Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Myssion - tänkte bara fråga en grej - som jag förstått lirar du rätt tight tidigt. Jag lirar ungefär likadant i speedsen (det är väl speed du spelar också?) och tycker att jag väldigt ofta, säkert 65% av turneringarna, kommer till 100/200, och ibland även 200/400 med bara 1600 i marker pga att jag inte fått några kort och blindats av. Är det likadant för mig, eller är det jag som är för dålig på att stjäla på 50/100?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apresultat från fredagen: -$415.50. Tillbaks till $25+$2.

 

Hon har dessutom börjat med tecken! :D *Jättestolt*

Vi har tecknat saker som "mat", "dricka", "vovve" etc, och efter hand (typ när de är minst 6 månader gamla) så ska de snappa upp det (vissa barn bryr sig inte, andra är jätteentusiastiska).

 

Varifrån kommer det här med teckenspråk för små egentligen? Det verkar ju ha blivit en riktig hype och jag har hört om flera andra som hållt på med det oxå...

 

Tror att vi såg något om det på Baby Boom på TV4+ (är inte 100% säker på om det var där), sedan köpte Frugan en bok om det.

 

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk

 

Synd att du behövde gå ner Myssion, men se det positiva: Lägre avgift och sedan blir jag glad som får spela mot pokerforums stora idol :D ! Kommer väl att stödja din BR lite kan jag tänka mig *ler*.

 

Ja, jag borde nästan gå ner till $15+$1, där är det ju lägst räjk. Eller vänta, lägst räjk är det ju faktiskt på $1000+$30, så jag hoppar dit istället. :)

 

Vad nickar du?

 

Myssion - tänkte bara fråga en grej - som jag förstått lirar du rätt tight tidigt. Jag lirar ungefär likadant i speedsen (det är väl speed du spelar också?) och tycker att jag väldigt ofta, säkert 65% av turneringarna, kommer till 100/200, och ibland även 200/400 med bara 1600 i marker pga att jag inte fått några kort och blindats av. Är det likadant för mig, eller är det jag som är för dålig på att stjäla på 50/100?

 

Japp, jag spelar turbo.

 

Hmm, annorlunda struktur på Party, det är 2000 man börjar med va? Isåfall hade jag börjat stjäla så smått från c/o, knappen och SB på 50/100, men det är nog ingen brådska förrän på 100/200. Om blindsen är tajta kan du stjäla med i princip any two, så länge du inte gör det typ fjorton gånger i rad, men i tidigare position är det mestadels stabila händer som gäller.

 

Spelar man en tajt strategi (vilket jag är rättså övertygad om är optimalt) så kommer man faktiskt att tappa marker oftare än vad man inte gör det, eftersom bra händer inte är så himla vanliga. Men eftersom folk oftast trillar bort så ökar din stack i värde ändå, särskilt på lägre nivåer är överlevnad värt jättemycket, även om du tappar marker i förhållande till din startstack.

 

Senaste dagarna har jag funderat på att modda Party Poker så att när man bettar all-in så står det "han har AA" på knappen istället. Vet inte hur många gånger man suttit och väntat på ett läge att dubbla eller sno blindsen när man är shortstack efter lite irriterande utdragningar, tryckt in degen och nån (antagligen BB) visar AA eller KK och man åkt ut så det sjunger om det. :evil:

 

Jag vill ha en mod så att fi viker 100% av sina händer hela tiden, kan du fixa det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag spelar turbo.

 

Hmm, annorlunda struktur på Party, det är 2000 man börjar med va? Isåfall hade jag börjat stjäla så smått från c/o, knappen och SB på 50/100, men det är nog ingen brådska förrän på 100/200. Om blindsen är tajta kan du stjäla med i princip any two, så länge du inte gör det typ fjorton gånger i rad, men i tidigare position är det mestadels stabila händer som gäller.

