Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

riggad bordsplacering, .

 

Håller med! Den som har minst på bord 1 är Eric Lynch med $1,785,000. På bord 3 är det hela FEM st spelare som har mindre än Mr Lynch... :)

 

Det verkar som plats 1-6 är fördelade relativt jämnt på de tre borden: 1:an med 4:an (bord 3), 2:an med 5:an (bord 1), 3:an med 6:an (bord 2).

Sen verkar det vara rätt lottat. Hur som helst är det stora skillnader mellan borden. Thorsson och Friberg har tex hamnat vid ett bord där stackarna är betydligt högre och mer jämt fördelade. Gold å sin sida sitter tillsammans med tre av de fyra som har minst stack.

 

Med tanke på att Gold under gårdagen tydligen spelat sin stack rätt aggressivt mot shortstackarna så är det troligt att det snabbt kommer bli en hel del aktion på bord 3.

Vid bord ett med Thorsson och Friberg finns det ingen som är riktigt shortstackad. Eric Lynch med drygt 1,7m ligger sämst till. Troligt med rätt avvaktande spel på bord ett?

 

 

Genomsnittstack och standardavvikelse per bord:

Bord 1: 3 778 889 (stdav 1 868 383)

Bord 2: 2 681 667 (stdav 2 199 602)

Bord 3: 3 344 556 (stdav 4 067 983)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag missat något eller vad?

Står inte om att thuritz åkt ut på poker.se

Nån som vet?

 

Du får läsa lite bättre... http://www.poker.se/blog.php

 

2006-08-07 22:39:45

Mikael Thuritz utslagen på plats 41

Mikael Thuritz går all-in preflop med AJ och 665,000 i marker. Dan Nassif höjer för att isolera och visar sedan AK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste precis en kort intervju med Thorsson på Pokersharks där han säger "det är väl ingen hemlighet att vi inte är de bästa vänner" om Lirarerik. Är det någon som har något bakgrundsskvaller om detta? :twisted:

 

Och nu sitter de vid samma bord...

 

Lär bli åka av.. Trist om de slår ut varandra, men om det blir så får vi hoppas att den andre får största delen av stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL! Aldrig sett det tidigare? Sedan din analys att man ska hoppas på turen för att komma till finalbord? Man kan inte alls lägga upp en gameplan? Turneringsspel är ju trots allt bara tur, eller? (Självklart har de ALLRA minsta stackarna jätteproblem nu) Sedan, hur många månader skulle DU vilja att de spelade (tror du även lyckades med att klaga på strukturen)

 

Jo det är klart jag sett det på flera turneringar...men här var ganska många platser i rad väldigt sent som betalar samma. Sen att det skulle minska bubbelspel vet jag inte, det blir ju istället som nya bubblor mellan prisstegringarna, som nu kommer det ju vara "lugnt" 9 plaster uppåt sen blir det "en ny bubbla". Tycker itne man behvöer ha olika på alla men här tycker jag det är lite väl stort hopp med 1/3 av alla kvarvarande på samma pengar.

 

Ja jag har klagat på strukturen, är nog inte ensam om det, finns väl en och annan krönikör med som gjort :lol: , jag fattar att det skulle dra ut på tiden om man körde med en mer långsam struktur men kanske vore det att föredra i det som kallas VM, ju snabbare blindsökningar ju mer lotto, därför det finns turbo SN´gs på nätet ;) Ne men seriöst så ser man ju att dom ligger över en dag före i schemat så nånstans har det brustit i beräkningarna. Blindsen har ökat för kraftigt och fler har slagits ut än man täntk sig. Alltså har bevis att jag har rätt i min kritik. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det följer med en spade eller eldriven bordbulldozer, för att gå all-in med den högen!!

 

Jamie Gold

[img.]http://www.pokervoice.com/pics/JamieGoldBrag.jpg[/img]

(Borrowed from Peter @ http://www.thehendonmob.com)

De använder numera en all-in-knapp för sådana ändamål.

