Gå till innehåll

Hur psykiskt dåligt mår ni när det går dåligt?


heltok

Recommended Posts

-Jag blir aggresiv: jag blir galen och skriker "jävla tomtar" :twisted:

 

-Jag blir apatisk:jaa...men det går över ganska fort:rolleyes:

 

 

-Jag blir osocial: mmm har ingen lust att göra det man tänkt göra, t. ex åka och köpa nånting hyffsat dyrt, har bara hänt typ 1 gång att jag åkt till ikea och handlat en massa saker som planerat, hela dagen kan bli förstörd.

 

-Jag blir deprimerad: inte riktigt deppad, en gång blev jag så jäkla ledsen när vi förlorade en massa pengar, men dagen efter och kommande dagar mådde

jag toppenbra, jag tror att det var en massa skit som behövde komma ut.

 

 

////

det är min kille som spelar, han ligger ett par 100 k plus genom dessa 3 år han spelat. jag spelar också litegrann, det gick bra för ett par månader sen men på sista tiden har jag haft sån jäkla otur och då tappar jag både lusten och självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

-Jag blir aggresiv: Inte ofta, men när det händer kan det gå illa, har bl.a. haft sönder 2 dörrar och ett lås, men efter 3½ år fullt av bad beats så är jag nöjd med det ;)

 

-Jag blir apatisk: när jag har lirat för mycket lever jag i pokervärlden, tänker poker och drömmer poker.

 

-Jag blir osocial: Det började med "vad ska jag göra? äh, jag sätter mig och spelar poker", sen har det fortsatt i den vägen tills pokern går före allt annat... i perioder :P

 

-Jag blir deprimerad: Nej, förbannad och besviken, men deprimerad blir jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetsar sällan upp mig över pokern. En gång drog jag en trådlös mus i golvet när den kukade ur vid fel tillfälle. Men å andra sidan SKA trådlösa möss dras i golvet, helst redan innan man börjat använda skiten - i förebyggande syfte.

 

LOL, har personligen en spräckt skrivbordsskiva och ett hål i väggen hemma hos päronen efter en badstreak då jag fortfarande bodde hemma.

 

Oftast hettar det dock till de första sekunderna efter att man fattat vad sjukt badbeatad man blir, sen lugnar det ned sig och breder ut sig som en lång och jävligt dyr tilt.

 

Kan dock också sälla mig till den lyckliga skaran som allt som oftast glömmer att pokern går dåligt så fort man stänger ner klienten.

Men alla har väl någon gång under sin "pokerkarriär" känt att det kanske finns saker man gör bättre och verkligen börjar fundera om man någonsin har haft rätten att kalla någon för fisk.

 

Det är väl livet gång!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetsar sällan upp mig över pokern. En gång drog jag en trådlös mus i golvet när den kukade ur vid fel tillfälle. Men å andra sidan SKA trådlösa möss dras i golvet, helst redan innan man börjat använda skiten - i förebyggande syfte.

 

LOL, har personligen en spräckt skrivbordsskiva och ett hål i väggen hemma hos päronen efter en badstreak då jag fortfarande bodde hemma.

 

Oftast hettar det dock till de första sekunderna efter att man fattat vad sjukt badbeatad man blir, sen lugnar det ned sig och breder ut sig som en lång och jävligt dyr tilt.

 

Kan dock också sälla mig till den lyckliga skaran som allt som oftast glömmer att pokern går dåligt så fort man stänger ner klienten.

Men alla har väl någon gång under sin "pokerkarriär" känt att det kanske finns saker man gör bättre och verkligen börjar fundera om man någonsin har haft rätten att kalla någon för fisk.

 

Det är väl livets gång!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv: Blir allmänt grinig och det går ut över andra... tyvärr.

 

-Jag blir apatisk: Nix

 

-Jag blir osocial: Nix, snarare tvärtom. Vill få annat att tänka på.

 

-Jag blir deprimerad: Lite, men det går snabbt över.

 

-Annat: Jag har lärt mig att inte tänka för mycket på en större förlust under en session utan kollar på månaden, eftersom det svänger rätt mycket. Ligger mina stats (BB/100) på 1-2 under månaden så är jag nöjd. Dessvärre kan jag bli extremt feg om jag backat några sessioner i rad på en viss sajt vilket påverkar mitt spelande negativt, så då brukar jag bara byta sajt och lira där några veckor.

