Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sorry... men efter 40 förlorade inköp var det faktiskt min tur att dra ut... ;)

 

:lol:

 

går det bättre idag då ?

 

Mja, lite. Många ITM-placeringar men blir tokutklonkad väl där. Har tokmånga tredjeplaceringar idag.

 

Kom och häng med oss andra på pappaforumet vettja!

 

Jaaaa, varför inte spender ännu mera tid vid datorn! Jag visste att det var

något jag saknade, men kunde inte riktigt sätta fingret på vad... ;)

 

(min)

 

Nej. :)

 

 

Och visst är bilden helt underbar, snacka om galen unge som får för sig att lubba runt i vardagsrummet när hon knappt kan resa sig upp till stående själv... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles för framåtlutad löpställning, det blir aldrig nån Michael Johnson av Smilla. Det ser ju jag det. :)

 

Det gör inget, hon ska spela tennis eller golf så hon kan försörja sina föräldrar ordentligt, och då är det ju bra att vara lite framåtlutad.

 

vad menas med wcooop sattar, vinner man platser till olika

turneringar då eller, orkar inte ta reda på själv

 

Du var mig en latkorv av rang. Du blir härmed utnämnd till PF.nu's Ärkelatkorv!

 

Men du är åtminstone ärlig, så jag ska vara snäll och berätta för dig: World Championship of Online Poker. Går i september. Dyra inköp, långa blindsperioder, stora stackar, små blinds och $3M Guaranteed i Main Event. Släng in Markus Schenkenberg som serverar drinkar till dig i tangakalsingar medan du spelar så blir det inte mycket bättre. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och visst är bilden helt underbar, snacka om galen unge som får för sig att lubba runt i vardagsrummet när hon knappt kan resa sig upp till stående själv...
Haha, exakt! Styrfart är en b*tch ;)
Min
Till skillnad från pokerteori är ju det här lättbevisat med ett foto på min dotter. Tyvärr ligger servern nere just nu men det kommer senare :twisted:

 

Kul om du hakar på! Sakta men säkert så växer det :D

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menas med wcooop sattar, vinner man platser till olika

turneringar då eller, orkar inte ta reda på själv

 

Du var mig en latkorv av rang. Du blir härmed utnämnd till PF.nu's Ärkelatkorv!

 

Men du är åtminstone ärlig, så jag ska vara snäll och berätta för dig: World Championship of Online Poker. Går i september. Dyra inköp, långa blindsperioder, stora stackar, små blinds och $3M Guaranteed i Main Event. Släng in Markus Schenkenberg som serverar drinkar till dig i tangakalsingar medan du spelar så blir det inte mycket bättre. 8-)

 

fan va grymt, då är d läge att kvala in till några event kanske..

 

och det där med latkorv, jag skriver faktiskt inlägg i pokerforum, med mina egna händer!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skriver faktiskt inlägg i pokerforum, med mina egna händer!!!

 

Dags att operera in ett sånt där cyber-chip kanske så du kan tänka fram det du skriver. :)

 

Åter till plantskolan... ;)

 

Ja, just det ja! Det var något till jag skulle skriva, det låg där i bakhufvudet och gnagde, men jag kom inte på vad det var... Tack, Nusseman! :)

 

 

Idag vände det lite faktiskt. Plussade ca $120. 4 inköps down, 36 to go. :)

 

Spelade helt ok, gjorde ett par småfokusmissar bara, men de resulterade inte i något katastrofalt. Sjuuuukt många tredjeplatser bara (2-4-8 av 27 spelade), och sjuuukt mycket utklonkad ITM. Fast med över 50% ITM så kan jag kanske leva med, men ändå drygt.

 

Har börjat spela lite tajtare som mellanstack när jag är ITM, eller när alla tre har lika mycket marker. Har delvis att göra med att motståndet är mycket lösare nu än förr, men även med att jag har tänkt om lite. Har tittat lite i SNGPT på ITM-spel och insett att det finns en liten bubbeleffekt där också, har nämnt det lite tidigare men kanske inte justerat mitt spel särskilt mycket. Ska leka lite mer med jämna stackar och se vad jag kommer fram till, men i nuläget verkar det som att det är läge för att vara semitajt då med faktiskt. Grejen är väl att även de tajta spelarna blir lite lösare, ofta helt korrek, och kan ta en all-in syn med t.ex. A8, vilket de aldrig nånsin skulle göra på bubblan. Så det kan bli lite omvänd effekt mot vad man först kan tro när man går från bubblan till ITM. När man går från 4 spelare till 3 spelare borde det ju rent logiskt betyda att man ska bli ännu lösare, men nej, inte nödvändigtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså skillnaden är ju störst mellan 1:a och 2:a, var därför aggro när det är tre kvar. Eller har jag missat något?

 

Kolla på folks placeringsgrafer och du ser att man har mer 3:e och 1:a platser än 2:a platser.

 

Nej, du har inte missat något. Generellt sett är det ju korrekt att vara aggro, men faktum är att det är lite av en bubbeleffekt kvar, i synnerhet om man är mellanstack och går upp mot storstacken. Placeringarna bör ändå bli så som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, du har inte missat något. Generellt sett är det ju korrekt att vara aggro, men faktum är att det är lite av en bubbeleffekt kvar, i synnerhet om man är mellanstack och går upp mot storstacken. Placeringarna bör ändå bli så som du säger.

 

Skulle vilja säga enbart om man är mellanstack och går upp mot storstacken, och då shorten är riktigt liten. Annars är det ingen bubbla enligt mitt sätt o se på det, då är bubblan större HU skulle jag vilja säga ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir inte klok på det här med ICM och bubblor.

 

Säg att det är 3 kvar, då ettan vinner 3 och 2:an 1 enhet.

 

Om 2 stackar går upp mot varandra och är lika stora, så vinner den som inte är med i bataljen, trots det stora hoppet mellan 1:a och 2:a pris.

 

Sjukt tycker jag.

 

Nej, tacka vet jag HU, då är cEV=$EV!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...