Pablo0o Postad 14 Mars , 2005 Rapport Share Postad 14 Mars , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem NL $350,000 Guaranteed Antal Spelare : 2600 Antal Platser Betalda : 270 Inköp : $215 Placering : 39a Pris : $1582 Site : PokerStars fårvara nöjd med dem pengarna för den dåliga plaseringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GiLLo Postad 15 Mars , 2005 Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem NL (Rounders) Antal Spelare : 10st varje runda (finalrundan är Runda 5) Inköp : $5 + $0,50 Placering : 1:a Pris : $3000 Site : Expekt Du fick ju valuta för ditt inköp... grattis : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Manolito Postad 15 Mars , 2005 Rapport Share Postad 15 Mars , 2005 tackar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swisch Postad 21 Mars , 2005 Rapport Share Postad 21 Mars , 2005 För typ en månad sen Vilket Spel : Texas Holdem NL 5000$ New player freeroll Antal Spelare : ca2300 Antal Platser Betalda : 230 Inköp : freeroll Placering : 1a Pris : $1050 Site : Partypoker 2 veckor sen Vilket Spel : Texas Holdem NL 500$ freeroll Antal Spelare : ca1400 Antal Platser Betalda : 60 tror jag Inköp : 100 partypoints Placering : 4a Pris : $35 Site : Partypoker förra veckan Vilket Spel : Texas Holdem NL 200$ freeroll Antal Spelare : ca 2700 Antal Platser Betalda : 20 Inköp : freeroll Placering : 9a Pris : 3,5dollar Site : Ladbrokes Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jackrabbit Slim Postad 21 Mars , 2005 Rapport Share Postad 21 Mars , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em NL Antal Spelare: 30 Antal Platser Betalda: 5 Inköp: 5+1$ Placering: 2 Pris: 37.5$ Site: Multipoker Inte så mycket att skryta med kanske, men efter att på bubblan haft 290 marker med blinds på 150/300 kände jag mig rätt nöjd med min comeback Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 23 Mars , 2005 Rapport Share Postad 23 Mars , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em NL Antal Spelare: 222 Antal Platser Betalda: 36 Inköp: 15€ Freezeout Placering: 1 Pris: 646€ Site: 24hpoker Min andra turneringsseger någonsin (då bortser jag från SnG:s med 10-20 deltagare) och den överlägset största! Spelade stabilt och gjorde mycket få misstag, jag hade dessutom tur med att få rätt kort vid rätt tillfällen men jag anser att det är ett måste för att man ska kunna vinna en sådan här turnering. Som vanligt låg jag också sist när det var mellan 20-30 personer kvar men KK mot två Fi hjälpte mig. Den sista handen var KJo mot Fi:s 33 där jag träffade K på floppen (all-in preflop från honom efter ett raise av mig på hans bet). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Magaluf Raider Postad 23 Mars , 2005 Rapport Share Postad 23 Mars , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em NL Antal Spelare: 146 Antal Platser Betalda: 27 Inköp: 1€ Wild West (rebuy) Placering: 3 Pris: 93€ Site: Unibet Sanslöst roligt med en sån turneringsframgång. Har just beställt en no-limit bok (Ciaffone) så man får väl läsa den och se hur man egentligen skulle ha spelat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sactodian Postad 25 Mars , 2005 Rapport Share Postad 25 Mars , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em NL freezeout Antal Spelare: 136 Antal Platser Betalda: 10 Inköp: 5+1$ Placering: 2 Pris: $136 Site: expekt.com Jäkligt roligt att komma tvåa. Hade grymt kul hela turneringen, speciellt på finaltable där det stämningen låg på topp... Är inte ledsen över andraplatsen, han som vann slog ut spelare 3-7 inom loppet av 10 minuter, så jag gick in HU shortstacked. Lyckades dubbla men åkte på en kyss när han spela AKo föredömligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ptempo Postad 27 Mars , 2005 Rapport Share Postad 27 Mars , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em NL freezeout Antal Spelare: 309 Antal Platser Betalda: 60 Inköp: 30+3$ Placering: 1 Pris: $2317.50 Site: pacific.com Vilket Spel: Texas Hold'em NL freezeout Antal Spelare: 829 Antal Platser Betalda: 120 Inköp: 30+3$ Placering: 5 Pris: $1500 Site: pacific.