Frege Postad 7 Juni , 2006 Rapport Share Postad 7 Juni , 2006 Klonka är synonymt med att träffa och således vinna. Många gånger används det i sammanband med att man lyckas sätta "omöjliga" kort på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Jag irriterar mig på uttrycket "bluffsyn", det måste väl vara en oxymoron? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Barrels? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Jag irriterar mig på uttrycket "bluffsyn", det måste väl vara en oxymoron? bluffsyn = man synar fast man inte kan vinna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Barrels? Att skjuta ett skott (en bluff) från ena pipan (barrel) lägger de sig inte då kan man fyra av den andra pipan också och hoppas att de försvinner. Hagelgevär har ju ofta två pipor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Jag irriterar mig på uttrycket "bluffsyn", det måste väl vara en oxymoron? Nix, ingen oxymoron. Bluff och syn är ju inte motsatta ord. Foldcall skulle vara en oxymoron. Bitterljuv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Jag irriterar mig på uttrycket "bluffsyn", det måste väl vara en oxymoron? bluffsyn = man synar fast man inte kan vinna Hur ofta gör man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Jag irriterar mig på uttrycket "bluffsyn", det måste väl vara en oxymoron? Nix, ingen oxymoron. Bluff och syn är ju inte motsatta ord. Foldcall skulle vara en oxymoron. Bitterljuv. Självmotsägelse då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Får väl bidra med en distinktion. Det finns två olika sorters bluffsyner: Man kan syna ett bet från fi på floppen utan att man har något som helst drag bara för att på turn vinna potten. Det kallas även att floata. Sedan kan man syna på river med ex Q-högt om man tror att man har bästa handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Får väl bidra med en distinktion. Det finns två olika sorters bluffsyner: Man kan syna ett bet från fi på floppen utan att man har något som helst drag bara för att på turn vinna potten. Det kallas även att floata. Sedan kan man syna på river med ex Q-högt om man tror att man har bästa handen. bluffsyn http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=27692&highlight=bluffsyn men det finns nog bättre bluffsyner som inte kan spöa någon hand öht på bordet 88883 o snubben synar med 22 (o för o slippa påhopp så blir det delning i några fall...när få ni lista ut själva) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juzzam Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Den nya tråden stängdes så jag skriver här. Gnidare = Grinder Nh = Stilig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheSam Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Jag ber om ursäkt om jag har missat den här termen någonstans, men jag tror att jag har hittat rätt tråd i alla fall Vad står "CB" för? Jag har sett det användas både som substantiv och verb.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medaljören Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Jag ber om ursäkt om jag har missat den här termen någonstans, men jag tror att jag har hittat rätt tråd i alla fall Vad står "CB" för? Jag har sett det användas både som substantiv och verb.. äsch kan inte stava, men de betyder att du te.x har raisat pre-flop med A-K, sen kommer den 5-8-2 flop och du pratar först, du betar då potten fast du inte har något, då har du CB'at, Man kan säga att man följer upp sin raise pf med en bet på flop oavsett vad som kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillsvensson Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Jag ber om ursäkt om jag har missat den här termen någonstans, men jag tror att jag har hittat rätt tråd i alla fall Vad står "CB" för? Jag har sett det användas både som substantiv och verb.. Jag kan säga att jag är osäker, men visst (?) är det continuebet ? EDIT: Sen man va då, men ja.. "Medaljören" förklarar det bra i sin post Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheSam Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Ah, nu förstår jag. Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillsvensson Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 Ah, nu förstår jag. Tackar! Lugnt Såg att det bara va din tredje post, välkommen till forumet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 continuation bret för att vara prtig. vpip då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chlu Postad 29 Juni , 2006 Rapport Share Postad 29 Juni , 2006 continuation bret för att vara prtig. vpip då? Voluntary Put (chips) In Pot. Mått på löshet preflop. Syftar på preflop bets/syner som inte är blinds eller ante. Skrivs ibland som VP$IP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rush_Of_Joy Postad 19 Juli , 2006 Rapport Share Postad 19 Juli , 2006 Hero finns inte med i listan. Släng in den också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
torvaldur Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Vad betyder termen Rakeback? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
torvaldur Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Vad betyder termen Rakeback? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Rakeback - avgiftsåterbetalning. Dvs ett rabattsystem som används av vissa pokersajter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Rakeback - avgiftsåterbetalning. Dvs ett rabattsystem som används av vissa pokersajter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Vad betyder termen Rakeback? Återbetalning av en del av den rake (avgift) du betalar till siten (eller snarare som siten tar ur alla de potter du vinner). Många ser det som att du får pengar av siten, men egentligen rör de sig bara om en rabatt på raken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2006 Vad betyder termen Rakeback? Återbetalning av en del av den rake (avgift) du betalar till siten (eller snarare som siten tar ur alla de potter du vinner). Många ser det som att du får pengar av siten, men egentligen rör de sig bara om en rabatt på raken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts