Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hepp, blev inga turrar idag. Spelade däremot en hel del cashgame. Låg + 3 inköp nästan hela dagen, slutade dock lite illa tyvärr, så det blev +-0...Inte hela världens i alla fall, plockade massa bananer. :) Imorgon blir en bra dag, finns inga alternativ.

 

vilket prima skin liras det på? :D

 

NordicBet funkar bra. Skulle byta förra månadsskiftet, men det körde ihop sig lite. Sedan kändes det meningslöst att flytta pengarna när jag redan rakat massa på nordicbet och inte kommit upp i 50%, så det blev till att fortsätta. Eventuellt byter jag detta månadsskifte. 10% till på de $$$ jag rakar blir en del för min lilla skruttrulle. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

NordicBet funkar bra. Skulle byta förra månadsskiftet, men det körde ihop sig lite. Sedan kändes det meningslöst att flytta pengarna när jag redan rakat massa på nordicbet och inte kommit upp i 50%, så det blev till att fortsätta. Eventuellt byter jag detta månadsskifte. 10% till på de $$$ jag rakar blir en del för min lilla skruttrulle. :P

 

vilket skin ska du byta till då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

NordicBet funkar bra. Skulle byta förra månadsskiftet, men det körde ihop sig lite. Sedan kändes det meningslöst att flytta pengarna när jag redan rakat massa på nordicbet och inte kommit upp i 50%, så det blev till att fortsätta. Eventuellt byter jag detta månadsskifte. 10% till på de $$$ jag rakar blir en del för min lilla skruttrulle. :P

 

vilket skin ska du byta till då?

 

Vet inte ännu, lutar åt 123poker om de ordnar så man kan spela fler än 5 bord, eventuellt purple lounge. Vilket använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag får ta och flytta till eran stad så man har nån att grinda med ;):P

 

ta tåget, finns internet där me vettu, så tarru ett par öl i bistron på vägen hit också. Var bor du egentligen? :) Spelar du 5k nu?

 

Bor i Karlskoga, 4 mil från Örebro...

 

Japps det gör jag :D Du med antar jag? :) Blir det dem flesta garanti turrarna ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill oxå ha nån o grinda med :(

 

Kom bara, ju fler desto roligare. Den som vinner mest bjussar på mat.

 

 

det är hårt när man inte har så många seriösa pokerpolare :?:P

 

Bara o skaffa vafan, jag har kompisar från sthlm etc. som kommer hit lite då och då. Finns inget som hindrar dig från att åka omkring lite i sverige o hälsa på folk. :D

 

 

Det är faktiskt rätt surt när man skriker och slänger musen i väggen när vännerna är i närheten :D

 

Vi brukar undvika sånt, sänker stämningen rätt rejält tyvärr :(

Mer pinsamt när man gör ett par kassa syner inför ett gäng åskådare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godkväll!

 

Ännu en intressant pokerdag har passerat, måste mystiska potter har spelats under nattens timmar. Har ännu en gång lyckats få minus en del, men är inte speciellt besviken över mitt spel. Spelade 5k och 12k guarantee på prima. Minns inte hur jag åkte i 5k, i 12k åkte jag med AA mot AK allin preflop, inte helt oväntat.

 

Förväntar mig att vinna en turnering snart, börjar bli enformigt att komma itm men aldrig vinna.

 

För tillfället mår jag bättre än någonsin, börjar förmodligen mina kurser på komvux på måndag vilket ska bli mycket intressant. Jag har valt massa underliga datakurser som jag förväntar mig kunna klara av ganska lätt. Ska bli skönt att för första gången på mycket länge faktiskt ha en verklig inkomstkälla som inte baseras på diverse procensatser hit och dit, även om det inte är några stora pengar vi pratar om.

 

Imorgon tror jag inte jag kommer spela någonting, MrDawwe och Schermanator kommer hem från Las Vegas och det vankas utgång. Ska bli trevligt att träffa dem igen, det är två mycket sympatiska herrar. Jag är nästan berädd att sätta pengar på att Schermanator har hånglat mer x antal strippor, och att MrDawwe har på något sätt blivit pålurad någon slags "magisk" svindyr pryl för att förbättra sitt spel. Ska bli roligt som att höra!

 

En anekdot.

Var ute en sväng me hunden tidigare, möttes av min grannes dyngraka vänner i korridoren på väg ut som hänfördes av hundens storlek. En förvånansvärt trevlig kille kom med det eminenta förslaget att låna hunden för att ragga på 14is tjejerna som var inne i lägenheten. Det kan jag givetvis inte neka, följer med den unge mannen som bär in hunden i famnen. flickorna jublar och frågar vems hunden är, då måste han givetvis peka på mig varpå tjejerna flyger på mig istället. Stackarn lyckades inte riktigt, men jag fick 3 helt nya flickvänner på en gång om jag ville verkade det som. Tyckte lite synd om den smått överviktiga och ganska fula killen som såg sin chans att för en gångs skull faktiskt kunna få in en stöt.

