Gå till innehåll

Okok - griiiiind


Okok

Recommended Posts

Oj, så du härmar mig och skaffar en sjuk (normal) dygnsrytm..

 

Mycket matcher, själv ska jag träffa mitt ex hela dagen. Hade helt glömt av att det var hockey :/ Får väl spela in.. Heja modo idag btw, sju matcher ska det ju bli!

 

härmar och härmar.. hade inte så mycket att välja på, backar ju rätt ut på poker =/

 

väldigt moget av dig att kunna umgås med ditt ex som kompis utan några som helst baktankar. jag är imponerad. hockeyn är ALL OVER redan i första paus så där missar du inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 801
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så sjukt. Försökte skapa ett Ipoker-konto för 8 dagar sen. Kunde logga in på sajtens hemsida utan problem, men så fort man försökte logga in i klienten istället så stod det att jag hade skrivit fel lösenord. Har sammanlagt 26 mejl mellan mig och Ipoker-sidan utan att lösa problemet. Jag har skapat totalt 3 konton med exakt samma problem. Inte ens från deras sida har det fungerat. Provade att skapa konto utan att gå genom en rakebacksida. Samma problem. Nu har teknikerna undersökt problemet i flera dagar och jag fick ett mejl där de förklarade att de helt enkelt inte har en aning om vad buggen är. Får nog bli någon annan sida =)

 

Om någon vet nån bra sida på Ipoker (förutom CarlosPoker!) som fortfarande erbjuder bra rb så får de gärna pm:a.

 

Började lira lite så smått igår efter att ha gjort en tenta på morgonen. Gick bra. 7k. Under vardagarna kommer det fortsatt att bli fritt från poker på dagtid och ska inte lira senare än 01.00.

 

Var med i min första budgivning i fredags för övrigt. Eller ja, inte riktigt. Kom aldrig in i matchen. Var tvungen att stanna i Lund för tentan så jag skickade morsan att kolla in lägenheten. Rapporterna indikerade att lägenheten var precis så fin som den såg ut och jag bestämde mig för att åka upp och kolla på lägenheten under den andra visningen (idag, söndag). Dagen efter första visningen ringer mäklaren upp och säger att det är en kille som är väldigt angelägen om att avsluta affären redan under dagen och har lagt ett bud på 1.9M (utgångspris 1.55M). Jag säger att jag eventuellt kan tänka mig att lägga ett högre bud men att jag då måste se lägenheten först. Han säger att han ringer tillbaka inom 2 timmar. Jag väntar och väntar, hittar ingen koncentration för att plugga direkt. Så småningom ringer han och säger att det nu är två intressenter, båda vill avsluta affären idag och priset ligger just nu på 2.1M och de är inte klara. Inte ens nära =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAAAAH!! du kan ju inte priotera en tjej framförallt inte ett ex framför viktig sport.

 

Well.. vill inte kapa Okoks dagbok för mycket, men kan säga som så att jag prioriterar mitt ex (som jag fortfarande har starka kompiskänslor till men inget mer) högre än t.ex en date med någon man inte ens känner.

 

härmar och härmar.. hade inte så mycket att välja på, backar ju rätt ut på poker =/

 

väldigt moget av dig att kunna umgås med ditt ex som kompis utan några som helst baktankar. jag är imponerad. hockeyn är ALL OVER redan i första paus så där missar du inget.

 

Det vänder snart för dig.. ta det bara lugnt.

 

Jaha, då var hockeyn slut. MODO är väl värdiga vinnare antar jag. Nu kommer abstinens råda innan VM börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt. Försökte skapa ett Ipoker-konto för 8 dagar sen. Kunde logga in på sajtens hemsida utan problem, men så fort man försökte logga in i klienten istället så stod det att jag hade skrivit fel lösenord. Har sammanlagt 26 mejl mellan mig och Ipoker-sidan utan att lösa problemet. Jag har skapat totalt 3 konton med exakt samma problem. Inte ens från deras sida har det fungerat. Provade att skapa konto utan att gå genom en rakebacksida. Samma problem. Nu har teknikerna undersökt problemet i flera dagar och jag fick ett mejl där de förklarade att de helt enkelt inte har en aning om vad buggen är. Får nog bli någon annan sida =)

 

Om någon vet nån bra sida på Ipoker (förutom CarlosPoker!) som fortfarande erbjuder bra rb så får de gärna pm:a.

