Gå till innehåll

Australien 2006 - inför - medans - vad hände - Stackbrat


stackbrat

Recommended Posts

Men är det inte en sådan spelare du har massor av implicita odds mot? Händer som 66 och T9s går väl upp i värde om han aldrig släpper TPTK och överpar postflopp?

Du har inte särskilt bra implicita odds om du måste stoppa in 10% av degen pre. Särskilt som AA/KK har väldigt lätt att dra ut tvåpar och 8% chans att klonka ut set. Så nä. Lägg till positionsstrul och liknande, samt att tredje part kan förstöra det hela genom omslag pre så är det oftast bäst att låta bli att lira.

Mjo, visst, men en syn i det här fallet kostar inte mer än 5% av din stack. Jag tror de implicita är nog för att ta en syn med bra SC och låga pp här, speciellt med tanke på fi:s postflopp-spel. Att det finns en till bakom ser jag endast som en fördel i de fallen (om han är den passive spelare som brukar finnas på den här nivån), eftersom han kan syna och ge möjlighet till en ännu större pott samt sällan reraisar.

 

Jag förordar dock absolut inte att syna med 42s, det gör jag bara möjligtvis om jag är tiltad. ;)

 

Ett annat sätt att se på det. Tänk dig att du spelar HU mot en exakt likadan spelare, alltså har ni samma väntvärde på samtliga händer. Plötsligt erbjuder han dig att enbart ta prefloppotten med AA/KK. Det är ett rätt lätt sätt att krossa honom över tid.

Visst, men det bygger väl på att du inte har något att exploatera hos den andre. Här har ju motspelaren ett tydligt exploaterbart spelsätt postflopp, vilket bör boosta de implicita.

 

Man tjänar redan en massa på strateginivå genom att folda jämfört med om han haft en bättre strategi. Att försöka överträffa den vinsten genom att trixa ännu mer är för det första väldigt svårt och för det andra kan vinsten inte vara särskilt mycket högre, så det är inte världens mest lönsammaste strategiutrymme att leta värde på.

Nä, det är nog inte så lönsamt, men det är ju kul! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Appropå $200 till i stacken så hade det fortfarande inte varit en bra idé att ta synen om man nu inte är 100% att få in stacken om man träffar hårt. Har man inte position så har man normalt sett inga vidare implicita odds, särskilt inte mot en spelare vars HD känns rejält luddig.

 

I must be slow today.

 

Hans HD var ju inte alls luddig? Och jag var ju 100 på att jag spikat fast hans stack vid bordet. Jag hoppas iaf att ni förstår att det inte är något standardspel jag gör, och att jag framförallt postar HH:s som jag själv är osäker på just för att få era synpunkter på dem. Framförallt händer där jag misstänker att jag gjort bort mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först sa du "AA/KK" sen sa du att han verkat gå out-of-line och kunde ha skräp. Det är ganska luddigt. Men om du avser situationen att du är säker på att han har AA/KK *och* att han kommer stacka oavsett flopp (exempelvis A-hög med KK) *och* ni båda har $400 så kanske en syn är bättre än vik. Skulle du exempelvis kunna vara säker på att få stacka honom på rivern oavsett så skulle synen vara rätt med any-two. Men det känns inte som situationen som faktiskt förelåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att miniraisa ur position för information är helt förkastligt, strunta i sånt. Återigen, du har ingen FE med minivrid. Den information du får är nada värd. Synar han kan han ha stål eller vad som helst, slår han om måste du lägga. Informationsbetar, i synnerhet preflop, är oftast en skräptaktik.

 

På partys NL200 bord är det tokofta folk foldar från minivrid, position eller inte. Alltså du överskattar inte spelarna på partys NL200 nu tror du?

Konstigt, jag tror aldrig jag har sett någon folda mot minireraise ur position på Party med fulla stackar. Och då har jag spelat min fair share av händer där, även på NL200.

Sen var det inte ett informationsbet jag gjorde, det var för att få han comittad så jag låste fast hans 206$ vid bordet och 20$ av mina.

