Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Expressenartikel:

 

Friberg tvåa igen

http://expressen.se/index.jsp?a=651460

 

Dag sex i World series of Poker har varit en dag med stora svängningar. I alla fall för svenskarna. Erik och William dubblade up och tappade om vartannat - och turades om att ligga i den absoluta toppen. Men efter bara fem timmars spel var dagen slut. Med Erik Friberg som tvåa.

- Jag var koncenterad hela tiden och inte alls sliten, trots att jag drack en del champagne i går, säger han till Expressen.se.

William Thorson har 3 765 000 inför dag sju. Och känner sig i betydligt sämre form.

- Jag är irriterad. Jag borde ha spelat bättre idag. Jag hade över sex miljoner men förlorade en jättepott, säger han.

 

Samma bord

Under dag sju stiger spänningen mellan de två motståndarna. Då kommer Erik och William sitta tillsammans - vid bord nummer ett. Erik Har plats nummer fem och William har nummer åtta.

- Det blir såklart tufft. Man får koncentrera sig lite extra, säger Erik Friberg. (.....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt avgörande för spelet nu att 9 sämsta av de 27 platserna betalar samma summa. Lär ju bli ganska aggressivt spel från shortstackarna. Hellre allin första handen med A x än att bli bortblindad på några varv...

 

Varför har de så många platser med samma utbetalning så sent i turneringen? Vad är för positivt med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt avgörande för spelet nu att 9 sämsta av de 27 platserna betalar samma summa. Lär ju bli ganska aggressivt spel från shortstackarna. Hellre allin första handen med A x än att bli bortblindad på några varv...

 

Varför har de så många platser med samma utbetalning så sent i turneringen? Vad är för positivt med det?

 

LOL! Aldrig sett det tidigare? Sedan din analys att man ska hoppas på turen för att komma till finalbord? Man kan inte alls lägga upp en gameplan? Turneringsspel är ju trots allt bara tur, eller? (Självklart har de ALLRA minsta stackarna jätteproblem nu) Sedan, hur många månader skulle DU vilja att de spelade (tror du även lyckades med att klaga på strukturen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande bord 1 imorrn med Erik Friberg, William Thorsson och Allen Cunningham :)

 

 

Table Seat Name Chip Count

1 1 Richard Lee 3,275,000

1 2 Allen Cunningham 2,650,000

1 3 Kevin Aaronson 3,670,000

1 4 Kevin O'Donnell 2,130,000

1 5 Erik Friberg 7,735,000

1 6 Eric Lynch 1,785,000

1 7 John Magill 3,275,000

1 8 William Thorsson 3,765,000

1 9 Michael Binger 5,725,000

 

Table Seat Name Chip Count

2 1 Rob Roseman 1,685,000

2 2 Luke Chung 1,100,000

2 3 David Einhorn 6,905,000

2 4 Dan Nassif 5,430,000

2 5 Leif Force 2,265,000

2 6 Dustin Holmes 1,210,000

2 7 Sirous Jamshidi 1,190,000

2 8 Jeffrey Lisandro 3,715,000

2 9 Mark Garner 635,000

 

Table Seat Name Chip Count

3 1 Jamie Gold 13,000,000

3 2 Doug Kim 3,595,000

3 3 Lee Kort 1,700,000

3 4 Rhett Butler 6,400,000

3 5 Prahlad Friedman 1,850,000

3 6 Fred Goldberg 1,611,000

3 7 Siddharth Jain 675,000

3 8 Paul Wasicka 700,000

3 9 Richard Wyrick 570,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riggad bordsplacering, känns som golds bord är ett guldbord o erik o williams lite tuffare bara om man tittar på stackarna runt bordet.

 

skulle inte bli förvånad om gold kommer plocka några småstackar ganska snabbt, medans william o erik har en del medelstackar som kan göra dem mkt skada om de skulle torska (självklart kan de jaga ikapp snabbare, men gillar personligen lite småstackar man inte behöver vara så rädd för utan kan gambla lite med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt avgörande för spelet nu att 9 sämsta av de 27 platserna betalar samma summa. Lär ju bli ganska aggressivt spel från shortstackarna. Hellre allin första handen med A x än att bli bortblindad på några varv...

 

Det är 4st som ligger riktigt risigt till med 570k-700k och en kostnad på 120k/varv (ante är väl 5k och inte 10k?). Sedan är det ett hopp till 1.1M. Nästa period kostar 180k/ varv. Man spelar inte 10min perioder...(är väl drygt 40min spelat av denna?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt avgörande för spelet nu att 9 sämsta av de 27 platserna betalar samma summa. Lär ju bli ganska aggressivt spel från shortstackarna. Hellre allin första handen med A x än att bli bortblindad på några varv...

 

Det är 4st som ligger riktigt risigt till med 570k-700k och en kostnad på 120k/varv (ante är väl 5k och inte 10k?). Sedan är det ett hopp till 1.1M. Nästa period kostar 180k/ varv. Man spelar inte 10min perioder...(är väl drygt 40min spelat av denna?)

 

Vad menar du, du tycker inte 120K är mycket ett varv när man sitter på 570K? Förstår inte om du håller med eller emot men det lär krävas att man går in med stacken inom 1-2 varv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls bordsplaceringen inför dagens spel.

 

Framförallt gillar jag inte att Erik och William sitter på samma bord då det faktiskt minskar chansen för att få en svensk på finalbordet.

Det hade varit perfekt om vi hade haft William på bord 3 och Erik på bord 3 och sedan hade Gold suttit bra bland de lite stadigare stackarna på bord 1.

 

Men o andra sidan ska det bli intressant att se hur Erik och William hanterar varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls bordsplaceringen inför dagens spel.

 

Framförallt gillar jag inte att Erik och William sitter på samma bord då det faktiskt minskar chansen för att få en svensk på finalbordet.

Det hade varit perfekt om vi hade haft William på bord 3 och Erik på bord 3 och sedan hade Gold suttit bra bland de lite stadigare stackarna på bord 1.

 

Men o andra sidan ska det bli intressant att se hur Erik och William hanterar varandra.

 

Du menade Erik på 3 och William på 2 eller vice versa antar jag? Jo, hade varit fint att ha dem på varsitt bord. Gold's bord verkar vara lite väl enkelt. Svenskarnas bord livsfarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...