Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Augusti månad.

Ok, blev inte så farligt back ändå, mystiskt nog. $1300-1400 back. Fick tyvärr snatta nästan allt i rullen nu till räkningar, mitt studiebidrag är försenat. Så fort det trillar in börjar grinden igen på NL50. Inget fungerade den här månaden tyvärr. nya tag! :)

Framtidsvisioner?

Vad är det? det är ungefär så det känns för tillfället, är ganska uppgiven efter den här månaden tyvärr. För tillfället känner jag inget som behov av att avancera i nivå, jag vill bara ha 100 miljoner inköp till NL50 innan jag går någonstans...Nä, men allvarligt talat, jag är grymt sugen på att bemästra konsten av moneymanagement. Vissa spelares moneymanagement är någonting jag börjat imponeras av nästan mer än deras pokerfärdigheter.

Målsättningar september

Jag har som mål denna månad att spela minst 2st HUrounders lvl7 och vinna en av dem. Ett annat mål är att stabilisera min BR ordentligt till NL50, jag vill ha 100 inköp nästa månad! :)

Detta kommer bli en ganska ensam pokermånad, 2 av mina mest trogna grindkompisar har dragit iväg till thailand. Det kanske är ett perfekt tillfälle att låta mina egna pokertankar utvecklas utan påverkan från andra. Jag tycker annars om att få andra människors synpunkter, men det kan ibland blockera mitt eget tänkt en aning. Vi får se vart åt månaden leder.

:heart:

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Varför kör du bara två bord just nu på NL50? Du brukar väl ändå spela nio bord åt gången annars?

Ligger i sängen och halvsover, är lite krasslig. Vill egentligen inte spela, men jag har inget bättre för mig. :P

Postad
Varför kör du bara två bord just nu på NL50? Du brukar väl ändå spela nio bord åt gången annars?

Ligger i sängen och halvsover, är lite krasslig. Vill egentligen inte spela, men jag har inget bättre för mig. :P

Hehe okej. Det är inte lätt att vara spelberoende. ;)

Postad
Vissa spelares moneymanagement är någonting jag börjat imponeras av nästan mer än deras pokerfärdigheter.

Menar du mig? :D

Detta kommer bli en ganska ensam pokermånad, 2 av mina mest trogna grindkompisar har dragit iväg till thailand.

Postad

Detta kommer bli en ganska ensam pokermånad, 2 av mina mest trogna grindkompisar har dragit iväg till thailand. Det kanske är ett perfekt tillfälle att låta mina egna pokertankar utvecklas utan påverkan från andra. Jag tycker annars om att få andra människors synpunkter, men det kan ibland blockera mitt eget tänkt en aning. Vi får se vart åt månaden leder.

:heart:

Men du kommer alltid ha mig gubben....på södag bokar ja nog biljeter till vegas lixom=))))

Postad
Vissa spelares moneymanagement är någonting jag börjat imponeras av nästan mer än deras pokerfärdigheter.

JAPP

Detta kommer bli en ganska ensam pokermånad, 2 av mina mest trogna grindkompisar har dragit iväg till thailand.

JAPP

Postad

Det är något allvarligt fel på mig nu... 3 dagar i rad har jag somnat som en normal människa, vid 23 tiden o så...känner mig jätteduktig när jag lyckas med sånt. Det jobbiga är att vaknar vid 05 varje natt och kan inte somna om... 5-6 timmar sömn räcker inte för mig, jag är trött hela dagarna istället, men kan inte sova. Vad göra? :( Jag har haft insomnia tidigare, det var betydligt värre än så här. Men det är frustrerande, kan inte spela när jag är trött! :evil:

Spelat lite nu i alla fall, medans jag fortfarande är pigg. Jag har lirat 3st lvl2 rounders, vunnit 2. Lirat 6st lvl3 rounders, vunnit 5. Rullar på bra med andra ord. :P Hoppas på att kunna lira minst 1 lvl 7 till nästa helg!

Postad

Tjo, Dustinz!

Vad jag har förstått så lirar du H-U rounders. Dine resultat verkar väldigt övertygande. Du tror inte att du skulle tjäna in mer på att spela H-U sit and goes eller H-U cashgame? Hur många level 7 har du spelat, om någon?

Bara lite funderingar.

Grym dagbok btw, läser varje dag :heart:

Mvh

Daniel Fröberg

Postad
Tjo, Dustinz!

Vad jag har förstått så lirar du H-U rounders. Dine resultat verkar väldigt övertygande. Du tror inte att du skulle tjäna in mer på att spela H-U sit and goes eller H-U cashgame? Hur många level 7 har du spelat, om någon?

Bara lite funderingar.

