Gå till innehåll

Highstakes handanalyser, 5/10 och uppåt!


rilleg

Recommended Posts

  • Svars 202
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag klibbar in en här också...

 

 

Bordsplacering:

 

ClubSoda sitter på stol 1 med $148.60.

MADSAM sitter på stol 2 med $988.00.

KraxTheCrow sitter på stol 3 med $1145.00.

Mr_Pres sitter på stol 4 med $343.20.

ukkel sitter på stol 5 med $500.00.

newananas69 sitter på stol 6 med $975.00.

FLiST sitter på stol 7 med $1604.16.

LikeAVirgin sitter på stol 8 med $1231.00.

niandralades sitter på stol 9 med $975.00.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 2.

KraxTheCrow lägger den lilla blinden på $5.00.

Mr_Pres lägger den stora blinden på $10.00.

ukkel nekar att lägga blinden.

 

Ge hålkorten:

 

ClubSoda: -- --

MADSAM: -- --

KraxTheCrow: -- --

Mr_Pres: -- --

newananas69: -- --

FLiST: -- --

LikeAVirgin: -- --

niandralades: As Qd

 

Före floppen:

newananas69 lägger sig.

FLiST höjer $35.00.

LikeAVirgin lägger sig.

niandralades synar $35.00.

ClubSoda lägger sig.

MADSAM lägger sig.

KraxTheCrow synar $30.00.

Mr_Pres lägger sig.

 

 

Floppen (Js 6d Qs):

KraxTheCrow checkar.

FLiST checkar.

niandralades höjer $90.00.

KraxTheCrow lägger sig.

FLiST synar $90.00.

 

 

Turnkortet (Js 6d Qs 4c):

FLiST höjer $295.00.

niandralades....????

 

FLiST är en tight spelare. Inte speciellt bra. Men tight och oftast försiktig med att stoppa in pengarna. Hans agerande här tycker jag är svinkonstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteunderligt spel. Jag har svårt att se att han inte har dig slagen här. Det enda som talar emot det är väl att han skulle kunna sätta dig på ett försök att sno potten med din bet på flop för att sedan emibluffa en stark hand som tex AsKs.

 

Jag hade haft svårt att syna här med den readen på Fi men så är jag kanske lite weaktight :? .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Snälla! Som spelat visst kan jag väl gå med på en syn det kanske är korrekt men du kan inte ärligt försvara fi:s donkey spel!?

 

Har du funderat någon gång över att det kanske är du som är Donkeyn?

 

//Det är en seriös fråga och inget påhopp.

 

Att du tycker fi spelar bra räcker som svar från mig, men visst jag kan ha missat nåt men skriv då dina argument istället för att spela översittare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Snälla! Som spelat visst kan jag väl gå med på en syn det kanske är korrekt men du kan inte ärligt försvara fi:s donkey spel!?

 

Har du funderat någon gång över att det kanske är du som är Donkeyn?

 

//Det är en seriös fråga och inget påhopp.

 

Att du tycker fi spelar bra räcker som svar från mig, men visst jag kan ha missat nåt men skriv då dina argument istället för att spela översittare!

 

Argumentet står där svart på vit. Men det är nog djupare än vad du förstår.

 

Jag har inte sagt att fi spelade bra. Men till skillnad från dig så behöver jag mer info för att avgöra. (hint)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klibbar in en här också...

 

dealt...

niandralades: As Qd

 

Före floppen:

FLiST höjer $35.00.

niandralades synar $35.00.

KraxTheCrow synar $30.00.

 

Floppen (Js 6d Qs):

KraxTheCrow checkar.

FLiST checkar.

niandralades höjer $90.00.

KraxTheCrow lägger sig.

FLiST synar $90.00.

 

 

Turnkortet (Js 6d Qs 4c):

FLiST höjer $295.00.

niandralades....????

 

FLiST är en tight spelare. Inte speciellt bra. Men tight och oftast försiktig med att stoppa in pengarna. Hans agerande här tycker jag är svinkonstigt.

