Gå till innehåll

Bygga pokerbord?


Adam Holmes

Recommended Posts

Jag har ett passande bord hemma som jag klätt med ull-duk, det blev kanon som spelbord.

 

Nu klurar jag på att bygga någon form av sarg runt kanterna. Är det någon som har någon idé till hur det skulle kunna ske?

 

Bordet är runt med iläggsskiva så det handlar om två halvcirklar med två längder emellan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns en kille bland "other poker tables" som har gjort ett väldigt bastant och snyggt åttamannabord(Brandon R). Hade varit grymt att försöka bygga ett likadant(kostar multum att köpa från återförsäljare eller från staterna). Någon som har försökt sig på det eller som vet var man kan hitta ritningar och tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Och för att kolla på railen specifikt så går man hit:

http://www.pcpotato.com/poker/tablerail.htm

 

Jag har nu börjat snickra på en sarg till mitt bord enligt beskrivningen i länken citerad. Just nu är plywooden tillsågad och monterad. På tur är lite slipning och sedan stoppning och till sist iklädning galon...

 

Jag utgick då från ett befintligt bord. I övrigt har jag inhandlat följande:

 

-2 meter ull (bordsduken), 400 kr

-1 st plywoodskiva, 2400x1200x18, 400 kr

-skumgummi, 200x50x20x, 75 kr

-2 meter galon (överdraget), 180 kr

-spraylim, 50 kr

 

Jag ska se om jag kan få till en bild när det är klart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily: Jo, jag kunde ju inte välja storleken på bordet själv, även om möjligheten till en längre iläggskiva finns. Men att spela 8 pers är inga problem, men någon dedikerad dealer är det då inte tal om. Å andra sidan har det inte varit planen heller. Man tager vad man...

 

Vi var två som byggde railen och följde i stort guiden ovan med lite justeringar och vår kvalitet var lite mer precis jämfört med de bilderna han postat. Inga större besvär men det går åt en hel del tid. Att få galonen (i det här fallet) att inte skrynkla sig är helt klart en omöjlig utmaning.

 

Resultatet i sin helhet är dock mycket bra och känslan är perfekt.

 

Hickmott: Railen är helt lös och avtagbar men själva duken är fasthäftad i bordet. Det ska stå där det står så det behövs inte användas till annat. Att railen är lös har ju andra fördelar, t ex vid byte av duk och om man orkar justera galonen i en avlägsen framtid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är det någon som vet om det finns någon återförsäljare av Texas Hold'em bord i Europa?? Tänker i första hand på modellen med vikbara ben.

Borde ju bli billigare med frakt, och det borde ju inte bli någon tull om man beställer inom EU.

 

/Sonny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast jag tänkte närmast på de ovala Texas hold'em bord som finns. Har för övrigt skickat iväg ett mail till magnusanderssonab o frågat om de finns några planer på att ta in sådana i deras sortiment. Han är dock på semester nu men jag kan posta hans svar här sen.

 

 

/Sonny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...