Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken

mrdawwe

Recommended Posts

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

uh...det har inget att göra med skills. jag spelar inte ens samma limits som dawwe. det handlar om etik och moral

Då antar jag även att om du är HU i en turnering och Fi disconectar så väntar du max tid hel tiden? :shock:

tyst nu, du gör bort dig

Han har faktiskt en poäng där. Jag tycker inte man behöver visa upp någon större etik/moral i internetspel. Vad finns det för anledning med det egentligen? "Hjälp en kille hatar mig på nätet bara för jag rånade honom på $3000 igår på ett sätt som han inte tycker är rätt. Vad ska jag göra nu??"

Visst går det att jämföra lite med "Hit'n'run" det som Dawwe gör men det verkar ju som att han inte går ur nu heller direkt utan är kvar på borden?? Om det som folk här nämnt innan stämmer alltså. Han säger ju dessutom att han kommer tillbaka till bordet igen så chansen att vinna tillbaka pengarna får man ju.

nu blev jag rädd, riktigt rädd

Nä, kanske inte rädd, men som vanligt blev du dryg, riktigt dryg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uh...det har inget att göra med skills. jag spelar inte ens samma limits som dawwe. det handlar om etik och moral

Då antar jag även att om du är HU i en turnering och Fi disconectar så väntar du max tid hel tiden? :shock:

tyst nu, du gör bort dig

Han har faktiskt en poäng där. Jag tycker inte man behöver visa upp någon större etik/moral i internetspel. Vad finns det för anledning med det egentligen? "Hjälp en kille hatar mig på nätet bara för jag rånade honom på $3000 igår på ett sätt som han inte tycker är rätt. Vad ska jag göra nu??"

Visst går det att jämföra lite med "Hit'n'run" det som Dawwe gör men det verkar ju som att han inte går ur nu heller direkt utan är kvar på borden?? Om det som folk här nämnt innan stämmer alltså. Han säger ju dessutom att han kommer tillbaka till bordet igen så chansen att vinna tillbaka pengarna får man ju.

nu blev jag rädd, riktigt rädd

Sitter du till och med och skakar framför skärmen? Aj aj :\

Länk till kommentar

Så kallad ratholeing är väl det mest omoraliska man kan göra vid ett pokerbord så det är väl ingen idé att försvara dawwe för det. Riktigt lågt. Däremot att gå in på bordet som shortstack bör ju vara okej då det inte anses som fusk. Trodde ni regulars gillade shortstackar?

Länk till kommentar

Trodde ni regulars gillade shortstackar?

Och varför skulle vi göra!? Har du inte läst ett enda inlägg på de senaste sidorna eller?

Jodå jag har läst. Och jag ville minnas att jag i en liknande diskussion läst om en 5/10 regular som tyckte shortstacks var de lättaste pengarna. Guess I was wrong. Du behöver inte brusa upp mannen.

Länk till kommentar

Dawwe är sååå skön o ni som hackar på han har säkert blivit bluffade eller utdragna av något av alla hans cp-moves ;)

Jag tycker ni ska klaga på Partypoker osm tillåter folk att gå in o ut med nya stackar, o inte på Dawwe för han är världens finaste människa!!!

Om jag fick bestämma så skulle Reinfeldt få avgå och MrDawwe ta över, snacka om en kille som har lite kolla lixom...

I love u Dawwe :heart:

Länk till kommentar

klart man får spela hur man vill, gå in som shortstack och spela strategiskt är det inget fel med.. visst kommer folk störa sig på det men och? alla taktiker som inte är emot reglerna är ju okey

är ju isf mer störande att regularsen sitter och dödar all fisk 24/7

om ni ska klaga på nån klaga på party poker

något som dock är lamt är när folk sitter och väntar ut tiden och agerar när det är 1 sekund kvar, så varje hand tar 5 minuter (i cashgames)

Länk till kommentar

Anledningen till nerklankningen av MrDawwe är först och främst att han är en duktig SH spelare. Detta i sin tur förstör spelet mellan de med "riktiga" inköp. Man får antingen välja att anpassa spelet till de shortstackade eller de med djupa stackar, de flesta om inte alla väljer att anpassa spelet till de med djupa stackar där det finns mer värde att hämta.

Men sen att han har applicerat ratholeing i sitt spel anser jag även omoraliskt, i ett livespel skulle man högst sannolikt bli bannad från stället om man skulle upprepa det.

Länk till kommentar

Det är klart man får spela som man vill och jag whinar verkligen inte över pengarna, utan det handlar om etik och moral ja. Det som gör en så tiltad så jag vet inte vad, var när killen ifråga satt ut och bara tog upp plats upprepade gånger när vi andra försökte spela. Sedan att läsa att han var "nöjd med spelet" efter de fruktansvärda spelen han gjorde, fick mig att reagera men det är väl olika hur vi definierar bra poker.

Länk till kommentar

Det är klart man får spela som man vill och jag whinar verkligen inte över pengarna, utan det handlar om etik och moral ja. Det som gör en så tiltad så jag vet inte vad, var när killen ifråga satt ut och bara tog upp plats upprepade gånger när vi andra försökte spela. Sedan att läsa att han var "nöjd med spelet" efter de fruktansvärda spelen han gjorde, fick mig att reagera men det är väl olika hur vi definierar bra poker.

Systemet är fel. Inte han som använder det till sin fördel!

Jag definerar bra poker ungefär så här: Du vinner mkt pengar i förhållande till hur mkt du satsar under en lång period. Sen om du går allin med J9 eller inte bryr jag mig inte alls om. Bra resultat under en lång period (som dawwe ändå visat?) är bra poker.

