Lolle Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 ***** Hand History for Game 4045400643 ***** $100 NL Texas Hold'em - Friday, April 21, 12:19:23 ET 2006 Table Mad Hatter (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: lenniss ( $157.80 ) Seat 3: lammal ( $107.09 ) Seat 4: imthatdooosh ( $281.02 ) Seat 6: AllInHighACE ( $275.05 ) Seat 2: Yttrasill ( $140.15 ) Seat 5: jmart150 ( $110.45 ) AllInHighACE posts small blind [$0.50]. lenniss posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Yttrasill [ As Ah ] >You have options at Doughtiest Table!. Yttrasill raises [$3]. lammal folds. >You have options at Surfergirl Table!. imthatdooosh calls [$3]. jmart150 folds. AllInHighACE calls [$2.50]. lenniss folds. ** Dealing Flop ** [ Td, 8d, 8c ] AllInHighACE checks. Yttrasill bets [$6]. imthatdooosh folds. AllInHighACE raises [$12]. Yttrasill raises [$20]. AllInHighACE is all-In [$260.05] Japp han blev visst löjligt aggro där vilket förvånar mig sitter han på 8an eller inte, tycker spelet luktar färgdrag eller 8a, ska man calla hans all in? Som sagt löjligt aggro om det skulle vara en 8. Inga reads dessvärre grabbar kan dock säga att han förmodligen inte är någon större fisk... Citera
cOP Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Jag tror tyvärr du är efter här. Vem ställer med färgdrag på parat bräda? Och skulle en spelare som kan antas vara kompetent (stackstorlek) ställa här med AT? Kallsyna pre med JJ-KK? Inte kul att lägga men utan read skulle jag nog göra det om moståndarn satt på 250BB. Citera
hf89fc Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 fold men han kan ju ha AT och då har du ju lite otur har du read så SYNA....kan tänkas lågt PP och inte vill ha mera kort Trolig hand är även A s Citera
back Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 fold men han kan ju ha AT och då har du ju lite otur har du read så SYNA....kan tänkas lågt PP och inte vill ha mera kort Trolig hand är även A s Ja spelar han lågt PP sådär då blir jag förvånad, eftersom det stod att han var kompetent. Lolle har ju mer eller mindre visat att han har ett högt par. Citera
brut Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Sannolikt har han färgdrag om han spelar Axs och small connectors. Det finns i så fall bara 8 komb som slår dig. Men mycket fler som ligger under. Så du leder oftast .Men samtidigt så ligger du under så drar du nästan dött och leder du så har fi ca 35% vinstchans. Vidare så avviker troligen färgdraghänderna lite mer från den aktuella sekvensen så det blir fold. Citera
thomaskrstd Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad hade han KK , 8 , A10 ( i ruter) ? fick du reda på det ? Citera
hf89fc Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 fold men han kan ju ha AT och då har du ju lite otur har du read så SYNA....kan tänkas lågt PP och inte vill ha mera kort Trolig hand är även A s Ja spelar han lågt PP sådär då blir jag förvånad, eftersom det stod att han var kompetent. Lolle har ju mer eller mindre visat att han har ett högt par. Han kanske kände sig slagen men trodde att han kunde ta hem potten om han gicka all in .... Jag skulle synat Men jag är FISK också Citera
Lolle Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Postad 21 April , 2006 Jag synade men så är jag också fisk, typiskt! Dock det som förvånade mig vetterligen var hans hand hade aldrig satt honom på den. Callade för jag trodde på färgdrag och inte en 8a för han var såpass aggressiv inget oväntat att jag förlora iaf efter jag skapa tråden iaf hehe. Yttrasill is all-In [$111.15] ** Dealing Turn ** [ 2c ] ** Dealing River ** [ 4s ] Yttrasill shows [ As, Ah ] two pairs, aces and eights. AllInHighACE shows [ Tc, Ts ] a full house, Tens full of eights. AllInHighACE wins $134.90 from side pot #1 with a full house, Tens full of eights. AllInHighACE wins $281.30 from the main pot with a full house, Tens full of eights. Borde nog lagt mig, stackarna var ganska djupa =/ Bara undrar hur han kan spela TT sådär nästan fiskvarning på det hmm Citera
brut Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Jag synade men så är jag också fisk, typiskt! Dock det som förvånade mig vetterligen var hans hand hade aldrig satt honom på den. Callade för jag trodde på färgdrag och inte en 8a för han var såpass aggressiv inget oväntat att jag förlora iaf efter jag skapa tråden iaf hehe. Yttrasill is all-In [$111.15] ** Dealing Turn ** [ 2c ] ** Dealing River ** [ 4s ] Yttrasill shows [ As, Ah ] two pairs, aces and eights. AllInHighACE shows [ Tc, Ts ] a full house, Tens full of eights. AllInHighACE wins $134.90 from side pot #1 with a full house, Tens full of eights. AllInHighACE wins $281.30 from the main pot with a full house, Tens full of eights. Borde nog lagt mig, stackarna var ganska djupa =/ Bara undrar hur han kan spela TT sådär nästan fiskvarning på det hmm TT är 3 av de 8 komb fi slår dig med så det är inte särskilt mycket konstigare än att han skulle ha 78,89,88=5 komb. Man måste ju ställa med nötterna(näst nöten i det här fallet) i bland för att varierasig Citera
