Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är jag inte 100% på, men betfair har ej stängst sitt spel:

Zidane ger just nu 1.01x.

Cannavaro 22x.

FIFA:s topp tre:

1. Zinedine Zidane – 2012 poäng

2. Fabio Cannavaro – 1977 poäng

3. Andrea Pirlo – 715 poäng

Nu stängdes även Betfair.

• Svars 243
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag tycker att det var helt rätt att han fick priset som turneringens bästa spelare, han utgör en ofantligt stor del av det franska landslaget allround, han var den spelaren i VM som ensam lyckades lyfta ett mycket blekt landslag i gruppspelet upp i skyarna i slutspelet, Frankrike är med Zizou och kanske bara var utan tvekan top3 i världen det senaste decenniet, i år och fram till igår, finalplatsen var absolut ingen skräll.

Med "kanske bara var" syftar jag på att jag tvekar på framtidens Frankrike, jag kan inte se ett franskt landslag utan Zizou, han betyder så oändligt mycket för det här landslaget, finns ingen som kommer att kunna ersätta honom, kan inte minnas en spelare som betytt så här mycket för sitt land.

Han är den typen av spelare som kan vinna VM-finaler och semifinaler ensam , han var den enda som bevisade sin storhet på riktigt.

Visst, Cannavaro hade förtjänat priset han med, han är ju ett monster att möta för varje anfall i denna fotbollsvärld, men för att få priset tycker jag man måste sticka ut rejält i truppen, vilket jag tyckte Italien hade många av. Grosso var grym bakåt, grym framåt, grymt underhållande att se på, han kunde lika gärna ha fått priset han med.

Nej, helt rätt spelare enligt mitt tycke.

Väntar på att världen får veta vad Materazzi sa..

Postad

Grosso har knappast varit så stabil och dominant som Cannavaro.

Det är så mycket lättare att lyfta fram en kreativ spelare som Zidane än en destruktiv som Cannavaro. Cannavaro gör enorma matcher hela VM, medan Zidane gör en plattmatch första, fixar avstängning i nästa och skallar en i finalen.

Väntar på att världen får veta vad Materazzi sa..

Att man någonsin får veta sanningen är naivt och framför allt irrelevant, kan försäkra dig att Zidane inte igår fick höra något nytt.

Måste få tillägga att jag inte tycker det är solklart att Cannavaro var värd guldbollen, rösterna talar ju för hur marginellt det också var. 52% Cannavaro 48% Zidane kanske.

Postad
"FIFA FAIR PLAY" LOL

Om man på planen misshandlar en spelare så blir man inte VMs bäste spelare, förutom om Beckenbauer väljer då!

Snälla lär dig att tänka innan du öppnar truten. Det är journalisterna som väljer spelare och inte FIFA.
Postad
Ja det vet jag herregud.

"men platini och beckenbauers har två röster, var och det var skitjämt"

vad jag menar är att det ska vara omöjligt att få det, man ska strykas bland alternativen efter en sån idiotgrej.

Postad

Jag tror knappast att Frankrike hade tagit sig så långt som man gjorde utan Zizou, åttondelen hade det slutat med, samtidigt som Italien hade avancerat med eller utan Cannavaro, dom har så jävla bra lag.

Jag skiter fullständigt i om det är irrelevant vad som sades, och nej, jag tror fan inte att ens du ematic kan försäkra någon om vad som sades och inte sades.

Postad
Jag skiter fullständigt i om det är irrelevant

Logiskt.

}vad som sades, och nej, jag tror fan inte att ens du ematic kan försäkra någon om vad som sades och inte sades.

Har jag sagt det? Åter igen, vem bryr sig?