 

Började lira lite så smått igår efter att ha gjort en tenta på morgonen. Gick bra. 7k. Under vardagarna kommer det fortsatt att bli fritt från poker på dagtid och ska inte lira senare än 01.00.

 

Var med i min första budgivning i fredags för övrigt. Eller ja, inte riktigt. Kom aldrig in i matchen. Var tvungen att stanna i Lund för tentan så jag skickade morsan att kolla in lägenheten. Rapporterna indikerade att lägenheten var precis så fin som den såg ut och jag bestämde mig för att åka upp och kolla på lägenheten under den andra visningen (idag, söndag). Dagen efter första visningen ringer mäklaren upp och säger att det är en kille som är väldigt angelägen om att avsluta affären redan under dagen och har lagt ett bud på 1.9M (utgångspris 1.55M). Jag säger att jag eventuellt kan tänka mig att lägga ett högre bud men att jag då måste se lägenheten först. Han säger att han ringer tillbaka inom 2 timmar. Jag väntar och väntar, hittar ingen koncentration för att plugga direkt. Så småningom ringer han och säger att det nu är två intressenter, båda vill avsluta affären idag och priset ligger just nu på 2.1M och de är inte klara. Inte ens nära =/

 

surt, har du hemnet-länk till lägenheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well.. vill inte kapa Okoks dagbok för mycket, men kan säga som så att jag prioriterar mitt ex (som jag fortfarande har starka kompiskänslor till men inget mer) .

 

blind dates är väl ball. Nervöst, stelt och allmänt jobbigt.. Kan inte bli bättre.

 

Blir det Svea snart igen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska folk lära sig att sluta bluffa mig?

 

$10.00/$20.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: dog71 ($1920.00) [big blind]

Seat 2: fishermin ($2275.00)

Seat 3: lsa123 ($3528.00)

Seat 4: Hero ($3327.12) [dealer]

Seat 5: Kjeppen ($2328.00) [small blind]

 

Hole cards: J :spade: J :club:

 

Pre-flop:

fishermin folds, lsa123 folds, Hero raises to $80.00, Kjeppen folds, dog71 calls $80.00

 

Flop: Q :heart: 7 :spade: 5 :spade: (2 players)

dog71 checks, Hero bets $140.00, dog71 raises to $280.00, Hero calls $280.00

 

Turn: 4 :club: (2 players)

dog71 bets $365.00, Hero calls $365.00

 

River: 9 :diamond: (2 players)

dog71 goes all-in for $1215.00, Hero calls $1215.00

 

dog71 shows: 8 :club: 8 :diamond:

Hero shows: J :spade: J :club:

Hero wins $3888.00 from the main pot

 

 

 

När ska jag lära mig att inte bluffa in i fiskar med nötter?

 

$10.00/$20.00 No Limit Texas Hold'em (4 handed)

 

Seat 1: Pokermagic ($2434.00)

Seat 3: balla74 ($1548.00) [dealer]

Seat 4: Hero ($2641.58) [small blind]

Seat 5: aflatoon ($188.55) [big blind]

 

Hole cards: 6 :club: A :club:

 

Pre-flop:

Pokermagic calls $20.00, balla74 raises to $40.00, Hero raises to $150.00, aflatoon folds, Pokermagic calls $150.00, balla74 folds

 

Flop: 9 :club: 8 :club: 9 :spade: (2 players)

Hero bets $280.00, Pokermagic calls $280.00

 

Turn: 5 :spade: (2 players)

