Gå till innehåll

NLT - Set 33 på flopp, kan man syna?


Mr.Tony

Recommended Posts

Frågan är enkel! ska man kasta? Vad kan fi ha?

AJs? tptk med nötflushdrag? elleR?

 

 

Seat 1: gneorz ($86.75 in chips)

Seat 2: MEESH 1917 ($97.50 in chips)

Seat 3: gruby30 ($133.80 in chips)

Seat 4: Mind2Break [ 3S,3C ] ($101.50 in chips)

Seat 5: unnchained66 ($66.90 in chips)

Seat 6: bebac ($103.50 in chips)

Seat 7: webad ($100.00 in chips)

Seat 8: PantsFlasher ($62.90 in chips)

Seat 9: daccas ($137.85 in chips)

Seat 10: jobbe6 ($13.60 in chips)

ANTES/BLINDS

PantsFlasher posts blind ($0.50), daccas posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

jobbe6 calls $1, gneorz folds, MEESH 1917 calls $1, gruby30 folds, Mind2Break calls $1, unnchained66 calls $1, bebac calls $1, webad folds, PantsFlasher calls $0.50, daccas checks.

 

FLOP [board cards 3D,JS,8D ]

PantsFlasher checks, daccas checks, jobbe6 checks, MEESH 1917 bets $5, Mind2Break bets $15, unnchained66 folds, bebac folds, PantsFlasher folds, daccas folds, jobbe6 folds, MEESH 1917 bets $91.50 and is all-in, Mind2Break calls $81.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är enkel! ska man kasta? Vad kan fi ha?

AJs? tptk med nötflushdrag? elleR?

 

 

Seat 1: gneorz ($86.75 in chips)

Seat 2: MEESH 1917 ($97.50 in chips)

Seat 3: gruby30 ($133.80 in chips)

Seat 4: Mind2Break [ 3S,3C ] ($101.50 in chips)

Seat 5: unnchained66 ($66.90 in chips)

Seat 6: bebac ($103.50 in chips)

Seat 7: webad ($100.00 in chips)

Seat 8: PantsFlasher ($62.90 in chips)

Seat 9: daccas ($137.85 in chips)

Seat 10: jobbe6 ($13.60 in chips)

ANTES/BLINDS

PantsFlasher posts blind ($0.50), daccas posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

jobbe6 calls $1, gneorz folds, MEESH 1917 calls $1, gruby30 folds, Mind2Break calls $1, unnchained66 calls $1, bebac calls $1, webad folds, PantsFlasher calls $0.50, daccas checks.

 

FLOP [board cards 3D,JS,8D ]

PantsFlasher checks, daccas checks, jobbe6 checks, MEESH 1917 bets $5, Mind2Break bets $15, unnchained66 folds, bebac folds, PantsFlasher folds, daccas folds, jobbe6 folds, MEESH 1917 bets $91.50 and is all-in, Mind2Break calls $81.50.

 

Antar att du förlorade potten eftersom du postar men synen är väl given... Du vinner oftare än du förlorar. Om någon sitter med 88 eller JJ så får man väl bjuda på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! tackar, japp han satt med 88 på haden så han bustade mig!

 

MEN frågan är, är det sån självklar syn? 1a som slog mig var 888

men syna iaf!

 

komiska är att EXAKT samma hand kom igen dock en 7:a ist för 8a på floppen då satt en med AA så då tog ja han.

 

Men många överspelar sina set så det märks, dom blir för aggro helt enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

djens: olm du inte degar in altl med ett set på floppen så varför spela de överhuvudtaget? väntar du dig att floppa fyrtal?

 

Nej självklart räknar jag väl inte med 4tal, lustikurre :D

Men som ja skrev, många blir över aggro med set, som detta fall.

Därför ja blev lite misstänksam...

 

Men ok såhär då, är det 80% på att han har antingen 2par, J bra kicker, eller J med flushdrag och 20% på set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har foldat en floppad triss en gång. Troligen första och sista. Fick inte reda på om jag gjorde rätt.

 

När floppen ligger så mysig med färgdrag och stegdrag så tryck in och blunda. Men jag vill säga att det GÅR att folda en floppad triss, dock måste det finnas mera indikationer än så här. Jsg tyckte ju självklart att det fanns det i mitt exempel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har foldat triss en massa gånger. oftast har man rätt ibland har man fel. Om folk bara callat preflop och jag sätter lägsta trissen kan jag slänga den om en anna tight spelare börjar rerasia mig rejält. Oftast har han limpat in på ett annat pp och satt en högre triss...

 

Svårare att lägga om någon höjt preflop eftersom man då hoppas de har höga pp som AA eller kk då är det oftast bara att chansa och trykca in degen. Även om jag mött extremt bra spelare som lagt sin jjj när man själv floppat kkk så det finns spelare som kan lägga triss.

 

Oftast är de som tjänar pengar i långa loppet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har, pinsamt nog, lagt ett floppat bottenset två gånger när ingen stege eller färg varit möjlig. Båda gångerna var jag helt hundra på att jag var slagen. Båda gångerna hade jag bästa handen. Sensmoralen i historien är att aldrig folda floppade set och acceptera att man blir översettad ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag mött extremt bra spelare som lagt sin jjj när man själv floppat kkk så det finns spelare som kan lägga triss.

 

Oftast är de som tjänar pengar i långa loppet...

 

Om de är så bra blir man ju lite förvånad att de inte slängde preflop... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...