Gå till innehåll

Okok - griiiiind


Okok

Recommended Posts

Hihi, men Anna då, du har väl också haft lite attitydsproblem en och annan gång i ditt liv! :):heart:

 

Ja, men det beror alldeles på. Frågar man om något och sen blir erbjuden, så försöker man inte göra det för att förudmjuka personen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 801
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar du mycket heads up eller är det mest 6-max?

Sanslöst fina resulat btw.

 

Spelade mycket headsup tidigare när det var sånt sjukt värde på £1/2 och £2/5 på Crypto. Men nu blir det max nån gång i månaden när man inte orkar grinda 6 max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips bara. Jag har missat denna db och vore intresserad av att se din utveckling över tid. Du skulle inte kunna posta nåt sånt i första inlägget? Jag pallar inte sitta å bläddra bland 40+ sidor för att luska fram det :) Sry för min lathet ;)

 

/SK

 

 

Hur menar du då? Om du vill läsa om hur dålig jag en gång var så rekommenderas min gamla dagbok där jag började på 0.5/1 för ett drygt år sedan =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nä du. Tänkte mig mer månadsresultat typ...

 

/SK

 

Nej du det håller det för mig själv framöver =) Men det var väl efter sommaren nån gång som jag började tjäna riktigt bra pengar. Pengar man stannar hemma från skolan för. Och då spelade jag mest £1/2 fortfarande. Gick över till $5/10+ i november nån gång med målet att gå plus minus till en början. Hade överdriven respekt för nivån och började plussa rätt ut även där direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en plusdag idag. Sick. Några riktigt luriga händer.

 

 

HAND1.

 

Fi och jag reraisar varandra ganska mycket och har väl ömsesidig respekt för varandra. Han har synat någon reraise tidigare, lagt sig nån gång och pushat floppen nån gång. Inga större potter annars. Han spelar ca 21/16/3 och är en solid, aggressiv spelare. Han vet säkert att jag kan ha lite vad som helst preflop här. Tål verkligen inte sb-limpare =)

 

$5.00/$10.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Hero ($2260.10) [big blind]

Seat 2: imme44 ($541.51)

Seat 3: N31LD ($1118.00)

Seat 4: ko_Ocken ($1198.81)

Seat 5: RickRoss69 ($975.00) [dealer]

Seat 6: tbevirus ($1247.00) [small blind]

 

Hole cards: Q :club: A :club:

 

Pre-flop:

imme44 folds, N31LD folds, ko_Ocken folds, RickRoss69 folds, tbevirus completes, Hero bets $50.00, tbevirus calls $50.00

 

Flop: 6 :club: 8 :heart: 5 :heart: (2 players)

tbevirus checks, Hero bets $100.00, tbevirus calls $100.00

 

Turn: A :diamond: (2 players)

tbevirus bets $222.00, Hero calls $222.00

 

River: 4 :club: (2 players)

tbevirus goes all-in for $880.00

 

 

 

HAND2.

 

Har inte så många händer på Iceman, men vet att många tycker att han är lurig. 25/10/1.8 över 200 händer. När jag spelade handen vet jag att jag trodde att han just kommit till bordet och postat, men i hhn ser det ju inte ut så.

 

$5.00/$10.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: MRklik ($2585.37) [small blind]

Seat 2: JennyTornado ($335.50) [big blind]

Seat 3: cotton_seed ($1010.00)

Seat 4: -Iceman- ($1000.00)

Seat 5: Bankeren ($192.50)

Seat 6: Hero ($1125.00) [dealer]

 

Hole cards: 10 :diamond: 10 :heart:

 

Pre-flop:

cotton_seed folds, -Iceman- calls $10.00, Bankeren folds, Hero raises to $60.00, MRklik folds, JennyTornado folds, -Iceman- calls $60.00

 

Flop: 3 :club: 2 :spade: 8 :heart: (2 players)

-Iceman- checks, Hero bets $99.00, -Iceman- raises to $212.00, Hero calls $212.00

 

Turn: 7 :club: (2 players)

-Iceman- bets $412.00

 

 

 

HAND 3.