Hero checks, Pokermagic bets $460.00, Hero goes all-in for $2221.58, Pokermagic goes all-in for $1544.00

 

River: 2 :heart: (2 players)

Pokermagic shows: 6 :diamond: 7 :diamond:

Pokermagic wins $4926.00 from the main pot

 

 

Riktigt bra session igen nu idag. Är ruggigt nöjd med mitt spel nu efter en veckas paus. Förutom de 3-4 jättekalla bluffarna jag gjort där jag floatat reraisar på floppen helt tom och bluffat senare i handen förstås. Inte lyckats nån gång än =)

 

Hemnet-länken är borta tyvärr Zyr. Var en takvåning på Nordhemsgatan i Linné.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska du finansiera den eventuella lägenheten, betala hur mycket kontant och vad får du för eventuella lånevillkor som student? Nåt päron som hjälper med låntagning? Ursäkta om du skrivit allt detta tidigare.

 

Hur mycket jag lägger in i kontanter beror på vad det är för lägenhet, om den är i behov av renovering osv. Är den redan tiptop så försöker jag lägga in så mycket jag kan undvara så att jag ändå har en hyfsad rulle för 5/10 och kan köpa lite nya möbler till lägenheten. Troligen hjälper ett päron till med lånet eftersom de har bättre bankkontakter. Det ska väl gå att låna själv också, men vet inte riktigt hur det funkar när man inte har någon inkomst. Hursomhelst så ska jag så småningom försöka bli helt skuldfri så att man bara behöver betala hyran och samtidigt har låst kapital (viktigt som pokerspelare) och förhoppningsvis har en bra investering och säkerhet på lång sikt. Efter det kan man börja investera i lite roligare grejer när börsen är på g igen. Hade jag känt att börsen stod inför flera års uppgång i dagsläget så hade jag uppenbarligen försökt låna mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två raka händer, så sjukt.

 

FullTiltPoker Game #2228450735: Table La Madre (6 max) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 7:40:56 ET - 2007/04/17

Seat 1: TaiwanStyle ($951.75)

Seat 2: cayman192 ($1,431.40)

Seat 3: HeheOkok ($3,727.75)

Seat 4: PeterParker1 ($1,358.30)

Seat 5: Miki-13 ($911.25)

Seat 6: tsarrast ($1,325)

HeheOkok posts the small blind of $5

PeterParker1 posts the big blind of $10

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeheOkok Ace of HeartsAce of Spades

Miki-13 raises to $30

tsarrast folds

TaiwanStyle folds

cayman192 folds

HeheOkok raises to $110

PeterParker1 folds

Miki-13 calls $80

*** FLOP *** 4 of Clubs10 of Clubs7 of Diamonds

HeheOkok bets $175

Miki-13 raises to $350

HeheOkok raises to $3,617.75, and is all in

Miki-13 calls $451.25, and is all in

HeheOkok shows Ace of HeartsAce of Spades

Miki-13 shows 10 of Hearts10 of Diamonds

Uncalled bet of $2,816.50 returned to HeheOkok

*** TURN *** 4 of Clubs10 of Clubs7 of Diamonds4 of Spades

*** RIVER *** 4 of Clubs10 of Clubs7 of Diamonds4 of SpadesQueen of Clubs

HeheOkok shows two pair, Aces and Fours

Miki-13 shows a full house, Tens full of Fours

Miki-13 wins the pot ($1,829.50) with a full house, Tens full of Fours

*** SUMMARY ***

Total pot $1,832.50 | Rake $3

Board: 4 of Clubs10 of Clubs7 of Diamonds4 of SpadesQueen of Clubs

Seat 1: TaiwanStyle didn't bet (folded)

Seat 2: cayman192 (button) didn't bet (folded)

Seat 3: HeheOkok (small blind) showed Ace of HeartsAce of Spades and lost with two pair, Aces and Fours

Seat 4: PeterParker1 (big blind) folded before the Flop

Seat 5: Miki-13 showed 10 of Hearts10 of Diamonds and won ($1,829.50) with a full house, Tens full of Fours