 

Spelar man en tajt strategi (vilket jag är rättså övertygad om är optimalt) så kommer man faktiskt att tappa marker oftare än vad man inte gör det, eftersom bra händer inte är så himla vanliga. Men eftersom folk oftast trillar bort så ökar din stack i värde ändå, särskilt på lägre nivåer är överlevnad värt jättemycket, även om du tappar marker i förhållande till din startstack.

 

 

Jepp, man börjar med 2000. Tror det är 8 händer/nivå sen, så riktigt snabb struktur. Problemet med att stjäla "mindre än all in" på party är att folk är så förbannat lösa, synar med allt skit och alla flopträffar, så bluffande känns nästan helt lönlöst. Folk kan dock folda en del pre om man själv är först in. Mkt limpande också, så inte så jättemånga bra steallägen från CO/Knappen. Oftast känns det inte som jag börjar lira förrän på 200/400, då man måste pusha förr eller senare och en steal är mkt värd. Vet inte om du tycker jag borde söka mig bort från party pga strukturen, men samtidigt så finns det ju riktig dåliga spelare där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jepp, man börjar med 2000. Tror det är 8 händer/nivå sen, så riktigt snabb struktur. Problemet med att stjäla "mindre än all in" på party är att folk är så förbannat lösa, synar med allt skit och alla flopträffar, så bluffande känns nästan helt lönlöst. Folk kan dock folda en del pre om man själv är först in. Mkt limpande också, så inte så jättemånga bra steallägen från CO/Knappen. Oftast känns det inte som jag börjar lira förrän på 200/400, då man måste pusha förr eller senare och en steal är mkt värd. Vet inte om du tycker jag borde söka mig bort från party pga strukturen, men samtidigt så finns det ju riktig dåliga spelare där...

 

Vilken pris-nivå spelar du på och vad nickar du? :) själv gillar jag partypoker och tjänar bra på $11-nivån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postade du inte en del PO-statistik nånstans?

Tänkte kolla den "senare", och nu har det blivit senare :)

 

 

Den finns här. Ska försöka hitta ditt inlägg bland alla svaren. :)

 

 

 

Dessutom, om du inte postade det förr - har du någon blindnivå ännu där du ligger back, eller är det utjämnat?

 

Hmm, går det att kolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du tycker jag borde söka mig bort från party pga strukturen, men samtidigt så finns det ju riktig dåliga spelare där...

 

Du har ju lägre räjk på turbosarna på Stars. Om du inte multitablar särskilt mycket kan du ju söka dig till Boss eller Everest, där är det nog sämst motstånd.

 

 

 

 

Spelade 18 st, skulle spelat fler men hela sajten hängde sig ett bra tag i förmiddags, och plussade ca $250 eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså det går inte att kolla i PO?

Lite synd. Jag är nämligen tokback på 400/800 av någon anledning (600/1200 också, men det är så få händer), och funderade lite över hur mycket jag kan skylla på varians. Jag har svårt att uppskatta variansen här.

 

Jag ska försöka dra igång en kommentera-spelet-trend :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså det går inte att kolla i PO?

Lite synd. Jag är nämligen tokback på 400/800 av någon anledning (600/1200 också, men det är så få händer), och funderade lite över hur mycket jag kan skylla på varians. Jag har svårt att uppskatta variansen här.

 

Jag ska försöka dra igång en kommentera-spelet-trend :)

 

Jag ligger back på både AT och AJ däremot, om det gör dig glad.

 

EDIT: Såg fel, A6 och A6s däremot. Och KQo. Och KJs.

 

På så höga blindsnivåer är det rättså litet urval och rättså hög varians, så det kanske inte betyder något. Men kika i SNGPT om HU-spel vetja, för det blir ju oftast det på de nivåerna.

 

Ska gräva mer i PO, men jag är rätt säker på att det inte går att filtrera på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså det går inte att kolla i PO?