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tympanon Postad 27 Mars , 2005 Rapport Share Postad 27 Mars , 2005 Vilket spel: Texas Hold'em NL FREEROLL Antal spelare: 3000 Placering 198 Pris: 1.1$ Sida: expekt.com Äntligen efter att ha spelat 5 freerolls kommer jag ITM, har inget visa kort så de va skönt att få in lite pengar på kontot. Ska dock vinna minst 1 till innan jag sätter mig vid low limit borden. Tack för tipsen i turneringspokerforumet. (Ja jag vet att det är en struntsumma) Nu röjer vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ptempo Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em NL freezeout Antal Spelare: 989 Antal Platser Betalda: 60 Inköp: 30+3$ Placering: 5 Pris: $6900 Site: pacific.com lite småkaxig efter gårdagens vinst så gick jag och polarna (2st) och vann 30k guaranteen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem Pot Limit Antal Spelare : 181 Antal Platser Betalda : 20 Inköp : 10+1 Placering : 2 Pris : $ 362 Site : Pacific Bästa betalningen hittills från en turnering. Hade ett jäkla skönt lir rätt igenom. 1an var svår att rå på då han slog ut 3an & 4an med riktigt bra kort så han hade väl ca 10 ggr så mkt chips som jag då vi var HU. /TF - somnar gott inatt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Borka Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Vilket Spel : Texas NL. (pf.nu påskturnering) Antal Spelare : 49 Antal Platser Betalda : 9 Inköp : 10+1€ Placering : 2 Pris : 100€ Site : 24h Vilket Spel : Texas NL 25$ freezeout på prima Antal Spelare : 130 Antal Platser Betalda : 10 Inköp : 25+2.5$ Placering : 1 Pris : 1000$ Site : expekt Lirar två turneringar med 39+ graders feber. Spelar ganska dåligt i påskturneringen men med lite flyt i allin-kriget så kom jag en bit. Även i 25$ gör jag något misstag men motståndet på slutet var väldigt dåligt. Kommer som chipleader till finalbordet som är alldeles för tight när vi är nere på 5 spelare. Kan enkelt sno hur många potter som helst med bara små mini raisar. Ligger dock lite efter när vi hamnar heads upp, men återigen är det bara att gång på gång sno pott efter pott och avslutar med att få honom att gå allin med sina trips mot min kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slampen Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Prima Nätverket ($3 +$0.50 freezeout) Vilket Spel : Texas Holdem No Limit Antal Spelare : 345 Antal Platser Betalda : 30 Inköp : $3 + $0.50 Placering : 10 Pris : $12,93 Site : Prima som sagt Spelade väldigt bra turnering igenom, shortstacked vid finalbordet, räckte inte långt. 3 dubblade strax innan bubblan med ett floppat 4-tal i damer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oskar Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Vilket Spel : Texas NL. (pf.nu påskturnering) Antal Spelare : 49 Antal Platser Betalda :9 Inköp : 10+1€ Placering : 7 Pris : 25€ Site : 24h Inte ett så jättebra resultat men jag spelade ganska bra genom turneringen, satt ute första timman så jag var ganska shortstack när jag hoppade in. Men spelet på 24h blir ofta all in preflop eftersom att blindarna blir så höga. Förlorade när jag ur SB försökte köpa BB genom all-in, hade typ Q7s och han KJs... Ingen träffade så var man ute... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em NL Antal Spelare: 258 Antal Platser Betalda: 36 Inköp: 15€ Freezeout Placering: 5 Pris: 167€ Site: 24hpoker Ja detta verkar ju vara "min turnering" då jag vann just denna för ca en vecka sedan...och så nu en femte plats. Jag spelade nästan bättre denna gång men några små, men dyrbara, felbeslut samt dåligt med kort på slutet gjorde att jag placerade mig där jag gjorde. Nu har jag egentligen bara 75€ turneringen att komma ITM i så är jag nöjd. EDIT: Nöjd!? Vad skriver jag egentligen? Men jag har 75:an kvar iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
butcha Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Vilket Spel: NL Texas Holdem Antal Spelare: 214 Antal Platser Betalda: 20 Inköp: $35+$3 Placering: 1 Pris: $2400 Site: Expekt (Prima) Tusen tack till alla som var med och hejjade fram mig (ingen sagd, ingen glömd)! Det gjorde mig extremt mycket mera skärpt och det hade garanterat inte gått utan er. Kommer inte spela någon mer turnering utan att vara inne på eran IRC-kanal , det är nåt som är säkert! Sen ska jag försöka skriva lite mer här i fortsättningen. Måste bara känna att jag har lite att bidra med först Ha de gött! