Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

så nu var det min tur att skriva av mig lite.

Vann precis 20k guaranteed på prima! 10$ buyin.

5k$ i förstapris efter uppåt en timmes kämpande heads up och den värsta comeback jag nåsin sett.

 

jag hade 50k mer än FI (2,7 miljoner marker i spel, blinds 60k/120k). Får JKs fi höjer, jag reraisar han går all in med A6. floopen Jx6 turn x och jag tror att segern är klar. River 6!!! och jag är lämnad med en 50:e del av FI's stack. Skriver gg, well played i chatten och har i princip gett upp. Får 92o mot FI AQs, drar ut med en 2:a på floppen. nästa hand, allin med 67o mot fi 56s. flopp 234, 2 i en av mina färger. och jag har återigen gett upp. turn min färg, river min färg och jag är nästan tillbaka.

 

lyckas kämpa mig upp till lika stack då Fi höjer pre, jag kollar på AKs och bara synar. floppen xxK, fi går allin jag synar. han vänder upp A9 och min hand håller. och matchen är över.

 

lirar i vanliga fall 0,25/0,5 bord så detta var ett ganska rejält lyft.

 

Härligt! Stort grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 750

Antal Platser Betalda : 70

Inköp : 10$

Placering : 1:a

Pris : $5000

Site : Prima

 

så nu var det min tur att skriva av mig lite.

Vann precis 20k guaranteed på prima! 10$ buyin.

5k$ i förstapris efter uppåt en timmes kämpande heads up och den värsta comeback jag nåsin sett.

 

jag hade 50k mer än FI (2,7 miljoner marker i spel, blinds 60k/120k). Får JKs fi höjer, jag reraisar han går all in med A6. floopen Jx6 turn x och jag tror att segern är klar. River 6!!! och jag är lämnad med en 50:e del av FI's stack. Skriver gg, well played i chatten och har i princip gett upp. Får 92o mot FI AQs, drar ut med en 2:a på floppen. nästa hand, allin med 67o mot fi 56s. flopp 234, 2 i en av mina färger. och jag har återigen gett upp. turn min färg, river min färg och jag är nästan tillbaka.

 

lyckas kämpa mig upp till lika stack då Fi höjer pre, jag kollar på AKs och bara synar. floppen xxK, fi går allin jag synar. han vänder upp A9 och min hand håller. och matchen är över.

 

lirar i vanliga fall 0,25/0,5 bord så detta var ett ganska rejält lyft.

 

 

hmm du hade ju tur att vara den som kom tillbaka du, när jag kom tvåa i 16k guarantee så tog sig fi tillbaka från att bara ha en enda bigblind kvar :cry:

 

men grattis fan hoppas vi syns på nästa finalbord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 72

Antal Platser Betalda : 9

Inköp : $12

Placering : 3:a

Pris : $103.68

Site : DoylesRoom

 

Första gången någonsin jag kommer till finalbordet och/eller ITM i en multitableturnering (freerolls undanräknat). Hade sjuklig tur precis innan finalbordet. Var någorlunda short-stacked och försökte sno blinds. Tyvärr gick en annan kille all-in precis efter mig. Hade inget annat val än att syna med min A7o, då potoddsen inte hade låtit mig släppa en enda hand. Fi viker upp KK, och jag klonkar esset på river. Tyckte ärligt talat synd om den andre killen, och misstänker att han på något pokerforum någonstans nu skriver om sin bad beat... ;)

 

På finalbordet gick det vilt till. Höll mig lugn i början, med en medelstack. Sedan började jag sno lite blinds, och fick helt plötsligt sjukt bra händer. JJ, QQ och AK på en enda runda. Jag tackade och tog emot och tog chipleaden. Sedan hamnade jag i en 3-vägspott. En snubbe är all-in preflop, och två av oss synar. Jag satt i SB med K3s, och det var höjt till c:a 1 BB, med jävla massa pengar i potten. Floppen kommer Axx, där xx är två små klöver, vilket var den färgen jag höll på. Den andre snubben som är i potten bettar stort, och vi är all-in. Var säker på att han satt på esset, men jag var ju ute efter färgdraget. Tyvärr satt det aldrig, och dessutom var den tredje snubben all-in med AJ i klöver.

 

Därefter lugnade jag ner mig ett tag, och lyckades sno blinds någon gång då och då. Klonkade ut en shortstack med 92o, mot hans 88 (han var all in på big blind, jag satt på SB, och alla hade foldat).

 

Plötsligt var vi bara tre kvar. Jag finner A2o i BB. Button callar, SB lägger sig. Floppen kommer A46, alla ruter. Checkar floppen (borde bettat den), och fi bettar halva min stack. Sitter och steker ett bra jävla tag innan jag trycker in degen. Han synar omedelbart och visar upp 84o, inga ruter. Åttan kommer redan på turn, och sen var det slut på det roliga.

 

Är dock helnöjd med spelet - var bland det roligaste jag kört idag. Är nästan sugen på att köra en turnering till nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem NL 100k guarantee

Antal Spelare : ca 700

Antal Platser Betalda : 70

Inköp : $100+10

Placering : 29:a

Pris : $550

Site : prima (expekt)

 

andra placeringen i pengarna på tre försök i primas 100k guarantee. väldigt nöjd med tanke på att jag inte hade ett enda PP över par i tior på hela kvällen. tight spel och några AK fick mig till slut i pengarna.