 

AKs kan han inte ha, Hero har ju spaderesset själv. tight o försiktig höjer inte preflop med KTs el T9s (kanske, men inte lika troligt)

 

QQQ el JJJ alternativt bara överpar vilket slår oss. skulle foldat ganska snabbt här. inte sagt att fi spelar bra, men svårt o se att vi skulle kunna leda.

 

ps. lägg ner OT disskusioner om inget nytt tillkommer. folk tycker olika.

ps2. ett eget forum vore fint, lite rostig på 5-10 nl sedan jag börjat grinda sng. vore kul o höra lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ps. lägg ner OT disskusioner om inget nytt tillkommer. folk tycker olika.

ps2. ett eget forum vore fint, lite rostig på 5-10 nl sedan jag börjat grinda sng. vore kul o höra lite.

 

Ja allvarligt talat. Något som startar som en diskussion men urartar till några få personers pajkastning är precis vad jag antar många ville slippa med denna typ av tråd. Mot de som verkligen försöker dela med sig av sin kunskap och sina tankar är det respektlöst att bete sig så och kan göra genom PM i så fall. Det är dessutom tråkigt för de som hoppas få ut någonting av diskussionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju fått rätt många synpunkter redan och kan avslöja att jag resonerade precis likadant. Visst hade jag en bra hand, men antagligen inte i förhållande till honom. Hade han checkat över till mig, så hade han nog kunnat mjölka mig på 200 till. Tur för mig att så inte blev fallet (tror jag). Fold, således.

 

Som ett litet tillägg har jag på sistone varit med om en del spelare som gör en liknande grej, men de bettar ungefär halvpott på turn, och det betyder då inte stål - utan drag. Oftast till färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett litet tillägg har jag på sistone varit med om en del spelare som gör en liknande grej, men de bettar ungefär halvpott på turn, och det betyder då inte stål - utan drag. Oftast till färg.

 

Du menar ungefär som Fi gör i den första handen som rilleg postade då eller?

 

Om han hade bettat ut halvpot mot dig här, hur ofta raisar du honom med ditt TPTK och hur spelar du annars. Jag menar ser man det vanligen som ett stopbet eller som styrka?

 

Mitt standardspel är nog syn då Fi bettar ut halvpot efter att ha synat flop. Tankar kring det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från handen som rilleg postade så tycker jag inte att man här kan kalla fi för en tomte. Hans bet på turn är mycket bra i förhållande till potten. Sen varför han väljer att beta ut direkt e ju frågan. Kanske har han träffat ett set. Hur som helst är nog fold rätt mot en sådan tight spelare.

 

Jello verkar sett samma sak som jag nämligen tomtar som betar ut vekt 40-50% av potten på turn. I denna hand hade en syn varit rätt spel om vi fått en sådan bet emot oss, vi har ju faktiskt bara tptk och gör bara vår hand till en bluff om vi höjer med den. Men självklart är beten alldeles för vek så får man höja upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

resultatet av min a8 hand lägger jag ut senare ikväll men jag tror den absolut bästa taktiken är att mixa upp sitt spel, dvs syna 50% av ggrerna och 50% slå om upp till 400 på turn för att dels förbättra sitt spel och inte vara genomskinlig hela tiden, jag utesluter dock teorin som någon trodde att han skulle vara ute på ett stegdrag, det är inte med i mina beräkningar, antingen har han :

 

1. Stark knekt

2. Samma färgdrag

3. Set

 

och i detta fall tror jag setet hade slagit om på flopp åtminstone 75% av ggrerna.... men jag kan säga att denna gången synade jag bara på turn och han checkade sen till mig på river när en svart 8 kom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

 

ganska enkelt egentligen, du slår om till 280 och omvärderar sitsen här om han skulle ställa.. är det en storstack och en bra spelare etc..

synar han bara och turn blankar måste du tro att du är stark o skjuta igen.. men är man en som inte vill hamna i svåra beslut viker man direkt på floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klibbar in en här också...

 

 

Bordsplacering:

 

ClubSoda sitter på stol 1 med $148.60.

MADSAM sitter på stol 2 med $988.00.

KraxTheCrow sitter på stol 3 med $1145.00.

Mr_Pres sitter på stol 4 med $343.20.

ukkel sitter på stol 5 med $500.00.

newananas69 sitter på stol 6 med $975.00.