Sen att det svider i ögonen på er som möter honom då han inte är den vanliga tråkiga weak-tighta spelaren som ni brukar använda er av för att höja ert självförtroende till skyarna med, gör att jag hoppas att han fortsätter få det att rinna över för er i all evighet!

Länk till kommentar

Systemet är fel. Inte han som använder det till sin fördel!

Jag definerar bra poker ungefär så här: Du vinner mkt pengar i förhållande till hur mkt du satsar under en lång period. Sen om du går allin med J9 eller inte bryr jag mig inte alls om. Bra resultat under en lång period (som dawwe ändå visat?) är bra poker.

Sen att det svider i ögonen på er som möter honom då han inte är den vanliga tråkiga weak-tighta spelaren som ni brukar använda er av för att höja ert självförtroende till skyarna med, gör att jag hoppas att han fortsätter få det att rinna över för er i all evighet!

"ok", du har tydligen inte förstått vad jag skrev..

Länk till kommentar

Du höjer pre i en hand och får med dej 2spelare.. På floppen betar du ut och får syn av en spelare som har lika mycket som dej, den tredje spelaren, en shortstack,går all in, han har precis över de du betade. När det e din tur så ser du att du får chansen att höjja trots att shorstacken inte dubblat ditt bet..

Brädan e ser riktigt dragvänlig ut, du tänker att du borde tjäna mest på att höja.. Men gör inte de? Eftersom de e lite omoraliskt? E de inte sidan de e fel på? E väl deras regler man ska följa å inte de du läst i en bok??

Sen att Dawwe säkert gör många riktigt dåliga spel, de kan ja inte säga ngt om.. Men grattis till er då! Perfekt för er som möter honom, han kan ju inte ha "tur" jämt. Men eftersom, tror jag iaf, Dawwe har en av de populäraste dagböckerna här & jag tycker de e grymt kul att följa honom. Skaffa en OT tråd där ni proffs kan gnälla på alla oss jävla fiskar som inte spelar lika perfekt poker som ni! Sen får ni maila PP, inte Dawwe, han kan inte ändra reglerna.. Han spelar efter dom istället!

Länk till kommentar

Hoho...

Sitter och tittar på ett 5/10 nl 6manna och vips dyker mrdawwe upp... Köper in sig för 100 dollares...

Väntar så snällt på BB och när den kommer så ställer han...2 raisat och synat innan han. En utav dessa synar dawwes bet.

Floppen e låg 5h 4c 3s

Turn 8s

River Ks

Och vid showdown så visar dawwe K8 ....

Den va vacker.... :-)

Länk till kommentar

Hoho...

Sitter och tittar på ett 5/10 nl 6manna och vips dyker mrdawwe upp... Köper in sig för 100 dollares...

Väntar så snällt på BB och när den kommer så ställer han...2 raisat och synat innan han. En utav dessa synar dawwes bet.

Floppen e låg 5h 4c 3s

Turn 8s

River Ks

Och vid showdown så visar dawwe K8 ....

Den va vacker.... :-)

ev+ 7 dagar i veckan

Länk till kommentar

Som sagt, ingen som säger att Dawwe spelar perfekt, men bara för att han ställer med annat än grupp a händer behöver de inte va fel?

E ju just så han spelar, gör honom inget om han backar de där 100direkt.. Han behöver inte monster för att ställa!

Lägg upp den där"Jävla fisk Dawwe" tråden så vi andra kan börja läsa vad Dawwe skriver å inte all skit ni andra skriver för å visa att ni e bäst resten suger...

Länk till kommentar

Som sagt, ingen som säger att Dawwe spelar perfekt, men bara för att han ställer med annat än grupp a händer behöver de inte va fel?

E ju just så han spelar, gör honom inget om han backar de där 100direkt.. Han behöver inte monster för att ställa!

Lägg upp den där"Jävla fisk Dawwe" tråden så vi andra kan börja läsa vad Dawwe skriver å inte all skit ni andra skriver för å visa att ni e bäst resten suger...

Vad är ditt problem?

Ser inget mer värde i dina inlägg här än i någon annans.

Som sagt dawwes dagbok, inte din.

Länk till kommentar

Fan har vi en ny PF.nu kändis på G upp? De spammas lika friskt som hos iremmats här nästan :)

Även om dawwes spel ibland är diskutabelt, så kan man inte ta ifrån han att de är mkt mkt intressant att läsa om. På nått vis så är de roligare att se något man inte är så van att se, än en ITM QQ vs JJ all in i en turnering.

Visst, Partys system verkar risigt som fan, men inte mkt att göra åt, förr eller senare så tar dom bort den bristen i systemet. För som dom har de nu så är de gjort för hitnrunner, iofs dom kanske vill ha de så? :) Tiltar alla regulars som fan, hehe.

Men enough här kanske, som alla andra har skrivit före mig. Men det vore kanske roligt att höra lite från dawwe hur de går också? Var ju för någon sida sen som någon postade lite imponerande resultat, tex 8k stacken där skulle jag vilja höra mera om.

Så kom igeeeeen nu dawee, INFO!

Länk till kommentar

Asså jag förstår inte Fudge ....alla här inne klankar inte på Dawwe...

Har sett hur han på 3 bord 100 buyin jobbat upp sig till ca 4k$..

Det är så bra jobbat.

Som föregående talare så är det kul när någon spelar lite annorlunda och lyckas bra med det.

+ som jag förstått har han på detta sätt fixat till sin tilt han har när han gör fulla buyins... eller?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...