Men du skrev att du gjorde det för att kolla om han hade stål denna gång, är inte det för information. Och ditt resonemang med att "låsa fast" hans pengar, det är garanterat inte ett +EV-tänk. Du puttar in 10% av stacken med en skithand mot en förmodat stark HD, och är inte ens säker på att få se en flopp. Du sitter ur position OM du får se floppen och har då en skithand som, om den träffar, lätt blir utdragen och inte alltid stackar motståndaren om du har bäst hand. Det blir bara så fel, så fel... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bara så fel, så fel... ;)

 

Okejrå 8-)

 

Dock står jag fast vid att jag visst alltid stackar denna killen vid träff. Det är ju för bövelen bara o kolla på hur HAN spelade handen. Först raisar han (bravo) sen synar (?!) han min reraise och när jag sen representerar set på floppen så trycker han all in (?!). Vilka händer synar jag HANS putt med där? Ingen som han slår iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först sa du "AA/KK" sen sa du att han verkat gå out-of-line och kunde ha skräp. Det är ganska luddigt. Men om du avser situationen att du är säker på att han har AA/KK *och* att han kommer stacka oavsett flopp (exempelvis A-hög med KK) *och* ni båda har $400 så kanske en syn är bättre än vik. Skulle du exempelvis kunna vara säker på att få stacka honom på rivern oavsett så skulle synen vara rätt med any-two. Men det känns inte som situationen som faktiskt förelåg.

 

Tänk om, tänk rätt. I will do it rajt nästa gång lixom :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bara så fel, så fel... ;)

 

Okejrå 8-)

 

Dock står jag fast vid att jag visst alltid stackar denna killen vid träff.

Om han inte drar ut, ja. ;)

Det är ju för bövelen bara o kolla på hur HAN spelade handen. Först raisar han (bravo) sen synar (?!) han min reraise och när jag sen representerar set på floppen så trycker han all in (?!). Vilka händer synar jag HANS putt med där? Ingen som han slår iaf.

Ja, han spelar inte optimalt, det håller jag med om, men jag tror du vinner kampen om jumboplatsen i den här handen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han spelar inte optimalt, det håller jag med om, men jag tror du vinner kampen om jumboplatsen i den här handen... ;)

Tycker han spelar handen bra. Vad är det som ska vara dåligt?

 

Okej att han inte reraisar mig på floppen OM det är för att han tycker det blir överdrivet tydligt att han har AA (dock var inte jag den tightaste killen vid bordet preflop). Varför inte pusha med AA mot min reraise eller iaf safta en rejäl raise? Han vinner 11BB om jag lägger mig, det är väl inte helt värdelöst. Sen att han reraisar mig all in när jag potbetat på floppen. Om han tror han har bästa handen och det ligger regnbåge därute, vad ska han dit o trycka för då? Som sagt, det enda han får syn av där är ju en bättre hand. Visst han kanske är super trixig och försöker få mig o lägga låga set med rädsla av K-setet? Tycker du verkligen att det är optimalt att reraisa all in om han har hans image? Han borde ju veta att jag BARA synar med en bättre hand mot HAN i det läget.

Visst, jag hade kanske reraisat all in där i hans läge för att inducera en bluffsyn mot AK t.ex. Men med min image vid det bordet samt alla andra bord han sett mig spela så borde han veta att han gör sitt AA till 8-3o i det läget. Han gör ju precis det jag visste att han skulle göra, desperat trycka in allt och blunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 min NL200 Party Poker +384$

 

Hände inget läckret, lägger ut några random händer så ni har nåt att håna iaf =)

 

#Game No : 4528373831

***** Hand History for Game 4528373831 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, June 16, 06:26:31 ET 2006

Table Table 109608 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: mythrilfox ( $854.11 )

Seat 2: lansky420 ( $290.07 )

Seat 4: bait455 ( $189.01 )

Seat 5: UGA_FELON ( $194.90 )

Seat 6: scipsdnasgin ( $236 )

Seat 3: lillklonk ( $198.65 )

lansky420 posts small blind [$1].

lillklonk posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to lillklonk [ 7d 8h ]

bait455 folds.

UGA_FELON folds.

scipsdnasgin folds.

mythrilfox folds.

lansky420 calls [$1].

lillklonk checks.

** Dealing Flop ** [ 9h, Ac, 9d ]

>You have options at Table 107449 Table!.

lansky420 checks.

lillklonk bets [$2]. "jag har trips, vågar inte beta mer fisk-play"

lansky420 calls [$2].

** Dealing Turn ** [ Th ]

lansky420 bets [$2].

lillklonk raises [$6]. "reraisar då jag kanske inte sätter draget och vill kunna fortsätta min lögn om tripsen på river"

lansky420 raises [$8].

lillklonk calls [$4].