 

Fi är en osolid, passiv och enligt mitt tycke ganska svag svensk spelare även om han inte är någon jättefisk. Spelar 36/18/1.5. Ser nog mig som en väldigt aggressiv spelare. Inga stora potter under sessionen, men stångats lite för några dar sen. Syn/vik? Vad sätter vi honom på?

 

$5.00/$10.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: hans1964 ($247.54) [dealer]

Seat 2: rolex_007 ($1023.00) [small blind]

Seat 3: TIGEReye77 ($224.00) [big blind]

Seat 4: izabelle123 ($562.00)

Seat 5: ko_Ocken ($1675.46)

Seat 6: Hero ($2054.22)

 

Hole cards: 7 :diamond: 7 :club:

 

Pre-flop:

izabelle123 folds, ko_Ocken folds, Hero raises to $40.00, hans1964 folds, rolex_007 calls $40.00, TIGEReye77 folds

 

Flop: 6 :heart: 2 :heart: 7 :heart: (2 players)

rolex_007 checks, Hero bets $90.00, rolex_007 calls $90.00

 

Turn: Q :diamond: (2 players)

rolex_007 checks, Hero bets $270.00, rolex_007 calls $270.00

 

River: J :heart: (2 players)

rolex_007 goes all-in for $628.00,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen är skum alltså. Tror du han är kapabel att spela ett naket nötdrag eller floppade nötterna på det här sättet fram till river? Om inte kanske du kan jobba in en syn. Fast jag har fortfarande svårt att sätta honom på en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQn:

Bra bluffkort river (fast ändå inte) vilket kanske fi utnyttjar. Luktar mer bluff då han ställer. Om han däremot förstår att du kan tänka i sådana banor känns det bättre att lägga sig här. Att han skulle värdebeta allin tvåpar här känns tveksamt men ej otroligt också. Däremot tror jag inte att han tror att du har ässet här särskilt ofta? Bra bluffturn generellt av halvlösa regulars allmänt? Givet att han inte tror att du har så pass bra hand på turn som du har synar jag river, att 4an kommer känns som ett perfekt bluffkort, orkar han checksyna lågt par och en 7a för open ender turn då du inte alltid har nånting alls? Jag tror inte det.

 

TTn:

Om jag fortsätter ställer jag i tro att han ofta har kombidrag med rr-färgdrag turn. Men jag vill veta vem jag är uppe mot i stats o notes för att avgöra sånt. Utan detta foldar jag nog turn, sån kraftig bet från spelare som mer är koncentrerade på sin egna hand vill få in stacken med ett sådant bet, syfte utan större tanke på vad du har. Men mot randomfi vill jag oftare folda här.

 

77an:

Möter vi en spelar som jag talade om nyss som tänker mer på sin egna hand är detta nötfärgen ruskigt ofta. Kommer bara ihåg att rolex är fisk, inte på vilket sätt han spelade draghänder o madehänder. Fiskar hittar ju bluffställnig här oftare än regulars generellt så det är svårt som sjutton att veta vad jag ska svara. Jag vill ha mina egna notes för såna situationer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen är skum alltså. Tror du han är kapabel att spela ett naket nötdrag eller floppade nötterna på det här sättet fram till river? Om inte kanske du kan jobba in en syn. Fast jag har fortfarande svårt att sätta honom på en hand.

 

Jag har svårt att se honom spela det nakna draget på det här viset. Möjligen Ah+träff. En fisk med floppade nötter vore logiskt faktiskt. Ofta är det så när man inte alls förstår vad de har. De blir så upphetsade så att de inte vet vad de ska göra.

 

Men...

