Gå till innehåll

Australien 2006 - inför - medans - vad hände - Stackbrat


stackbrat

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

brat? SSSSSSSNARK! men LOLA mig....

 

..du är ute och cyklar och jag är ute och sladdar med Benzen...

 

Didnt quite get that one. Men de blir no bra.

 

Drog igång idag. Satte in 500 dollars på Pokerstars också, ska lira mycket MTT:s har jag tänkt. Startade upp med en 33$ NL turre, åkte rätt fort, hann inte göra så mycket. En bluff o sen var jag crippled. Spelade dock in $200 på ett av deras NL100 bord under tiden.

 

Tanken bakom min blyga insättning är att jag ska förvalta de 500$ såpass att jag kan spela alla turrar jag är sugen på där utan att rullen minskar, grindar NL100/200/400 i den ordningen medans jag turrar och ska på så sätt ha positiv tillväxt på rullen trots massivt turrande. Naturligtvis kommer jag lira alla Söndags turrar.

 

Turra mig? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst, lycka till med spelandet!

 

Sen funderade jag bara lite hur du gör med br krav? kör du nån viss nivå av inköp som styr vilken nivå du spelar på eller går du på känn?

 

Sen så får jag väl stämma in i att den första J8 ska slängas, som sagt ur poss och två gaps är uselt. När du sätter draget på rivern med din 8a och nian kom in så är de så uppenbart att du har en 8a om du ställr in degen där, och har som bäst en split som jag ser det. Såvida inte nån är väääldigt kär i sin AA ;)

 

Resten av händerna vette sjutton, sngs är inte min grej, lämnar dom till nån annan =)

 

Lycka tilL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst, lycka till med spelandet!

 

Sen funderade jag bara lite hur du gör med br krav? kör du nån viss nivå av inköp som styr vilken nivå du spelar på eller går du på känn?

 

Sen så får jag väl stämma in i att den första J8 ska slängas, som sagt ur poss och två gaps är uselt. När du sätter draget på rivern med din 8a och nian kom in så är de så uppenbart att du har en 8a om du ställr in degen där, och har som bäst en split som jag ser det. Såvida inte nån är väääldigt kär i sin AA ;)

 

Resten av händerna vette sjutton, sngs är inte min grej, lämnar dom till nån annan =)

 

Lycka tilL!

 

Skäms ytterligare för J8:an :D

 

När det gäller BR krav så kör jag efter 25-30 inköp från och med 5/10. Innan det kör jag efter humör och känsla. Har nött så mycket så jag har hyffsad koll vilka nivåer jag är vinnande på _TROR_ jag ;)

Tror jag kommer sniffa lite 5/10 innan September. Ska plocka ut ungefär 40 loek i månaden dock så BR tillväxten kan ju stagnera om jag inte hittar klonken varje månad.

 

Tack för lyckönskningen! Kommer posta HH:s från min stejkade spelare här också så ni kan läxa upp han om han gör bort sig alldeles.

 

Lite HH:s från min CG session medans jag turrade på PS imorse.

 

 

Mycket slask på PS imho.

 

PokerStars Game #5189345646: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/06/08 -

07:32:39 (ET)

Table 'Pyxis III' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: jesper_J82 ($47.55 in chips)

Seat 2: skyline9 ($42.10 in chips)

Seat 3: freeridedeb ($39 in chips)

Seat 5: echo3kilo ($100 in chips)

