eloge38 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Skriver svensk media någonting om att judar utsätts för hot i dagens Sverige? Knappast! Tycker media skrivit mycket om svensk nazism. Citera
eloge38 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Antisemitism i Dagens Nyheter Synagoga bombhotad Edit; Liknande artikel i Svenska Dagbladet Citera
Hjort Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Nu handlade val Tandems exempel knappast om nazister som hot utan snarare om muslimer. Kan sa klart ha fel dar, men det ar mitt intryck. Vet inte vad man ska kalla det. "Antisemitism" blir ju lite fel med tanke pa att "semit" innefattar bade judar och araber. Citera
eloge38 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Nu handlade val Tandems exempel knappast om nazister som hot utan snarare om muslimer. Kan sa klart ha fel dar, men det ar mitt intryck. Ok, men de två senare artiklarna är i a f om hotet från muslimer. Edit; när jag läste om Tandems inlägg så tycker jag det handlar om Svenskars och Svensk Medias syn på judar och hur de behandlas generellt. Citera
Albert Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=560860&previousRenderType=3 En stilla undran.... Var hittar man rabbiner som prisar terrordåd? Citera
Hjort Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Ja, jag uttryckte mig dumt. Tandem kommenterade svensk media som i sin tur kommenterade hot mot judar fran muslimskt hall. Citera
eloge38 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 [url=]http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=560860&previousRenderType=3[/url] Jo den historien är ganska komisk faktiskt. En stilla undran.... Var hittar man rabbiner som prisar terrordåd? Skulle tänka mig att det finns ett antal som tyst/öppet stöder Israels terrordåd mot libanon Citera
eloge38 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Ja, jag uttryckte mig dumt. Tandem kommenterade svensk media som i sin tur kommenterade hot mot judar fran muslimskt hall. Vi får se om han är nöjd med våra svar Citera
eloge38 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Israel bombar FN-bas Fyra FN- observatörer dödades i Libanon då en israelisk flygbomb förstörde en av FN-gruppens baser. Strugar sa till nyhetsbyrån AFP att det israeliska flygbombardemanget fortsatte även efter att Unifils räddningsteam sänts till platsen Citera
dedu Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 Kriget tänder till! Nasrallahs sa för några minuter sedan i en bandad kasset att attackerna mot Haifa är över, attackerna kommer att fortsätta längre söderut i Israel nu. TandemCykeln Jag har inte mycket till övers för Israel men det är förjävligt att judar ska känna sig otrygga på grund av sin tro. Alla som skriker glåpord efter dem är jävla idioter som inte har någon respekt för andra männsikor. Tyvärr har det blivit allt för vanligt att förknippa judar med Israel (sionister) och den kommer nog inte sluta förrän det blir fred i Mellanöstern. Förövrigt är ju den där programledaren på P1 en jävla idiot. Var en invandrarkille som ringde in för någon dag sedan (tror han hette Ahmed) och pratade om nå med pensionsfonderna. Mitt i snacket utspelar sig följande konversation Täppas: Vad jobbar du med? Ahmed: Vad spelar det för roll? Täppas: Det är alltid kul att veta! Ahmed: Jag vill inte säga det. Vad spelar det för roll? Täppas: Du kanske är knarklangare? Ahmed: Vadå? Varför skuille jag vara det? (märkart irriterad) Täppas: Eftersom du inte vill säga vad du jobbar med! Jag tolkade det iaf som att den där Täppas hade klara fördommar mot invandrare. Albert: Var hittar man rabbiner som prisar terrordåd? Haha det där var årets skämt. Eller är du så oinsatt? Meir Kahane, Hebron, Goldstein, ringer det en klocka? Citera
dedu Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2006 I väntan på rättvisa Ett öppet brev om kriget i Mellanöstern Publicerad: 2006-07-22 Det senaste kapitlet i konflikten mellan Israel och Palestina började när israeliska styrkor förde bort två civila, en läkare och hans bror, från Gaza. Det var en händelse som knappt rapporterades alls, bortsett från i turkisk press. Följande dag tog palestinierna en israelisk soldat till fånga och föreslog en utväxling mot fångar som israelerna tagit - det finns ungefär 10 000 i israeliska fängelser. Att denna "kidnappning" ansågs vara ett illdåd, medan den israeliska försvarsmaktens(!) olagliga militära ockupationen av Västbanken och den systematiska exploateringen av dess naturresurser - särskilt vattnet - betraktas som ett beklagligt men ofrånkomligt faktum, är typiskt för de dubbla måttstockar som västvärlden håller sig med inför vad som de senaste sjuttio åren drabbat palestinierna på de områden som de tilldelats genom internationella överenskommelser. I dag följer illdåd på illdåd; hemmagjorda missiler korsar sofistikerade. De senare finner vanligtvis sitt mål där de berövade och fattiga trängs, i väntan på det som en gång kallades rättvisa. Båda sorternas missiler sliter sönder kroppar - vem förutom befäl i fält kan glömma det ens för ett ögonblick? Varje provokation och motprovokation ifrågasätts och kritiseras. Men de argument, anklagelser och löften som följer fungerar alla som en avledning med syfte att vända bort världens uppmärksamhet från den långsiktiga militära, ekonomiska och geografiska verksamhet, vars politiska mål inte är något mindre än att undanröja den palestinska nationen. Detta måste sägas klart och tydligt, för denna bara halvt uttalade och ofta hemliga verksamhet fortskrider snabbt nu för tiden och måste, anser vi, oupphörligen och för evigt erkännas för vad den är - och bekämpas. John Berger Noam Chomsky Harold Pinter Citera
