heltok Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 http://www.pokerhand.nu/index.php?showhand=82349755 Diskutera! Citera
kfluffie Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Tycker det inte är så vekt att checka ner på Rivern. Stegdrag (kanske ej så möjliga) och färgdrag fullbordas och kommer en bet så kommer han bara få en Raise emot sig och blir tvungen att folda alt. betta och han andra foldar (kanske lite betalt av KQ, AK eller dy.) Finns inget värde i att betta tror jag. MVH //KF Citera
brut Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Enligt mitt sätt att se på det var synen på turn något tveksam(syn + raise av mikol borde betyda att man är torsk) liksom att det inte bettades på river av mikol ok han lär väl inte få syn men har ju nöten i praktiken. Citera
rickie Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Värdebet på river tycker jag känns givet, fast vet ju inte vad rille kan tänkas syna med. Citera
ades_va Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Givet valuebet, om inte annat för att slippa visa hand eller ge blufftillfälle åt rilleg eller dylikt. Sjukt skum check. Citera
cOP Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 ta bort resultatet.... Vad ska vi då diskutera? Vad dom kan ha för händer? Citera
EL_FishkO Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Tycker det inte är så vekt att checka ner på Rivern. Stegdrag (kanske ej så möjliga) och färgdrag fullbordas och kommer en bet så kommer han bara få en Raise emot sig och blir tvungen att folda alt. betta och han andra foldar (kanske lite betalt av KQ, AK eller dy.) Finns inget värde i att betta tror jag. MVH //KF helt uteslutet att han har set då? Citera
dr noob Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Killen som ryckte ut modemsladden är väl han som spelade bäst Citera
derra Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Självklart ska man värdebetta river. Varför skulle rilleg checka en färg? Och sannolikheten att han har färg är relativt liten eftersom den smyger in runner runner. Sen kan man ju fråga sig vem som spelar handen sämst, allesinnes hade nog fått hela osten om han slagit om preflop eller åtminstone flop. Citera
kfluffie Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Tycker det inte är så vekt att checka ner på Rivern. Stegdrag (kanske ej så möjliga) och färgdrag fullbordas och kommer en bet så kommer han bara få en Raise emot sig och blir tvungen att folda alt. betta och han andra foldar (kanske lite betalt av KQ, AK eller dy.) Finns inget värde i att betta tror jag. MVH //KF helt uteslutet att han har set då? Sant, sant. Drog lite förhastade slutsatser. Att han har färgen är nog inga större risker heller då han inte har klonkat RR-färgen. När jag nu kollar tillbaka så ser jag nog att bett är på sin plats. Spelar själv ganska passivt då Scare Cards kommer upp men frågan är om man verkligen kan se Hjärtern som ett Scare Cards då det är en långsökt färg. Creds to Fiskho. MVH //KF Citera
kfluffie Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Ja allin på river utan tvekan. Check FINNS inte. Har ändrat total uppfattning efter jag tog en kopp Kaffe, lätta på blåsan, kollade igenom handen igen samt tog en fibermacka med leverpastej på Tub. Håller med Nebbis där. Finns inget som egentligen tyder på att han har en bättre hand än Mats. Stegdrag: A4? Icke troligt. Färgen: Sikta på Runner-Runner? Icke Troligt. Två par blev färg: 23s? Icke troligt heller. Bönar och ber om förlåtelse för min onekliga otänksamma "analys". MVH //KF Citera
ades_va Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Ja allin på river utan tvekan. Check FINNS inte. Har ändrat total uppfattning efter jag tog en kopp Kaffe, lätta på blåsan, kollade igenom handen igen samt tog en fibermacka med leverpastej på Tub. Håller med Nebbis där. Finns inget som egentligen tyder på att han har en bättre hand än Mats. Stegdrag: A4? Icke troligt. Färgen: Sikta på Runner-Runner? Icke Troligt. Två par blev färg: 23s? Icke troligt heller. Bönar och ber om förlåtelse för min onekliga otänksamma "analys". MVH //KF 1. Det är inte mats, det är mickol. 2. Måste han sikta på backdoor-flushen? Kan han inte ha AhXh och bara slänga iväg ett continuationbet på flop tom? 3. Varför just tvåpar? Ah3h?2h? Citera
-PK- Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Finns inget som egentligen tyder på att han har en bättre hand än Mats. Mats? Citera
kfluffie Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Ja allin på river utan tvekan. Check FINNS inte. Har ändrat total uppfattning efter jag tog en kopp Kaffe, lätta på blåsan, kollade igenom handen igen samt tog en fibermacka med leverpastej på Tub. Håller med Nebbis där. Finns inget som egentligen tyder på att han har en bättre hand än Mats. Stegdrag: A4? Icke troligt. Färgen: Sikta på Runner-Runner? Icke Troligt. Två par blev färg: 23s? Icke troligt heller. Bönar och ber om förlåtelse för min onekliga otänksamma "analys". MVH //KF 1. Det är inte mats, det är mickol. Ok. 2. Måste han sikta på backdoor-flushen? Kan han inte ha AhXh och bara slänga iväg ett continuationbet på flop tom? Tycker att en bett är på sin plats isf på Rivern ifall han hade Ahxh 3. Varför just tvåpar? Ah3h?2h? Troligt men skulle han inte slänga iväg ett bet på Rivern isf.? Eller är han en "Check-Raiser"? Citera
Recommended Posts