Gå till innehåll

PartyPokers support under all kritik!

kydyl

Jag har nu haft en mindre givande konversation med partypokers support.

Bakgrund:

Man kan få en 20% bonus på partygammon som enligt villkoren ska läggas till i realmoney accountet och kunna användas till att spela backgammon. Det visar sig att så inte är fallet utan den läggs till i bonus accountet istället. Jag påpekar givetvis till supporten.

Mina mejl i blått, partys svar i rött.

Hi I deposited $500 under the impression that the bonus would be playable as the t&c says

http://www.partygammon.com/offers/bonus_ppgammon1.html

But my bonus ended up in the bonus account and I can't seen to play backgammon with it, what should I do?. The text in the link above clearly states that you can play backgammon and only backgammon with the bonus.

Account: "xxxxxxxxxxxx"

Regards,

Thomas Karlsson

Dear Thomas,

We understand your concern. We would like to inform you that your account balance is $xxxxxxxx.

We request you to get back to us with the exact error message that you receive while playing at our board.

Sincerely,

Vandanasingh

PartyGammon Customer Care

--------------------------------------------------------------------------------------------------

PartyGammon.com, WBC Productions Limited, 711 Europort, Gibraltar

Jaha, svarade inte på min fråga ens... aja bara ett missförstånd.

Did you read my first email? If you did you couldn't have understood it at

all. I'll try to explain the issue further.

All quotes from the rules are taken from this site:

http://www.partygammon.com/offers/bonus_ppgammon1.html

Ok, here it goes. I deposited $500 giving me a bonus of $100, so far fine.

But the t&c says this:

" The bonus amount will automatically be added to your real money account

balance, and can only be used to play on PartyGammon.com tables. "

But no. I didn't get the bonus added to my realmoney account. I got it added

to my bonus account so I can't play with it.

Severel other statements in the above link also indicates that this is a

"sticky" bonus. I.e. a bonus where you can play with the bonus.

I have never ever played backgammon and thought I'll learn with this bonus.

But since I can't play with it I won't be able to do so.

This has nothing to do with my account balance.

Now, what I want is the bonus to be transferred from the bonusaccount into

the realmonyaccount just as the T&C says.

/Thomas Karlsson

Dear Thomas,

Thank you for contacting PartyGammon Customer Care.

We would like to inform you that, PPGAMMON1 bonus is a release-restricted bonus.

A Release Restricted Bonus is an amount added to your bonus account.

The amount will remain in the bonus account until the release requirements are met.

The release requirements could be playing specified number of raked hands within a designated timescale or wagering certain amount. Once the requirements are met the bonus amount will be credited to your real money account.

Just wager $4200 by 06-AUG-06. The amount will then be credited to your real money account.

We apologize for the inconvenience and we thank you for your continuous patience and understanding.

Sincerely,

Jaganmohan

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Once again I quote from YOUR OWN t&c

Since you are unable/unwilling to assist me, please forward this to a

manager.

/Thomas Karlsson

supporten verkar inte bry sig om att jag citerar från deras T&C så jag ber om en manager. Och tänker i min enfald att nu löser det sig.

Dear Thomas,

We would like to inform that the bonus issued to your account is release restricted bonus. A Release restricted Bonus is an amount added to your bonus account not to your real money account balance.

Further, we would like to inform that Cashout restricted bonus is added to your real money account.

The bonus that is issued to your account is Release restricted and so it is added to your bonus account.

Sincerely,

Syedz

nähepp, det blev ett goddag yxskaft svar och de brydde sig inte ens om att vidarebefodra till en manager.

Ett försök till nu så tydligt att det t.o.m. känns otrevligt

OMG. This feels like talking to a brickwall.

IT'S NOT A RELEASE RESTRICTED BONUS ACCORDING TO YOUR TERMS AND CONDITIONS

ABOUT THE BONUS.

I have quoted that part many times now, but you seem to have a problem

understanding så here it goes again.

