Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter dagens kross är det väl ändå dags att lävvla :)

Skulle vara kul att diskutera lite skillnader mellan $25+2$ och $55+$5. Glöm nu för allt i världen inte bort att du gör detta projekt för min skull ;)

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Efter dagens kross är det väl ändå dags att lävvla :)

Äsch, skynda långsamt, som Skalman hade sagt.

Skulle vara kul att diskutera lite skillnader mellan $25+2$ och $55+$5. Glöm nu för allt i världen inte bort att du gör detta projekt för min skull ;)

:)

Ingen jätteskillnad direkt. Nackdelen är väl att folk kommer att nalla ens blinds lite oftare, så man får kanske bli lite bättre på blindsförsvar, och att de gör resteals lite oftare. Fördelen är väl att de är tajtare på bubblan. Tyckte personligen inte att det var någon märkbar skillnad iofs, det lilla jag var uppe och nosade.

För att gå on-topic igen: Undrar om Agatha Christie var lesbisk?

Postad

I de två av de tre senaste avsnitten har det varit lesbiska med. Inte för att det är något konstigt med det, men det känns lite ovanligt med tanke på när böckerna är skrivna. Det var därför jag funderade lite.

Postad
Trots att hon gillade att bryta traditionella mönster i sina deckare – hennes Dolken från Tunis är berömd för sitt överraskande slut – var hon mån om att alltid vara rättvis mot läsaren så att all information för att lösa gåtan finns tillgänglig innan förklaringen ges.

Jag har ju inte läst böckerna, men där känner jag att TV-serien brister lite.

Postad

Drygt... Bubblar i 5 av de 6 första jag spelar, åker som favorit i 4 av dem och springer in i AA i den sista. Nåja, nya tag, detta är väl straffet för att det gick som det gjorde igår. :)

Postad

Tjena Myssion.

Ville höra din åsikt om en situation för mig. Jag har börjat spela turbos också. Kul som attan men jag har inte samma "självsäkerhet" i vissa situationer.

Denna var för mig klurig så jag foldade...

4 pers kvar. Blinds, 75/150.

Knappen, jag, 3900

SB, 600

BB, 2000

UTG, 7000

Jag får 22.

UTG limpar.

Jag limpar.

SB foldar.

BB höjer till 600.

UTG foldar.

Jag vet varken in eller ut så jag foldar...

Hur hade du gjort?

Kan nämnas att UTG hade flyt i allting. Har inte varit med om maken till att lyckas med allting. Det enda han inte fick var färgstege. Han raisade/limpade hela tiden och pushade oss. Han spelade bra. Nu vek han sig ifs. Jag blev tillslut tvåa mot honom. Fick KK och han synade allin med K2spader och fick färg på floppen...

Postad

Jag hade nog vikt preflopp där. SB är väldigt kort och kan ställa med många händer. Hade vi vetat att det bara kostade oss 600 och att vi spelar mot endast SB så hade 22 varit en okej hand, men i detta läget gillar jag inte den. Dessutom sitter BB bakom och är semikort och kan också ställa/höja och då måste man troligen vika.

Mot ett passivt bord kan man spela den handen om SB inte är så kort, men generellt sett gillar jag den inte. Pottodds är inte allt här, att bevara FE är viktigt också.

PS. Om han limpade mycket så spelade han garanterat inte särskilt bra. ;)

Postad

Tackar för snabb respons. Nästa gång blir det fold på stört.

Och segraren spelade nog bra, tror jag. Han hade hela tiden bra mycket mer marker än oss övriga och fick ett rejält mentalt övertag. Sedan hade han maxflyt med flopparna också. Han varierade med färg, kåk och fyrtal och någon enstaka gång par i äss med bäst kicker....

Skall spela en till tror jag, kör hårt efter din guide! :twisted:

Postad

Blev jättekritiserad nyss för att jag gick allin med "crap" när jag hade 4xbb och satt på cutoff. Jag hade KJ. En snubbe med typ 35% vepipp började skriva "idiot" och att han hade älskat att sitta mot ett helt bord med såna som mig o.s.v.

Undrar vad han menade att jag skulle göra? Limpa?

Jobbigt bara när de vinner och därmed får "bevisat" för sig själva att de är så himla mycket bättre.

Postad
Blev jättekritiserad nyss för att jag gick allin med "crap" när jag hade 4xbb och satt på cutoff. Jag hade KJ. En snubbe med typ 35% vepipp började skriva "idiot" och att han hade älskat att sitta mot ett helt bord med såna som mig o.s.v.

