Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

potoddsen räcker inte...

 

Det beror väl på hur stor chans jag tror mig ha att vinna potten?

Det är ju inte så att jag synar för att se vad han har, eller för jag stoppat in så mycket i potten.

 

problemet är att du inte ens slår en bluff i vissa lägen. Du kan ju omöjligt sätta honom på J hög. Som det är nu potbettar han väl sista? då ska du ha rätt minst 33% av fallen. Det är helt enkelt omöjligt.

 

EDIT: inte riktigt potbet men inte så långt ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden mellan A hög och Q hög? Jag ser tydligen inte saken ur samma perspektiv som er. A hög tror jag han förmodligen hade checkat ut, samma sak med vilken träff som helst eller överpar. I mina ögon representerade hans allin en dyngbluff eller möjligtvis dyngnuts. Sen grundar jag inte mina syner på bara pottodds, har jag en read på killen spelar jag därefter. Nu förstår jag givetvis att ni som bara ser HHn inte kan veta hur han spelat innan eller hur kass han var, men mangla inte min lyckade utvärdering utav handen sådär.

 

 

 

Nu till spelet

Jag kommer i fortsättningen i början på varje vecka sätta dagsmål/veckomål. Jag fungerar nog bättre så, tar var dag som den kommer även i livet, så jag ser inte varför jag inte ska göra samma sak när jag spelar. Sedan kommer jag självklart ha större mål, månadsmål, årsmål, att sträva efter!

 

jag har backat ungefär $300 sedan jag senast redovisade mina resultat

BR ~$1700

 

Fram till den 31/7 kommer jag ha följande mål varje dag.

 

22/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

23/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

24/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

25/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

26/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

27/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

28/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

29/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

30/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

31/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

 

Ska försöka rejka som fan så jag får tillbaka tillräckligt mkt för att spela 05/1, en nivå jag själv tycker jag bemästrar bättre än 025/050.

 

 

Klarar jag detta på ett ungefär kommer jag ha 4000+ i rulle vid månadsskiftet.

 

Tyvärr har mitt internet hemma fått fnatt, så det kan bli svårare än vad det ser ut att vara. Jag har som förhoppning att internet ska vara igång igen om senast en vecka.

 

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt frustrerad atm.

 

Spelade 19k guarantee riktigt värdelöst, åkte ut.

Spelade 5k guarantee, total korttorka, drar ihop sig, 30 kvar, ligger strax över avrg, torskar 66 mot A3 på Q25 flopp. Jobbar upp mig igen, åker som 25a ungefär med A9 mot KQ allin preflop. smällar man får ta, men ändå tråkigt.

Spelade 6,5k guarantee otroligt bra chip 1-3a tills det var ca 30 kvar, sen började jag få omslag på steals och chipleader som bankade sönder mina blinds. Ställer till slut med AQ, får syn av 99 och åker på 23e plats. Ännu en smäll man fick ta! :)

Sorgligast i denna turnering var ändå A9c, jag raisar i mittenposs som bigstack, får syn av en med lite över avrg. flopp 39K, 2st klöver. bettar halvpott, en syn, turn x, degar in och får syn av J8c, river J :). Hade inte den suttit hade jag varit otroligt bra med...meeeen, det är nya turneringar imorgon!

 

Cashgamet har gått skapligt, har gjort av med ungefär $100-120 på turneringar, är fortfarande lite pluss totalt sett. blir spel ett par timmar till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön grind!

 

många timmar, många dollar. :)

 

 

+$500 nästan exakt.

BR = 2200

 

 

22/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet. V - $240 betald rake - $500 vunnet

23/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

24/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

25/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

26/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

27/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

28/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

29/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

30/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

31/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

 

Jag kommer inte spela alla dagar, men vet inte vilka 2 jag ska ta ledigt.

 

 

Nu ska jag och min flickvän åka ut och hälsa på mina föräldrar i deras båt. Jag lär inte vara speciellt kontaktbar under dagen med tanke på 12 timmars grinden :-o . Senare ikväll är jag skeptiskt till att det blir något spel, partaj lockar mera atm!

 

En moderator får gärna tillrättavisa mig om jag inte får ha med rake i mina mål förresten! Det har ju förvisso inget med rakeback att göra egentligen, men jag är gärna på den säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker måste vara den enda tjänsten där folk strävar efter att betala så hög avgift som möjligt för att få nyttja den, eller? Fast jag tror nog du menar antal spelade händer istället för pröjsad rake. Och det är ett vettigt dagsmål. Men varför sätta upp mål i dollar, per dag? Det känns ganska kontraproduktivt, ärligt talat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker måste vara den enda tjänsten där folk strävar efter att betala så hög avgift som möjligt för att få nyttja den, eller? Fast jag tror nog du menar antal spelade händer istället för pröjsad rake. Och det är ett vettigt dagsmål. Men varför sätta upp mål i dollar, per dag? Det känns ganska kontraproduktivt, ärligt talat...

 

Bra inlägg!

Mina mål är riktlinjer. Jag siktar på att vinna $100 om dagen, kontraproduktivt skulle jag hålla med om att det var om jag valde att sluta spela när jag uppnått den summan. Det är mer en riktlinje och någonting jag siktar på varje dag än ett krav, jag förstår givetvis att man inte kan plussa varje dag t.ex. Målet att raka $150 dollar per dag är istället för att sätta en tidsgräns eller dylikt, någonting som jag ska uppnå varje dag jag spelar.

 

Dricker öl idag, tar en snabbgrind nu medans jag fortfarande är vid medvetande :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr ingen möjlighet att lägga in handen i pokertracker och posta den, så det kan se lite lulligt ut.