Taken directly from http://www.partygammon.com/offers/bonus_ppgammon1.html

NOW, FORWARD THIS TO A __MANAGER__

I'm defenitly starting to loose my patiance here.

Dear Thomas,

I apologize for the inconvenience caused on this regard. I would like to inform you that, with every bonus there will be some restrictions. I am sorry that, restrictions are not posted on the website and I have escalated this issue to the department concern and appropriate changes will be done very soon.

I understand that this would be of great inconvenience but would surely keep a check that such instances do not happen in future.

I thank you for bringing the matter to our notice and I appreciate your patience in this regard.

If you have any further queries please write back to us and we will be glad to assist you.

Sincerely,

Jaganmohan

Jaha, nu fattade dem lite. Men det verkar inte som att de tänker ändra min bonus eller ge mig någon som helst kompensation för detta och nån manager verkar man inte få prata med. Fy fan!. Vet inte ens om den där avdelningen som de vidarebefodrat mitt ärende till tänker behaga att svara mig. Men det gör de säkert inte.

Alltså partypoker har nog bland den sämsta supporten i branchen. Fan vad förbannad jag blir, tänker ta ut alla tillgångar och knappast komma tillbaka i första taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

india support rules :lol:

Speciellt när de får för sig att det är en mycket god idé att ringa 05.00 en gång i månaden bara för att höra att jag fortfarande är jag.

jag blev bara glad när jag blev uppringd 3 på natten. hon indiska tjejen var den trevligaste tjejen jag snackat med på lång tid. :)

Länk till kommentar

heltok, du måste komma ut mer och träffa lite folk ibland, inte bara sitta hemma och grinda ;):lol:

asgarv

//By the way så blev jag kompenserad för första gången i mitt liv av Party. Det var av någon snubbe man kunde ringa så det kanske var just någon från Gibraltar.

Fick ett mejl från en annan Indier senare som sa att jag inte skulle bli kompenserad. Doehhh. Noll koll.

Länk till kommentar

Den första konversationen är katastrof och är ett tydligt tecken på en supportanställd som inte orkar läsa mailet.

Jag skäms av att läsa något sådant.

Det är ofta effektivare att ringa supporten än att maila, men man kan också PM:a mig för att kanske få en lite mer förstående support.

Jag ska se till att det första inlägget når någon som har befogenhet att dra in tjänsteelefanten eller liknande.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar

Ja det låter ju bra. Men frågan kvarstår för min del, kommer jag få den bonus jag satte in för (ser att villkoren nu har äntligen har ändrats) eller någon kompensation på annat sätt. Eller är det "vi skiter väl i om våra verkliga villkor inte stämmer med de annonserade" som gäller från partys sida?

Länk till kommentar

Support och support.. jag anmälde mig till freeroll-satelliten här för några dagar sedan men kom ändå inte med.

Mr. Partypoker LOVADE att återkomma via PM dagen efter för att kolla vad som hade hänt... mitt senaste PM från igår är ännu inte läst. :oops:

När de säger "vi återkommer i morgon" förvänta er inte det... de återkommer när de har avslutat sin kafferast. :lol:

Länk till kommentar

MGRacing: Du har ett svar i din Inbox. Men det kommer inte att göra dig lyckligare direkt. Vi har inte löst problemet än men jobbar på det. Ge mig lite mer tid så ska vi reda ut det.

Baller: Enligt mina chefer så är det du skriver att räkna som uppvigling om jag sprider det vidare här. En snabb rusch för att hämta lite te räknas som OK, men ska man vara borta längre får man ansöka om semester först :D

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar

kydyl: Beklagar det sena svaret, men jag och en kollega hade missförstått varandra. $100 sitter nu på ditt konto. Beklagar att vi strulade i början och hoppas att det känns lite bättre nu.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Javisst det känns superbra.

Party flög just upp till topplaceringen på min interna sajtrankning :)

Länk till kommentar