Lite synd. Jag är nämligen tokback på 400/800 av någon anledning (600/1200 också, men det är så få händer), och funderade lite över hur mycket jag kan skylla på varians. Jag har svårt att uppskatta variansen här.

 

Jag ska försöka dra igång en kommentera-spelet-trend :)

 

Jag ligger back på både AT och AJ däremot, om det gör dig glad.

 

EDIT: Såg fel, A6 och A6s däremot. Och KQo. Och KJs.

 

På så höga blindsnivåer är det rättså litet urval och rättså hög varians, så det kanske inte betyder något. Men kika i SNGPT om HU-spel vetja, för det blir ju oftast det på de nivåerna.

 

Ska gräva mer i PO, men jag är rätt säker på att det inte går att filtrera på det viset.

 

Ja, jag skickade ett mail och frågade om jag inte kan betala för SNGPT via Stars, eller åtminstone Neteller. Det borde väl gå tycker jag.

Kom nämligen på det i morse att det aldrig kan skada att bli bättre på pushbottande HU, även om 95% av motståndarna är dynga :)

 

Kul att du nämnde de där händerna du är back med. Det gjorde mig själv uppmärksam på att jag är back på följande händer:

 

K7o, K6o, K5o, K4o. Antagligen dåligt steal-urval då.

 

Tourneymanager, förresten, tänkte vänta med att använda det "ordentligt" tills det stöder import från PostgresSQL-databasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick böcker häromdagen förresten (köpte med mina FPP's). HoHIII, Small Stakes Hold'em och NLHE Theory & Practice. Har bara bläddrat i de lite grann, men de verkar väldigt bra alla tre.

 

HoHIII är ju inte så jättetillämpbar på SnG's, men han har faktiskt med en handfull SnG-händer. Alla handlar om hur jäkla tajt man måste vara på bubblan, men ger inte någon insikt i andra delar av spelet. Så om det leder till att fi fortsätter vara passiv men blir ännu tajtare när det gäller att syna, så är det nog ungefär så bra tips som någon kan ge till SnG-spelare. :)

 

NLHET&P verkar vara en väldigt nyttig bok för mig. Har tidigare sett mig som väldigt duktig post-floppspelare samt en bra floppspelare, men rättså svajig på turn och river. Boken ger mig troligen inget tillämpbart för SnG's, men kan nog ge mig en hel del den dagen jag fokuserar mer på CG.

 

SSHE ska ju vara bibeln för FL, så den var jag bara tvungen att ha. FL-spel känns iofs extremt avlägset just nu, men den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skickade ett mail och frågade om jag inte kan betala för SNGPT via Stars, eller åtminstone Neteller. Det borde väl gå tycker jag.

 

Neteller funkar garanterat, för det betalade jag med, och det står med som betalningsalternativ på sajten.

 

Jag ska säga till tomten att du önskar dig ett par läsglasögon i julklapp. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några planer på utökat mtt-spelande? Har sett dig skriva om en $100k freeroll, men efter det verkar det inte ha blivit så mycket? Kanske en "direct buy in" till EPT för alla VIPs? Frugan och dottern hade säkert gillat en liten Barcelona resa *hehe* ;) .

 

Förra månaden så var jag inte hemma när det var VIP-frirullar, men visst är man MTT-sugen. Den 29e är det ny $100K-frirulle, samt en $5K-frirulle + en $2.5K-frirulle.

 

Mina FPP's räcker inte så långt i nuläget, de trillar in förhållandevis sakta. Men när jag går upp i nivå (framgångsrikt då vill säga) så blir jag snabbt platina-VIP och drar in 62.5 FPP/turre, så då går det fortare.

 

Har tjoffat iväg en del FPP's på massa böcker, nästa delmål är två st skärmar, sedan får vi se. Sånt här är ju helt klart lockande iaf. :) Direktinköp till $1M-guaranteed kostar bara 13500 FPP's, så det ligger kanske lite närmre till hands iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...