FLiST sitter på stol 7 med $1604.16.

LikeAVirgin sitter på stol 8 med $1231.00.

niandralades sitter på stol 9 med $975.00.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 2.

KraxTheCrow lägger den lilla blinden på $5.00.

Mr_Pres lägger den stora blinden på $10.00.

ukkel nekar att lägga blinden.

 

Ge hålkorten:

 

ClubSoda: -- --

MADSAM: -- --

KraxTheCrow: -- --

Mr_Pres: -- --

newananas69: -- --

FLiST: -- --

LikeAVirgin: -- --

niandralades: As Qd

 

Före floppen:

newananas69 lägger sig.

FLiST höjer $35.00.

LikeAVirgin lägger sig.

niandralades synar $35.00.

ClubSoda lägger sig.

MADSAM lägger sig.

KraxTheCrow synar $30.00.

Mr_Pres lägger sig.

 

 

Floppen (Js 6d Qs):

KraxTheCrow checkar.

FLiST checkar.

niandralades höjer $90.00.

KraxTheCrow lägger sig.

FLiST synar $90.00.

 

 

Turnkortet (Js 6d Qs 4c):

FLiST höjer $295.00.

niandralades....????

 

FLiST är en tight spelare. Inte speciellt bra. Men tight och oftast försiktig med att stoppa in pengarna. Hans agerande här tycker jag är svinkonstigt.

 

jag tycker inte en syn här är fel för att sedan omvärdera på rivern.... troligtvis kommer du få en check till på rivern 80% av ggrerna.. har svårt o se vad en "mindre bra" spelare kan beta rakt ut med här förutom att fråga om hans dam eller knekt är bra.... det känns som ett köp.... men du har inte investerat allt för mkt och ett vik kan många ggr även vara rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt bra tråd, men det blir fan svårt med flera HH igång samtidigt. egen forumdel vore bättre. sen om man kan skriva nätverket e det bra för det sklijer sig lite tycker jag iaf.

 

sen ska jag sluta bli BB på 5-10 så jag får några intressanta händer. just nu är det mkt bluff o tvingas folda el utköpt när man har överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

 

ganska enkelt egentligen, du slår om till 280 och omvärderar sitsen här om han skulle ställa.. är det en storstack och en bra spelare etc..

synar han bara och turn blankar måste du tro att du är stark o skjuta igen.. men är man en som inte vill hamna i svåra beslut viker man direkt på floppen...

 

Om man förutsätter att Fi är någorlunda kompetenta spelare. Är det verkligen troligt att man får rejält motstånd med en sämre hand med tanke på att potten är ohöjd? Sitter alla med fulla stackar och minst en Fi synare eller reraisar mitt omslag, är mitt två par som inte är top two tillräckligt? Vilka händer skulle Fi riskera stora delar av sin stack i en pot som från början var liten. Jag skulle säga att bomba här mest känns bra mot spelare som inte har vett att höja sina AK-J preflop och sedan inkabla att släppa TPTK eller sämre. Alltså mindre kompetenta spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

 

ganska enkelt egentligen, du slår om till 280 och omvärderar sitsen här om han skulle ställa.. är det en storstack och en bra spelare etc..

synar han bara och turn blankar måste du tro att du är stark o skjuta igen.. men är man en som inte vill hamna i svåra beslut viker man direkt på floppen...

 

Om man förutsätter att Fi är någorlunda kompetenta spelare. Är det verkligen troligt att man får rejält motstånd med en sämre hand med tanke på att potten är ohöjd? Sitter alla med fulla stackar och minst en Fi synare eller reraisar mitt omslag, är mitt två par som inte är top two tillräckligt? Vilka händer skulle Fi riskera stora delar av sin stack i en pot som från början var liten. Jag skulle säga att bomba här mest känns bra mot spelare som inte har vett att höja sina AK-J preflop och sedan inkabla att släppa TPTK eller sämre. Alltså mindre kompetenta spelare.