Seat 6: vadskajagha ($246 in chips)

skyline9: posts small blind $0.50

freeridedeb: posts big blind $1

Min9: sits out

echo3kilo: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to vadskajagha [Js Jc]

echo3kilo: checks

vadskajagha: raises $3 to $4

jesper_J82: folds

skyline9: raises $38.10 to $42.10 and is all-in

freeridedeb: folds

echo3kilo: folds

vadskajagha: calls $38.10

*** FLOP *** [Kc 3d Qc]

*** TURN *** [Kc 3d Qc] [6s]

*** RIVER *** [Kc 3d Qc 6s] [Qs]

*** SHOW DOWN ***

skyline9: shows [Ac 7s] (a pair of Queens)

vadskajagha: shows [Js Jc] (two pair, Queens and Jacks)

vadskajagha collected $84.20 from pot

skyline9 leaves the table

*** SUMMARY ***

Total pot $86.20 | Rake $2

Board [Kc 3d Qc 6s Qs]

Seat 1: jesper_J82 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: skyline9 (small blind) showed [Ac 7s] and lost with a pair of Queens

Seat 3: freeridedeb (big blind) folded before Flop

Seat 5: echo3kilo folded before Flop

Seat 6: vadskajagha showed [Js Jc] and won ($84.20) with two pair, Queens and

Jacks

 

SÅÅÅ dåligt på river av mig lr? Ska jag verkligen vara så rädd för kåken/överstraighten som jag är? Jävla fisk jag är...

 

PokerStars Game #5189340634: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/06/08 -

07:30:36 (ET)

Table 'Pyxis III' 6-max Seat #2 is the button

Seat 2: skyline9 ($44.10 in chips)

Seat 5: Bagaren_ake ($145.40 in chips)

Seat 6: vadskajagha ($209.50 in chips)

jesper_J82 will be allowed to play after the button

Min9 will be allowed to play after the button

Bagaren_ake: posts small blind $0.50

vadskajagha: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to vadskajagha [8c 9c]

skyline9: folds

jesper_J82 leaves the table

Bagaren_ake: raises $1 to $2

vadskajagha: calls $1

*** FLOP *** [5c Jh Tc]

jesper_J82 joins the table at seat #1

Bagaren_ake: bets $3

vadskajagha: raises $3 to $6

Bagaren_ake: calls $3

*** TURN *** [5c Jh Tc] [Qs]

Bagaren_ake: bets $5

freeridedeb joins the table at seat #3

vadskajagha: raises $10 to $15

Bagaren_ake: calls $10

*** RIVER *** [5c Jh Tc Qs] [Js]

Bagaren_ake: bets $5

vadskajagha: raises $5 to $10

Bagaren_ake: raises $5 to $15

vadskajagha: calls $5

*** SHOW DOWN ***

Bagaren_ake: shows [Kc Jd] (three of a kind, Jacks)

vadskajagha: shows [8c 9c] (a straight, Eight to Queen)

vadskajagha collected $75 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $76 | Rake $1

Board [5c Jh Tc Qs Js]

Seat 2: skyline9 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Bagaren_ake (small blind) showed [Kc Jd] and lost with three of a kind,

Jacks

Seat 6: vadskajagha (big blind) showed [8c 9c] and won ($75) with a straight,

Eight to Queen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avslutat en minisession på Fulltiltpoker. Motståndet är ganska så löst tycker jag hittils, råkade ut för mycket action preflop idag, sånt gillar vi mot lösisar :)

 

Inga intressanta händer att posta, dubblade upp med AA och JJ samt lite sköna riverstegar.

 

43min

 

+$389

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonsession på FTP. +$480 1,5h

 

En hand jag kanske spelade som en fisk. Vill gärna ha lite synpunkter.

 

Full Tilt Poker Game #699544298: Table Kim (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 23:59:18 ET - 2006/06/08

Seat 1: Arnolfini ($441.80)

Seat 2: stackbrat ($376.35)

Seat 3: Smurph16 ($191.40)

Seat 4: Candylishous ($348.60)

Seat 5: oliver1 ($81.30)

Seat 6: spanky75 ($270.30)

oliver1 posts the small blind of $2

spanky75 posts the big blind of $4

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to stackbrat [Ac Kd]