 

Det är nog därför man är över en dag före i schemat, tidigare har all-inandet och därvid kommande markerhantering tagit så stor del av tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste precis en kort intervju med Thorsson på Pokersharks där han säger "det är väl ingen hemlighet att vi inte är de bästa vänner" om Lirarerik. Är det någon som har något bakgrundsskvaller om detta? :twisted:

 

Och nu sitter de vid samma bord...

 

Från Expressen:

 

Under dag sju stiger spänningen mellan de två motståndarna. Då kommer Erik och William sitta tillsammans - vid bord nummer ett. Erik har plats nummer fem och William har nummer åtta.

- Det blir såklart tufft. Man får koncentrera sig lite extra, säger Erik Friberg.

Men han tror inte att de två kommer att gå upp mot varandra så mycket.

- Det blir extra viktigt att vara noga, ingen vill göra bort sig mot den andra. Dessutom blir det hård press så det gäller att hålla sig lugn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när börjar dom spela idag? och kan man inte titta på det direkt från nätet ?

12.00 lokal tid (21.00 här?)

 

Man kan varken se eller höra det Live. Förra året hade Bluffmagazine liverapportering via radio från finalbordet men ESPN har tydligen stoppat det i år. Försökte hitta om ESPN sänder istället men inte hittat nånting. :(

 

Edit: Här fanns mer info (från spelapoker.se)

 

Bluff Poker Radio och Harrah’s Entertainment har tecknat ett avtal som gör att Bluff Poker Radio ska sända minst 10 timmar ifrån WSOP under 43 dagar. Sändningarna startar 29de juni och ska fortsätta fram till finalen på $10 000 No-Limit Hold’em World Championship, också kallat Main Event.

Bluff Poker Radio går att lyssna på genom Sirius Satellite Radio, kanal 125. Naturligtvis hoppas och tror vi att det också kommer att ske sändingar via Bluff Pokers websajt. Direktsändningarna kommer att innehålla analyser, uppdateringar, intervjuer med toppspelare och play-by-play kommentering ifrån de flesta av de 45 WSOP finalborden. Som extra kommentator har Phil Gordon skrivit på för att kommentera finalbordet på Main Event.

 

Samtidigt meddelas att ESPN förlänger sitt avtal med Harrah’s Entertainment. Det nya kontraktet gäller sändningar av World Series of Poker fram till 2010. Det nya för i år är att ESPN direktsänder hela finalbordet ifrån Main Event. Detta kommer att ske som pay-per-view och priset för detta är $24,95.

Som vanligt kommer ESPN också att sända flera avsnitt ifrån de olika turneringarna under WSOP. I år är hela 32 program planerade och de börjar sändas redan 18 juli.

 

http://www.spelapoker.se/nyhet.php?id=22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls bordsplaceringen inför dagens spel.

 

Framförallt gillar jag inte att Erik och William sitter på samma bord då det faktiskt minskar chansen för att få en svensk på finalbordet.

Det hade varit perfekt om vi hade haft William på bord 3 och Erik på bord 3 och sedan hade Gold suttit bra bland de lite stadigare stackarna på bord 1.

 

Men o andra sidan ska det bli intressant att se hur Erik och William hanterar varandra.

 

Det är ju helt klart riggat, samma som igår med Golds bord, han blev plaserad med 8st tomtar och vips har han 14 Miljoner i stack, och idag igen får han lugna gatan.

 

Och som du säger lär ju vara planerat att en svensk skall slå ut en annan svensk! :evil:

 

HA ha, men svenskarna kommer megaklonka!! 2 svenskar på finalbordet!! Jippi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls bordsplaceringen inför dagens spel.

 

Framförallt gillar jag inte att Erik och William sitter på samma bord då det faktiskt minskar chansen för att få en svensk på finalbordet.

Det hade varit perfekt om vi hade haft William på bord 3 och Erik på bord 3 och sedan hade Gold suttit bra bland de lite stadigare stackarna på bord 1.

 

Men o andra sidan ska det bli intressant att se hur Erik och William hanterar varandra.

 

Det är ju helt klart riggat, samma som igår med Golds bord, han blev plaserad med 8st tomtar och vips har han 14 Miljoner i stack, och idag igen får han lugna gatan.

