där att gå all-in helt plötsligt kan ibland missuppfattas som tilt och därmed ge fler syn än du fått med en mindre höjning.

Postad
Bordsstämmning:

Chipleadern verkar vara den mest aktiva och aggressiva spelaren. De andra verkar mest sitta och fiska/syna. Har spelat ca 5 varv på bordet.

Efter fem varv så har du ju plockat lite kunskap om spelarna. ... Att du fick in den där 72s-snubben visar ju att du läst bordet rätt och handlade helt rätt.

Mmmh, själv så älskar jag att få AA tidigt vid ett bord, säg bland första fem händerna. Mycket lättare att få syn som ny spelare vid ett bord, och man har inte behövt spela skitkort för att komma dit.

EDIT: Gratulerar till död-mans-handen!