Arnolfini folds

Candylishous: think the rush may be over after that one

stackbrat has 15 seconds left to act

stackbrat raises to $12

Smurph16 folds

Candylishous folds

oliver1 calls $10

spanky75 calls $8

*** FLOP *** [Tc Kh Ts]

oliver1 bets $4

spanky75 calls $4

stackbrat calls $4

*** TURN *** [Tc Kh Ts] [3d]

Smurph16: ya u've been in almost every pot since u sat

oliver1 bets $4

spanky75 calls $4

stackbrat calls $4

*** RIVER *** [Tc Kh Ts 3d] [8d]

oliver1 bets $4

spanky75 calls $4

stackbrat raises to $8

oliver1 calls $4

spanky75 calls $4

*** SHOW DOWN ***

stackbrat shows [Ac Kd] (two pair, Kings and Tens)

oliver1 mucks

spanky75 mucks

stackbrat wins the pot ($81) with two pair, Kings and Tens

*** SUMMARY ***

Total pot $84 | Rake $3

Board: [Tc Kh Ts 3d 8d]

Seat 1: Arnolfini didn't bet (folded)

Seat 2: stackbrat showed [Ac Kd] and won ($81) with two pair, Kings and Tens

Seat 3: Smurph16 didn't bet (folded)

Seat 4: Candylishous (button) didn't bet (folded)

Seat 5: oliver1 (small blind) mucked [Ad Qh] - a pair of Tens

Seat 6: spanky75 (big blind) mucked [9s Kc] - two pair, Kings and Tens

 

Jag får direkt känslan av att han har en svag tia, typ 9T när han minibetar på floppen. Sen när han minibetar turn o killen bakom fortf bara synar så vet jag itne alls vad som händer, känns som någon måste slowspela. Sen när riverbetten är av samma kaliber förstår jag att jag leder och hoppas på 2 syn om jag bara fiskhöjer 4. Många snackar ju om infobeta osv. Själv gillar jag inte det så mycket, är du osäker på handen spela den långsamt lr inte alls lr bluffa fullt ut. Informationsbetar känns lite som en ursäkt för o spela en hand man känner sig lite dog på men har svårt att släppa. Fire away!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det känns mer som QJ-bet eller "jag-vill-hemskt-gärna-se-nästa-kort-beten" som den också kallas. Självklart skall du höja här. Slå upp deras minibet till ~20-25. Troligen lägger de sig. Synar de - proceed cautiously - mjölkbeta 30 på turn. Höjer de på flop eller turn - lägg dig.

Miniraise är, enligt mig, aldrig att rekommendera. Vad är poängen med det liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det känns mer som QJ-bet eller "jag-vill-hemskt-gärna-se-nästa-kort-beten" som den också kallas. Självklart skall du höja här. Slå upp deras minibet till ~20-25. Troligen lägger de sig. Synar de - proceed cautiously - mjölkbeta 30 på turn. Höjer de på flop eller turn - lägg dig.

Miniraise är, enligt mig, aldrig att rekommendera. Vad är poängen med det liksom?

 

Jag inser att en raisa på floppen hade varit rätt spel (med tanke på vad de hade) dock alltid läskigt när man får känslan "han har fan en tia". Kan inte förklara varför jag trodde det mer än att jag var fan rätt säker :D Sen när jag inser att jag leder så sätter jag dem på svagare kungar eventuellt lågt tomtepocket och tror de skulle folda då mitt spel skulle likna ett "jag har set:et men är för fiskig för o raisa innan rivern" om jag raisade friskt. Men du har rätt rätt rätt. Borde nog slagit om på floppen inte för o se vart jag står, utan för att jag förmodligen leder.. Tänk om, tänk rätt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu flyttat till Härnösand där jag bor hemma hos min mor och styvfar på nåder tills lasset bär av till Australien. Har som ni (2) säkert förstått haft fullt upp. Min stejkade Basse har gulat (snyft).

 

Spelade lite NL200 på Party idag. Hittade en hand jag faktiskt kände mig rätt glad över.

