Gå till innehåll

Recommended Posts

  • Svars 243
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe båda lagen såg ut att vilja anfalla även efter 3-0 därav bombade jag bort hela plusset :)

 

Resultat idag är väl iaf +1.85, klonk!

 

Jag spelar på Betfair, satte 30 på 2-0 Italien till 7.6 gånger.

30 på Italien/Italien halvtid/fulltid till 2.7.

40 på Italien till 1.69.

 

Alltså vill folk som ska tjäna pengar beta stenhårt på Ghana. Heta tips:

 

Ghana/Ghana halvtid/fulltid (16.5)

Ghana som segrare (7.6)

 

Bara för det så satte jag 30 på Ghana/Ghana till 16.5 för att sejfa lite också. Alltså kommer det säkert bli Italien/Ghana halvtid/fulltid, alternativt oavgjort/Ghana eller rent av kryss i matchen.

 

Så bomba mot mig så är ni sejf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ghana är absolut inte ofarliga, utan tv-pengar inblandade hade jag nog låtit bli matchen.

 

Ghana är bra, kan mycket väl skrälla, men även om jag hinkar har jag 70 kr kvar på bettingkontot. Eller inte, de ska jag fan slaska upp på poker så jag frirullar ghanamatchen.

 

Alltså är jag gul vid 23 ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu när Koller är skadad och troligen borta resten av VM och Tjeckiens chanser att vinna har sjunkit rejält har oddset på Betfair gått ner från 40 till 26 ggr pengarna.... Ähum. Funderar på att sälja delar av min 40-bet på Tjeckien till 27 ggr, men frågan är om inte det är för högt odds, även utan Koller.

 

 

Jan Koller, Tjeckiens så viktiga centrala anfallstorn, föll ihop under en löpduell med en amerikansk försvarare och tog sig mot höger baklår med uppenbara smärtor och bars ut på bår.

 

Om han har drabbats av en muskelbristning i låret så kan hans VM mycket väl vara över - och Tjeckiens drömmar om medalj likaså.

 

Ingen spelare är så viktig för Tjeckiens offensiv som Jan Koller. [...] Tjeckien har många klasspelare. Men frågan är om de kan avvara Jan Koller.

 

Att anfallskollegan och succémålgöraren från EM 2004, Milan Baros, dessutom saknades i VM-premiären på grund av en skadad fot, gör Tjeckiens sak knappast enklare

(Svt.se)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skryt.

 

Fyra spel på Italien, fyra vinster:

 

Över 1.5 mål: 50kr @ 1.8

Italienvinst: 40kr @ 1.68

Italien/Italien Halvtid/fulltid: 30kr @ 2.7

Italien - Ghana 2-0: 30 kr @ 7.6

 

Dock spelade jag bort ca 30kr på poker under tiden :(

 

Ändå skönt med att va het på bettingen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.08 på Sydkorea mot Togo - 100kr. (Betfair)

 

Känns som ett riktigt bra odds, vad jag förstått är Togo typ sämst i VM. Dessutom är Sydkorea ett skönt gäng.

 

Vad jag förstått ger Sydkorea 2.2 på b2b - alltså bättre odds :)

 

Har de inte ändrat det då? Sportingbet sänkte 2.1 till 2 och Bet365 sänkte 2.2 till 2.1. Jag har satsat $200 till 2.1 och ca 150kr på Betfair på odds som varierar från 2.1 till 2.24. Oddset på Betfair är just nu 2.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skryt.

 

Fyra spel på Italien, fyra vinster:

 

Över 1.5 mål: 50kr @ 1.8

Italienvinst: 40kr @ 1.68

Italien/Italien Halvtid/fulltid: 30kr @ 2.7

Italien - Ghana 2-0: 30 kr @ 7.6

 

Dock spelade jag bort ca 30kr på poker under tiden :(

 

Ändå skönt med att va het på bettingen!

 

Imponerande :)

Du tippar på 2-0, samt över 1,5mål, innebär ju att det är sjukt höga odds på att båda klonkar, samt att Italien/Italien i båda halvlekarna. Grattis, du har lyckats med något jag klassar omöjligt! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skryt.