** Dealing River ** [ Jd ]

lansky420 checks.

lillklonk bets [$15]. Eftersom han checkar så vågar jag inte beta mer då han inte skulle checka tripsen där, dessutom har jag ju satt han på A sen flop

lansky420 calls [$15].

lillklonk shows [ 7d, 8h ] a straight, seven to jack.

lansky420 doesn't show [ Tc, Qd ] two pairs, tens and nines.

lillklonk wins $55.10 from the main pot with a straight, seven to jack.

Game #4528375556 starts.

 

 

#Game No : 4528362637

***** Hand History for Game 4528362637 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, June 16, 06:20:22 ET 2006

Table Table 107473 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Cephus_Lives ( $189.80 )

Seat 2: NISHKA999 ( $84.80 )

Seat 3: Hobbit1d ( $160.20 )

Seat 4: Mkoonz ( $169.95 )

Seat 6: lillklonk ( $213.95 )

Seat 5: chipster4434 ( $146 )

Hobbit1d posts small blind [$1].

Mkoonz posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to lillklonk [ Td Qd ]

>You have options at Table 107449 Table!.

chipster4434 folds.

>You have options at Table 109608 (No DP) Table!.

lillklonk calls [$2].

Cephus_Lives folds.

NISHKA999 calls [$2].

Hobbit1d raises [$3].

Mkoonz calls [$2].

lillklonk calls [$2].

>You have options at Table 109608 (No DP) Table!.

NISHKA999 calls [$2].

** Dealing Flop ** [ Kc, 9d, 2c ]

Hobbit1d bets [$2].

Mkoonz folds.

lillklonk calls [$2].

>You have options at Table 109608 (No DP) Table!.

NISHKA999 calls [$2].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Hobbit1d bets [$15]. han har med andra ord inte kungen, skönt (klassiskt PP fiskar, betar löst när de har o hårt när de vill tro att de har, lättläst

lillklonk calls [$15]. tveksam syn av mig.. färg och hålstege. Jag tror ju dock att jag även har bäst hand vid Q och T träff. Men jag vet att denna kille är svårbluffad även om han inte träffar ytterligare och jag representerar kungen. Borde kanske lagt mig.

NISHKA999 folds.

** Dealing River ** [ 5d ]

Hobbit1d bets [$5].

lillklonk raises [$20].

Hobbit1d calls [$15].

>You have options at Table 107449 Table!.

lillklonk shows [ Td, Qd ] a flush, king high.

Hobbit1d doesn't show [ 9s, 2d ] two pairs, kings and nines.

lillklonk wins $89 from the main pot with a flush, king high.

Game #4528364812 starts.

 

Får se vad ni säger om denna.

 

#Game No : 4528384784

***** Hand History for Game 4528384784 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, June 16, 06:32:42 ET 2006

Table Table 107473 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Cephus_Lives ( $181 )

Seat 2: NISHKA999 ( $102.05 )

Seat 6: lillklonk ( $265.70 )

Seat 5: chipster4434 ( $136.75 )

Seat 3: robinhood ( $216.35 )

Seat 4: thatzpoker ( $197 )

lillklonk posts small blind [$1].

Cephus_Lives posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to lillklonk [ Kd Ac ]

NISHKA999 folds.

>You have options at Table 107449 Table!.

robinhood folds.

thatzpoker raises [$8]. bordets "Jag vill vara en bully"-FI

chipster4434 folds.

lillklonk calls [$7]. Jag har ju bara A hög ändå

Cephus_Lives folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 7h, Ah ]

>You have options at Table 107449 Table!.

lillklonk bets [$8]. Jag är bara på färgdrag eller har typ TT hjääälp (hoppas han gick på det)

thatzpoker calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 2c ]

lillklonk bets [$15]. Fan jag träffade inget, men måste ju trots att jag är weak visa den lilla styrka jag kan (raisa mig dåååååå)

thatzpoker raises [$40]. woho

lillklonk calls [$25].

>You have options at Table 109608 (No DP) Table!.

** Dealing River ** [ Qh ] fan :(

lillklonk checks.

thatzpoker checks.

lillklonk shows [ Kd, Ac ] a pair of aces.

thatzpoker doesn't show [ 9s, 7s ] a pair of sevens. tror inte jag kunnat fått mer betalt än jag fick va?

>You have options at Table 107449 Table!.

lillklonk wins $111 from the main pot with a pair of aces.

NISHKA999 has left the table.

Game #4528386405 starts.

 

Måste avsluta med att säga att jag spelar såsom motståndet kräver. Jag vet att många av mina spel skulle bli krossat på NL1000. Men på NL200 (som jag tycker är _mycket_ sämre än NL400 btw) räcker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...