Gå till innehåll

Kriget i Mellanöstern!


dedu

Recommended Posts

Jo visst det skulle kunna gå för sig. Iofs så vet alla redan vilka som kommer vinna. Bara en tidsfråga.

 

Eh. Har du satsat pengar på eländet? Du får det att låta som en lek.

 

Låt mig uttrycka det så här: Ser det som en kamp mot terrorister och jag håller på Israel. Ni som vill får givetvis hålla på terroristerna.

 

Vad snabbt man glömmer 9/11, Madrid, London etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 698
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte om att rabbla flygvapen. Där har inga muslimska länder eller organisationer något som kan jämföras med Israels.

 

Undra hur det kan komma sig? *tänka*tänka*tänka*

 

Frågan är varför du skriver "Där har inga muslimska länder" Är det som så att Israel krigar mot muslimer och försöker utrota islam? Kanske ska förtydliga att det inte är ett krig mellan islam och judendomen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs så vet alla redan vilka som kommer vinna. Bara en tidsfråga.

 

Du menar att det är en tidsfråga tills den Libanesiska befolkningen är utrotad.

 

Du är att en mästare på att "läsa mellan raderna". Hat jag skrivt att jag vill att oskyldiga ska omkomma någonsin i den här tråden?

 

Det har jag inte sagt, men det är ju det som pågår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om att rabbla flygvapen. Där har inga muslimska länder eller organisationer något som kan jämföras med Israels.

Undra hur det kan komma sig? *tänka*tänka*tänka*

Vad har det med saken att göra?

 

Frågan är varför du skriver "Där har inga muslimska länder" Är det som så att Israel krigar mot muslimer och försöker utrota islam? Kanske ska förtydliga att det inte är ett krig mellan islam och judendomen.

Det är inte så svårt att lista ut. De enda länder som kan tänkas attackera Israel är de som styrs av muslimska fanatiker.

 

Vill du nu vänligen sluta försöka visa hur smart du är genom att "överbevisa" mig på något vänster? Begriper inte vad du försöker uppnå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig uttrycka det så här: Ser det som en kamp mot terrorister och jag håller på Israel. Ni som vill får givetvis hålla på terroristerna.

 

Tilta mig inte. Det är INGEN i den här tråden som "håller" på några fanatiska terrorister. För mig får som gärna ta livet av dom hela bunten.

 

Vad vi "håller på" är den oskyldiga civilbefolkningen som Israel bombar ihjäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall bli intresant och se om Israel kommer att bete sig på detta vis när Iran har skaffat kärnvapen!! Kan bli en annan taktik då och inte skjuta med Artelleri in i flyktingläger(vilket för mig är precis lika djävligt som en självmordsbombare som spränger en buss i luften!!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albert

 

Låt mig uttrycka det så här: Ser det som en kamp mot terrorister och jag håller på Israel. Ni som vill får givetvis hålla på terroristerna.

 

Vad snabbt man glömmer 9/11, Madrid, London etc

 

Jag ser det som en kamp mellan ett terroristland och grupper som försöker kämpa emot dem.

Vad snabbt man glömmer Sabra-Shatila

 

 

En stilla undran.... Var hittar man rabbiner som prisar terrordåd?

 

Här: http://en.wikipedia.org/wiki/Meir_Kahane

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig uttrycka det så här: Ser det som en kamp mot terrorister och jag håller på Israel. Ni som vill får givetvis hålla på terroristerna.

 

Det finns två sätt att förklara denna konflikt;

 

1) Asymetrisk krigsföring

 

2) (Stats)terrorism mot (organiserad) terrorism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst det skulle kunna gå för sig. Iofs så vet alla redan vilka som kommer vinna. Bara en tidsfråga.

 

Eh. Har du satsat pengar på eländet? Du får det att låta som en lek.

 

Låt mig uttrycka det så här: Ser det som en kamp mot terrorister och jag håller på Israel. Ni som vill får givetvis hålla på terroristerna.

