stylin123 Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Läskigt.. http://expressen.se/index.jsp?a=613785 Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Nog vore det bra om bandidos och liknande kunde skjutas av på ett smidigt sätt, men följande citat får mig lite fundersam: "Efter att första ha anklagat honom för att ha våldtagit och misshandlat en av deras flickvänner." "Enligt Metro ska anklagelserna om pokerspelarens våldtäkt samtidigt ha bekräftats - av en kvinna i förundersökningen." Om jag skulle råna någon på rent ofog tror jag inte jag skulle bry mig om att hitta på anklagelser om våldtäckt för att rättfärdiga det. Anyway så är ju det hela rätt skumt. Citera
danielfroberg Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Visst är det läskigt, men frågan är om inte våldtäkt är ett brott som, "det kan låta dumt", rättfärdigar dem att råna honom. Tror inte att det "bara" vart rädsla som fick han att dra tillbaka anmälningen. MVH Citera
TANDEMCYKELN Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Vänner, Vem är det då? Den som jag tror att det är? Citera
jaha Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Visst är det läskigt, men frågan är om inte våldtäkt är ett brott som, "det kan låta dumt", rättfärdigar dem att råna honom. Tror inte att det "bara" vart rädsla som fick han att dra tillbaka anmälningen. MVH men vad menar du? du säger ju emot dig själv. tycker INTE det ska spekuleras i vem det är. Citera
TANDEMCYKELN Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 tycker INTE det ska spekuleras i vem det är. Behöver det spekuleras? Det finns väl bara en person som passar in på beskrivningen. Och är det inte den personen, bör det nog spekuleras. Citera
Cyntax Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Visst är det läskigt, men frågan är om inte våldtäkt är ett brott som, "det kan låta dumt", rättfärdigar dem att råna honom. Tror inte att det "bara" vart rädsla som fick han att dra tillbaka anmälningen. MVH men vad menar du? du säger ju emot dig själv. tycker INTE det ska spekuleras i vem det är. Håller med dig. Tycker att dom som vill diskutera vem det är kan göra det på Flashback istället. Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Appropå diskutioner om identitet och liknande så vill jag inte se något sånt här eftersom ingen här har någon jäkla aning om vem det skulle vara. Då är det bara dumt om en persons namn associeras till det här. Så ge fan i det. Visst är det läskigt, men frågan är om inte våldtäkt är ett brott som, "det kan låta dumt", rättfärdigar dem att råna honom. I mina ögon så rättfärdigar det rätt mycket mer än så, så om han faktiskt våldtagit någon tycker jag en mille back är en rätt bra deal jämfört med vad han förtjänat. I en perfekt värld så vore det ju dessutom upp till kvinnan som våldtagits. Men, men. Skulle tippa att de där grabbarna själva är ett jäkla mycket större problem för samhället än en pokerspelare. Citera
The Grand Bark Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Själv har fler gånger än en fundrat över riskbeteendet att så öppet här på forumet berätta att man just klonkat lägenhet, stor turneringsvinst etc. Fast det kanske är oundvikligt när man är hyfsat känd i pokerkretsar. Citera
Vicious Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Om han hade våldtagit en flickvän den här gången vad hade han i såfall gjort när de snodde honom på 500k. Dessutom var det ju uppenbarligen hans kompis som vart tvungen att överföra pengar. Dessutom kan man ju undra hur pass mycket sanning det ligger i tjejens berättelse? Fanns det en polis anmälan om våldtäkt innan henns kriminella pojkvän greps? Citera
Jennez Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Om han nu verkligen hade valdtagit den dar flickvannen sa hade de har grabbarna nog gjort processen kort med honom omedelbart. De hade inte bara pressat honom pa pengar - de hade klippt av hans fingrar innan de borjade snacka om overforingar. Citera
jaha Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Visst är det läskigt, men frågan är om inte våldtäkt är ett brott som, "det kan låta dumt", rättfärdigar dem att råna honom. Tror inte att det "bara" vart rädsla som fick han att dra tillbaka anmälningen. MVH men vad menar du? du säger ju emot dig själv. edit: du menar alltså att du tror han våldtagit. grundat på en artikel eller vadå liksom? tycker INTE det ska spekuleras i vem det är. Citera
cAshville Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 En framgångsrik svensk pokerspelare har hotats till livet - av Bandidos. citerat Expressen. Jag tror att om det vore någon top 30 spelare i sverige så skulle dom ha skrivit något som "en av världens främsta" eller Europas främsta. Kan i princip vara vem som helst.. Citera
Albert Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Helt apropå.... så tycker jag man borde skjuta Bandidos samt Hellsangels till en avlägsen planet i form utav en stjärna. Antingen så är de förtidspensionerer och/eller kriminella. Fyfan så lågt att hota en människa med utpressning. Så jävla lågt!!!! Citera
Leif Klingemo Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Är det bekräftat med vittnen i förundersökning så borde han vara inom lås och bom i väntan på rättegång, något stämmer inte. Som vanligt är det farligt att spekulera i namn här, det är vi väl för bra för att nedlåta oss till, eller? Det kan gå väldigt illa för fel utpekade personer, tänk på det! Citera
Sagge Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 I en perfekt värld så vore det ju dessutom upp till kvinnan som våldtagits. I en perfekt värld våldtas inte någon...... Citera
cAshville Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Hjort skrev:I en perfekt värld så vore det ju dessutom upp till kvinnan som våldtagits. I en perfekt värld våldtas inte någon...... Perfekt är inte fulländat, så jo, i en perfekt värld våldtas människor. Däremot i ett utopia; (se:utopi) DÄR våldtas ingen.. Citera
Ignatius Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Perfekt är inte fulländat, så jo, i en perfekt värld våldtas människor. Däremot i ett utopia; (se:utopi) DÄR våldtas ingen.. Nja: Perfekt, adjektiv som har de bästa möjliga egenskaper i alla väsentliga avseenden {fulländad, idealisk} HIST.: sedan 1663; av lat. perfectus 'färdiggjord; fulländad', till per och facere 'göra' Allt enligt http://www.ne.se Citera
Roy Ahl Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 . Reraise och all in! Sån´t här kommer att fortsätta, det är bara början. Låt oss sätta upp en fond för att finansiera terminering av hotet. Det svenska rättssystemet är värdelöst. Citera
Roy Ahl Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Det svenska rättssystemet är värdelöst. Fel! Det svenska "rättssystemet" har EV-, dess uppgift är att skydda brottsförövaren från brottsoffret. Citera
Recommended Posts