Undrar vad han menade att jag skulle göra? Limpa?

Jobbigt bara när de vinner och därmed får "bevisat" för sig själva att de är så himla mycket bättre.

Det sjuka är att även fast man vet att man har "rätt" så stör sånt där verkligen ens humör. Mitt tips är att stänga av chatten.

Postad

Ibland är ens read tok-off.

Möter en tajtpassiv spelare i BB som jag har ca 80 händer på. Han betar flopp, checksynar turn och betar river. Med T4o och träffat mellanpar på flopp.

En annan, ännu mer tajtpassiv spelare limpar från tidig position, betar in i tre pers på floppen Axxr, betar turn som är en 9a och betar river. Han visar 98o.

Postad
Tjena Myssion.

Ville höra din åsikt om en situation för mig. Jag har börjat spela turbos också. Kul som attan men jag har inte samma "självsäkerhet" i vissa situationer.

Denna var för mig klurig så jag foldade...

4 pers kvar. Blinds, 75/150.

Knappen, jag, 3900

SB, 600

BB, 2000

UTG, 7000

Jag får 22.

UTG limpar.

Jag limpar.

SB foldar.

BB höjer till 600.

UTG foldar.

Jag vet varken in eller ut så jag foldar...

Hur hade du gjort?

Kan nämnas att UTG hade flyt i allting. Har inte varit med om maken till att lyckas med allting. Det enda han inte fick var färgstege. Han raisade/limpade hela tiden och pushade oss. Han spelade bra. Nu vek han sig ifs. Jag blev tillslut tvåa mot honom. Fick KK och han synade allin med K2spader och fick färg på floppen...

om du hade suttit i typ BB och han var först in emd raisen hade jag pushat. nu är d fold

Funderar dock på en sak. Hur dåligt är det att bara syna där och CR all in på en "ofarlig bräda" dvs inga AKQ(J) ?

Postad
om du hade suttit i typ BB och han var först in emd raisen hade jag pushat. nu är d fold

Man har typ noll FE och en hand som ligger under mot hans HD. Nej tack.

Hur dåligt är det att bara syna där och CR all in på en "ofarlig bräda" dvs inga AKQ(J) ?

Hur ska du CR:a när du har position? Hade man varit först att agera så hade man kunnat göra en stopngo här, men den gör man oavsett bräda, annars kastar man för mycket pengar i sjön när man ger upp mot t.ex. AQx när fi sitter på 88 och hade släppt mot ett ställ.

-------------------------

Blev 20 st idag (1-2-3), inte så jättebra resultat, men jag spelade väldigt bra tycker jag. Blev sjukt utklonkad på alla sätt och vis. Lite bubbelspel och ITM-spel där jag var tjippie och kanske blev lite vek, men å andra sidan fick jag en sjuk streak av 52o, 96o, 36o etc. Brukar hålla mig undan de sämsta 25% även om man i princip skulle kunna ställa med any two i vissa lägen, men man kan iofs ta en sådan hand då och då och trycka ändå, eftersom man har foldat en hel del händer och har lite image att utnyttja.

Avslutade med att köra 8 bord, kändes fint.

Postad

Man har typ noll FE och en hand som ligger under mot hans HD. Nej tack.

Hur dåligt är det att bara syna där och CR all in på en "ofarlig bräda" dvs inga AKQ(J) ?

Hur ska du CR:a när du har position? Hade man varit först att agera så hade man kunnat göra en stopngo här, men den gör man oavsett bräda, annars kastar man för mycket pengar i sjön när man ger upp mot t.ex. AQx när fi sitter på 88 och hade släppt mot ett ställ.

-------------------------

Blev 20 st idag (1-2-3), inte så jättebra resultat, men jag spelade väldigt bra tycker jag. Blev sjukt utklonkad på alla sätt och vis. Lite bubbelspel och ITM-spel där jag var tjippie och kanske blev lite vek, men å andra sidan fick jag en sjuk streak av 52o, 96o, 36o etc. Brukar hålla mig undan de sämsta 25% även om man i princip skulle kunna ställa med any two i vissa lägen, men man kan iofs ta en sådan hand då och då och trycka ändå, eftersom man har foldat en hel del händer och har lite image att utnyttja.

Avslutade med att köra 8 bord, kändes fint.

Fe finns juh visst det? Händer ofta på stars när jag lirar sngs där. Med CR menade jag såklart openpusha. Tänkte ej på poss.