Att man någonsin får veta sanningen är naivt och framför allt irrelevant, kan försäkra dig att Zidane inte igår fick höra något nytt.
Postad
vad jag menar är att det ska vara omöjligt att få det, man ska strykas bland alternativen efter en sån idiotgrej.
Mm, då ska man strykas för varje filmning, dobbarna före tackling, skitsnack m.m. tillslut blir det väl bara avbytarna som inte fått spela som kan vinna priset? :roll:
Postad

Zidane är överskattad, han var blek i varje gruppspels match och han var inte speciellt framstående i åttondelen mot Spanien heller, även om han då började visa lite mer vad han kunde. Mot Brasilien så gjorde han en riktig stormatch och jag tror faktiskt att han spelade lite över sin egen förmåga, i alla fall hans förmåga som den är just nu just nu, mot Portugal var han bra, inte lysande, och samma sak mot Italien

Postad
Såg du matchen eller? Han tar sats och skallar ner sin motståndare utanför spelet. Det är det fulaste som hänt sen Kluivert armbåga ner en moståndare för typ år sedan i mästerskap.
Visst, men vafan spelar det för roll, någon gräns måste man ju dra i så fall mellan vad som ska leda till diskning och vad som inte ska det. Och sen blir det ju en jävla debatt om var gränsen skall dras och vilka som är innan och utanför gränsen.. :roll:
Postad
Det sjuka är att det nästan är Materazzi som fått mest skit för det här.

Thuram var för övrigt Frankrikes absolut bästa genom turneringen.

Läge för jag tycker kanske?

Postad

Nej.

Postad

Nej.

Under VM är alla fotbollsproffs..

Postad

Nej.

Under VM är alla fotbollsproffs..

Hahahhaha.

Fast jag är alltid proffs.

Postad

ematic låter som att du är lite partisk, eller kanske inte partisk, men känns som att du inte ser på Zidane med ljusa ögon. Låter som att han inte gjort någonting bra om man tolkar det du skriver.

Han är fantastisk(!!!!!!!) liksom Cannavaro, Grosso, ja nästan alla i finallagen.

Tror folk är mer känsliga vad gäller Zidane, han har gjort så mycket för fotbollen i världen, Cannavaro är säkert en fantastisk person han med, men för mig är han bara en fantastisk fotbollsspelare, säkert för många andra med. Tror det är bland annat det som avgör vem man röstar för.

btw. Hur gammal är Cannavaro?

Postad
ematic låter som att du är lite partisk, eller kanske inte partisk, men känns som att du inte ser på Zidane med ljusa ögon. Låter som att han inte gjort någonting bra om man tolkar det du skriver.

Hur ska du ha det?

Jag är aldrig partisk, Zidane är för mig en otrolig spelare och absolut en av de mest beundransvärda i mina ögon. En spelare som jag kommer att sakna.

Zidane tappar helt enkelt humöret.

Väldigt dåligt och oväntat av en sådan rutinerad spelare. En i hans kaliber får ALLTID ta emot skit, ALLTID i stor mängd och VÄLDIGT ofta pallar dom trycket.

Men inte idag. Jag är oerhört chockad, och ryser fan lite fortfarande.

Dock kan jag inte säga att alla mina höga tankar försvann, en mäktig spelare som man kommer minnas länge.

Men vilken avslutning han gör, tyvärr. Kommer inte ens för medaljen sen.

Skrivet i min tråd igår.

Låter som att han inte gjort någonting bra om man tolkar det du skriver.

Hur tolkar du? Jag har i princip bara pratat om Cannavaros prestation. Jag nämnde kort att Zidane var god tvåa som guldbollen i mina ögon, med 48% mot Cannavaros 52% om jag skulle vilja jämföra dom. (Bara slängde upp några procent för att visa ungefär hur jämnt jag tycker det är/var.)

Om jag anser att han är god tvåa, tätt bakom ettan för guldbollen, "låter det som att han inte gjort någonting bra" under detta VM då?

Postad

Men din tråd buggar, glömmer bort den varje gång jag loggar in, blinkar aldrig :(

Jag kan även bli lite partisk vad gäller hans beteende igår, hatar Materazzi som fotbollspelare och älskar Zizou framför alla.