Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag undrar fortfarande om någon kan vara vänlig och tala om på vilka nätverk som 1600x1200 passar för 4 pokerbord och där 1680x1050 innebär en överlappning.

 

1680x1050 innebär alltid överlappning ifall du inte lirar primas miniview, eller på party och stars där man kan förminska borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje internetpokerbord tar ca 800x600 sen kan ni räkna vilken upplösning som passar er/era krav ang överlapp etc.

 

detta gäller på nästan alla pokersidor där man inte kan "ändra storlek" på pokerborden (typ party och stars). sen får ni räkna lite så tror jag ni knäcker det...vill ni slippa överlapp på pokerbord SÄKERT tror jag ni måste ha 1920x1200 alt Dells "monsterskärm" a 30 tum som klara det garanterat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje internetpokerbord tar ca 800x600 sen kan ni räkna vilken upplösning som passar er/era krav ang överlapp etc.

 

detta gäller på nästan alla pokersidor där man inte kan "ändra storlek" på pokerborden (typ party och stars). sen får ni räkna lite så tror jag ni knäcker det...vill ni slippa överlapp på pokerbord SÄKERT tror jag ni måste ha 1920x1200 alt Dells "monsterskärm" a 30 tum som klara det garanterat

 

Du får lite lite överlapp med 1920x1200 på crypto. Hmm bossmedia med tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
lost skrev:

Uhhhhh sitter framför min 20 tummare Samsung 204b (1600x1200 upplösning) nu!!! riktigt najs!!!!!!!

 

 

Köpte en härommånaden, men tycker att den har för låg refreshrate (tror jag det heter?). Det gör att den flimrar lite grann. Man kan lätt bli trött av att titta på den.

Satsa hellre på en skärm som klarar bättre än 60Hz, iaf om ni spelar varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lost skrev:

Uhhhhh sitter framför min 20 tummare Samsung 204b (1600x1200 upplösning) nu!!! riktigt najs!!!!!!!

 

 

Köpte en härommånaden, men tycker att den har för låg refreshrate (tror jag det heter?). Det gör att den flimrar lite grann. Man kan lätt bli trött av att titta på den.

Satsa hellre på en skärm som klarar bättre än 60Hz, iaf om ni spelar varje dag.

 

En platt skärm kan inte flimra så jag vetefan vad du har gjort med din, det enda som kan hända är att det blir fördröjning på skärmen men flimmer kan inte uppstå då pixlarna förändras och inte som i en crt skärm där en ny bild "projiceras" hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag använda min gamla 19" som extra skärm. Att typ köra explorer och msn på?

 

Eller måste det vara samma upplösning för att det ska funka?

 

Kan vara olika upplösning men datorns grafikkortet kanske inte klarar inte en 1600x1200 på samtidigt som du har en 1024 på.

 

Köpte en härommånaden, men tycker att den har för låg refreshrate (tror jag det heter?). Det gör att den flimrar lite grann. Man kan lätt bli trött av att titta på den.

Satsa hellre på en skärm som klarar bättre än 60Hz, iaf om ni spelar varje dag.

 

Vet ej vad du menar, aldrig varit mer nöjd med ett köp av en monitor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag använda min gamla 19" som extra skärm. Att typ köra explorer och msn på?

 

Eller måste det vara samma upplösning för att det ska funka?

 

Jag kör 2 skärmar, en 20" tft och en 19" CRT. Kör lite olika olösningar och det funkar utmärkt, antigen 8 pokerbord eller 4 bord + film eller msn, webb m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lost skrev:

Uhhhhh sitter framför min 20 tummare Samsung 204b (1600x1200 upplösning) nu!!! riktigt najs!!!!!!!

 

 

Köpte en härommånaden, men tycker att den har för låg refreshrate (tror jag det heter?). Det gör att den flimrar lite grann. Man kan lätt bli trött av att titta på den.

Satsa hellre på en skärm som klarar bättre än 60Hz, iaf om ni spelar varje dag.

 

Går å köra i över 60Hz oxå tanka ner coolbits om du har ett Nvidia kort å lägg till en ny i den Hz som du önskar köra.

Men du lär som sagt inte se nån större skillnad på om du kör i 60 eller 75 i refresh rate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni/någon som kör Dell UltraSharp3007WFP har ni testat att använda denna skärm som "TV" via tv-kort till dumburken? hur bra blir bilden, bra, ok oanvändbar???

 

vad jag har läst mig till måste man mata denna skräm med Dual-DVI-D och därmed fungerar den inte så bra med ex XBOX360 eller liknande DVD-spelare va?

 

jämför lite med 2407WFP som bland annat har: Inputs : Analog DVI-D (Digital) with HDCP / S-Video / Composite / Component

dock är upplösningen ganska så olika....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad krävs för grafikkort för att man ska kunna köra dubbla skärmar?

 

En fråga till, klarar alla grafikkort 1600*1200 upplösning?

 

Tja, ett grafikkort med två utgångar. Helst 2 DVI-utgångar, en del har en analog utgång och en DVI och då kan man ju bara få DVI på en av skärmarna.. Nya grafikkort klarar 1600x1200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad krävs för grafikkort för att man ska kunna köra dubbla skärmar?

 

En fråga till, klarar alla grafikkort 1600*1200 upplösning?

 

Tja, ett grafikkort med två utgångar. Helst 2 DVI-utgångar, en del har en analog utgång och en DVI och då kan man ju bara få DVI på en av skärmarna.. Nya grafikkort klarar 1600x1200.

 

Jag kör med en analog och en DVI. Har inte den blekaste om skillnaden men jag har aldrig någonsin stött på problem för att jag inte valde ett kort med 2 DVI utgångar. (1600*1200)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...