 

Fyra spel på Italien, fyra vinster:

 

Över 1.5 mål: 50kr @ 1.8

Italienvinst: 40kr @ 1.68

Italien/Italien Halvtid/fulltid: 30kr @ 2.7

Italien - Ghana 2-0: 30 kr @ 7.6

 

Dock spelade jag bort ca 30kr på poker under tiden :(

 

Ändå skönt med att va het på bettingen!

 

Imponerande :)

Du tippar på 2-0, samt över 1,5mål, innebär ju att det är sjukt höga odds på att båda klonkar, samt att Italien/Italien i båda halvlekarna. Grattis, du har lyckats med något jag klassar omöjligt! :lol:

WTF? Det där är ju i princip lika svårt som att enbart tippa 2-0 förutsatt att det inte står 0-0 i halvtid. Inte precis som att "Över 1.5 mål: 50kr @ 1.8" och "Italienvinst: 40kr @ 1.68" kan gå fel ifall "Italien - Ghana 2-0: 30 kr @ 7.6" sitter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här går ju bra än så länge. Spelade på Tjeckien och Italien igår. Idag har jag spelat på Sydkorea, Frankrike, Brasilien. För se om rushen fortsätter ikväll.

 

Vad tror ni om morgondagen?

 

Spanien-Ukraina, 3.30 för X. Är det spelvärt? Annars 5.0 för Ukraina. Spanien är väl inte värda 1.8?

 

Tunisien-Saudarabien, 1.83 för Tunisien, låter inte jättedåligt.

 

Polen-Tyskland, tror tyskland vinner. Polen åkte på stryk mot ecuador, så de kan inte vara något bra. Men 1,53. Är det tillräckligt bra?

 

Om jag fattat det här med sportbetting rätt, så är skall man akta sig för att spela på favoriter då dessa är systematiskt övervärderade av bookien. Så typ, Spanien, Tyskland kanske inte är så smarta att spela på.

 

Jag spelar på bet365. Håller på att beta av deras VM-bonus. Vet att oddsen inte är de bästa, men bonusen på 100$ för att omsätta 600$ borde väga upp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat det här med sportbetting rätt, så är skall man akta sig för att spela på favoriter då dessa är systematiskt övervärderade av bookien. Så typ, Spanien, Tyskland kanske inte är så smarta att spela på.

Äsch strunta i det...

Det här går ju bra än så länge. Spelade på Tjeckien och Italien igår. Idag har jag spelat på Sydkorea, Frankrike, Brasilien. För se om rushen fortsätter ikväll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch strunta i det...

 

Förstår vad du menar.

 

Men jag är skeptisk till numerisk induktion. D.v.s. bara för det har gått bra att spela på favoriten hitintills, betyder det inte att det är bra att göra det fortsättningsvis.

 

Får se hur jag gör, vore kul om man i slutet av VM åtminstone kunde plussa bonuspengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat det här med sportbetting rätt, så är skall man akta sig för att spela på favoriter då dessa är systematiskt övervärderade av bookien

 

Det här är oftast korrekt. Dock inte alltid. Spelare har en tendens att överskatta sannolikheten att favoriten vinner och bolagen anpassar sig ofta till detta, för att sänka sin varians.

 

Det finns dock många andra anledningar till att odds kan vara fel, t.ex. att bolaget inte hunnit ändra oddsen när nåt nytt inträffat (t.ex. skador) eller att de ändrar oddset för mycket när nån blir skadad (Sklansky hävdar att detta är mycket vanligt och tipsar i Getting the Best of It om att det ofta är bra att spela på det skadedrabbade laget).

 

En annan anledning är ett lag har väldigt många fans som spelar på det egna laget (T.ex. England i VM, NY Yankees i MLB, Sverige hos Svenska Spel, Los Angeles-lag hos bookies i Vegas och Kalifornien etc.)

 

Men... om du vill akta dig för favoriterna, varför spelar du då på Brasilien och Frankrike ikväll? Brasilienmatchen har jag inte tittat på oddsen till, men i Frankrike-Schweiz tror jag att det kan ha värde att spela på oavgjort eller möjligen Schweizisk seger.

