Bluwajt Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Finns det ett bra svenskt uttryck? Men vad ska man säga istället för reraise då? Återhöjning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Återhöjning, omslag, trebet/fyrbet. Det finns säkert fler bra uttryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tomtah Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 För att den reraisar den som reraisade den ursprungliga raisaren.Ja du ser, det behöver ett eget uttryck Men jag tänker såhär om någon poppar upp det till 4x bb så raisar han och sedan så reraisar man honom. Detta är alltså fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Men jag tänker såhär om någon poppar upp det till 4x bb så raisar han och sedan så reraisar man honom. Detta är alltså fel? Nej, det är bara onödigt och fult. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Vet inte om jag är helt lost här eller;-)? 3-bet är väl en reraise av en raise, inte en reraise av en reraise, eller hur?, för det blir ju isåfall en 4-bet. Därför borde man ju likaväl kunna säga reraise som 3-bet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Du kan dessutom lika gärna säga reraise istället för fyrbet. Ser du problemet? (Förutom det uppenbara språkfelet). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Bet-raise-reraise-4bet ser jag som den logiska följden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Bet-höjning-återhöjning-fyrbet vore väl en svensk motsvarighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Bet-höjning-återhöjning-fyrbet vore väl en svensk motsvarighet. Men det är ju KLOCKRENT eurythmech . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Vad menas att setmina? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bootliner Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 JAg undrar vad uttrycken QFT eller nåt liknande betyder. Också A (åsså två bikstäver som jag inte komma på, men fattat som att uttrycket betyder nåt i stil med att pusha oavsett hand, osäker dock). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Vad menas att setmina? samma som set miner / set farmer: oftast tight nl hold'em spelare som riktar in sig på pocket par och att floppa set Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 JAg undrar vad uttrycken QFT eller nåt liknande betyder. Också A (åsså två bikstäver som jag inte komma på, men fattat som att uttrycket betyder nåt i stil med att pusha oavsett hand, osäker dock). Jag antar att du menar ATC, dvs any two cards. Alltså inget som nödvändigtvis måste vara en push, man kan syna atc, eller anta att utg som höjde "är på atc", dvs kan ha vilka kort som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 samma som set miner / set farmer: oftast tight nl hold'em spelare som riktar in sig på pocket par och att floppa set Ok, så det är inget speciellt sätt att spela en hand eller set, utan snarare en spelstil/taktik då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Ok, så det är inget speciellt sätt att spela en hand eller set, utan snarare en spelstil/taktik då? Ja, i regel ett ganska nedlåtande sätt att prata om väldigt tighta spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bootliner Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Tackar eurythmech. Vet du vad QFT betyder också? Inget jag sett vid pokerborden, snarare här på forumet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Tackar eurythmech. Vet du vad QFT betyder också? Inget jag sett vid pokerborden, snarare här på forumet.. Är nästan helt säker på att det betyder quoted for truth, och med det menas att man fullt ut håller med om vad någon har skrivit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tomtah Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Bet-raise-reraise-4bet ser jag som den logiska följden. Okej men om det är preflop räknar du big blind som bet då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Okej men om det är preflop räknar du big blind som bet då? Ja, preflop höjer vi, inte betar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Big blind är en bet/satsning. Alla spelare har möjligheten att först in höja. Spelare efter en höjare kan då trebeta. Agerar man efter trebetaren kan man fyrbeta, och så vidare. Återhöjning är ett samlingsnamn för trebet och fyrbet (och fembet, sexbet osv, som borde vara logiska ord i NL men aldrig används eller sällan behöver användas). Det är väldigt frustrerande att höra folk som säger "jag reraisade på floppen", eftersom man inte vet om de inte kan använda uttrycket (vanligast), eller har utelämnat information om tidigare satsningar och höjningar. På floppen satsar/betar man alltså först in. Näste man kan höja, och först därefter kommer återhöjningen. Ofta används också reraise/rereraise/rerereraise (som oftast sägs med glimten i ögat) av TV-kommentatorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Okej men om det är preflop räknar du big blind som bet då? Ja. Så man lägger sej, syanar eller höjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asfalten Postad 26 December , 2007 Rapport Share Postad 26 December , 2007 Vad står T6 för egentligen? Och då åsyftar jag inte handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 26 December , 2007 Rapport Share Postad 26 December , 2007 Vad står T6 för egentligen? Och då åsyftar jag inte handen. http://pokerforum.nu/forum/fristaende-pokerrum/42747-t6-poker.html Det är väl ett pokerrum? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kompiserik Postad 28 December , 2007 Rapport Share Postad 28 December , 2007 Vad står T6 för egentligen? Och då åsyftar jag inte handen. T6 är ett vida känt begrepp på en poker scam, med andra ord en bluff. Vanligtvis använt som pyramidspel för att lura godtrogna svenskar. Ett utnyttjande av samhället som ständigt fortskrider och applåderas av rättsystemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZaphodB Postad 28 December , 2007 Rapport Share Postad 28 December , 2007 T6 är ett vida känt begrepp på en poker scam, med andra ord en bluff. Vanligtvis använt som pyramidspel Ehh, nej!? "T6 poker" är namnet på ett specifikt pyramidspel som handlar om poker. Det är inget "begrepp", "vanligtvis använt" som något, det är ett varumärke precis som t.ex. PokerStars, bara lite "solkigare". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts