Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fe finns juh visst det? Händer ofta på stars när jag lirar sngs där. Med CR menade jag såklart openpusha. Tänkte ej på poss.

 

Med att det inte finns någon FE menade jag såklart att det inte finns tillräckligt med FE. ;)

 

Visst händer det ofta att muppar viker när de har odds att syna med any two, men här har han visat mer styrka än vanligt eftersom det är två limpare i potten. Om han hade openräjsat så hade jag eventuellt kunnat slå om, men inte ens då tror jag att vi har tillräckligt med FE för att det ska vara lönsamt, 22 är helt enkelt en för svag hand mot hans HD.

 

Grejen är också att vi inte är i behov av att hitta på något. Vi är stabil tjipptvåa på bubblan med drygt 35xbb och en ministack som är på väg ut. Vi har mer att förlora än vad vi har att vinna på att göra ett move här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev jättekritiserad nyss för att jag gick allin med "crap" när jag hade 4xbb och satt på cutoff. Jag hade KJ. En snubbe med typ 35% vepipp började skriva "idiot" och att han hade älskat att sitta mot ett helt bord med såna som mig o.s.v.

 

Undrar vad han menade att jag skulle göra? Limpa?

 

Jobbigt bara när de vinner och därmed får "bevisat" för sig själva att de är så himla mycket bättre.

 

Du har fel, det är tvärtom bra när dåliga spelare förstärker sitt feltänk, de sjunker djupare ner i sin fellära... och kommer sitta och ge bort pengar desto längre :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumma $2.5M-freeroll. De går ju på tider som jag inte kan spela på, mitt i natten... De hade en som gick kl. 11 svensk tid, men den har de visst plockat bort... :) Får väl grinda ihopa lite FPP's så att jag och Frugan kan åka till Bahamas på annat sätt då.

 

Fast 20.00 och 21.30 skulle iofs funka att spela.

 

På söndag kväll blir det lite freerolls iaf, $2.5K, $5K samt $100K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är saxat ifrån poker.se fråga igår

Tja Ola

 

Jag satt och slöspela mest på skoj en 100krs sng 10manna på sv spel igår, och när vi är 4 man kvar har jag 4k och de andra 2k var. blinds är på 75/150.

 

Jag är SB och plockar upp J5 ruter, alla foldar fram till mej och jag blir sjukt sugen på de där 150 som e på BB så jag rejsar till 450, killen på BB slår om till 1200. Jag vill inte förklara mina tankegångar men jag höjer iaf till ALL IN på 4k, han tänker ca 5 sekunder och skriver i chatten: "Fan" sen synar han med 84off.

 

Han träffar en fyra på turn och dubblar upp. Nämnas bör att jag åkte handen efter.

 

Nu till frågan: Vem spelade sämst av oss två?

 

2006-07-26 16:55:26

 

 

Jag är ganska säker på att jag är fi i den här handen, kommer iofs inte ihåg att det skulle ha varit för två dagar sen. Men kommer ihåg en 84 i bb som jag gick allin med, men skitsamma för det här är något som händer mig ofta på Svs.

 

Spelar jag den här fel(om det nu är jag), jag satte honom på något skräp och han skall ju inte kunna syna. Eller?

 

Kan ju inte säga att jag spelar så där bra men han spelar ju som en åsna, vill bara höra vad du tycker. Spelar jag också som en dåre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela handen så finns det ju ingen poäng att slå upp till 1200, lika bra att ställa in direkt. En dålig fi kan få för sig att syna 1200 oftare än all-in av nån anledning...

 

Men generellt bör man vara mycket mer restriktiv än så här med resteals på bubblan när man har ett okej chipläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är saxat ifrån poker.se fråga igår
Tja Ola

 

Jag satt och slöspela mest på skoj en 100krs sng 10manna på sv spel igår, och när vi är 4 man kvar har jag 4k och de andra 2k var. blinds är på 75/150.

 

Jag är SB och plockar upp J5 ruter, alla foldar fram till mej och jag blir sjukt sugen på de där 150 som e på BB så jag rejsar till 450, killen på BB slår om till 1200. Jag vill inte förklara mina tankegångar men jag höjer iaf till ALL IN på 4k, han tänker ca 5 sekunder och skriver i chatten: "Fan" sen synar han med 84off.

 

Han träffar en fyra på turn och dubblar upp. Nämnas bör att jag åkte handen efter.

 

Nu till frågan: Vem spelade sämst av oss två?

 

2006-07-26 16:55:26

 

 

Jag är ganska säker på att jag är fi i den här handen, kommer iofs inte ihåg att det skulle ha varit för två dagar sen. Men kommer ihåg en 84 i bb som jag gick allin med, men skitsamma för det här är något som händer mig ofta på Svs.

 

Spelar jag den här fel(om det nu är jag), jag satte honom på något skräp och han skall ju inte kunna syna. Eller?

