Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket Spel : texas pl

Antal Spelare : 111

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : 25$

Placering : 1

Pris : 1050$

Site : gaming club

 

Min första ITM på nätet, spelar iofs nästan aldrig tuneringar på nätet bara cash games... men tänkte ge de ett försök en grå dag som denna, å resultatet kan man ju itne klaga på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NLT

Antal Spelare : 668

Antal Platser Betalda : 50

Inköp : Freeroll

Placering : 13

Pris : £$€ 100$

Site : The Gaming Club Poker

 

Hade hemskt gärna kommit till finalbord men när vi var 13 personer kvar var jag tvungen att göra en blindsteal med A3s. Det gick naturligvis inte men $100 är inte helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekts 5k freeroll

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 3000

Antal Platser Betalda: 130

Inköp: Freeroll

Placering: 10

Pris: 60.00$

Site: Expekt

 

Kommentar: Otroligt skönt det gick. Spelade stabilt turneringen igenom och var med om en enda coinflip. Mitt första finalbord i en större turnering ocskå.. Lite mastigt att åka med KJs mot AA men det känns nog bättre snart.

 

[Edit] Ville bara gratulera Asken till segern.. Grattis [/Edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekts 5k freeroll

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 3000

Antal Platser Betalda: 130

Inköp: Freeroll

Placering: 1

Pris: 1175$

Site: Expekt

 

Spelade bra hela vägen, HU:n vart bara 2 händer då jag hade 10ggr så mycket marker som han, plockade upp QQ, satt han all in och så åkte han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pewe_ has left the tournament in 1st place, winning $1,122.50

 

Den vackraste meningen jag nånsin sett.. :lol:

 

Expekts 4.000$ Guarantee

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 449

Antal Platser Betalda: 40

Inköp: 10$+1$

Placering: 1

Pris: 1,122$

Site: Expekt

 

Kommentar: så här låg det till en bit innan pengarna

 

02:23:25 <@pewe^> har bara 1.380 nu :|

02:23:44 <@pewe^> och bb närmar sig :|

02:23:47 <@pewe^> ligger 90 av 91

 

Efter det lyckades jag med nöd och näppe klara mig till pengarna för att när det var cirka 30spelare kvar lyckas dubbla 2ggr på raken och vips var jag i chiplead. Spelade stabilt när det var två bord kvar och var då slutligen på finalbordet. Där tog jag snabbt kommandot över bordet och såg en efter en falla.. När vi var 5st kvar gick jag på en riktig mina som jag knappt klarade mig ur. Som värst var det när vi var tre pers kvar och jag hade ungefär 40.000 i chips mot 239k/300 nånting. Trots detta klarade jag mig och inför HU:n hade jag lyckas få ungefär 1/3 av chipsen. fi sprang snabbt på en mina då han reraisade min AK och jag senare gick all-in och han följde efter. Han lyckades aldrig repa sig och tillslut var jag segrare ! JAG ÄLSKAR JULAFTON :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crytpos 3000$ Guarantee

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 289

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: 10$+1$

Placering: 1

Pris: 840$

Site: Ukbetting

 

Satte mig och startade 4 st tours, 3 sng och 1 multi, åker snabbt ur mina sng's men har lyckats dubbla i multin.

 

Spelet flyter på fint ett tag, men med 2 bord kvar förlorar jag ganska mkt chips. Blir jätteshort och bestämmer mig för att ställa in med A6ruter. Får 2 all-ins emot mig, 88 och AQ.

Jättedöd tycker jag, skriver på irc "FLUSHA NU".

Sagt å gjort, runner runner flushen är real.

 

Spelet flyter på ett tag till, folk åker till höger å vänster på finalbordet tills vi är 2 st kvar, får den magiska handen A6 ruter, träffar A på floppen och vinner touren! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl härma pokerpewe lite då

 

Givin-in has left the tournament in 1st place, winning $2,062.50

 

Den vackraste meningen jag någonsin sett :D HAde sådant ruskigt med tur i denna turnering. Måste fått JJ-AA runt 20ggr. Hade jag inte vunnit hade jag varit en helt värdelös pokerspelare, dock så kan vinnande handen diskuteras ;)

 

Expekts 7.5k gar.

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 270

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: 25$+2$

Placering: 1

Pris: 2,062.50$

Site: Expekt

 

Bästa julklappen jag fått! God Jul på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg på detta forum :) Lite om mig, är 18 år och har spelat i några månader.

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 1000

Antal Platser Betalda: 80 (?)

Inköp: Freeroll

Placering: 1

Pris: 250$

Site: Expekt

 

Hade en hel del tur, men även lite otur ibland. Spelade rätt stabilt, låg top-10 i stort sett hela turneringen igenom. HU tog ett tag, svängde fram och tillbaka. Satte honom tillslut på PP 5.