Seat 6: tsarrast didn't bet (folded)

 

 

 

FullTiltPoker Game #2228452332: Table La Madre (6 max) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 7:42:15 ET - 2007/04/17

Seat 1: TaiwanStyle ($966.75)

Seat 2: cayman192 ($1,431.40)

Seat 3: HeheOkok ($2,816.50)

Seat 4: PeterParker1 ($1,343.30)

Seat 5: Miki-13 ($1,819.50)

Seat 6: tsarrast ($1,325)

Miki-13 posts the small blind of $5

tsarrast posts the big blind of $10

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeheOkok Ace of HeartsAce of Clubs

TaiwanStyle folds

cayman192 folds

HeheOkok raises to $35

PeterParker1 calls $35

Miki-13 folds

tsarrast raises to $145

HeheOkok has 15 seconds left to act

HeheOkok raises to $365

PeterParker1 folds

tsarrast calls $220

*** FLOP *** 7 of Hearts4 of Hearts2 of Clubs

tsarrast bets $960, and is all in

HeheOkok calls $960

tsarrast shows 9 of HeartsQueen of Hearts

HeheOkok shows Ace of HeartsAce of Clubs

*** TURN *** 7 of Hearts4 of Hearts2 of ClubsQueen of Spades

*** RIVER *** 7 of Hearts4 of Hearts2 of ClubsQueen of Spades9 of Diamonds

tsarrast shows two pair, Queens and Nines

HeheOkok shows a pair of Aces

tsarrast wins the pot ($2,687) with two pair, Queens and Nines

HeheOkok: wp

*** SUMMARY ***

Total pot $2,690 | Rake $3

Board: 7 of Hearts4 of Hearts2 of ClubsQueen of Spades9 of Diamonds

Seat 1: TaiwanStyle didn't bet (folded)

Seat 2: cayman192 didn't bet (folded)

Seat 3: HeheOkok showed Ace of HeartsAce of Clubs and lost with a pair of Aces

Seat 4: PeterParker1 (button) folded before the Flop

Seat 5: Miki-13 (small blind) folded before the Flop

Seat 6: tsarrast (big blind) showed 9 of HeartsQueen of Hearts and won ($2,687) with two pair, Queens and Nines

 

 

Rätt bra games på FTP annars. Körde även ett par 5/10 Omaha-bord. Är ingen höjdare på PLO än, men jag ska försöka bli bättre nu framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen koll på motståndarna som är inblandade i handen, satt mig ner nyligen. Fold är alltså inte aktuellt, bara en fråga om att maximera värdet. Jag bör ha tight image då jag har lagt mig 2-3 varv i rad i stort sett.

 

Full Tilt Poker Game #2228399354: Table Verde (6 max) - $10/$20 - No Limit Hold'em - 6:57:57 ET - 2007/04/17

Seat 1: skoldpaddan ($3,903)

Seat 2: SDKAYY ($1,395)

Seat 3: samd20 ($1,970)

Seat 4: HeheOkok ($1,910)

Seat 5: tsarrast ($7,308)

Seat 6: TheGreek11 ($2,463)

HeheOkok posts the small blind of $10

tsarrast posts the big blind of $20

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeheOkok 3 of Spades3 of Diamonds

TheGreek11 raises to $70

skoldpaddan folds

SDKAYY folds

samd20 calls $70

HeheOkok calls $60

tsarrast calls $50

*** FLOP *** Jack of Diamonds3 of Hearts5 of Spades

HeheOkok checks

tsarrast checks

TheGreek11 bets $100

samd20 raises to $360

HeheOkok ??

 

 

 

Rätt lost i PLO, vad är spelet här?

