calzer Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 - bluenaz sitting in seat 1 with $167.95 - calzer sitting in seat 2 with $104.75 - nimme sitting in seat 4 with $134.00 - FI sitting in seat 5 with $80.05 - elhippo sitting in seat 6 with $153.84 [Dealer] bluenaz posted the small blind - $0.50 calzer posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to calzer: 9 , 9 nimme folded FI raised - $4.00 elhippo folded bluenaz folded calzer called - $4.00 ** Dealing the flop: 2 , 3 , 8 calzer checked FI bet - $7.00 calzer raised - $20.00 FI called - $20.00 ** Dealing the turn: Queen calzer - ? Jag har suttit på bordet cirka 15-20 minuter och det jag vet om FI är att han har spelat väldigt många händer men dom få jag fått se har varit bra och han har tagit kontroll över bordet ganska bra och spelar aggresivt. Medan jag och de andra två vid bordet blir allt mer passiva. Vad gör jag nu? Min första känsla är att han sitter på A8 eller möjligtvis färgdrag. AK är också en möjlighet men jag tror inte att han spelar så löst så att han är villig att betala 13$ för att se turn. AK/AQ ? Ett set kan också tänkas, men med tanke på hur aggresivt han har spelat så känns det tveksamt. Första posten, hoppas inte det blev för otydligt. Citera
qwerty Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag försöker ofta se det utifrån vad som skulle få mig att spela som fi. En raise från tidig position gör jag om jag har en bra starthand. Låga pp limpar jag oftast (sen fit or fold). Din syn från BB behöver inte betyda så mycket, kanske vill du bara försvara din blind. Floppen missar, gör en uppföljningsbett för att ta hem potten. En reraise från BB, hmm skulle tro att BB träffat ett par på floppen. Om jag skulle träffat ett set på den floppen och fått en reraise emot mig skulle jag nog ställt in allt. Skulle jag haft ett högt överpar (QQ-AA) skulle jag nog ha gjort en reraise. A10, AJ skulle jag nog ha foldat efter din reraise (om de inte ger mig ett färgdrag). AK skulle jag nog ha spelat hårdare preflop. Min slutsats är därför att ha troligen sitter på antingen AQ eller ett färgdrag. A8 kan vara möjlig om det är en lös aggro spelare, men känns inte troligt. Nej här skulle jag nog fått följa grundprincip med låga pp, fit or fold. Missat set, missat försök att sno potten. Troligen har Fi en hand som antingen redan slår mig eller har stor chans att slå mig efter river. = Check, fold. Men det är klart, jag har haft fel förut… Citera
cOP Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 AK skulle jag nog ha spelat hårdare preflop. Hur menar du här? Ska vi anta att fi hade höjt mer än 4bb (vilket känns ganska standard) med just AK? Väldigt lurig situation. Jag skulle verkligen vilja beta ut turn också här. Stor chans att vi leder om inte fi träffat just damen. Problemet är väl att fi inte har så mycket bakom och det blir svårt att få in en bet och sedan smita omslag. Skulle nog gå mycket på hur fi spelat innan men min första tanke är att beta igen. Citera
baloobas Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Potten är typ 60 och fi har 50 kvar. Bara att känna efter i magen... Antingen check-fold eller check-raise allin. Med tanke på den känslan du verkar ha så är check-raise allin givet. Citera
qwerty Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 AK skulle jag nog ha spelat hårdare preflop. Hur menar du här? Ska vi anta att fi hade höjt mer än 4bb (vilket känns ganska standard) med just AK? Du har nog helt rätt AK är en fullt möjlig hand. Citera
Big Less Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 AK skulle jag nog ha spelat hårdare preflop. Hur menar du här? Ska vi anta att fi hade höjt mer än 4bb (vilket känns ganska standard) med just AK? Du har nog helt rätt AK är en fullt möjlig hand. Som han synar ett rätt saftig checkraise med på floppen? Citera
calzer Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 AK skulle jag nog ha spelat hårdare preflop. Hur menar du här? Ska vi anta att fi hade höjt mer än 4bb (vilket känns ganska standard) med just AK? Väldigt lurig situation. Jag skulle verkligen vilja beta ut turn också här. Stor chans att vi leder om inte fi träffat just damen. Problemet är väl att fi inte har så mycket bakom och det blir svårt att få in en bet och sedan smita omslag. Skulle nog gå mycket på hur fi spelat innan men min första tanke är att beta igen. bra tänkt, i det här fallet så hade han Q8, och träffade alltså tvåparet på turn. Jag satte han på färgdrag eller A8 och bettade 35 dollar vilket han gick allin på. De sista 18 dollarna betalade jag för att se hans hand. Hade jag vetat att han var så lös hade jag reraisat preflop =) Citera
Recommended Posts