 

** Dealing the river: Jack of Hearts

rolex_007 went all-in - $628.00

HERO folded

rolex_007 shows: 6 of Spades, 6 of Clubs

rolex_007 wins $1435.00 from the main pot

 

End of game 1305309861

 

Välspelad hand =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQn:

Bra bluffkort river (fast ändå inte) vilket kanske fi utnyttjar. Luktar mer bluff då han ställer. Om han däremot förstår att du kan tänka i sådana banor känns det bättre att lägga sig här. Att han skulle värdebeta allin tvåpar här känns tveksamt men ej otroligt också. Däremot tror jag inte att han tror att du har ässet här särskilt ofta? Bra bluffturn generellt av halvlösa regulars allmänt? Givet att han inte tror att du har så pass bra hand på turn som du har synar jag river, att 4an kommer känns som ett perfekt bluffkort, orkar han checksyna lågt par och en 7a för open ender turn då du inte alltid har nånting alls? Jag tror inte det.

 

Jag gillar hur du tänker här. Rent allmänt så känns linjen att checksyna flopp och donkleda farlig turn väldigt ofta som en bluff. Frågan är om bluffen kan innehålla ett öppet stegdrag på turn (jag tror inte han värdebetar set/tvåpar här, eftersom han inte kan tro att jag synar överbet på en sån bräda). Jag satt och tänkte i säkert över en minut på river här (grym ny funktion på prima) och försökte sätta honom på en hand som han spelas så på flop/turn och som han samtidigt spelar så på river. Kom fram itll att han hade checkraisat alla händer han skulle fortsätta spela som innehöll en sjua - A7h (monster), samt troligen 87,67,57. Han hade garanterat checkraisat alla tvåpar och set på floppen. Han hade inte värdebetat aces up.

 

Slutsats: syn.

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

tbevirus went all-in - $880.00

HERO called - $880.00

tbevirus shows: Jack of Hearts, 10 of Clubs

HERO shows: Queen of Clubs, Ace of Clubs

HERO wins $2501.00 from the main pot

 

End of game 1305209321

 

Jättebluff.

 

 

 

 

TTn:

Om jag fortsätter ställer jag i tro att han ofta har kombidrag med rr-färgdrag turn. Men jag vill veta vem jag är uppe mot i stats o notes för att avgöra sånt. Utan detta foldar jag nog turn, sån kraftig bet från spelare som mer är koncentrerade på sin egna hand vill få in stacken med ett sådant bet, syfte utan större tanke på vad du har. Men mot randomfi vill jag oftare folda här.

 

 

Visste att det var en kreativ spelare och det är en ganska jobbig flop för ett överpar mot en limp-synare. Jag pushade med tanke på att jag trodde att han precis kommit till bordet och postat (fortfarande osäker). Detta var egentligen ingen intressant hand, jag bara hade en känsla av att han var tom på floppen (läs: nyfiken fisk). Egentligen en rätt dålig syn med tanke på att jag har svårt att se honom beta så mycket på en ren bluff på turn där. Hade hoppats att han skulle sakta ner.

 

** Dealing the river: 4 of Diamonds

-Iceman- shows: Ace of Clubs, 5 of Clubs

HERO mucks: 10 of Diamonds, 10 of Hearts

-Iceman- wins $2012.00 from the main pot

 

End of game 1305259838

 

Sjuk read på färgdraget förresten. En miljon outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför jag 4-betade i position här egentligen. Riktigt dåligt.

 

Men... fi spelar 20/8/1.25 över 500 händer. Inte spelat någon pott mot honom vad jag vet.

 

Vad gör vi?

