Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Nu är kanske inte jag rätt person att klanka på fikonspråk...

 

:lol:

 

det går alldeles utmärkt att använda "översättningen" av equilibrium rätt av. Alltså, "Nashjämnvikt".

 

Har bara läst om det på utsocknesmål, så jag tyckte det var enklare att använda den term jag kände till, hellre än att göra en eventuellt felaktig översättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte bara berätta en grej som förgyllde min morgon, med tanke på din avatar. Vaknade som vanligt av klockradion där dom berättade att David Hasselhoff blivit utkastad från nått ställe (tror det var wimbeldon) för att han var full. När han håller på att bli utkastad säger han:

 

"Don't you know who I am!?!?... I'm THE HOFF!"

 

Härligt med självdistans.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, eller här:

 

Såg den här häromdagen. Fan sugen på att göra ett experiment och se hur man hanterar det. Borde fan gå... 8-)

 

;)

 

 

 

Om det blir någon dagbok efter plantskolan återstår att se.

 

 

frågan är väl om killen plussar...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, eller här:

 

Såg den här häromdagen. Fan sugen på att göra ett experiment och se hur man hanterar det. Borde fan gå... 8-)

 

;)

 

 

 

 

 

 

Om det blir någon dagbok efter plantskolan återstår att se.

 

Postade länken i fel tråd :oops: ,, får skylla på vad klockan var..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion vad lägger du till för PO stats nu när de gjort en updatering?

Såg att det fanns en del intressanta. Har själv bara lagt till Continuation bet % hittils.

 

Vilka har/planerar du att lägga till?

 

Continuation Bet är ju inte som bäst för SnGs dock, kanske kan vara intressant ändå iofs. Men kul att de utökat en massa, ska kolla när jag kommer hem från jobbet.

 

Jag skulle vilja ha en kvot (limp-call all in)/(limp-fold to all in) :) Vore det grymmaste för SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion vad lägger du till för PO stats nu när de gjort en updatering?

Såg att det fanns en del intressanta. Har själv bara lagt till Continuation bet % hittils.

 

Vilka har/planerar du att lägga till?

 

Continuation Bet är ju inte som bäst för SnGs dock, kanske kan vara intressant ändå iofs. Men kul att de utökat en massa, ska kolla när jag kommer hem från jobbet.

 

Jag skulle vilja ha en kvot (limp-call all in)/(limp-fold to all in) :) Vore det grymmaste för SnG.

 

word, det vore guld.

 

EDIT: Men då vill man ju inte ha med dom första blindsnivåerna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, kan passa på och fortsätta spamma myssions SnG-tråd eftersom Poker Office-tråden bara är support typ:

 

Hur gör ni när ni åker ur en SnG? Stänger ni ner fönstret och går miste om resten av infon (typ placeringar osv) eller låter ni det ligga kvar i bakgrunden?

 

Jag skulle gärna ha statsen men det blir ju skitmkt fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, kan passa på och fortsätta spamma myssions SnG-tråd eftersom Poker Office-tråden bara är support typ:

 

Hur gör ni när ni åker ur en SnG? Stänger ni ner fönstret och går miste om resten av infon (typ placeringar osv) eller låter ni det ligga kvar i bakgrunden?

 

Jag skulle gärna ha statsen men det blir ju skitmkt fönster.

 

Skaffa ett program som Tray-it eller All to tray så skickar du ner alla fönster i tray menyn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Continuation Bet är ju inte som bäst för SnGs dock, kanske kan vara intressant ändå iofs. Men kul att de utökat en massa, ska kolla när jag kommer hem från jobbet.

 

Jag skulle vilja ha en kvot (limp-call all in)/(limp-fold to all in) :) Vore det grymmaste för SnG.

 

word, det vore guld.

 

EDIT: Men då vill man ju inte ha med dom första blindsnivåerna där.

 

Spelar eg mindre roll iofs, det är ju inte så ofta folk ställer preflop på de första nivåerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planerat att sluta?

 

Nix, det var bara ett svar på en fråga ovan:

 

Förresten, ska du starta en "vanlig" dagbok efter

plantan?

 

Myssion vad lägger du till för PO stats nu när de gjort en updatering?

Såg att det fanns en del intressanta. Har själv bara lagt till Continuation bet % hittils.

 

Vilka har/planerar du att lägga till?

 

Har helt och hållet missat att de har uppdaterat (av någon anledning så funkar inte autouppdateringen för mig), det där får jag kika på. :)

 

Förresten, kan passa på och fortsätta spamma myssions SnG-tråd eftersom Poker Office-tråden bara är support typ:

 

Hur gör ni när ni åker ur en SnG? Stänger ni ner fönstret och går miste om resten av infon (typ placeringar osv) eller låter ni det ligga kvar i bakgrunden?

 

Jag skulle gärna ha statsen men det blir ju skitmkt fönster.

 

Skaffa ett program som Tray-it eller All to tray så skickar du ner alla fönster i tray menyn :)

 

Jag stänger ner efterhand, tror inte att den infon man får är av så jättestor nytta eftersom den ändå drunknar i all övrig stats för varje spelare. Hade man kunnat visa stats på table overlay för blindsnivån eller för det specifika antalet spelare som är kvar vid bordet så hade det varit intressantare (eller har de uppdaterat det också kanske?). Sedan planerar jag iofs att gå upp till 8 bord sen och då funkar det inte, eftersom PO bara tar 8 Stars-bord (eller har de uppdaterat det också kanske?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade PO nu, och då dök det upp det mystiskt fel. Helt plötsligt visar den ett helt inköp fel, jämfört både med vad den visade i fredags och vad det står i Stars-cashiern. Har letat bakåt i tiden för att se vilket fel som är trasigt och då visar det sig att det helt plötsligt saknas en turre från 7/6. Eller, saknas och saknas, den är med om man tittar under Tournament-tabben (där är 43 turneringar med fördelningen (5-5-5)), men inte om man tittar under Overview-tabben, där sammanställningen är (där står det 42 turneringar (5-5-4).

 

Helmysko... Har kontaktat supporten iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inskolning på $55+$5 idag.

 

Spelade 10 st (eller rättare sagt nio st $55+$5 samt en $50+$5 som jag startade av misstag :)) och det gick hyffsat (2-0-2). Perfekt tajming för att gå upp i nivå, det verkar krylla av tomtar nu på sommaren, känns som att jag har gått ner minst en nivå, snarare än gått upp en nivå... Är ju bra, blir lite omställning bara, man kan inte vara så aggressiv med ställ och blindstölder och sånt.

 

Gjorde en knas-grej också: Vi är fyra kvar och snubben till vänster om mig, i SB är disconnected och all-in i denna handen. Storstacken till höger om mig höjer, som han har gjort varenda hand sedan den andra killen blev disconnectad. Jag tittar ner på A3 eller något och ställer (jag är väldigt kort också). När en snubbe är disconnected/sitting out så blir han ju autofoldad preflåpp, så jag riskerar ju inte att åka ut... trodde jag... Det blir showdown med alla tre, men som tur är så håller min hand hela vägen... Antingen så har de ändrat på reglerna, eller så gäller det bara när man är sitting out, och inte när man är disconnected... Lite flyt där, eller vad man ska kalla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stark uppdubbling :-)

 

Jag använder mig av en liknande metod när jag spelar CG. Jag köper bara in för halvt maxbelopp, sen, efter första handen fyller jag upp till fullt. Då har jag dubblat upp och självförtroendet är på topp inför kommande sittning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...