Momus Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Läsvärt och bra om Hizbollah: http://copyriot.blogspot.com/2006/07/kortslut-inte-din-kompass-hizbollah.html Citera
devalanteriel Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Som vanligt samlar Rasmus (Copyriot) alla existerande argument på ett imponerande sätt och väljer ut de som passar hans syften på ett som inte är lika imponerande. Det är nog ingen större poäng i att kommentera hela hans inlägg (särskilt inte här), eftersom jag redan nämnt så många av sakerna flera gånger, men däremot kan jag konstatera en sak: Om man stöder Israels invasion av Libanon med argumentet att Hizbollah tagit libaneserna gisslan är man alltså för gisslanfritagning med (knappast minsta möjliga mängd) våld. Det är inte jag. Ska man vara lite hårdare anser jag att man med den argumentationen antingen är naiv eller hycklare. Citera
Albert Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Copyriot Inte bara israeler, utan alla världens judar är Hizbollahs måltavla. Är också en av anledningarna till varför staten Israel behövs samt varför Libanon behöver intas. Citera
devalanteriel Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Är också en av anledningarna till varför staten Israel behövs Ja. Att jag tycker det lär knappast behöva förklaras. samt varför Libanon behöver intas. Nej. Det är en anledning till varför Hizbollah måste avväpnas (alternativt deras militära gren försvinna och partiprogrammet skrivas om, men det är förstås en orimlig utopi), inte till varför Libanon måste intas. Citera
majorj Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 borttaget. devalanteriel har redan skrivit samma sak, fast bättre. Citera
eloge38 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Läsvärt och bra om Hizbollah: http://copyriot.blogspot.com/2006/07/kortslut-inte-din-kompass-hizbollah.html Är det inte bättre att du skriver ner dina egna åsikter istället för att länka till någon annans? Det känns lite B att skriva kommentarer åt någon som inte är aktiv här och inte kan svara. Källor tycker jag bör användas för att länka till information snarare än någons åsikter. Speciellt till någon som inte är någon speciell auktoritet inom detta område. Men skriv några rader som kommer jag säkert kommentera Slutade läsa bloggen när jag såg detta; Det ena står mot Hizbollah, som startade det framför allt genom sina raketangrepp på israeliska städer från libanesiskt territorium. Nu har det ju visat sig att Israel sköt de första raketerna. Citera
Albert Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Ha'aretz 100 raketer avfyrade mot civila israeler. Citera
eloge38 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Ha'aretz Samtidigt som fyra Israeler skadas så dödas fyra ur FN's personal av israeliska raketer. Citera
eloge38 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 100 raketer avfyrade mot civila israeler. De skjuter mest på random. Inga precisionsraketer precis. Citera
eloge38 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Libanon behöver intas. När det är klart, ska man då förtrycka befolkning precis som man gjort med palestinierna genom att sätta dem i flyktingläger, där de utsätts för allt möjligt bl a raketattacker? Citera
Momus Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Är det inte bättre att du skriver ner dina egna åsikter istället för att länka till någon annans? Det känns lite B att skriva kommentarer åt någon som inte är aktiv här och inte kan svara. Källor tycker jag bör användas för att länka till information snarare än någons åsikter. Speciellt till någon som inte är någon speciell auktoritet inom detta område. Men skriv några rader som kommer jag säkert kommentera Det har jag gjort. Om du bläddrar lite i tråden finner du vad jag tycker i denna fråga. Citera
Momus Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Om man stöder Israels invasion av Libanon med argumentet att Hizbollah tagit libaneserna gisslan är man alltså för gisslanfritagning med (knappast minsta möjliga mängd) våld. Det är inte jag. . Intressant. Om man tillämpar din filosofi så var det ju helt tokigt av amerikanerna och ryssarna att befria tyskarna från nasisterna. Citera
eloge38 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Om man stöder Israels invasion av Libanon med argumentet att Hizbollah tagit libaneserna gisslan är man alltså för gisslanfritagning med (knappast minsta möjliga mängd) våld. Det är inte jag. . Intressant. Om man tillämpar din filosofi så var det ju helt tokigt av amerikanerna och ryssarna att befria tyskarna från nasisterna. Det var inte anledningen till att Amerikanerna och Ryssarna attackerade nazityskland. Citera
Albert Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 100 raketer avfyrade mot civila israeler. De skjuter mest på random. Inga precisionsraketer precis. På nått jävla vänster tycker jag ändå att du tar Hizbollah i försvar. Så nu är det lugna gatan bara för att de inte har precisionsraketer? Jag ahr faktiskt ingen aning om vilken sorts utrustning de har och av vilken kvalité den är utav men att du uttrycker dig på det sättet säger en hel del... "De skjuter mest på random." Citera
Recommended Posts