 

Begin Hand Number 868244584 at 04:45:28 on table Fribourg

Table Type: Normal (Non-Tournament)

Game Name: Texas Hold'em

Stakes: $0.50/$1.00 Real Money

Active Players: 6

Total Pot: $84.75

Rake: $2.00

Net Pot: $82.75

 

Jag har 6 :spade: 7 :spade:

 

carbroker has the dealer button

Dustinz posts small blind ($0.25)

dutchman1234 posts big blind ($0.50)

PolishPimp1 calls for $0.50

fenners2004 calls for $0.50

carbroker calls for $0.50

Dustinz raises for $2.00

EyesofTexas sits down

dutchman1234 calls for $1.75

PolishPimp1 calls for $1.75

fenners2004 calls for $1.75

carbroker calls for $1.75

Dealing Flop 7 :club: 8 :club: 9 :spade:

Dustinz bets $6.00

dutchman1234 folds

PolishPimp1 calls for $6.00

fenners2004 calls for $6.00

carbroker calls for $6.00

Dealing Turn 9 :heart:

Dustinz checks

PolishPimp1 checks

fenners2004 checks

carbroker bets $7.50

Dustinz calls for $7.50

PolishPimp1 calls for $7.50

fenners2004 calls for $7.50

Dealing River 8 :diamond:

Dustinz bets $19.50

PolishPimp1 folds

fenners2004 folds

carbroker folds

Dustinz mucks cards

 

Dustinz Winner $82.75

 

Hand Ended at 04:47:09 - Elapsed Time: 101 seconds

 

Mitt spel kan anses vara lite udda. Jag bettar givetvis ut floppen med bottenpar och stegdrag när jag raisat preflop, 3 syn är ingenting jag räknar med.:)

 

På turn "ger jag upp" egentligen när jag checkar, men när mina 2 motståndare checkar direkt efter och den 3e bettar 1/3 av pott känner jag att jag har ganska stora bluffmöjligheter. när jag synar räknar jag inte med att någon av dem har en färdig hand. Har svårt att tro att någon slowplayar någonting med den action som utspelats på turn.

8 på river, underbart i mina ögon, jag tror fortfarande inte att någon hade slowplayat en 9a på river, och jag tror inte heller att han som bettade 1/3 av pott hade gjort det med den.

 

$60 i potten på ett ungefär. jag vill inte betta för mycket här, tycker det är lättare för någon att syna med A högt t.ex om jag degar in. tanken med mina 19.50 dollar jag bettar är att få det att se ut som att jag vill ha en syn, någon slags värdebet helt enkelt :D

 

jag är ganska nöjd med mitt spel, man möter givetvis idioter både nu och då, men jag ser mina 3 motståndare som i alla fall någorlunda intelligenta. De borde helt enkelt förstå att mitt bet representerar någonting jag vill ha betalt med. Jag tror däremot inte de är tillräckligt smarta för att förstå att jag aldrig i helvete hade SYNAT turn med en 9a.

 

Kan jag göra det här spelet igen, eller är jag helt dum i huvudet som tänker som jag gör?

 

Reserverar mig för stavfel osv, alkohol i kroppen ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pottoddsen räcker inte till Erik ;)

 

Skämtåsido, Dock så vet jag inte riktigt om jag gillar riverbluffen. Du bluffar river mot tre personer på ett sådant bräde efter att det varit action på flopp. Jag vet inte men det känns som att någon av dem ofta sitter med antingen en 8a eller en 9a, Denna gång gick det vägen men jag vet inte om det går tillräckligt ofta. Kanske kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det spelet kanske inte funkar så ofta som du säger punkrock_kid, men jag gör det inte så ofta heller. :D

 

Tack dawwe.

 

Lyckades sätta handen i en bildörr igår sammtidigt som nån stängde den, så det blev en natt på akuten. Inget brutet eller så som tur var, men musklickarfingret blev mosat. Hoppas det inte blir allt för många missklicks med bandaget! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades sätta handen i en bildörr igår sammtidigt som nån stängde den, så det blev en natt på akuten. Inget brutet eller så som tur var, men musklickarfingret blev mosat. Hoppas det inte blir allt för många missklicks med bandaget! 8-)

 

Hehe, vad faan är det med Norrköpingsmaffian? Först Dawwe med kaffet o så du med bildörren.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades sätta handen i en bildörr igår sammtidigt som nån stängde den, så det blev en natt på akuten. Inget brutet eller så som tur var, men musklickarfingret blev mosat. Hoppas det inte blir allt för många missklicks med bandaget! 8-)

 

Hehe, vad faan är det med Norrköpingsmaffian? Först Dawwe med kaffet o så du med bildörren.. :lol:

 

vi gillar smärta. :lol:

 

Blir mkt spel idag, spelar 6k,6,5k och 20k på prima, vi är 3st som splittar på alla turrar, så det blir inte så överdrivet mkt prispengar även om någon av oss vinner. Men med totalt 12 chanser på finalbord borde ju något sitta... När alla turneringar e slutspelade blir det cashgame till 08.00 eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön dag, blev ett par turneringar som sagt...

vi nådde 1 finalbord och en kass itm placering.

Sen spelade jag $2500 guaranteen själv och vann...Känns lite taskigt mot de andra, vi splittade alla andra turneringar. Sånt är livet! $750 blev det.

 

 

+$950 nästan exakt.

BR = 3150

 

 

22/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet. V - $240 betald rake - $500 vunnet

23/7 - LEDIG

24/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet. V - $170 betald rake - $950 vunnet

25/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

26/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

27/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

28/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

29/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

30/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

31/7 - $150 betalat i rake - $100 vunnet.

 

Skön avslutning på dagen, går upp till 05/1 imorrn! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...