 

Vad snabbt man glömmer 9/11, Madrid, London etc

 

Vad som gör mig lätt upprörd är att du dels gör frågan så otroligt svartvit, dels använder språkbruk som om du pratar om en lek. "Hålla på terroristerna." Jävla trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall bli intresant och se om Israel kommer att bete sig på detta vis när Iran har skaffat kärnvapen!!

 

Även om de lyckas framställa kärnvapen kommer de aldrig våga använda dem. Nato kommer jämna dem med marken då.

 

Önskar att jag var lika säker som dig men för världens skull hoppas jag att du har rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst det skulle kunna gå för sig. Iofs så vet alla redan vilka som kommer vinna. Bara en tidsfråga.

 

Eh. Har du satsat pengar på eländet? Du får det att låta som en lek.

 

Låt mig uttrycka det så här: Ser det som en kamp mot terrorister och jag håller på Israel. Ni som vill får givetvis hålla på terroristerna.

 

Vad snabbt man glömmer 9/11, Madrid, London etc

 

Vad som gör mig lätt upprörd är att du dels gör frågan så otroligt svartvit, dels använder språkbruk som om du pratar om en lek. "Hålla på terroristerna." Jävla trams.

 

Nej det är EXAKT det det handlar om. Antingen är man med terroristerna eller mot dom.

 

Jag tänker av hela mitt hjärta hata alla som är med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad som gör mig lätt upprörd är att du dels gör frågan så otroligt svartvit, dels använder språkbruk som om du pratar om en lek. "Hålla på terroristerna." Jävla trams.

 

Får jag då fråga hu du tänker att Israel ska göra med Hizbollah och Hamas? Att förhandla fungerar ju inte. Min bild är inte grå utav Israel och Hizbollah. Det är mycket tydligt vilka som symbolisrera det vita och det svarta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad som gör mig lätt upprörd är att du dels gör frågan så otroligt svartvit, dels använder språkbruk som om du pratar om en lek. "Hålla på terroristerna." Jävla trams.

 

Får jag då fråga hu du tänker att Israel ska göra med Hizbollah och Hamas? Att förhandla fungerar ju inte. Min bild är inte grå utav Israel och Hizbollah. Det är mycket tydligt vilka som symbolisrera det vita och det svarta.

 

Det är ju därför vi klagar! Världen är grå. Israel är grått, Hizbollah och Hamas är gråa. Det är en ganska grundläggande tanke och en viktig princip att förstå när man diskuterar historia, moralfilosofi eller samhällsvetenskap i största allmänhet. Att du inte begriper den tycker jag är ett hån mot de civila som lider i båda länder, och jag hoppas att du någon dag tar ditt förnuft till fånga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad som gör mig lätt upprörd är att du dels gör frågan så otroligt svartvit, dels använder språkbruk som om du pratar om en lek. "Hålla på terroristerna." Jävla trams.

 

Får jag då fråga hu du tänker att Israel ska göra med Hizbollah och Hamas? Att förhandla fungerar ju inte. Min bild är inte grå utav Israel och Hizbollah. Det är mycket tydligt vilka som symbolisrera det vita och det svarta.

 

Det är ju därför vi klagar! Världen är grå. Israel är grått, Hizbollah och Hamas är gråa. Det är en ganska grundläggande tanke och en viktig princip att förstå när man diskuterar historia, moralfilosofi eller samhällsvetenskap i största allmänhet. Att du inte begriper den tycker jag är ett hån mot de civila som lider i båda länder, och jag hoppas att du någon dag tar ditt förnuft till fånga.

 

Du tycker ärligt att Hamas och Hizbollah är gråa?

 

Detta handlar om terrorgrupper som vill förgöra alla judar i världen, var dom än befinner sig.

 

Väldigt grått, hörru. Hitler var också ganska grå. Att du säger så är ett hån mot varenda jude och varenda tänkande människa i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90 % av det Hizbollah gör är något helt annat än terror. Som jag tidigare sagt stöder jag inte Hizbollah, allra minst deras politiska gren. Att hävda att Hizbollah är grått är knappast ett hån mot någon jude alls. Och definitivt inte mot tänkande människor.

 

Vidare handlar det ibland om hjärntvättade människor. Det gör också ämnet grått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...