Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

Annars så får jag ju fladdra runt ensam i Thailand när Dawwe nobbar mig för att umgås med "Chat tonight" Jane ;)

 

Se till att spela bra under kvällen så ses vi imorgon för lite socialt umgänge (läs grind ;) )

 

Hade bra. Kram

´

 

Katakew? :D

 

Jag läste sexuellt umgänge först, blev lite orolig där... :D

 

Hahaha ni är lite roliga ni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är mitt innen i ett sajtbyte nu, därför det inte redovisats några resultat. Rullen ligger någonstans kring $3500.

 

Idag anmälde jag mig till 6 turneringar och somnade. Mycket skickligt.

Tack och lov skötte min kära flickvän spelet åt mig, hon kom 7a i 5k guaranteen och 25e plats i 19k garantin. Så det blev +200 dollar på turneringarna hur som helst. Tack Sofia! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysta turneringsresultat måste jag säga, brukar kika på morgnarna vem som kommit top 20 i de olika prima turneringarna och allt som oftast dyker ditt nick upp :)

 

Tackar Tackar! :oops:

Jo det har fungerat ganska bra med turneringar senaste tiden, har tyvärr inte lyckats vinna någon på länge, förutom 2,5k guaranteen för nån vecka sedan. ...Snart så kommer nån $3-4k klonk, känner det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget lir inatt heller. Övergången mellan sajter drar ut på tiden tyvärr. Får nog lägga till några dagar på laptop grinden! Imorrn blir det nog inte heller spel, har umgåtts på tok för lite med icke-poker-bekanta senaste tiden, måste jobba ifatt lite. :)

 

Tror inte det kommer bli några problem att grinda ihop varken laptop eller thailandsresa med tanke på hur mkt jag spelar egentligen. Borde få ganska brutalt mkt bananförsäljningspengar denna månad om jag ligger i. Fick runt $2k denna månad, så det dubbla borde inte vara ett problem med tanke på att jag gått upp i nivå samt att jag var bortrest 4 dagar förra månaden och dessutom inte började spela förens den 7/7.

 

Jag tycker det är ganska roligt att det startar så många nya dagböcker för tillfället, intressant att se hur folk funderar kring sina händer, det ger mig lite perspektiv när jag själv spelar. Jag har börjat sätta mig in mer i hur mina motståndare ser på mitt spel mer nu märker jag.

 

 

 

_____________________________

Jag spelade en fin pott imorse mot en halvtiltad annars duktig spelare på primas 05/1 turbobord.

 

 

Jag har 6 :heart: 6 :spade:

 

Fi raisar $4 preflop, 2st synar innan mig. synar.

 

flopp K :heart: 7 :spade: 9 :diamond:

 

Preflop raisarn bettar ut $13, de andra foldar. Syn

 

Någonting säger mig att min motståndare har T8 för stegdrag. Av anledning att det inte direkt finns någon anledning att betta ut så hårt med en stark hand, mest för att det inte finns några drag att betta bort. Även om han skulle ha TT-QQ skulle han förmodligen ge upp på turn/river för att vika mot ett bett.

 

Turn K :club:

 

Preflop raisarn bettar ännu en gång, denna gång $33. Syn.

 

Vid detta lag är jag övertygad om att motståndaren har T8. Inte en chans i världen skulle han betta så mkt med en eventuell kung. Jag funderade på att slå om här, men när jag är säker på vad han har ser jag ingen direkt anledning till det, han är lite halvaggresiv annars och kan mycket möjligt bluffa river. Dessutom snattar jag ju 2 outs från hans drag. Jag synar för att låta honom dega in på river, han har tillräckligt med marker kvar för ungefär ett pottbet.

 

River 3 :spade:

 

Han ställer in med ungefär $80. Syn.

 

Potten slutar på ungefär $270

 

Han muckar korten och lämnar bordet.

 

Gick senare in i handhistoryn, han hade 8 :club: T :club:

 

 

På floppen känns syn som det bästa alternativet för att få lite mer information på turn. Bör jag slå om turn även om jag är i princip säker på att han har T8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen känns syn som det bästa alternativet för att få lite mer information på turn. Bör jag slå om turn även om jag är i princip säker på att han har T8?

Nej det borde du inte. Han har redan gett sig själv för dåliga odds att träffa en av sina 6 outs så du kan gott syna för att låta honom bluffa river då du såklart endå inte kommer syna river ifall han sätter stegen.

 

Wp!

 

Var e du förresten. Hemma? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen känns syn som det bästa alternativet för att få lite mer information på turn. Bör jag slå om turn även om jag är i princip säker på att han har T8?

Nej det borde du inte. Han har redan gett sig själv för dåliga odds att träffa en av sina 6 outs så du kan gott syna för att låta honom bluffa river då du såklart endå inte kommer syna river ifall han sätter stegen.

 

Wp!

 

Var e du förresten. Hemma? :shock:

 

Nej, hemma hos Alex för tillfället. Jo, han hade ju förvisso 12 outs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart, Min hjärna jobbar inte snabbt just nu :) Tycker fortfarande syn e rätt eftersom du vet vad han har.

 

Det var så jag tänkte också, men det brukar ju alltid finnas folk som tycker olika ;D... Nu ska jag iaf hem o sova! (troligt, kommer se lasvegas till 06 eller nått :D) Ring imorrn när du går på bussen Jimmy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhej.