 

Lite info innan, killen har torskat 3 inköp under dagen (vid andra bord). Han spelar tajtare o tajtare preflop men raisar alltid 6-10BB när han väl raisar. Han har alltid stål preflop och struntar i regel vad det blir för action postflop de gångerna han får syn. Som upplagt för attt syna med svaga händer och hoppas på nästintill nötträff och stacka han.

 

***** Hand History for Game 4521076252 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, June 15, 07:30:02 ET 2006

Table Table 109614 (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: MuckPokerNotParty ( $231.30 )

Seat 2: Paid4Life ( $206 )

Seat 3: uncleandy333 ( $189 )

Seat 6: MZacehigh ( $77.60 )

Seat 4: lillklonk ( $233.55 )

Seat 5: malet ( $90.30 )

lillklonk posts small blind [$1].

malet posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to lillklonk [ 2s 4s ]

MZacehigh calls [$2].

MuckPokerNotParty folds.

Paid4Life raises [$12].

uncleandy333 folds.

lillklonk raises [$21].

malet folds.

MZacehigh folds.

Paid4Life calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 2h, 4c, Kd ]

>You have options at Table 109549 (No DP) Table!.

lillklonk bets [$40].

Paid4Life is all-In [$184]

lillklonk calls [$144].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

** Dealing River ** [ 8c ]

lillklonk shows [ 2s, 4s ] two pairs, fours and twos.

Paid4Life doesn't show [ As, Ac ] a pair of aces.

lillklonk wins $413 from the main pot with two pairs, fours and twos.

 

Naturligtvis svor jag lite åt att kungen kom då jag naturligtvis satt han på AA-KK. Dock kändes det lite väl desperat o trycka där med KK, så bra är han inte helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaaah! Killen är alltså TAG och du minivrider preflop i sämsta möjliga position med den i stort sett sämsta handen man kan ha. Hur tänkte du då? Det kan KANSKE vara ok att ta en syn med tanke på din read av hans postflopp-spel.

 

För övrigt gillar jag check-raise på den floppen, men det är väl lite av en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att du är ironisk nu.

Jag skulle också blivit glad över att inte blivit stackad eller torskat 10bb utan möjlighet till till att vinna något.

 

Appropå spelaren ifråga så är han en idealisk spelare att inte syna spekulativa händer mot preflopp om han spelar som du beskriver. Enklaste sättet att plocka värde från en sådan spelare är att inte ge honom något värde när han väl har en stark hand. Vinsten mot honom kommer i stort sett från att du tar hans mörkar men han inte tar dina, inte ifrån stora potter. Och får man in 10% av stacken mot KK+ så har man gett upp värde hur fan postfloppspelet än ser ut (så länge han inte foldar för mycket, vilket han inte gör).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå spelaren ifråga så är han en idealisk spelare att inte syna spekulativa händer mot preflopp om han spelar som du beskriver.

Men är det inte en sådan spelare du har massor av implicita odds mot? Händer som 66 och T9s går väl upp i värde om han aldrig släpper TPTK och överpar postflopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att du är ironisk nu.

Jag skulle också blivit glad över att inte blivit stackad eller torskat 10bb utan möjlighet till till att vinna något.

 

Appropå spelaren ifråga så är han en idealisk spelare att inte syna spekulativa händer mot preflopp om han spelar som du beskriver. Enklaste sättet att plocka värde från en sådan spelare är att inte ge honom något värde när han väl har en stark hand. Vinsten mot honom kommer i stort sett från att du tar hans mörkar men han inte tar dina, inte ifrån stora potter. Och får man in 10% av stacken mot KK+ så har man gett upp värde hur fan postfloppspelet än ser ut (så länge han inte foldar för mycket, vilket han inte gör).