serenity Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Precis som jag trodde då, att han satt på TT (alt. 78s, 89s). Vad är det för fiskigt med hans spel? Miniraisen på floppen kan väl diskuteras men det är väl snarare du som spelar fiskigt som synar? Citera
qwerty Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Bara undrar hur han kan spela TT sådär nästan fiskvarning på det hmm Själv tycker jag TT är en jobbig hand att spela. Tycker man i princip måste få träff på ett set för att våga spela den hårt om det är någon annan som visat styrka. Här skulle jag nog spelat precis som Fi. Efter en raise från tidig position och en till som synar så skulle jag utgå från att det finns de som har starka kort. Jag skulle trott att jag i bästa fall bara har en marginell ledning (även om jag inte skulle satt någon på AA). Efter floppen (drömflopp för Fi) tycker jag slowspel är helt korrekt. Skulle han ha raisat är risken stor att alla lägger sig. Han får sin önskan uppfylld när du höjer. Han tror nog att du sitter på en 8 (speciellt då du inte var så aggresiv pre-flop) och därför går han all-in. Skulle vara intressant att veta vad folk tycker. Hur skulle Fi ha spelat om han inte var en fisk? Hur skall man spela med TT i ett sådant läge? Citera
Big Less Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Jag synade men så är jag också fisk, typiskt! I den här handen så.. Hans miniraise ger dig alla chanser i världen att slinka, men du pröjsar. När han ställer efter att du reraisat hans checkraise, lär du ligga efter sju dagar i veckan. Citera
HeadLess- Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Han får sin önskan uppfylld när du höjer. Han tror nog att du sitter på en 8 speciellt då du inte var så aggresiv pre-flop) och därför går han all-in. går det att vara aggresivare preflop nä man raisar först in och ingen reraisar? Citera
qwerty Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Han får sin önskan uppfylld när du höjer. Han tror nog att du sitter på en 8 speciellt då du inte var så aggresiv pre-flop) och därför går han all-in. går det att vara aggresivare preflop nä man raisar först in och ingen reraisar? Jag kanske missförstått vad man menar med att vara aggressiv pre-flop. Jag menade att en raise på 3xBB inte är så "aggressivt". Citera
Frege Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad det bara jag som såg TT som en rätt så logisk hand? Det var det första som jag kom att tänka på. Jag hade aldrig satt honom AT eller A8, som några skrev. Citera
pisak84 Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Tyvärr spelade din motståndare handen optimalt eftersom överpar betalade av... Känns iskallt hela vägen, bet, checkraise, reraise, all in... potten var väldigt liten på floppen finns ingen anledning att dega in allt där... Bättre spel förmodligen att bara syna när han checkraisat dig från början. Du får förmodligen inte in stacken mot en sämre hand på floppen här ändå, låt han beta en sämre hand eller håll nere potten om han har en åtta eller som nu kåk. Citera
Kengus Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad det bara jag som såg TT som en rätt så logisk hand? Det var det första som jag kom att tänka på. Jag hade aldrig satt honom AT eller A8, som några skrev. AT finner jag också som i princip otänkbart om han inte är efterbliven. Däremot förstår jag inte ditt resonemang öht när du menar att a8 är otänkbart men tt mycket troligt. Jag skulle ju snarare tycka att a8 är troligare än tt så som bettingen ser ut. Vikten av att skydda handen är ju av logiska skäl inte lika stor för tt som för a8. Tycker för övrigt att tt är helt okej spelad, särskilt om han haft en korrekt read på dig som väldigt synbenägen... Citera
Kenny_Roger Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Håller med om att du bygger en onödigt stor pott i det här läget. Bättre är nog att syna ner och folda mot ruter om du verkligen inte vill folda. Att han har AT (eller lågt pocket...) är naturligtvis helt omöjligt såvida inte FI är helt otroligt dålig. Kombodrag är dock inte så dumt, mot många motståndare är det inget fel att vara agressiv med Ax eller J9 . Att det är parat bräde kan snarare vara en fördel i ett sånt här läge då man har en ganska uppenbar hand att representera. För övrigt hade jag antagligen överbettat floppen om jag hade haft TT. Jag vill få in så mycket pengar med så få raise som möjligt. Bara att hoppas på att någon har överpar eller 8x. Citera