 

För övrigt tror jag inte att Spanien är övervärderade. Däremot England, Tyskland och Frankrike, särskilt England.

 

 

edit: På tal om övervärderade favoriter ochGetting the Best of It, så skriver Sklansky i den att nästan alla hans NFL-bets är på små underdogs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skryt.

 

Fyra spel på Italien, fyra vinster:

 

Över 1.5 mål: 50kr @ 1.8

Italienvinst: 40kr @ 1.68

Italien/Italien Halvtid/fulltid: 30kr @ 2.7

Italien - Ghana 2-0: 30 kr @ 7.6

 

Dock spelade jag bort ca 30kr på poker under tiden :(

 

Ändå skönt med att va het på bettingen!

 

Imponerande :)

Du tippar på 2-0, samt över 1,5mål, innebär ju att det är sjukt höga odds på att båda klonkar, samt att Italien/Italien i båda halvlekarna. Grattis, du har lyckats med något jag klassar omöjligt! :lol:

WTF? Det där är ju i princip lika svårt som att enbart tippa 2-0 förutsatt att det inte står 0-0 i halvtid. Inte precis som att "Över 1.5 mål: 50kr @ 1.8" och "Italienvinst: 40kr @ 1.68" kan gå fel ifall "Italien - Ghana 2-0: 30 kr @ 7.6" sitter.

 

Ja jaroiten lägg ett likadant bet på någon annan match, med rätt halvtid, rätt resultat samt över eller under ett visst antal mål så ska vi se om det är "WTF??!?!? Lika svårt som resultat-tippning."

 

Låt oss säga, du får tre chanser av mig, redovisa här före matchstart ofc., vilka matcher du än vill så är du min idol om du klarar av;

 

Halvtid/Halvtid

Resultat

Vinst

Över/under

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skryt. ...

...

...

Ja jaroiten lägg ett likadant bet på någon annan match, med rätt halvtid, rätt resultat samt över eller under ett visst antal mål så ska vi se om det är "WTF??!?!? Lika svårt som resultat-tippning."

 

Låt oss säga, du får tre chanser av mig, redovisa här före matchstart ofc., vilka matcher du än vill så är du min idol om du klarar av;

 

Halvtid/Halvtid

Resultat

Vinst

Över/under

Jag har inte sagt att det är lätt men det är knappast "Grattis, du har lyckats med något jag klassar omöjligt!" i och med att allt som behöver stämma är i princip att man lyckas tipp resultatet rätt och därefter anpassar Halvtid/Fulltid, Vinst och Över/Under. Klart det behövs en del tur också men det är inte så stor skillnad på att pricka in det och enbart ett resultat. Och det är verkligen knappast "omöjligt".. :roll:

 

Ifall du inser det har du nog inte så särskillt bra koll på sportsbetting (vilket jag har sett tendenser på tidigare också.) Men hur som helst skit i det och PMa mig ifall du har något att tillägga så kan vi fortsätta diskussionen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... om du vill akta dig för favoriterna, varför spelar du då på Brasilien och Frankrike ikväll? Brasilienmatchen har jag inte tittat på oddsen till, men i Frankrike-Schweiz tror jag att det kan ha värde att spela på oavgjort eller möjligen Schweizisk seger.

 

Jag placerade betten igår, innan jag hittade denna tråd. Min taktik var då att spela på favoriter för att cleara bonusen så smidigt som möjligt, d.v.s. med låg varians. Men har nu kommit på att det troligen är bättre att försöka tänka lite på EV:et också, annars kommer kanske marginalen jag har i bonusen att ätas upp. Annars ser jag det mest som en liten kul grej för att få fotbolls VM att bli lite mer intressant. Har inte följt med så mycket i idrottsvärlden senaste åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Odds för vinnare av Golden Ball. Vad tror ni om dessa?

 

Peter Cech 100

Pavel Nedved 70

Cristiano Ronaldo 60

 

Ronaldinho är storfavorit med 4.4. Lite märkligt tycker jag det är att varken Nesta, Raùl, Buffon eller Figo finns med som alternativ att spela på.

 

100x på Cech tycker jag låter intressant - frågan är vad som krävs för att en målvakt ska få priset framför de bästa utespelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...