Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det jag inte fattar är hur du kan vara så säker på att han "aldrig i helvetet skulle bettat så mycket med en stark hand", han bettar ju inte ens pott för helsike, ni är djupa och varför skulle han inte vilja få in så mycket deg i potten som möjligt på alla gator med en stark hand?

 

Du säger även att han är smått tiltad, visst betyder det att han kan vara mer benägen att bluffa, men det är ju då om någon gång jag verkligen utnyttjar det faktum att bordet tror att jag är tiltad... Det finns ingen som helst anledning för honom att sakta in med någon hand mot dig i det där läget, speciellt inte med en stark kung eller en färdig båt, därför tycker jag det är lite motsägelsefullt att sätta honom på ett utav de få drag som finns enbart pga hans aggressivitet.

 

Nu hade du ju helt rätt denna gången, men att han ska slå upp T8 i tidig pos och att du sätter honom på den handen bara pga hans flopbet som inte ens är i pottstorlek, samt att du menar att han inte kan betta pott med en stark hand när du uppger att han har en tiltimage, verkar vara mer tur än något annat.

Måste bara säga att Dustinz har mer i huvudet än vad du verkar tro. Det är såå många fler faktorer som gör att han får känslan av att ta synen som inte går att komma ihåg/förklara kan jag lova. Jag förstår ditt resonemang men att säga att det är mer tur än skicklighet är helt klart nåt du fått bakom foten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar dawwe. Jo jag har svårt att hålla med när någon säger att det var "tur" att han hade handen jag "trodde". Det är ju inte så att jag sitter o chansar hela tiden när jag spelar, svårt att se hur jag skulle kunna vara en vinnande spelare i så fall. Men jag förstår ditt resonemang Cash, och jag uppskattar verkligen att du skrev ett utförligt inlägg. All kritik är välkommen så länge den är konstruktiv!

 

Punkrock_Kid är på väg hit nu, han, jag och min flickvän ska grinda ikväll. Blir förmodligen några turrar och som vanligt en maaaaassa cashgame! :) För tillfället spelar jag bara 6-7 bord, drog ner på antalet när det gick dåligt och jag kände mig osäker. Nu kommer jag förmodligen öka successivt vart efter jag återfår mitt självförtroende.

 

Gårdagen var lyckad, den slutade +$700. Idag har jag firat min flickväns lillebrors födelsedag, hann med en minigrind innan vi åkte dit. Jag backade $100 då tyvärr.

 

Nu kommer lite nya mål.

 

99/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

11/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

13/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

14/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

15/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

 

Jag kommer förmodligen ta 1 dag ledigt under dessa 7 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice du börjar skriva nu igen. Jag är väldigt imponerad av dina resultat på nl100, bra spelat hoppas det håller i sig, och rullen har också den ökat rikgit fort. förresten vilken site lirar du nu på? Br?

 

Ps. detta är nog den bästa dagboken jag läst ;) Spelar själv nl100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice du börjar skriva nu igen. Jag är väldigt imponerad av dina resultat på nl100, bra spelat hoppas det håller i sig, och rullen har också den ökat rikgit fort. förresten vilken site lirar du nu på? Br?

 

Ps. detta är nog den bästa dagboken jag läst ;) Spelar själv nl100

 

Trevligt att höra! Jag spelar på prima (nordicbet). rullen ligger på ~$2500. Varit nere riktigt djupt precis tyvärr, men nu har det nog vänt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt mkt back nu, vet inte riktigt vad som hänt. Några dåliga moves hit o dit har jag väl gjort, men jag fölorar helt osannolika händer.

Allin med AA mot J6s preflop, AJ mot A8 på J44 floppen m.m....Det betalar sig i längden antar jag, men jag pallar inte o backa atm. Har redan haft en taskig 3 dagars period. :( Ska spela en stund till och se om det vänder, annars blir det sömn och nya tag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, vilken natt. Ingenting fungerade på ungefär 8 timmar. Jag var helt knäckt. Punkrock_Kid övertalar mig att sluta spela en stund, tar en liten paus och försöker återfå fokus. Tanken var att jag skulle gå och lägga mig tidigt idag :)....Vid den här lilla pausen låg jag -$900... Jag sätter mig och spelar igen, 30 minuter senare har jag vänt på steken och korten singlar ner på rätt sida av coinet :D...

 

99/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst. X $300 betalat i rake - $100 minus

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

11/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

13/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

14/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

15/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

 

Jag slutade 100 dollar back vilket jag är oerhört stolt över, imponerad av mig själv att jag lyckades vända den här sjuka natten. Sova nu! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, vilken natt. Ingenting fungerade på ungefär 8 timmar. Jag var helt knäckt. Punkrock_Kid övertalar mig att sluta spela en stund, tar en liten paus och försöker återfå fokus. Tanken var att jag skulle gå och lägga mig tidigt idag :)....Vid den här lilla pausen låg jag -$900... Jag sätter mig och spelar igen, 30 minuter senare har jag vänt på steken och korten singlar ner på rätt sida av coinet :D...

 

99/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst. X $300 betalat i rake - $100 minus

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

11/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

12/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

13/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

14/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

15/8 - $200 betalat i rake - $250 i vinst.

 

Jag slutade 100 dollar back vilket jag är oerhört stolt över, imponerad av mig själv att jag lyckades vända den här sjuka natten. Sova nu! :heart:

 

WOW, du har lite svangningar haha. Visst ar det underbart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att det går bra för dig. Hur mycket spelar du per månad? Horar du något? Varför har du monetära mål varje dag? Kan det på något vis hjälpa dig och ditt spel?

 

Keep it up.

 

Mina mål är bara riktlinjer, jag känner inget extremt behov av att plussa $250 var dag, det vet jag är omöjligt. rake-målet är istället för att säga att jag ska spela minst ett visst antal timmar varje dag. Jag spelar nog poker 50-65h/vecka. Nepps, horar ingenting. Har ju min rakeback. Jo jag mår ganska bra av att ha mina dagsmål, har jag för långsiktiga mål blir jag så ivrig att klara av dem så fort som möjligt att det inte går så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det MYCKET spel. Började vid 12.00, ska spela till ungefär 08.00 imorgon bitti. Kommer ta lite matpaus samt försöka städa lite här hemma. Kanske en liten fika på stan om jag får tid över... :P Ska plussa som in i helvete idag är planen. började med att backa 200 imorsen, tog tillbaka det så jag ligger ungefär 20 dollar plus nu när jag ska börja igen! :)

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan allt gå så fel? Om allt annat är fel och trasigt borde ju i alla fall pokern rulla på bra :D ... Vi gick till affären o skulle handla lite grindmat, Mitt kort har blivit avmagnitiserat och Jimmys kort är anmält stulet eller nått. Dessutom hade jag inte legitimation med mig så kassörskan kunde ju givetvis inte knappa in kortnummret. fick springa hem och hämta det efter otaliga försök att ta ut pengar i olika bankomater. Nu ska vi äta tacos i alla fall, 1 timma senare. :shock:

 

Det bästa av allt var ändå att Jimmy blev anklagad för att vara korttjuv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi sitter på samma bord atm.

 

Såg det. Jag lyckades med en ganska fin utdragning där som du kanske såg. :)

 

 

 

vem leder eran lilla pluss tävling hitills? :P

 

Jag tror jag leder, jimmy fjantar runt me turrar hit o dit nu. Jag är upp lite mer än $500 atm..rullar på bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...