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GiLLo Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Vilket Spel: NL Texas Holdem Antal Spelare: 8525 Antal Platser Betalda: 260 Inköp: Freeroll Placering: 8 Pris: $25 Site: Expekt (Prima) Mitt första finalbord och det var jäkla skoj hela vägen kom hem en timme efter turneringen börjat men jobbade upp mig från 450 marker till 4,5k på 7 minuter innan pausen Lärde mig mycket genom den turneringen, som NÄR man ska sno blindsen, att inte ajga färgdrag mot chipleadern etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 3 April , 2005 Rapport Share Postad 3 April , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem No Limit 7.5k Garanterad Antal Spelare : 92 Antal Platser Betalda : 10 Inköp : 30+3 Placering : 1 Pris : $ 2250 Site : Noblepoker Äntligen fick man en vinst i en lite större turnering. Jävla ökentorka jag har haft sen i början av december alltså. Nu är man tillbaka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 3 April , 2005 Rapport Share Postad 3 April , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem No Limit 7.5k GaranteradAntal Spelare : 92 Antal Platser Betalda : 10 Inköp : 30+3 Placering : 1 Pris : $ 2250 Site : Noblepoker Äntligen fick man en vinst i en lite större turnering. Jävla ökentorka jag har haft sen i början av december alltså. Nu är man tillbaka! Grattis till vinsten. Hur är det med turneringsutbudet och motståndet på Noblepoker? Har spelat lite cash-games där och spelar var riktigt dåliga, är de lika kassa på turneringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 3 April , 2005 Rapport Share Postad 3 April , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem No Limit 7.5k GaranteradAntal Spelare : 92 Antal Platser Betalda : 10 Inköp : 30+3 Placering : 1 Pris : $ 2250 Site : Noblepoker Äntligen fick man en vinst i en lite större turnering. Jävla ökentorka jag har haft sen i början av december alltså. Nu är man tillbaka! Grattis till vinsten. Hur är det med turneringsutbudet och motståndet på Noblepoker? Har spelat lite cash-games där och spelar var riktigt dåliga, är de lika kassa på turneringar? Det är riktigt låg nivå på turneringsspelarna, man blr riktigt förvånad ibland Som igår vid pause vare 55 spelare kvar, 25 gör addon.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 3 April , 2005 Rapport Share Postad 3 April , 2005 Det gick trögt i cashgame igår och idag. För att fördriva tiden innan middagen spelade jag en $5 SnG på Pacific. Jag hade just läst en tråd om jtarnstrom's framgångar med aggressivare spel, och hade dessutom lite ont om tid. Så jag beslöt mig för att spela mer aggressivt än vanligt för att slå ut de andra eller åka ut själv. Till min förvåning funkade det och jag vann! Inspirerad av denna framgång ställde jag upp i en lite större turnering, och spelade mitt livs poker. Vilket Spel : Texas Holdem No Limit Antal Spelare : 1000 Antal Platser Betalda : 40 Inköp : Freeroll Placering : 1 Pris : $95 Site : Betsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 4 April , 2005 Rapport Share Postad 4 April , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem No Limit Antal Spelare : 463 Antal Platser Betalda : 50 Inköp : £20+£2 Placering : 3 Pris : ca £1100 Site : William Hill Lirade bra och hade flytet som krävs. Byggde stack mitt i när två man gick allin innan mig när jag hade KK, de hade QQ och JJ. Blev krypplad när vi var tre kvar med A7 mot A6, floppen kom A63. Sedan dröjde det inte länge innan man var ute. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krissan Postad 5 April , 2005 Rapport Share Postad 5 April , 2005 Vilket Spel: Texas No Limit Hold'em $8K Guarantee Antal spelare: 251 Antal platser betalda: 30 Inköp: $35+3 Placering: 14 Pris: $79.06 Site: Gaming Club (Prima) Stundtals värdsslask på mitt spel. Jag foldar mina dåliga händer och ställer in med bra utan att få syn mot slutet av turneringen. Lyckas sno åt mig blinds till en hyfsad stack, slaskar bort det igen med minimiraises och korkat blindsförsvarande. Pengarna kommer därför att finansiera boken Harrington On Hold'em, som jag starkt behöver. Med knappt 10 BB kvar i stacken ställer jag in med KQo UTG i hopp om att sno de åtråvärda blindsen. 55 träffar set och jag åker ut. Stort tack till freem3n och övriga som hejade på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freeman Postad 5 April , 2005 Rapport Share Postad 5 April , 2005 Stort tack till freem3n och övriga som hejade på mig. heter freeman på forumet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts