Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanske blir ett nytt projekt. :)

 

Flera forummedlemmar har kontaktat mig och varit intresserade av att pitcha in pengar i ett nytt dagboksprojekt (MTT verkar vara poppis), för att de gillar det jag skriver, vilket är jätteroligt. :) Tänkte kolla vilket intresse det finns och vilka tankar ni har angående eventuellt upplägg. Har inte klurat så mycket på det, men det känns som att det blir enklast att köra någon form av stäjkning på turneringsbasis för t.ex. Stars söndagsturre isf (krävs så ofantligt mkt pengar om man ska ha en rulle), sedan skriver jag om teori/strategi i dagboken, lägger upp händer och kan göra en film från varje turre (kan göra med kommentarer också (får kanske ha subtitles för er som inte är från Vinslöv... ;))).

 

 

Finns intresse? Tankar om upplägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller du kanske tröttnat på SnGs? Annars så kunde man ju ha ett upplägg som ser ut såhär typ:

 

Du får stejk för en 50 inköps BR på 225$ SnGs på stars som är 11250$. Säg att man då säljer 100 andelar för 112.5$ styck. 1 andel är ju egentligen 1% men sen så ska ju du ha "lön" också, så då kan man säga att en andel är 0.5% av ev vinst (du får 50% av alla vinster) eller att en andel är 0.75% (du får 25% av alla vinster).

 

Alltså siffrorna var bara exempel, men nått sådant skulle va snuskigt roligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SnG-grind går tyvärr bort i nuläget, men kan bli aktuellt igen i januari kanske. Jag är nämligen pappaledig ett tag framöver, och främsta pokertiden är på kvällen när Smilla har somnat och Frugan är på jobbet. Eftersom Smilla sover en aaaning lätt och gärna vill att pappa ska gosa henne till sömns igen allt mellan 1-5ggr/kväll så blir det i första hand CG där man kan klicka på sit out utan att bekymra sig om att missa viktiga händer och tappa inkomst. Lördagkvällar vill jag umgås med Frugan, och då återstår söndagar. Att grinda SnG's en gång i veckan funkar ju iofs, men det känns som att jag vill göra något nytt, och MTT är något jag aldrig riktigt har tagit mig tid att engagera mig i, så söndagsturrar känns helt enkelt som det som ligger närmst till hands (dock kan satelliter kanske bli ett litet bekymmer). Fast DaPine's idé är också lite intressant. :)

 

Nåja, we'll see. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev bl.a. det här i ett PM till en som var intresserad.

 

Om ett MTT-projekt blir av nu så tror jag att det enklaste blir att köra på turneringsbasis eller för ett bestämt antal turrar. Dels för att jag troligen kommer ändra spår i januari, och dels för att en rulle för söndagsturrarna behövera vara mastodontstor om man ska köra ett sånt projekt en längre tid. I januari kommer jag få möjlighet att spela mer på dagtid igen, men det är rättså svårt att hitta vettiga turneringar dagtid med inköp på över typ $5 Confused. Iofs har ju Stars väldigt intressanta $3-$10+Rebuy-turrar som går på kvällen/natten, de hade jag jättegärna spelat på relativt frekvent basis, men i nuläget går det bort att spela turneringspoker just de tiderna. Kan dock bli aktuellt i framtiden, beroende på Frugans arbetstider och Smillas dagistider.

 

Så det tydligaste alternativ på upplägg jag kan komma på i dagsläget är att hitta 50/50-stäjk för 6st söndagar framöver (hoppar nog över typ jul och nyår av naturliga skäl Smile)för t.ex. Stars $1M Guaranteed eller Bodogs $100K Guarantee (beroende på hur stort intresset är), och sedan filma turneringarna och lägga upp på forumet för analys och diskussion. Därefter utvärdera situationen i januari för att köra vidare på MTT-spåret eller byta till SnG's.

 

Hur låter detta? Finns intresse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. "Projektet" : känns ju givet med CG (NLT), brushan. (Och det har ju absolut inget att göra med att det är just det enda som skulle intressera mig) ;)

 

As a sidenote (sry: äs ö sajdnowt): kan ju vara roligt att ta nåt du inte har "spelat offentligt" förut och eftersom turneringspoker faller därunder känns ju CG kanske intressantare ur den aspekten också, eller?

 

Oavsett vilket: lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vilka CG-firrar ni är då! :P

 

Nu har jag fått in några intresseanmälningar angående MTT, så jag kommer troligen köra på det spåret iaf fram till januari. Men det blir som sagt bara en gång i veckan tills vidare, så det är ju inget som säger att man inte kan köra ett CG-projekt också. :)

 

Så spamma på med tankar om nivå/upplägg etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...