Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Håller på att testa Svenska spels klient så jag håller mig på micro limit tills vidare. Hur som helst. Fi i den här handen verkar rätt så kass, handen innan så limpade han ex 92o på knappen och bettade sedan på en träffad tvåa hela vägen. Han verkar således rätt så lös och han har inte varit rädd för att bluffa. Han gillar heller inte att vika.

Hand x vid bordet: z

Startad: Sun May 28 13:01:03 2006

Fi sitter på plats 1 med 203.83

jag sitter på plats 2 med 217.10

Fi 2 sitter på plats 3 med 185.42

Fi 3 sitter på plats 4 med 53.59

Fi 4 sitter på plats 5 med 213.60

Fi 4 satsar s mörken 1.00

Fi 2 satsar l mörken 0.50

Fi 2: --, --

Fi 4: --, --

Fi: --, --

jag: Jc, As

Pre-flop:

Fi: Höj 2.00

jag: Höj 7.00

Fi 2: Lägger mig

Fi 4: Lägger mig

Fi: Syna 7.00

Tror att min hand är bäst så jag värdehöjer honom

Flop (Board: 4s, 9c, 6s) Pott: 15.5 kr

Fi: Passa

Jag: Satsa 12.00

Fi: Syna 12.00

Continuation Bet, tror att min hand kan vara bäst och vill få honom att vika.

Turn (Board: 4s, 9c, 6s, Kh): Pott: 39.5kr

Fi: Passa

Jag: Passa

Nähä inte vika nej. Försöker hålla potten till en rimlig storlek och undvika en ev. C/r

River (Board: 4s, 9c, 6s, Kh, 4d):Pott: 39.5kr

Fi: Satsa 9.00

Jag: ???

Ja, vad ska jag göra här? Han kan som sagt ha typ vad som helst och bara försöka plocka ner potten på river när jag checkar. Så är det vettigt att syna med enbart A-hög här eller ska jag lägga?

Postad

Jag gillar inte din turncheck. Den visar direkt svaghet och har då Fi en 9:a,

kommer han med största sannorlikhet att beta på river. Och av hans spel att

dömma är händer som 9T, TT, JJ och QQ möjliga.

Om du tycker att spelet skiljer sig från 92o-spelet, vilket det verkar göra, och

beten är såpass liten, måste du tänka tillbaka på liknande scenario och koppla

ihop det med detta scenario.

Postad

Jag tycker det är rätt att checka turn och ta ett gratiskort. Nu när du inte träffar men han betar så vekt skulle jag syna han bara för att kunna notera vad han spelar för kort på det viset.

Det är trots allt micro så du vinner nog förvånande ofta här.

Postad

Tycker inte det heller är fel att Checka turn. Man behöver inte alltid Bomba på, speciellt om man tror att de kommer syna vad de än har.

Likabra att checka och se om du kan klonka Rivern.

På Rivern blir det Fold. Bättre att vänta ut tills du får en hand som träffar och sen bomba på.

MVH

//KF

Postad

På dem här låga nivåerna så är det svårt att sätta dem på händer. Oftast spelar de väldigt många händer och att de synar din höjning pre behöver inte betyda en bra hand. Han kan mycket väl syna med en svag draghand på dem här nivåerna.

Bra initiativ på floppen sedan om check på turn eller inte är svårt att säga. Om det är en Loose spelare så är kungen ett bra skrämsel kort för dig och du bör gå ut väldigt aggresivt. Men har du ingen information och du vet inte vart du är någonstans så är det bättre att ta ett gratis kort och hoppas på klonk på river.

Dock hans bett på river är så pass svag att jag skulle syna här för att få information om hans hand samt är det möjligt att du leder med ace high och han försöker bara bluffa här.

Postad
Jag gillar inte din turncheck. Den visar direkt svaghet och har då Fi en 9:a,

kommer han med största sannorlikhet att beta på river. Och av hans spel att

dömma är händer som 9T, TT, JJ och QQ möjliga.

Om du tycker att spelet skiljer sig från 92o-spelet, vilket det verkar göra, och

beten är såpass liten, måste du tänka tillbaka på liknande scenario och koppla

ihop det med detta scenario.

"Han verkar således rätt så lös och han har inte varit rädd för att bluffa. Han gillar heller inte att vika. "

Varför då skjuta en till salva? Jag tycker att han spelar bra hela vägen och synar antagligen river, om inte annat så för att få veta vad han har.