 

Kan ju inte säga att jag spelar så där bra men han spelar ju som en åsna, vill bara höra vad du tycker. Spelar jag också som en dåre?

 

SB är storstack och mot löst och/eller aggressivt motstånd gör han nog bäst i att sätta BB all-in från början (från knappen blir det annorlunda, för då har man position vid en eventuell flopp, men det har man inte om man bara får en syn när man siter i SB). Mot en fi som viker normalt ofta kan man göra en vanlig stöldräjs.

 

BB har en skräphand och blir höjd av storstacken, det är instafold på denna. Om han har väldigt bra anledning att tro att SB bara stjäl så kan man göra en resteal, MEN höja till all-in, dels för att tvinga fi till ett beslut, och dels för att man ändå har odds att syna ett omslag med vilka två kort som helst.

 

För SB är det nu dags att ge upp sitt stöldförsök, mothugg mot en storstack på bubblan, med en höjning som inte är all-in och inbjuder till syn skriker stål. "Men vänta, säger du inte emot dig själv nu, först säger du att BB's move är dåligt, sedan säger du att SB bör lägga sig mot hans move, betyder inte det att BB's move är bra?" Nä, det gör det inte. Det betyder att bluffen ökar i sannolikhet att lyckas, men det betyder fortfarande inte att det är en bra idé att bluffa från första början, oavsett bluffteknik. Om man har en vääääldigt bra read här så kan man utnyttja sin storstack för att sätta BB all-in och hoppas på fold, men med de oddsen han har för att syna så är den chansen obefintlig. Ingen bra idé alltså.

 

Till sist så måste BB syna de sista 800, utan att räkna på det så vågar jag säga att en fold här är horribel med tanke på oddsen, trots att det är bubblan.

 

 

Jag tycker båda spelade rättså sunkigt, men om jag måste välja vem som spelade sämst så väljer jag BB, hans misstag är grövre och mer kostsamma eftersom han riskerar att åka ut på bubblan. SB's stöldförsök är som mest ett mindre misstag beroende på readen på BB. Allin-räjsen är ett rättså stort misstag, men han riskerar åtminstone inte att dö på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ända jag menar är att när det är 3 firrar med lika mycket marker, och en som skall bort. Så kan man ju inte bara sitta med armarna i kors och hoppas någon annan gör ett 84 misstag.

 

Jo, det är just det som oftast är korrekt strategi på bubblan, såvida man inte är storstack. Sedan finns det inget som säger att du inte kan nalla marker av de båda andra kortisarna, d.v.s. de spelarna som har mindre incitament att vara aggressiv mot dig, och mindre incitament att syna dig.

 

då spelar det väll mindre roll vad jag själv har. Eller tänker jag fel?

 

Om du VET att han har skräp som han kommer att lägga mot omslag så spelar det så klart ingen roll vad du har för händer. Men grejen är att det VET du inte. Du måste sätta honom på en stöld-HD, och i den ingår både, t.ex 76s och QQ, vilket innebär att du måste resteala med en HD som i snitt slår hans HD, FE medräknat, och i den HD'n ingår troligen inte 84o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hade varit BB så hade jag instafoldat. Vad menar du med "en känsla"? Om han har stulit jättemycket så kan man förstås resteala med en väldigt vid HD (men även då är 84o en stretch), men om det bara är en generell "äsch, jag tror inte han har något" så är det ingen bra idé. Bubblan har helt enkelt en för kraftig effekt på ens $EV för att det ska vara lönsamt att göra så.

 

Om någon känner för det kan ni ju göra en ICM-beräkning på de olika utfallen för att se hur stor FE man måste ha och hur stor equity man måste ha vid syn från storstacken för att det ska vara $EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag satte honom på skräp och då spelar det väll mindre roll vad jag själv har. Eller tänker jag fel?

 

1. Det är inte direkt så att du har starka skäl att lita på din read

2. Du kan få syn av skit också, bevisligen

 

Vad hade ni gjort om ni var BB?

 

Instavik

 

Hade en väldigt stark känsla av att han inte hade en ax, kx eller ett par.

 

Varför? Sluta upp med det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? Sluta upp med det

Sorry om jag tjatar om min read :D

 

Det ända jag menar är att när det är 3 firrar med lika mycket marker, och en som skall bort. Så kan man ju inte bara sitta med armarna i kors och hoppas någon annan gör ett 84 misstag.

 

Skall säga också att jag inte spelar så här i vanliga fall, men men.

 

 

 

ni skall ha ett stort tack iallafall, för att ni tar er tid för en firre :D8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är det bra att händerna inte är gjorda av glas, det skulle hamna så mycket splitter i handlederna då.

 

Hade en igår eller förrgår QQ vs A6s all-in pre.

Man tror man är lugn när floppen kommer Q44

Men backdoor fyror är ju roligt...

 

Hade en liknande idag med KK mot AT, flopp J99, turn 9, river 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...