 

Full Tilt Poker Game #2228400550: Table Brave (6 max) - $5/$10 - Pot Limit Omaha - 6:58:56 ET - 2007/04/17

Seat 1: sonofchufty ($520.50)

Seat 2: Phil Curtis ($823.50)

Seat 3: IceView_ ($1,093.25)

Seat 4: merc500sl ($1,133.50)

Seat 5: SanderL ($907.50)

Seat 6: HeheOkok ($1,875.75)

merc500sl posts the small blind of $5

SanderL posts the big blind of $10

5 seconds left to act

Phil Curtis posts $10

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeheOkok 10 of Clubs9 of ClubsAce of Clubs3 of Spades

HeheOkok raises to $45

sonofchufty folds

Phil Curtis has 15 seconds left to act

Phil Curtis calls $35

IceView_ calls $45

merc500sl calls $40

SanderL folds

*** FLOP *** 7 of Clubs3 of Clubs6 of Spades

merc500sl checks

HeheOkok ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt utom fold ser ju misstänksamt ut i 33-handen. :-)

Syna flop och leda turn för typ halvpot? Fi (en eller två) kommer ju checka bakom väldigt ofta annars. Bara att acceptera att det blir svårt att stacka någon med KJ hur man än spelar efter att man checkat floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns imo rätt kallt att slå upp pre i omahahanden helt ur position.

OK om det hade varit från knapp men det är fan frågan om ens det:P

Men som alltid i omaha känns variation som något väsentligt.

För egen del känns det rätt kallt att potta varje gång man träffar hålpipa+färgdrag. Men det är väl som man själv vill det där antar jag.

 

Edit

Drömflopp alfatron?

Ironi hoppas jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok delade meningar i 33-handen. Jag kallsynade och betade ut 445 på turn-blank. Fi stekfoldar. Ser ju förstås extremt misstänkt ut. Men å andra sidan spelar det nog ingen roll hur man gör här. Omöjligt att få betalt.

 

Omaha-handen såg jag inte från början att jag hade hålstege och 3 nötouts ytterligare så jag checkade. Vill inte bli bortraisad. Check till knappen som betar pott (190). Killen i blinden foldade. En kille emellan mig och betaren. Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att det blir för mycket på en gång. Spelade lite på pacific nu ikväll efter rykten om jättevärde. Började väldigt knackigt med en del setups, men lyckades bygga upp lite fina stackar. Har inte handhistorien sparad eftersom jag inte orkade ladda ner den nödvändiga handgrabbern till PT, så jag får berätta med egna ord.

 

 

Jag plockar upp 66 i BB. Blinds 10/20. En engelsman utg limpar, likaså en ryss efter honom. En svensk på knappen som jag slagit om väldigt mycket tidigare raisar till 80. En duktig, aggressiv dansk synar från SB, jag synar och de andra två synar även de.

 

Floppen kommer 6s9cTc. SB checkar. Jag betar ut $245 i potten som ligger på $336. Jag har spelat aggressivt och raisat bort flera av spelarna från händer tidigare så jag behöver nog inte ha en jättehand i deras ögon här. Engelsmannen med det poetiska namnet "26391555" synar ganska kvickt, de andra lägger sig.

 

Turn kommer en offsuit J. Potten är på $825. Fi har $2740, vi täcker. Som sagt inga stats, men av vad jag har sett så är fi en av de svagare spelarna på bordet och ganska lös/passiv. Vad sätter vi honom på för hand? Hur fortsätta spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk support på CDPoker asså. Skrivit hur många mejl som helst och sagt att de måste höja min deposit limit, men de säger max $1500 per dag, $3000 per vecka trots att jag säger att jag vill sätta in minst 10k eftersom jag spelar 5/10+. Nu har jag skickat ett lite hotfullare brev så förhoppningsvis löser det sig =)

 

Hemma i gbg nu för att kolla på två nya lägenheter. Båda var riktigt fina och budgivningen börjar på fredag för båda två. Kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag är mest sugen på. De ligger i närheten av varann, är ungefär lika stora och kostar ungefär lika mycket. Coinflip.