 

 

vad använder ni så man kan se ens statistik under månaden? med poker tracker eller? sorry e nuuub :P men behöver ett svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Jag blir aggresiv: Brukar oftast skrika något könsord. Sen funderar jag på om jag ska slå handen i bordet eller inte. Om jag känner mig riktigt tiltad så slår jag några gånger tills det gör ont, sen tar jag upp en kudde, eller dylikt mjukt föremål, och slänger runt den i rummet tills jag börjar svettas (vilket går fort tack vare tiltsvetten), varvid jag går ut på balkongen och drar ett par djupa andetag och överdriver min otur genom att göra en liknelse med sannolikheten att bli träffad av blixten flera gånger samma kväll.

 

-Jag blir apatisk: Efter X antal utdragningar brukar tilten anta en speciell form då jag går in i ett känslomässigt stadium där jag inte längre vill spela bra poker, utan hör mig själv säga att jag fan ska gå all-in på varje hand, utan något som helst belägg för påståendet. Jag ser det som en vit lögn.

 

-Jag blir asocial: Tappar all lust för umgänge. Har jag bestämt att gå ut med kompisarna kan jag ibland komma på någon dålig ursäkt för att stanna hemma i stället. Försöker arbeta på detta.

 

-Jag blir deprimerad: Om jag har en lång losing streak så kan jag känna att ingenting någonsin går min väg. Jag undrar om jag verkligen är en vinnande spelare och om jag inte lika gärna ska ta ut hela bankrullen i stället. Försöker dock se det som en utmaning och bevisa för mig själv att jag fan kan se motgången i vitögat och överkomma den.

 

Skönt att skriva av sig. Oskönt att upptäcka att jag tiltar extremt mycket. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv: Det händer. Oftast när det känns som allt är i mot mig och mina kort. Den vanligaste reaktionen brukar vara att skrika: "FAN, FAN det kan inte vara möjligt" samtidigt som jag dunkar min stackars mus i bord ett par gånger.

 

-Jag blir apatisk: Jo, tyvärr händer det med. Oftast efter ett x-antal utdragningar och lite väl många förlorade inköp. Allt känns totalt meningslöst och man lyckas inte ta sig för någon ting. Som tur är händer detta inte allt för ofta.

 

-Jag blir osocial: Ne, inte vad jag vet. Snarare så att jag vill komma bort från pokern ett tag om jag förlorat. Att umgås med sina vänner är ett bra sätt att glömma bort dagens spel och få lite andra saker att tänka på.

 

 

-Jag blir deprimerad: Häner inte särskillt ofta, Blir snarare arg eller lätt apatisk, Det här med deprissioner har aldrig riktigt varit min grej.

 

-Annat: Har säkert massa egendomliga saker för mig när jag har förlorat lite för mycket. Men jag har förmågan att förtränga dessa, och trycka in dom i det mörkaste och mest avlägstna hörn av hjärnan som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv: Eftersom tjejen sover i samma rum oftast så blir det inte mycket mer än ett mimandes "fan" med läpparna. Eventuellt sträcker jag mig lite uppåt och vidgar ögonen.

 

-Jag blir apatisk: Kan bli som så att jag spelar passivare när jag är på tilt, tänker det är fan ingen ide å höja dom har ändå alltid bättre händer än mig.

 

-Jag blir osocial: Ingen påverkan här.

 

-Jag blir deprimerad: Nej än så längen har hon inte haft någon aning på morgonen om det gått dåligt eller bra under nattens arbete. (vi äter frukost tillsammans, det som för mig blir kvällsmål).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggressiv: Har en jonglerongsboll liggande precis brevid tangentbordet, när jag blir utdragen vilket händer rätt ofta på Fl dunkar jag jongleringsbollen i stenväggen fem meter åt vänster allt vad jag har. (Efter det känns det bra igen)

 

Jag blir apatiskt: Nope

 

Jag blir osocial: Stämmer bra det, jag svarar väldigt få ordigt på tilltal och vill helst inte konversera med någon. (föutom jongleringsbollen då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv:

Inte fysiskt aggressiv men ett och annat verbalt utbrott då och då.

 

-Jag blir apatisk:

Ja, allt annat tappar liksom betydelsen.

 

-Jag blir osocial:

Nja, snarare tvärt om att jag brukar gå och whina för tjejen så hon får trösta mig.

 

-Jag blir deprimerad:

Nja, inte deprimerad direkt men allmänt bitter och trött på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggresiv: Ibland kan jag sitta och asgarva och ibland åker vätskan som precis intagits ut igen lika snabbt över datorn och tangentbordet.Det har hänt att jag vid tillfällen har spelat med en mus som tar 10 sekunder att flytta från call till fold och tangentbord där hälften av knapparna saknas.