 

någotlunda spelare som miniraisar dig på floppen? redan där låter din argumentering konstig, finns ingen kompetent spelare som spelar sin hand så. hursomhelst du verkar rädd för att ta reda på om din hand är stark och då ska du helt enkelt autofolda mot hans limitraise....jag säger inte det spelet är fel men jag hade ställt ytterligare en fråga... men jag förstår din tanke rakt ut med att inte go broke i en limpad pott men killen som gör spelet mot dig har 7/10 ggr var tio ett endast ett ess eller ett färgdrag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med fullstack (1000$) och limpar in UTG+1 med A:diamond: 3:diamond: efter att även UTG limpat. Hela bordet (SH) limpar till slut och floppen kommer 7 :club: 3 :club: A :heart:. Potten e på 60$ och jag höjer 50$. Jag får en syn och övriga foldar förutom knappen som miniraisar till 100$. Hur hade ni spelat här? Beakta särskilt att potten är ohöjd och vad de båda Fis olika stackdjup skulle kunna innebära.

 

ganska enkelt egentligen, du slår om till 280 och omvärderar sitsen här om han skulle ställa.. är det en storstack och en bra spelare etc..

synar han bara och turn blankar måste du tro att du är stark o skjuta igen.. men är man en som inte vill hamna i svåra beslut viker man direkt på floppen...

 

Om man förutsätter att Fi är någorlunda kompetenta spelare. Är det verkligen troligt att man får rejält motstånd med en sämre hand med tanke på att potten är ohöjd? Sitter alla med fulla stackar och minst en Fi synare eller reraisar mitt omslag, är mitt två par som inte är top two tillräckligt? Vilka händer skulle Fi riskera stora delar av sin stack i en pot som från början var liten. Jag skulle säga att bomba här mest känns bra mot spelare som inte har vett att höja sina AK-J preflop och sedan inkabla att släppa TPTK eller sämre. Alltså mindre kompetenta spelare.

 

någotlunda spelare som miniraisar dig på floppen? redan där låter din argumentering konstig, finns ingen kompetent spelare som spelar sin hand så. hursomhelst du verkar rädd för att ta reda på om din hand är stark och då ska du helt enkelt autofolda mot hans limitraise....jag säger inte det spelet är fel men jag hade ställt ytterligare en fråga... men jag förstår din tanke rakt ut med att inte go broke i en limpad pott men killen som gör spelet mot dig har 7/10 ggr var tio ett endast ett ess eller ett färgdrag..

 

I det aktuella fallet slog jag upp till 300 på hans miniraise så jag ver inte det minsta rädd men då satt båda Fi på 50bb. Jag hade inga reads för det var min allra första hand på bordet men tydligen var båda totalfiskar och gick allin båda två. Jag var ju comittad och synade och vann potten när de båda visade A6o. Lol! I efterhand har jag abra tvekat på mitt spel och funderat på hur jag skulle ha gjort om de satt på 100bb eller mer båda två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många börjar tveka på om deras spel i handen var rätt när de får en bad beat eller när de är slagna... det är inte utgången av handen som är viktig, utan ditt beslut ......flertalet av dessa gånger kommer du göra rätt att höja med a5 där,,, det är d som är d viktiga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte varje postare av händer skriva ett ID först i posten lite större inkl. starthanden, typ:

Rilleg Hand 1 :Ah::Kh:

 

hmm... det var en hemskt konstig post.. förstår inte hur du kan missa vad jag har imina hh .. men ok.... kanske kan göras lite tydligare..

 

Visst kan jag läsa din HH, men när tråden lusas ner av händer, kommentarer , hänvisningar osv från olika postare kanske man som läsare (jag menar då läsare som försöker lära sig nåt av era supermoves, som jag då :lol: ) snabbare kan uppfatta vilken hand det snackas om. Jag kanske tänker helt fel, men ju tydligare desto bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många börjar tveka på om deras spel i handen var rätt när de får en bad beat eller när de är slagna... det är inte utgången av handen som är viktig, utan ditt beslut ......flertalet av dessa gånger kommer du göra rätt att höja med a5 där,,, det är d som är d viktiga...

 

Japp, finns en fin och väldigt välskriven artikel om detta här på forumet.

enjoy!

http://poker.se/forum/viewtopic.php?t=19142

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...