 

Min reraise var för att säkerställa att han verkligen hade stål denna gången. pga att jag hade foldat en himla massa på slutet mot hans raisar då han hade tightat till sig så kändes det som att han kanske (osannolikt men möjligt) försökte stjäla, så med liten sannolikhet får jag fold av en stealhand eller syn av stål. Om jag skulle få syn hade jag mycket hellre haft 67s lr 33 men jag var inte helt ledsen över att ha 42s Det enda jag tänkte var "färg,stege, tvåpar, triss" så visste jag att jag skulle få resten av hans marker. Naturligtvis är det ett EV- beslut i längden att ta den synen, jag har nog för lite fold equity på han där för o göra det jag gör. Håller med fullständigt. Men om jag tittar på de 20 senaste händerna från det bordet så har han raisat mer än hans "share" av potterna på slutet. Tror han kan ha gearat om precis där, tveksam read och lätt o skylla på i efterhand dock. Om han hade haft 200$ till i stacken o jag likaså så hade jag fått skämmas mindre kanske Hjort? Vad tycker du? =)

 

Räknade lite på handen, har 18% att vinna 206$ genom att trycka in 20$ (>10%). Naturligtvis kan jag inte räkna med att leda varje flop som jag kommer vinna på rivern men ändå. Är det heltokigt tänkt ändå Hjort? Jag vill som sagt ha konstruktiv kritik så fortsätt med den, blir bara glad att du tar dig tid hjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaaah! Killen är alltså TAG och du minivrider preflop i sämsta möjliga position med den i stort sett sämsta handen man kan ha. Hur tänkte du då? Det kan KANSKE vara ok att ta en syn med tanke på din read av hans postflopp-spel.

 

För övrigt gillar jag check-raise på den floppen, men det är väl lite av en smaksak.

 

Jo, jag borde nog tagit i hänsyn att jag fick för liten Fold equity mot han där för att rättfärdiga synen (EDIT: raisen). Som jag skrev ovan så kanske det varit mer försvarbart om stackarna vart djupare i förhållande till betarna. Eller om han betat 7 och jag reraisat till 14.

 

checkraise på den floppen? Är du galen? Han synar min preflop raise för han tror han leder, han kommer definitivt tro att han leder på den brädan (sätter honom på AK/AA/KK 33% chans att jag kommer vara favorit när han puttar in pengarna vilket han skulle göra med alla de tre händerna, enda handen som e tveksam putt e KK konstigt nog då han är lite för fisk för att göra det spelet) självklart beta hårt och låta han putta in resten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaaah! Killen är alltså TAG och du minivrider preflop i sämsta möjliga position med den i stort sett sämsta handen man kan ha. Hur tänkte du då? Det kan KANSKE vara ok att ta en syn med tanke på din read av hans postflopp-spel.

 

För övrigt gillar jag check-raise på den floppen, men det är väl lite av en smaksak.

 

Jo, jag borde nog tagit i hänsyn att jag fick för liten Fold equity mot han där för att rättfärdiga synen. Som jag skrev ovan så kanske det varit mer försvarbart om stackarna vart djupare i förhållande till betarna. Eller om han betat 7 och jag reraisat till 14.

För liten fold equity kan du räkna med att du har, eftersom den är noll. Det finns INGEN som viker mot en minireraise i position, speciellt inte en TAG. Att reraisa (speciellt minivrid) mot en TAG med den här handen är vidrigt oavsett stackdjup.

checkraise på den floppen? Är du galen? Han synar min preflop raise för han tror han leder, han kommer definitivt tro att han leder på den brädan (sätter honom på AK/AA/KK 33% chans att jag kommer vara favorit när han puttar in pengarna vilket han skulle göra med alla de tre händerna, enda handen som e tveksam putt e KK konstigt nog då han är lite för fisk för att göra det spelet) självklart beta hårt och låta han putta in resten?

Fick för mig att det fanns möjligt färgdrag på flopp, men i vilket fall har du nog rätt, bättre att beta rakt ut som du gjorde. Hade det här i minne, men situationen är ju annorlunda här.