 

/essopow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 800

Antal Platser Betalda: 70

Inköp: 1$

Placering: 1

Pris: 517$

Site: Bet365

 

Stabilt, hade 2,5 gg mer chip än 2:a med 40 pers kvar. Sen föll jag och låg kring 5:e plats med 20 pers kvar. Kom till finalbordet i samma skick där jag fick fart på spelet och slog ut 5-7 pers allt eftersom. Var ovanligt aggressiv och hade turen att alltid ha passiva spelare att stjäla blinds från då jag var i SM eller på knappen. 3:an slog jag ut när jag floppade top2pair och han gick all-in med tp, synade och ut åkte han.

Finalen tog slut ganska fort när fi gick all in. Jag hade 77 på handen, räknade med ett coinflip och hade innan 2ggr mer chip än han. Synade och var uppe mot A8s. Han träffade par på floppen och jag träffade trissen och tog hem turneringen.

 

Min största vinst någonsin.

 

Tidigare rekord var från i lördags;

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 350

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: 2$

Placering: 1

Pris: 324$

Site: Bet365

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN HEDRANDE 18e PLATS I EN $5,000 PÅ EMPIREPOKER.COM.

FOLDADE ALLA HÄNDER INKL. BLINDSEN DE SISTA 1½ TIMMARNA. JAG FICK KK OCH JJ OCH AK EN GÅNG UNDER DENNA PERIODEN PÅ 250 HÄNDER. SEDAN FÅR JAG TRIPS I NIOR SOM BB OCH SB HAR 88 OCH DRAR EN KÅK PÅ TURN. $44.85 FICK JAG, BUY-IN VAR $20+2. JAG SKA RINGA MCDONALDS OCH HÖRA OM ETT JOBB. FYFAN VAD DETTA SUGER. NU SKA JAG RÖKA PÅ ISTÄLLET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN HEDRANDE 18e PLATS I EN $5,000 PÅ EMPIREPOKER.COM.

FOLDADE ALLA HÄNDER INKL. BLINDSEN DE SISTA 1½ TIMMARNA. JAG FICK KK OCH JJ OCH AK EN GÅNG UNDER DENNA PERIODEN PÅ 250 HÄNDER. SEDAN FÅR JAG TRIPS I NIOR SOM BB OCH SB HAR 88 OCH DRAR EN KÅK PÅ TURN. $44.85 FICK JAG, BUY-IN VAR $20+2. JAG SKA RINGA MCDONALDS OCH HÖRA OM ETT JOBB. FYFAN VAD DETTA SUGER. NU SKA JAG RÖKA PÅ ISTÄLLET.

 

Morgonens garv. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 50

Antal Platser Betalda: 8

Inköp: 5$+1$

Placering: 2

Pris: 60$

Site: Multipoker

 

 

Var chipleader när det var 9 man kvar och åkte dit på en kille som följde med en 4 BB höjning med Kn 2 och fick triss i 2:or.

Lyckades få ut 3 killar som är med på tournament leaderboard så det kändes bra.

Killen som fick de tre 2:orna vann sen turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Sökö så klart

Antal Spelare : ~24

Antal Platser Betalda : 5

Inköp : 10€+2x10€+10€

Placering : 5a

Pris : €31

Site : 24h

 

Sjukaste på länge! Köpte in mig o gjorde en addon som chiptvåa när rebuy-perioden va slut. Vann lite potter och va gansdka ordentlig chippo.

Det va jag, två till som kunde lira och 8 nybörjare i turneringen kvar, så börjar det... 5 brutala 70v30 utdragningar som är sådana givna folds så man blir mörkrädd. Klarar mig ITM precis och blir utdragen ännu en gång.

 

Tittar man på finalbordet o skrattar för dom spelar så dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL Texas Hold Em

Antal Spelare : 141

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $5 Freezeout

Placering : 1

Pris : $211

Site : prima, Bet365poker

 

Kom till finalbordet med 7k chips och låg absolut sist. Näst sista spelaren hade 16k. Spelade tydligen väldigt bra för någon timma senare satt jag med alla chips och hade vunnit turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN HEDRANDE 18e PLATS I EN $5,000 PÅ EMPIREPOKER.COM.

FOLDADE ALLA HÄNDER INKL. BLINDSEN DE SISTA 1½ TIMMARNA. JAG FICK KK OCH JJ OCH AK EN GÅNG UNDER DENNA PERIODEN PÅ 250 HÄNDER. SEDAN FÅR JAG TRIPS I NIOR SOM BB OCH SB HAR 88 OCH DRAR EN KÅK PÅ TURN. $44.85 FICK JAG, BUY-IN VAR $20+2. JAG SKA RINGA MCDONALDS OCH HÖRA OM ETT JOBB. FYFAN VAD DETTA SUGER. NU SKA JAG RÖKA PÅ ISTÄLLET.

 

ehm... detta blev jag inte klok på, hur kunde du ha trips i 9or och han har 88 på hand, och så får han högre kåk än dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehm... detta blev jag inte klok på, hur kunde du ha trips i 9or och han har 88 på hand, och så får han högre kåk än dig?

 

Exempelvis:

 

A9 vs 88

 

Flopp 992, Turn 8.

 

Ofta görs en distinktion mellan set och trips. Set är när man har par på handen och får triss och trips är när man träffar ett par på bordet med något av sina hålkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...