 

Undrar varför du lägger till "´s" i rubriken :)

 

Bra fråga egentligen, såg konstigt ut när det stod Dustinzs för det första. Jag vill ha med mitt användarnamn i rubriken, och jag råkade få ett z på slutet när jag registrerade mig. Men du har helt rätt, det är helt fel egentligen. Ska överväga att ändra rubriken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förklara nu igen vad det är exakt som gör att du sätter honom på just T8, e för mig en gåta hur du kan sätta honom på en specifik hand.

 

Han bettar inte tom utan drag, i alla fall inte på turn. Det finns inga andra drag än T8 eller 68 vad jag kan se, och 68 är väl mindre troligt när jag själv har 2st 6or.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förklara nu igen vad det är exakt som gör att du sätter honom på just T8, e för mig en gåta hur du kan sätta honom på en specifik hand.

 

Han bettar inte tom utan drag, i alla fall inte på turn. Det finns inga andra drag än T8 eller 68 vad jag kan se, och 68 är väl mindre troligt när jag själv har 2st 6or.

 

J10 är väl den mest troliga iofs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhej.

 

Undrar varför du lägger till "´s" i rubriken :)

 

Bra fråga egentligen, såg konstigt ut när det stod Dustinzs för det första. Jag vill ha med mitt användarnamn i rubriken, och jag råkade få ett z på slutet när jag registrerade mig. Men du har helt rätt, det är helt fel egentligen. Ska överväga att ändra rubriken! :)

 

hint: "z" låter tillräckligt mycket som ett "s" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte fattar är hur du kan vara så säker på att han "aldrig i helvetet skulle bettat så mycket med en stark hand", han bettar ju inte ens pott för helsike, ni är djupa och varför skulle han inte vilja få in så mycket deg i potten som möjligt på alla gator med en stark hand?

 

Du säger även att han är smått tiltad, visst betyder det att han kan vara mer benägen att bluffa, men det är ju då om någon gång jag verkligen utnyttjar det faktum att bordet tror att jag är tiltad... Det finns ingen som helst anledning för honom att sakta in med någon hand mot dig i det där läget, speciellt inte med en stark kung eller en färdig båt, därför tycker jag det är lite motsägelsefullt att sätta honom på ett utav de få drag som finns enbart pga hans aggressivitet.

 

Nu hade du ju helt rätt denna gången, men att han ska slå upp T8 i tidig pos och att du sätter honom på den handen bara pga hans flopbet som inte ens är i pottstorlek, samt att du menar att han inte kan betta pott med en stark hand när du uppger att han har en tiltimage, verkar vara mer tur än något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer mitt förhoppningsvis i alla fall lite efterlängade inlägg.

 

Angående 66 mot T8 handen så kan jag faktiskt inte riktigt så här långt efter exakt minnas vad som pågick i mitt huvud, men jag var för tilllfället helt säker på min sak hur som helst. Vågar inte riktigt yttra mig ytterligare om den handen, verkar som jag får mothugg på allt jag tycker och tänker. Jag uppskattar givetvis att få åsikter på händerna jag lägger in, speciellt när det faktiskt finns lite tanke bakom dem istället för inläggen där någon skriver "hur kunde du sätta honom på det" etc. När jag faktiskt förklarat det några inlägg tidigare.

 

 

Spelet idag har gått bra, även gårdagen var lyckad. Det känns som jag kommit ur min badstreak nu, och jag har hittat hem till mitt gamla härliga spel.

 

Var back ganska mycket i förrgår, efter 3 raka backdagar. Hade jag backat en dag till hade jag gått ner till 025/050 igen. igår och än så länge idag är jag plus ungefär $1000. Jag var nära monsterklonken ikväll, åkte på 16e plats i 19000 guaranteen på prima då jag ställde med A7 mot A8. Floppade 7an och färgdrag. River visade oturligen en 8a som tyvärr inte var i rätt färg. 2 outs....det gjorde ont just då. Men han var ju favorit, så jag borde väl inte klaga antar jag.

 

Rulle för tillfället ligger på ungefär $2500. Jag skulle byta från nordicbet till Tellpoker i månagsskiftet var tanken, tyvärr blev det lite struligt när jag flyttade pengar hit och dit så jag valde att stanna eftersom jag redan råkat rejka en jävla massa på nordicbet. :)

 

Observera att detta inlägg är det första som skrivs med min vackra nyinhandlade laptop. Jag är otroligt nöjd med den. En Toshiba Sat P-20 blev det till att köpa, ingen ny dator förvisso, men den passar mina behov ypperligt! Nu kan jag som nämnt tidigare effektivisera min grind ytterligare då jag hela tiden kommer spela på samma dator, ha tillgång till pokertracker osv.

 

Nu ska jag fortsätta min grind, Thailand here i come! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till, och hoppas att du är nöjd med din nya lappis. Gillar denna Dagbok, så du för inte ta en massa pauser i ditt "författande"..

 

Mvh :heart:

 

Tackar tackar! Jo jag ska se till att det blir lite bättre ordning på skrivandet. Ska snart börja bokföra mina resultat igen med lite bättre struktur. Gick så dåligt ett tag så jag bara mådde sämre av att se hur mycket jag backat o så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...