 

För övrigt torsk 6.5k på pacific igår och plus samma belopp på ladbrokes. Tagit ut alla pengar från pacific nu och det blir troligen mest Ipoker/Ladbrokes framöver. Även lite spel på FTP, framförallt omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du tycker om primas 5/10 games? Är dom mer svårslaget än tex fulltilts och laddies?

 

Väldigt skiftande på prima. Ibland är det riktigt bra och ibland riktigt dåligt. Har inte tillräckligt mycket erfarenhet av FTPs 5/10 för att göra någon bra jämförelse. Verkar finnas en del åsnor, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruggigt kallt nu i ett par dar. Men jag spelar mitt livs poker så jag backar inte speciellt mycket. Känns riktigt bra.

 

Killen är 70/3/0.5. Slå det om ni kan.

 

$10.00/$20.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Donnieslasko ($1937.00) [dealer]

Seat 2: plataoplomo ($1987.50) [small blind]

Seat 3: Hero ($3757.00) [big blind]

Seat 4: secret-_-id ($2225.00)

Seat 5: Mattydee ($2918.00)

Seat 6: weber45 ($1594.95)

 

Hole cards: 6 :diamond: 6 :heart:

 

Pre-flop:

secret-_-id raises to $60.00, Mattydee folds, weber45 calls $60.00, Donnieslasko folds, plataoplomo folds, Hero calls $60.00

 

Flop: 2 :spade: 4 :heart: 6 :spade: (3 players)

Hero checks, secret-_-id checks, weber45 bets $200.00, Hero raises to $525.00, secret-_-id folds, weber45 calls $525.00

 

Turn: 7 :club: (2 players)

Hero goes all-in for $3192.00, weber45 goes all-in for $1009.95

 

River: 5 :diamond: (2 players)

Hero shows: 6 :diamond: 6 :heart:

weber45 shows: J :spade: 3 :spade:

weber45 wins $3256.90 from the main pot

 

 

 

FullTiltPoker Game #2242596612: Table La Madre (6 max) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 13:14:41 ET - 2007/04/19

Seat 1: LostForWords ($1,098)

Seat 2: DEVILSLAKE ($517)

Seat 3: nlberns ($205)

Seat 4: wannaabe ($3,730)

Seat 5: RisingGenius ($1,221.50)

Seat 6: HeheOkok ($1,058)

nlberns posts the small blind of $5

wannaabe posts the big blind of $10

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeheOkok King of DiamondsAce of Diamonds

RisingGenius folds

HeheOkok raises to $35

LostForWords calls $35

DEVILSLAKE folds

nlberns folds

wannaabe calls $25

*** FLOP *** King of SpadesQueen of Hearts7 of Hearts

wannaabe checks

HeheOkok bets $90

LostForWords calls $90

wannaabe folds

*** TURN *** King of SpadesQueen of Hearts7 of Hearts6 of Diamonds

HeheOkok checks

LostForWords has 15 seconds left to act

LostForWords bets $185

HeheOkok raises to $933, and is all in

LostForWords has 15 seconds left to act

LostForWords calls $748

HeheOkok shows King of DiamondsAce of Diamonds

LostForWords shows King of Clubs10 of Clubs

*** RIVER *** King of SpadesQueen of Hearts7 of Hearts6 of Diamonds10 of Spades

HeheOkok shows a pair of Kings

LostForWords shows two pair, Kings and Tens

LostForWords wins the pot ($2,153) with two pair, Kings and Tens

HeheOkok is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $2,156 | Rake $3

Board: King of SpadesQueen of Hearts7 of Hearts6 of Diamonds10 of Spades

Seat 1: LostForWords showed King of Clubs10 of Clubs and won ($2,153) with two pair, Kings and Tens

Seat 2: DEVILSLAKE (button) didn't bet (folded)

Seat 3: nlberns (small blind) folded before the Flop

Seat 4: wannaabe (big blind) folded on the Flop

Seat 5: RisingGenius didn't bet (folded)

Seat 6: HeheOkok showed King of DiamondsAce of Diamonds and lost with a pair of Kings

 

 

 

HU på FTP för tillfället. Älskar klienten. Skönt tempo och bra med action.