 

-Jag blir apatisk: Det blir jag så fort jag inte plussar, då undrar jag hur jag kunnat bli torsk på något jag inte får ut något av.

 

-Jag blir osocial: Nån gång-Jag blir deprimerad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättning: Min mus och tangentbord krånglar

 

 

Jag blir aggresiv: Ibland kan jag sitta och asgarva och ibland åker vätskan som precis intagits ut igen lika snabbt över datorn och tangentbordet.Det har hänt att jag vid tillfällen har spelat med en mus som tar 10 sekunder att flytta från call till fold och tangentbord där hälften av knapparna saknas.

 

-Jag blir apatisk: Det blir jag så fort jag inte plussar, då undrar jag hur jag kunnat bli torsk på något jag inte får ut något av.

 

Osocial: Det har hänt att jag svarar i telefonen "ring aldrig hit igen" övertygad om att det är polaren som nyligen synat mig hela vägen med lägsta paret och träffat triss enbart för att han vet hur lätt jag tiltar och när jag sen berättar om handen så kan han fylla i det jag glömmer och säga med en halv mysko blick "sån skit händer mig också"

 

Deprimerad: Det blir jag när jag har skulder på 100 000 och det kommer inte att hända för snart ska jag börja spela seriöst.

 

Övrigt: Om man inte spelar poker så att det känns i plånboken så undrar man ju om det sker samtidigt som kärringen städar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Jag blir aggressiv: Jag har aldrig slagit sönder något eller så, men när jag är lättiltad blir det ofta en allmän anspänning i kroppen efter en utdragning. Om jag är ensam hemma brukar det bli några svordomar, om amisho är på besök kan det bli ett utrop och en harang om hur utdragen jag just blev, om flickvännen är hemma kan det hända att jag ojar mig och berättar vilken otur jag just hade. Fast då är det mindre aggressivt och mer uppgivet.

 

-Jag blir apatisk: Nej. Kanske en kort stund efter att jag har åkt på så mycket smällar att jag ger upp och stänger ner allt. Då sitter jag vid datorn med en tom blick och begrundar min olycka. Sen går jag och gör något annat.

 

-Jag blir asocial: Nja, inte mer än vanligt.

 

-Jag blir deprimerad: Ja, något litet åt det hållet i alla fall. Oftast handlar det om att jag börjar tvivla på min förmåga att spela poker och därmed hamnar i någon slags existentialistisk kris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv: Till den grad att jag måste avreagera mig. Dörren har fått ta emot några mindre trevliga smällar. Är dock viktigt för mitt spel att få ut det ur kroppen.

 

-Jag blir apatisk: Lite tomhetskänsla kan infinna sig.

 

-Jag blir osocial: Jag blir väldigt kort och otrevlig vid tilltal ett tag efter. Speciellt mot min bror som väldigt fort ska påpeka något med mitt spel.

 

-Jag blir deprimerad: Jag kan ju inte påstå att det är uppmuntrande att förlora pengar, så ja. Dock inga djupare livskriser än.

 

-Annat: Flickvännen avlägsnar sig väldigt fort från rummet när jag spelar, detta efter en händelse där jag i min ilska kastade en marker i dörren, som studsade tillbaks över hela rummet och lyckades träffa henne i pannan. Som tur var så blödde det bara lite. Kan de inte bara godta när man säger "Det var inte meningen, Förlåt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv: Till den grad att jag måste avreagera mig. Dörren har fått ta emot några mindre trevliga smällar. Är dock viktigt för mitt spel att få ut det ur kroppen.

 

-Jag blir apatisk: Lite tomhetskänsla kan infinna sig.

 

-Jag blir osocial: Jag blir väldigt kort och otrevlig vid tilltal ett tag efter. Speciellt mot min bror som väldigt fort ska påpeka något med mitt spel.

 

-Jag blir deprimerad: Jag kan ju inte påstå att det är uppmuntrande att förlora pengar, så ja. Dock inga djupare livskriser än.