 

 

$5.00/$10.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: PetterNiklas ($1295.50)

Seat 2: Doris44 ($1264.75)

Seat 3: NhTY123 ($3466.00)

Seat 4: Hero ($2471.23) [dealer]

Seat 5: johnnyy2 ($976.25) [small blind]

Seat 6: dAitaD ($2558.36) [big blind]

 

Hole cards: K :diamond: K :heart:

 

Pre-flop:

mo1dp folds, Doris44 folds, NhTY123 folds, Hero raises to $40.00, johnnyy2 folds, dAitaD raises to $190.00, Hero raises to $640.00, dAitaD goes all-in for $2378.36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har krökat i natt så ja e väl way off i mitttänk nu men jag hade iaf ALDRIG 4betttat där s efetresom kk e en hand som suger at göra et med rdär mtänkepå stackdjuop me nv när du väl gör de så e de nog ändå värt at syna o se vad han har? kanse e han bara frusterad o gör et mov mot dig o då e det nice at ploka hem 5k potten! i öfrigt hade jag hlere 4bettat me typJ10s el såklarrt AA där men jag tror änså han ofta barasynar med AA oc inte pusharo därför är det värt fför di g at syna rigth there.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har krökat i natt så ja e väl way off i mitttänk nu men jag hade iaf ALDRIG 4betttat där s efetresom kk e en hand som suger at göra et med rdär mtänkepå stackdjuop me nv när du väl gör de så e de nog ändå värt at syna o se vad han har? kanse e han bara frusterad o gör et mov mot dig o då e det nice at ploka hem 5k potten! i öfrigt hade jag hlere 4bettat me typJ10s el såklarrt AA där men jag tror änså han ofta barasynar med AA oc inte pusharo därför är det värt fför di g at syna rigth there.

 

haha skön redigering du drog, coolt för övrigt att skriva på fyllan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har krökat i natt så ja e väl way off i mitttänk nu men jag hade iaf ALDRIG 4betttat där s efetresom kk e en hand som suger at göra et med rdär mtänkepå stackdjuop me nv när du väl gör de så e de nog ändå värt at syna o se vad han har? kanse e han bara frusterad o gör et mov mot dig o då e det nice at ploka hem 5k potten! i öfrigt hade jag hlere 4bettat me typJ10s el såklarrt AA där men jag tror änså han ofta barasynar med AA oc inte pusharo därför är det värt fför di g at syna rigth there.

 

 

Mm jag håller med. Tycker också att det var jättedåligt att 4-beta från början, som jag skrev i OP också. Dock så är jag inte säker på att en 20/8-kille gör det spelet med nåt annat än AA för 2.5k. Tror inte att han bara skulle syna med AA ur position där hursomhelst. Om han kallsynar min 4-bet så kaaaan han ju verkligen bara ha AA och jag blir väldigt defensiv. Syna och se vad han har? Jo det vore ju skönt att veta =)

 

Hursomhelst så känns det här viket med AA inte lika givet som det gjorde när jag senast gjorde det. Kollade Pokerstove och mot QQ/AK/KK/AA så hade jag 57%. Om man tar bort QQ så är det 47%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker för tillfället. Har haft en hel del oflyt men framförallt spelat långt långt under min förmåga de sista veckorna. Inte spelat på 3 dagar nu och bytt sömnschema från 06.00-15.00 mot 01.00-09.00. Man mår mycket bättre och jag tänker fortsätta såhär fram till sommaren nu. Kommer definitivt att lira en del poker under den här tiden, men mycket mer planerat och schemalagt än tidigare. Bra träning inför höstterminen också. Handels har telefontid imorgon bitti så då blir det avgjort hur det blir i höst. Inget bestämt än.

 

Lurigt ikväll för övrigt. MODO-Linköping, Man utd-Roma och Valencia-Inter. Vilken ska man se? Får börja kolla på hockeyn och hoppas att LHC avgjort innan fotbollen börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, så du härmar mig och skaffar en sjuk (normal) dygnsrytm..

 

Mycket matcher, själv ska jag träffa mitt ex hela dagen. Hade helt glömt av att det var hockey :/ Får väl spela in.. Heja modo idag btw, sju matcher ska det ju bli!

GAAAAH!! du kan ju inte priotera en tjej framförallt inte ett ex framför viktig sport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...