 

Full Tilt Poker Game #2242772737: Table Tarata (heads up) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 13:52:31 ET - 2007/04/19

Seat 1: beachbum1962 ($1,828)

Seat 2: HeheOkok ($3,491)

beachbum1962 posts the small blind of $5

HeheOkok posts the big blind of $10

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeheOkok 10 of Clubs10 of Diamonds

beachbum1962 raises to $30

HeheOkok raises to $110

beachbum1962 raises to $350

HeheOkok calls $240

*** FLOP *** 5 of Hearts9 of DiamondsKing of Hearts

HeheOkok checks

beachbum1962 bets $405

HeheOkok calls $405

*** TURN *** 5 of Hearts9 of DiamondsKing of Hearts2 of Diamonds

HeheOkok checks

beachbum1962 checks

*** RIVER *** 5 of Hearts9 of DiamondsKing of Hearts2 of Diamonds4 of Spades

HeheOkok checks

beachbum1962 checks

*** SHOW DOWN ***

beachbum1962 shows 7 of DiamondsAce of Clubs (Ace King high)

HeheOkok shows 10 of Clubs10 of Diamonds (a pair of Tens)

HeheOkok wins the pot ($1,509.50) with a pair of Tens

*** SUMMARY ***

Total pot $1,510 | Rake $0.50

Board: 5 of Hearts9 of DiamondsKing of Hearts2 of Diamonds4 of Spades

Seat 1: beachbum1962 (small blind) showed 7 of DiamondsAce of Clubs and lost with Ace King high

Seat 2: HeheOkok (big blind) showed 10 of Clubs10 of Diamonds and won ($1,509.50) with a pair of Tens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

Full Tilt Poker Game #2242913157: Table Melic (heads up) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 14:20:49 ET - 2007/04/19

Seat 1: Braisss ($1,596.25)

Seat 2: HeheOkok ($2,204.65)

HeheOkok posts the small blind of $5

Braisss posts the big blind of $10

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeheOkok 5 of Diamonds7 of Spades

HeheOkok calls $5

Braisss checks

*** FLOP *** 6 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs

Braisss checks

HeheOkok bets $20

Braisss calls $20

*** TURN *** 6 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs5 of Spades

Braisss checks

HeheOkok checks

*** RIVER *** 6 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs5 of Spades6 of Clubs

Braisss bets $140

HeheOkok has 15 seconds left to act

HeheOkok raises to $440

Braisss raises to $740

HeheOkok: lol what have i done

HeheOkok has 15 seconds left to act

HeheOkok calls $300

*** SHOW DOWN ***

Braisss shows 6 of Hearts9 of Clubs (four of a kind, Sixes)

HeheOkok mucks

Braisss wins the pot ($1,539.50) with four of a kind, Sixes

HeheOkok: so sick

*** SUMMARY ***

Total pot $1,540 | Rake $0.50

Board: 6 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs5 of Spades6 of Clubs

Seat 1: Braisss (big blind) showed 6 of Hearts9 of Clubs and won ($1,539.50) with four of a kind, Sixes

Seat 2: HeheOkok (small blind) mucked 5 of Diamonds7 of Spades - a full house, Sixes full of Fives

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rivern känns lite sådär va?

Jag tycker du riskerar alldeles för mkt i en alldeles för liten pott.

Om han inte överbetar 3 ggr på rivern o du höjer, då gillar jag det.

 

Betar han typ 40 kan du slå upp till 150 o folda mot en gigantisk 3bet o kvidsyna en minraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rivern känns lite sådär va?

Jag tycker du riskerar alldeles för mkt i en alldeles för liten pott.

 

årets understatement :D

 

sämsta spelet nånsin uppenbarligen.. men har nog aldrig spelat så bra heads up som jag gjorde idag förutom just denna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...