 

Och som du säger lär ju vara planerat att en svensk skall slå ut en annan svensk! :evil:

 

HA ha, men svenskarna kommer megaklonka!! 2 svenskar på finalbordet!! Jippi...

 

Själv tror jag att ett bord med medelstackar kan passa ganska bra. Normalt gillar man inte att spela aggressivt och semibluffa mot för små stackar som är villiga att gå all in vid varje möjlighet och inte heller mot för höga stackar för det fall de skulle slå om. Med många medelstackar riskerar man lika mycket och en motståndare utan en jättehand är mer benägen att släppa den mot en aggressiv motståndare.

 

Eftersom Friberg, och i viss mån Thorsson, är väldigt aggressiva och de båda visat tidigare att de inte är rädda att sätta en stor del av sin stack på spel (friberg gick ju all in igår med 3mille efter att han träffat tvåparet 45 på floppen och fick syn med överparet och dubblade upp - hade bordet parat sig hade han åkt..) så tror jag att de har övriga spelares respekt. Tror därför på minst en svensk på finalbordet med hyfsat mycket chips..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hängt med. Har nån Full Tiltare chans att vinna? De får väl $10M extra bonus?!

 

Den enda de har kvar är Luke Chung med 1.100.000. Plats 23/27, genomsnittstacken är på ca 3.200.000.

Når han finalbordet får han 50.000$ extra vilket dock är peanuts i sammanhanget då ju lägsta utbeten på finalbordet är 1.566.000$. Topp-3 för honom ger 100.000$ extra.

 

Blir en ganska brant prisstege för honom. Han lär försöka sälja procent och satsa allt på 1:a platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls bordsplaceringen inför dagens spel.

 

Framförallt gillar jag inte att Erik och William sitter på samma bord då det faktiskt minskar chansen för att få en svensk på finalbordet.

Det hade varit perfekt om vi hade haft William på bord 3 och Erik på bord 3 och sedan hade Gold suttit bra bland de lite stadigare stackarna på bord 1.

 

Men o andra sidan ska det bli intressant att se hur Erik och William hanterar varandra.

 

Det är ju helt klart riggat, samma som igår med Golds bord, han blev plaserad med 8st tomtar och vips har han 14 Miljoner i stack, och idag igen får han lugna gatan.

 

Och som du säger lär ju vara planerat att en svensk skall slå ut en annan svensk! :evil:

 

HA ha, men svenskarna kommer megaklonka!! 2 svenskar på finalbordet!! Jippi...

 

Själv tror jag att ett bord med medelstackar kan passa ganska bra. Normalt gillar man inte att spela aggressivt och semibluffa mot för små stackar som är villiga att gå all in vid varje möjlighet och inte heller mot för höga stackar för det fall de skulle slå om. Med många medelstackar riskerar man lika mycket och en motståndare utan en jättehand är mer benägen att släppa den mot en aggressiv motståndare.

 

Eftersom Friberg, och i viss mån Thorsson, är väldigt aggressiva och de båda visat tidigare att de inte är rädda att sätta en stor del av sin stack på spel (friberg gick ju all in igår med 3mille efter att han träffat tvåparet 45 på floppen och fick syn med överparet och dubblade upp - hade bordet parat sig hade han åkt..) så tror jag att de har övriga spelares respekt. Tror därför på minst en svensk på finalbordet med hyfsat mycket chips..

 

 

 

Är det bara jag som ser William som minst lika aggresiv som Erik? Fast med bättre känsla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir en ganska brant prisstege för honom. Han lär försöka sälja procent och satsa allt på 1:a platsen.

 

Hehe ja det lir lite annat för honom. Glömde det när jag postade utbetalningslsitan. Så här ska den se ut:

 

Fältet:

 

1 $12,000,000

2 $6,102,499

3 $4,123,310

4 $3,628,513

5 $3,216,182

6 $2,803,851

7 $2,391,520

8 $1,979,189

9 $1,566,858

 

Chung:

 

1 $22,000,000

2 $6,202,499

3 $4,233,310

4 $3,678,513

5 $3,256,182

6 $2,853,851

7 $2,441,520

8 $2,029,189

9 $1,616,858

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...