Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till med turneringarna! Det är bara en sak man stör sig på och det är din avatar ;) Kör du med den på pokerstars (har för mig att man kan ha bilder där) så kommer tiltfaktorn vara hög hos motspelarna :D

 

//Zeb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dryg SnG mot Mats, först inga kort, sedan disconnected, sen inga kort, sen dör jag. Får inte spela en enda hand mot Mats förrän jag är panik-allin med T6s mot A4o eller något. 6a på floppen, esset på turn är ju given liksom. :)

 

Tror du hade en pfraise% på cirkus 20. Fick du bra kort, eller det är standard för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dryg SnG mot Mats, först inga kort, sedan disconnected, sen inga kort, sen dör jag. Får inte spela en enda hand mot Mats förrän jag är panik-allin med T6s mot A4o eller något. 6a på floppen, esset på turn är ju given liksom. :)

 

Tror du hade en pfraise% på cirkus 20. Fick du bra kort, eller det är standard för dig?

 

Fick lite kort och snodde som vanligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens mål:

 

- Spela 20st $25+$2 turbo-SnG's (4 bord samtidigt)

 

- Fokusera på att vara disciplinerad med marginella syner i stora potter (har varit svag på det på sistone)

 

- Skaffa en licens av SNGPT (har gratisversionen och gillar den skarpt, jäkligt bra för att analysera bubbelspelet)

 

- Läsa minst en artikel/post på 2+2 från listan jag fick av johansen

 

- Leta upp minst en smaskig HH att lägga upp för analys

 

- Göra en genomgång av dagens mål när jag är färdig för dagen

 

Sådärja, här kommer första rapporten.

 

Eftersom Stars server låg nere så hann jag inte spela så många som jag tänkt mig, 17st blev det dock. Det började bra med 5 av 8 ITM, sedan gick det lite sämre, blev utklonkad ett par gånger.

 

+$90

ITM: 8/15 (53.3%)

ROI: 22.2

1:a-platser: 1

2:a-platser: 3

3:e-platser: 4

Bubbelplaceringar: 2

Rulle: $2090

 

- Att lägga marginella händer i viktiga situationer tycker jag att jag lyckades med, däremot är jag mindre nöjd med mitt spel ITM, fel fördelningar av platserna 1-3 (ROI 22% är rätt lågt med tanke på min ITM), fast å andra sidan är det ett jäkligt litet urval hittills. Tycker också att jag spelade bra på bubblan.

 

- SNGPT har jag inte hunnit skaffa någon licens till, men det gör jag det första jag gör imorgon bitti, när jag skrivit denna posten ska jag umgås med familjen.

 

- Läste ingen artikel, men läste istället material av Howard Ledered m.fl. på FullTilt.

 

- Andra blandade tankar:

Blev disconnected ett par gånger, hoppas det inte är något som fortsätter. Svårt att sätta vissa muppar på en hand, många kan spela helt konstigt, och då menar jag inte konstigt som i klipskt och slugt, utan som i jävligt muppigt. Sedan kan vissa som har jäkligt tajta stats helt plötsligt få spel och göra en jättekonstig syn för typ 80% av sin stack på bubblan eller något.

 

Dagens Superklonk, kräver kanske ingen djupare analys...:

PokerStars Game #4819528432: Tournament #24120018, $25+$2 Holdem No Limit - Level IX (300/600) - 2006/05/03 - 08:24:44 (ET)

Table 24120018 1 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: KROWBOTT (5510 in chips)

Seat 7: joovenile (4895 in chips)

Seat 8: Myssion (3095 in chips)

KROWBOTT: posts the ante 50

joovenile: posts the ante 50

Myssion: posts the ante 50

KROWBOTT: posts small blind 300

joovenile: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [6s 8s]

Myssion: raises 2445 to 3045 and is all-in

KROWBOTT: calls 2745

joovenile: raises 1800 to 4845 and is all-in

KROWBOTT: calls 1800

*** FLOP *** [Qs 8c 2d]

*** TURN *** [Qs 8c 2d] [Qc]

*** RIVER *** [Qs 8c 2d Qc] [7c]

*** SHOW DOWN ***

KROWBOTT: shows [Ks As] (a pair of Queens)

joovenile: shows [Ah Kh] (a pair of Queens)

KROWBOTT collected 1800 from side pot

joovenile collected 1800 from side pot

Myssion: shows [6s 8s] (two pair, Queens and Eights)

Myssion collected 9285 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 12885 Main pot 9285. Side pot 3600. | Rake 0

Board [Qs 8c 2d Qc 7c]

Seat 1: KROWBOTT (small blind) showed [Ks As] and won (1800) with a pair of Queens

Seat 7: joovenile (big blind) showed [Ah Kh] and won (1800) with a pair of Queens

Seat 8: Myssion (button) showed [6s 8s] and won (9285) with two pair, Queens and Eights

 

---------------------

 

Många gånger uppstod situationer där blindsen är mellanhöga och jag har 10-15xbb i stacken med en skräphand som 79o eller 83s eller något liknande, sitter i BB och någon miniräjsar. Orka lägga skräphand mot miniräjs, lite väl svagt eller?

 

---------------------

 

Sedan har vi den här handen som jag inte alls är nöjd med, men som jag är osäker på hur jag egentligen borde spela:

 

PokerStars Game #4819547549: Tournament #24120570, $25+$2 Holdem No Limit - Level III (25/50) - 2006/05/03 - 08:30:41 (ET)

Table 24120570 1 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: quzzo (1595 in chips)

Seat 2: joggeboy (1497 in chips)

Seat 3: Hollowman13 (1425 in chips)

Seat 4: NOLEibis (1690 in chips)

Seat 5: zizazu (1970 in chips)

Seat 6: HumptyD (1020 in chips)

Seat 7: Myssion (1485 in chips)

Seat 8: emmnenn (1420 in chips)

Seat 9: BULLPILLAR (1398 in chips)

zizazu: posts small blind 25

HumptyD: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [9d 9c]

Myssion: calls 50

emmnenn: folds

BULLPILLAR: folds

quzzo: folds

joggeboy: calls 50

Hollowman13: raises 100 to 150

NOLEibis: calls 150

zizazu: folds

HumptyD: folds

Myssion: calls 100

joggeboy: calls 100

*** FLOP *** [4h 4s 3h]

Myssion: checks

joggeboy: checks

Hollowman13: bets 150

NOLEibis: folds

 

-------------------

 

Någon som vet en bra handconverter till som funkar till Stars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på den sista handen. Om du bestämt för att syna en svag bet av preflopraisaren så kan du lika gärna betta ut själv, säg runt 400. Annars kan du säkert ta hem potten med en checkraise upp till 500 då hans bet oftast betyder informations bet. Killen bakom dig behöver du nog inte oroa sig för, men synar han så är det bara att ge upp turn.

 

Synar preflopraisaren ner din flopbet/checkraise så har du ett mycket svårt beslut då han kan i princip vad som helst. Överpar, kåk (rätt osannolikt att han raisat med 3orna), triss (ännu osannolikare) eller bara överkort. Många lösa spelare synar flopbet med t.ex. A-K och A-Q för att dem inte vill visa sig svaga efter en preflopraise.

 

Posta gärna turn och river för sig själv ifall handen spelades vidare efter flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...