 

-Annat: Flickvännen avlägsnar sig väldigt fort från rummet när jag spelar, detta efter en händelse där jag i min ilska kastade en marker i dörren, som studsade tillbaks över hela rummet och lyckades träffa henne i pannan. Som tur var så blödde det bara lite. Kan de inte bara godta när man säger "Det var inte meningen, Förlåt"

 

Ouch, stackars flickvännen... fy fan .... usch... men men

 

vet inte om jag mår psykiskt dåligt när det går dåligt, men att man tiltar händer ju, då man åker på grymma utdragningar och outs så kan jag nog bli ganska ilsken, har spelat bort en hel del tack vare det, lite jobbigt då vissa idioter ska ha extra mycket tur och då menar jag verkligen extra mycket tur, t.ex att träffa river river eller vad det kallas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flickvännen avlägsnar sig väldigt fort från rummet när jag spelar, detta efter en händelse där jag i min ilska kastade en marker i dörren, som studsade tillbaks över hela rummet och lyckades träffa henne i pannan. Som tur var så blödde det bara lite. Kan de inte bara godta när man säger "Det var inte meningen, Förlåt"

 

Eeehhh....sluta tilta eller sluta ha marker vid datorn....tänk på flick-stackarn!

 

En vild gissning är att hon inte är överpositiv till att du spelar poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeehhh....sluta tilta eller sluta ha marker vid datorn....tänk på flick-stackarn!

 

En vild gissning är att hon inte är överpositiv till att du spelar poker...

 

Det värsta är ju att den jäveln slår tillbaks. Och de säger att det inte är jämställt i samhället. Pyttsan ;-)

 

EDIT: Hon bär nu en likadan hjälm som Petr Cech i förebyggande syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är ju att den jäveln slår tillbaks. Och de säger att det inte är jämställt i samhället. Pyttsan ;-)

 

EDIT: Hon bär nu en likadan hjälm som Petr Cech i förebyggande syfte.

 

hahaha, nästa gång hon får pokermarker i pannan så tror jag att du åker på stryk av bruden :) brudarna kan bli ovanligt starka då dem blir förbannad och får typ hulken stryka från ingenstans ... har själv åkt på däng då jag har varit stygg under sex, mer om det vill jag inte säga :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hur jag mår just nu?

 

-kallsvettig

-lite apatisk kan man säga,

-ont i knytnäven

 

för cirka 15 minuter sedan hade jag cirka 17000 kr mer i bankrullen en vad jag har nu:evil:

vi är 4 vid bordet

tänke presis avsluta för kvällen när jag såg att en Jävka tomte satt på ett av 25/50 bordena, han höjde allt å synade ner allt å alla:-D big money i thougth

 

första handen jag får är KK

en raisar 200 jag höjer till 450 2 till går med

 

floppen 7210 checkar fram till mig som betar 1000 kr Tomten synar så gör den andra, turn 7 jag betar 1500 tomten höjer till 4500 andra killen blixtsynar, jag lägger mig efter ett tag tänkande, river j

 

tomten vissar upp 79

den andra vissar upp Kj hjärter "färgdraget"

 

lossar ett par tusen där, sättter bara in till max inköp igen.

 

vinner ett par små potter.

 

sen går helevets löst,

 

plockar upp qq

 

höjer till 350 tomten synar

 

flopp q107

 

jag satsar 1500 tomten höjer till 3000 k

jag går allin

 

tomten synar

 

turn 5

river 9

 

tomten vissar upp kj

 

vinner potten på över 20000:evil:

 

jag kunde inte fatta att det var sant,

 

satte fort in resterande bellop för dagen,

satte max gräns på 25000 för dagen att spela för

 

plockar upp jj

 

tilten slår in

 

raiars till 900 från sb

 

tomten synar

 

flopp

 

8102

 

:evil: där var jag skapligt tiltad å tänke att han fan inte kunde vinna denna hand

 

jag höjer till 3000k

 

han synar igen.

 

jag blir lack å går allin på turn

 

5

 

han synar

 

river A

 

han vissar upp 88 å har alllså trisen:evil:

 

 

det här var nog mina värsta 15 minuter i hela mitt liv. drämte knytnäven i garderobs dörren som vart ett stort håll i:-( flickvänen kommer in å frågar va fan jag gör. :roll: ehhe inget.

 

förlorade jag en veckas vinst pengar på 15 minuter.

 

just nu känner jag för att plocka ut alla pengar å köpa smör för allt. verkar smartare en att spela bort dom mot värdens tomte.

 

 

 

kommer nog bli rätt social nu

kommer gå in och gosa med flickavänen, göra nått annat en poker på ett par dagar.

 

vad ska man göra.

 

straff blir att grinda (som på den gammla goda tiden 2,5/5 å5/10)

 

tills jag vunnit tillbaka det jag förlorade:cry:

 

 

var tvungen att skriva av mig=)

 

är inte deprimerad- även fast det inte är roligt att förlora pengar, det är ju bara en veckas spel åt helvete.

drygt 48 veckor kvar att inte upprepa det bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...