Min reraise var för att säkerställa att han verkligen hade stål denna gången. pga att jag hade foldat en himla massa på slutet mot hans raisar då han hade tightat till sig så kändes det som att han kanske (osannolikt men möjligt) försökte stjäla, så med liten sannolikhet får jag fold av en stealhand eller syn av stål.

Att miniraisa ur position för information är helt förkastligt, strunta i sånt. Återigen, du har ingen FE med minivrid. Den information du får är nada värd. Synar han kan han ha stål eller vad som helst, slår han om måste du lägga. Informationsbetar, i synnerhet preflop, är oftast en skräptaktik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte en sådan spelare du har massor av implicita odds mot? Händer som 66 och T9s går väl upp i värde om han aldrig släpper TPTK och överpar postflopp?

Du har inte särskilt bra implicita odds om du måste stoppa in 10% av degen pre. Särskilt som AA/KK har väldigt lätt att dra ut tvåpar och 8% chans att klonka ut set. Så nä. Lägg till positionsstrul och liknande, samt att tredje part kan förstöra det hela genom omslag pre så är det oftast bäst att låta bli att lira.

 

Ett annat sätt att se på det. Tänk dig att du spelar HU mot en exakt likadan spelare, alltså har ni samma väntvärde på samtliga händer. Plötsligt erbjuder han dig att enbart ta prefloppotten med AA/KK. Det är ett rätt lätt sätt att krossa honom över tid.

 

Man tjänar redan en massa på strateginivå genom att folda jämfört med om han haft en bättre strategi. Att försöka överträffa den vinsten genom att trixa ännu mer är för det första väldigt svårt och för det andra kan vinsten inte vara särskilt mycket högre, så det är inte världens mest lönsammaste strategiutrymme att leta värde på.

 

Nu verkar det ju som om det inte rörde sig om den sortens spelare. Men generellt sett är den överlägsna taktiken om man tror sig vara uppe mot AA/KK att getta the fuck out of Dodge istället för att försöka plocka värde.

 

Appropå $200 till i stacken så hade det fortfarande inte varit en bra idé att ta synen om man nu inte är 100% att få in stacken om man träffar hårt. Har man inte position så har man normalt sett inga vidare implicita odds, särskilt inte mot en spelare vars HD känns rejält luddig.

 

Stadig resteal kan vara bra om han nu verkar gå out-of-line, och om man planerar att representera AA genom att minraisa pre och beta stenhårt på floppen för att plocka upp extravärde av tvångssynen och sedan alltid ta potten på floppen om han inte lyckas floppa ut överpar är ju en bättre linje än den du spelade. Fast då gör man det väldigt krångligt för sig och är långt ute i exploaterbart territorium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att miniraisa ur position för information är helt förkastligt, strunta i sånt. Återigen, du har ingen FE med minivrid. Den information du får är nada värd. Synar han kan han ha stål eller vad som helst, slår han om måste du lägga. Informationsbetar, i synnerhet preflop, är oftast en skräptaktik.

 

På partys NL200 bord är det tokofta folk foldar från minivrid, position eller inte. Alltså du överskattar inte spelarna på partys NL200 nu tror du? Killen är INTE bra. Jag har ju märkt att de gånger jag höjt preflop typ 4xbb med t.ex. AK och fått 2 synare och det kommer skräp på floppen så får jag mer FE genom att MINIbeta än att pottbeta t.ex. Helskumt men sant. Blev så sur att typ 90% av mina CB:s blev synade så jag testade att minibeta som om jag betade för value o det tyckte de var JÄTTELÄSKIGT helt plötsligt. NL200 på PP är fiskigt (kolla bara på mig som plussar där :D)

Sen var det inte ett informationsbet jag gjorde, det var för att få han comittad så jag låste fast hans 206$ vid bordet och 20$ av mina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...