Grym dagbok btw, läser varje dag :heart:

Mvh

Daniel Fröberg

Kul att nån läser den :P

För att spela HU cashgame måste man spela ganska högt för att slå raken känns det som. Jag har förvisso spelat det en del och gått plus, men i HU rounders måste jag bara betala rake en gång egentligen ;)...1 dollar på lvl1. Känns bättre. Än så länge har jag inte lirat lvl7 faktiskt, har precis dragit igång en lite mer serriös satsning på HUrounders, småspelade mest lite förut för att kolla läget.

Ser fortfarande bra ut än så länge

$20

8 spelade, 4 vunna.

$40

15 spelade, 11 vunna.

Verkar vara mycket lättare att vinna på nivå3, folk börjar tighta till sig när de kommer dit och tycker de börjar närma sig pengar verkar det som. Lättare o snatta marker då. Antar att resultaten är OK, men jag gillar ändå inte att ha torskat 7 av 23. vill vinna mer! :P Har snart 900 tokens... då är det näääära :D

Postad

Jo det är klart att raken äter hårt på de lägre nivåerna. Men lägre H-U sit and goes har ju inte det problemet. Har själv planer på att börja lira dessa rounders, men undrar lite över BR-krav? Vad tycker du är en "lämplig" summa att avara för att börja på de lägsta av nivåer? Tycker själv inte att motståndet verkar övertyga...

Jodå, här har du en trogen läsare, även om jag är dålig på att posta. :oops:

Fina resultat, snart sitter du o nöter level 6;or ;)

Vi kanske syns vid 7;an :shock:

Mvh

Daniel Fröberg

Postad

Jag antar att man inte betalar rake varje gång för ens tokens på rounders? För annars vore det grymt nice om man säljer bananer på det. Om man gör som du gjort alltså och bara köpt in dig en gång på ettan och sen spelat upp det. :)

Postad
Jag antar att man inte betalar rake varje gång för ens tokens på rounders? För annars vore det grymt nice om man säljer bananer på det. Om man gör som du gjort alltså och bara köpt in dig en gång på ettan och sen spelat upp det. :)

får inga bananer för varje nivå vad jag vet.. :(

Postad

får inga bananer för varje nivå vad jag vet.. :(

Attans :P

Postad

Så du ger hellre bort 20 bananer och får tillbaka 5 än att bara ge bort en banan.

Postad

Jo jag har också spelat en del 05/1 HU, det funkar väl ok, men jag har gärna en ganska fet rulle för det. Jag har mest provat NL50 HU, och möter man en passiv spelade som gillar o hålla i pengarna blir det inte mkt kvar när man väl tagit stålarna.

Jag tror inte det blir mer rounders idag, ska till skolan imorgon ganska tidigt, så det blir att sova istället. spelat 30 rounders, vunnit 21. som tur är skedde de flesta förslusterna på round2 :)... +$420 tokens! Jag är nöjd!

Tokensrulle atm: $840.

Nu är det bara o hoppas att det inte börjar gå dåligt... :P

Postad

Försov mig från skolan idag tyvärr. Gick ner på stan och inhandlade en ny mus till datorn istället. Nu ska vi se om den bringar någon tur i roundersträsket. Min förra mus tappade jag i golvet lite för många gånger, har förlorat massa marker hit o dit på att den plötsligt lägger av utan förvarning. :(

Postad
Tjenare.

Vad för slags skola går du i? Det låter lite som komvux med ditt "whatever-snack" :)

Eller går du bara enskilda kurser hit å dit som enbart tas för intresse?

Komvux :) men whatever vettefan, jag gör det jag ska i alla fall, men det går ju inte så "fort fram" direkt.

Postad

Usch, går riktigt segt idag faktiskt. Jag gör moves i helt fel situationer och när jag får in degen som favorit blir jag utdragen... Back runt 100 tokens är jag nog ungefär för tillfället. One of those days? antar det.. :)

Postad

ARG är jag. åkt på så många 2 outare att det börjar bli en vana, otroligt frustrerande. Inte nog med det så dör internet när jag sitter i sngs till ett värde av 80 tokens, kommer tillbaka och är i princip ute i samtliga. riktigt sorgligt. Blir nog inte mycket mer spelade idag, känns ganska meningslöst. Låg back innan cpinternet dog, nu ligger jag mer back..-200 tokens ungefär.

Postad

Tog ett litet skott på nivå 6 nu, misslyckades tyvärr. Jag är konstigt nog inte missnöjd, är ganska nöjd med mitt spel och känner inte att jag behöver vara sur direkt. Får väl fortsätta grinda helt enkelt :D

Postad
Tog ett litet skott på nivå 6 nu, misslyckades tyvärr. Jag är konstigt nog inte missnöjd, är ganska nöjd med mitt spel och känner inte att jag behöver vara sur direkt. Får väl fortsätta grinda helt enkelt :D

Erkänn, du följde efter en fisk och gjorde en cpmove som du bara har dig själv att skylla på? ;)