 

 

Nu kan jag inte skriva längre, punkrock är så sugen på att se vad det är jag plottrar ner att han nästan kissar på sig verkar det som. :)

Var tvungen att skriva lite, vad gör man när man inte vill spela, inte vill se på film, och klockan är för mycket för att det ska postas nått på PF...

 

Kram godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är jag ganska nöjd över att få in degen på floppen, tycker han kunde lagt sig kanske, inte mycket han slår...

 

** Frombork [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Dustinz sitting in seat 1 with $36.49

- SevenDuice sitting in seat 2 with $195.66

- Piiit sitting in seat 3 with $110.30

- Stekarn sitting in seat 4 with $39.20

- magnator sitting in seat 5 with $52.45

- dutchman1234 sitting in seat 6 with $53.90 [Dealer]

 

Dustinz posted the small blind - $0.25

SevenDuice posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: Queen of Hearts, King of Hearts

Piiit called - $0.50

Stekarn folded

magnator folded

dutchman1234 called - $0.50

Dustinz raised - $2.25

SevenDuice called - $2.25

Piiit folded

dutchman1234 folded

 

** Dealing the flop: 10 of Clubs, 3 of Hearts, Jack of Hearts

Dustinz bet - $3.00

SevenDuice raised - $9.00

Dustinz raised - $21.00

SevenDuice raised - $69.00

Dustinz went all-in - $13.49

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

 

** Dealing the river: 8 of Clubs

Dustinz shows: Queen of Hearts, King of Hearts

SevenDuice shows: King of Diamonds, King of Spades

SevenDuice wins $71.48 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här känner jag mig jätteslagen på turn. Vill verkligen lägga mig på river. Hittar tyvärr inte foldknappen, den gömde sig nånstans. :(

 

 

** Frombork [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Dustinz sitting in seat 1 with $71.95 [Dealer]

- SevenDuice sitting in seat 2 with $182.66

- Piiit sitting in seat 3 with $47.25

- Graohn sitting in seat 4 with $32.25

- magnator sitting in seat 5 with $57.60

- dutchman1234 sitting in seat 6 with $52.90

 

SevenDuice posted the small blind - $0.25

Piiit posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: 6 of Spades, 6 of Diamonds

Graohn folded

magnator folded

dutchman1234 called - $0.50

Dustinz called - $0.50

SevenDuice folded

Piiit checked

 

** Dealing the flop: 6 of Hearts, King of Clubs, King of Hearts

Piiit checked

dutchman1234 checked

Dustinz bet - $1.00

Piiit called - $1.00

dutchman1234 folded

 

** Dealing the turn: 10 of Hearts

Piiit checked

Dustinz bet - $3.00

Piiit raised - $9.00

Dustinz called - $9.00

 

** Dealing the river: 5 of Spades

Piiit bet - $19.00

Dustinz called - $19.00

Piiit shows: King of Diamonds, 6 of Clubs

Dustinz mucks:

Piiit wins $56.80 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke...

 

Du raisar KQs från SB, och limpar 66 Från knappen.

 

Inget direkt fel kanske med KQs, men 66 borde väl vara autoraise från knappen iaf.

 

KK skulle jag gissa att 9/10 (kanske snarare 99/100) inte lägger för din allinbet. Nu hade du ett väldigt starkt drag så det spelar inte så stor roll.

 

Suckerkåken är svår att komma ifrån. Hade du raisat preflop hade du med gott samvete kunnat dega.

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en del mot dig på prima och ser dig som en bra spelare men dock med lite tilt problem som gör att du blir lite väl aggro ibland ;)

 

Har dock en fråga, vad anser du om Piit? aldrig sett en plussande spelare som varit så passiv före floppen, han limpar mycket och verkar syna/folda mot en raise lite random.

 

Keep up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke...

 

Du raisar KQs från SB, och limpar 66 Från knappen.

 

Inget direkt fel kanske med KQs, men 66 borde väl vara autoraise från knappen iaf.

 

KK skulle jag gissa att 9/10 (kanske snarare 99/100) inte lägger för din allinbet. Nu hade du ett väldigt starkt drag så det spelar inte så stor roll.

 

Suckerkåken är svår att komma ifrån. Hade du raisat preflop hade du med gott samvete kunnat dega.

 

/Balobas

 

Du har helt rätt, jag skulle iofs inte heller lägga KK på 025/050 på den floppen, men det är inte många färdiga händer han slår. Och som sagt, det spelar ingen roll, han får gärna stoppa in degen mot mig nästa gång också :)

 

Jag brukar normalt sett raisa 9/10 händer jag överhuvudtaget spelar. vet inte varför jag inte raisar 66 på knappen, måste varit upptagen med nått annat just då :) ... Jag hänger min egen snara i den handen tyvärr.

 

tack för dina åsikter! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...