brut Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad det bara jag som såg TT som en rätt så logisk hand? Det var det första som jag kom att tänka på. Jag hade aldrig satt honom AT eller A8, som några skrev. Däremot förstår jag inte ditt resonemang öht när du menar att a8 är otänkbart men tt mycket troligt. Jag skulle ju snarare tycka att a8 är troligare än tt så som bettingen ser ut. Vikten av att skydda handen är ju av logiska skäl inte lika stor för tt som för a8. Men människa ska han syna pre med A8o menar du? Citera
Frege Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad det bara jag som såg TT som en rätt så logisk hand? Det var det första som jag kom att tänka på. Jag hade aldrig satt honom AT eller A8, som några skrev. AT finner jag också som i princip otänkbart om han inte är efterbliven. Däremot förstår jag inte ditt resonemang öht när du menar att a8 är otänkbart men tt mycket troligt. Jag skulle ju snarare tycka att a8 är troligare än tt så som bettingen ser ut. Vikten av att skydda handen är ju av logiska skäl inte lika stor för tt som för a8. Tycker för övrigt att tt är helt okej spelad, särskilt om han haft en korrekt read på dig som väldigt synbenägen... Nja, A8 hade jag sett som en något för lös syn preflop, då Lolle höjde 3bb UTG, särskilt då en person tidigare synat. Dessutom hade en bet på floppen känts mer läglig om Fi han suttit med åttorna, då det fanns färgdrag och chans till kåk med TT, om han suttit med A8 i stället. Då hade en hög informationsbet varit perfekt för AllInHighACE. Citera
JoeFalk Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 A8 suit synar iaf jag ibland en multi pott när man bara höjer 3. Jag hade foldat handen alla dagar i veckan. Som den spelades nu. TT hade iaf inte jag spelat så. Den hade man ju spelat lite mer försiktigt. jag tror på en svag 8. 98, 87 , el liknande.... that's my analysis, kan ju hoppas att du va på tilt o synade så vi får vet:) Citera
Frege Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 A8 suit synar iaf jag ibland en multi pott när man bara höjer 3.Jag hade foldat handen alla dagar i veckan. Som den spelades nu. TT hade iaf inte jag spelat så. Den hade man ju spelat lite mer försiktigt. jag tror på en svag 8. 98, 87 , el liknande.... that's my analysis, kan ju hoppas att du va på tilt o synade så vi får vet:) Jag synade men så är jag också fisk, typiskt! Dock det som förvånade mig vetterligen var hans hand hade aldrig satt honom på den. Callade för jag trodde på färgdrag och inte en 8a för han var såpass aggressiv inget oväntat att jag förlora iaf efter jag skapa tråden iaf hehe. Yttrasill is all-In [$111.15] ** Dealing Turn ** [ 2c ] ** Dealing River ** [ 4s ] Yttrasill shows [ As, Ah ] two pairs, aces and eights. AllInHighACE shows [ Tc, Ts ] a full house, Tens full of eights. AllInHighACE wins $134.90 from side pot #1 with a full house, Tens full of eights. AllInHighACE wins $281.30 from the main pot with a full house, Tens full of eights. Borde nog lagt mig, stackarna var ganska djupa =/ Bara undrar hur han kan spela TT sådär nästan fiskvarning på det hmm Citera
Kengus Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad det bara jag som såg TT som en rätt så logisk hand? Det var det första som jag kom att tänka på. Jag hade aldrig satt honom AT eller A8, som några skrev. Däremot förstår jag inte ditt resonemang öht när du menar att a8 är otänkbart men tt mycket troligt. Jag skulle ju snarare tycka att a8 är troligare än tt så som bettingen ser ut. Vikten av att skydda handen är ju av logiska skäl inte lika stor för tt som för a8. Men människa ska han syna pre med A8o menar du? Du är så smart som sett att om han har just A8 MÅSTE den vara o, briljant. Råkade faktiskt missa det faktumet och håller med om att det påverkar sannolikheten för A8 negativt. Å andra sidan, om du aldrig sett någon random internetspelare syna A8o för 2,5 bb har du nog inte spelat särskilt mycket poker. Människa! Citera
Nidson Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad det bara jag som såg TT som en rätt så logisk hand? Det var det första som jag kom att tänka på. Jag hade aldrig satt honom AT eller A8, som några skrev. Däremot förstår jag inte ditt resonemang öht när du menar att a8 är otänkbart men tt mycket troligt. Jag skulle ju snarare tycka att a8 är troligare än tt så som bettingen ser ut. Vikten av att skydda handen är ju av logiska skäl inte lika stor för tt som för a8. Men människa ska han syna pre med A8o menar du? Om du är så naiv att du inte tror att folk synar 3bb raise i sb med A8 - suited eller inte - ja då tycker jag faktiskt lite synd om dig. Citera
tamtaram Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Du gjorde helt rätt att syna tycker jag. Detta är bara en av gångerna när FI lyckas få en perfekt flopp men han hade säkert ställt med JJ,QQ och KK med så i längden så vinner du. Citera
Recommended Posts