 

hoppas komma lite längre nästa gång med hjälp av che ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem NL 1,5 k garanti

Antal Spelare : kommer inte ihåg

Antal Platser Betalda : 40

Inköp : $3

Placering : 4:a

Pris : $267

Site : prima (expekt)

 

Sitter på finalbordet med 4 spelare kvar. är chipleader på ca 500 k

 

sitter på knappen och håvar in AK, UTG går all in med ca 360 k

 

syn

 

Killen sitter på A8 och träffar sin 8a på rivern.. typiskt! Helt plötsligt är jag shortstacked.

Någon hand senare får jag A9 på BB fold fram till SB som höjer ett BB (12 k). Jag synar. Floppen kommer A45, SB bettar 24 k och jag ställer in.

 

SB väntar ut nästan hela tiden innan han callar. Visar upp QJ, så långt ser det bra ut och jag räknar med att komma tillbaka i matchen.

 

turn kommer J och river J, triss till SB...

 

Lite trist sätt att åka ut på faktiskt...

 

Men men, thats poker 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem FL Turbo Freezeout

Antal Spelare : ca 90

Antal Platser Betalda : 14

Inköp : €5 or 500 vip

Placering : 1:a

Pris : €107

Site : 24hpoker

 

Första gången jag vinner en turnering och det på FL som jag tidigare föraktat. Spelade heller inte särskilt bra överlag men satsade på rätt kort i rätt situationer. Nu kommer det att bli mer FL i framtiden kan jag lova. Hoppas att Sklansky´s "Theory of Poker" som jag får imorgon kommer att förbättra mitt spel, både FL och NL. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 150

Antal Platser Betalda : 26

Inköp : 15euro

Placering : 1

Pris : 468€ ?

Site : Unibet?

Låg riktigt risigt till, va nästan säker på att jag skulle sluta tvåa när jag hade 60 000 medans min motståndare hade 240 000 men lyckades träffa endel floppar och efter ett tag började han gå all in varje hand så tillslut fick jag TT och då åkte han dit! Nu ska det firas med en nattmacka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem NL 20k guarantee

Antal Spelare : ca 892

Antal Platser Betalda : 80

Inköp : $10+1 gjorde två rebuys å en addon

Placering : 8:a

Pris : $515

Site : prima (expekt)

 

 

fick en urusel start å hade 105 chips när sista rebuy å addon perioden började. köpte in mig igen och sen gick det som en berg och dalbana tills jag lyckades bygga upp och sedan sno åt mig chipleaden som jag senare tappade precis före finalbordet.

 

finalbordet spelade jag som en kratta...måste träna på det

 

en skön början på mars i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 900+

Antal Platser Betalda : 100

Inköp : $30+3

Placering : 6:a

Pris : $1000 +

Site : PartyPoker

 

Låg lite under average hela turneringen. På slutet försökte jag bara knipa några extea $ genom å folda så mycket som möjligt, och låta dem andra slå ut varandra då jag hade så lite chips kvar.

 

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 575

Antal Platser Betalda : 60

Inköp : $30+3

Placering : 4:a

Pris : $1121

Site : PartyPoker

 

Var chipleader från att det var typ 35 pers kvar till att det var 8 pers kvar. Då hade jag 170k, och tvåan hade 80k. Hamnade då all in i en pott mot honom. Jag hade toppair mot hans middlepair på turnen när jag betta honom all in. Han träffar dock stege på rivern med sitt hålstegdrag, och jag halverar min stack.

Sen går de lite småsegt, och jag åker ut lite snöpligt med tvåpar mot stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL Freezeout $1000 freeroll

Antal Spelare : 1158

Antal Platser Betalda : 80

Inköp : 100 raked hands

Placering : 2:a

Pris : $120

Site : Expekt

 

Jag har nyss satt in lite pengar och börjat spela på Expekt igen. Så efter att ha spelat lite under kvällen så anmälde jag mig till turneringen. Den började rätt sent, 00:30 och jag ska vara på jobbet 06:30.... men vad fan....

 

Jag spelar riktigt bra och har både flyt och missflyt. Stjäl mycket blinds då de andra spelarna har stor respekt för min stack.

 

När det är jag och en spelare kvar har han något mer än mig, men rätt fort så tar jag ledningen efter en fin all in bluff med färgdrag ute. Sen så händer det trista saker. Två gånger vinner han en all in när han drar in sin out på rivern som underdog. :-(

Tredje gången så har han KK, jag AQ och träffar ett A på floppen bara för att se en K dyka upp på rivern och vinsten som jag så gärna ville ha försvann...

 

Men, det var kul att spela, men usch vad trött jag är..... kom i säng vid 05:15 och klev upp 06:00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit, (No rebuys or add-ons)

Antal Spelare: 848

Antal Platser Betalda: 81

Inköp: $10+1

Placering: 6

Pris: $373

Site: Pokerstars

 

Övrigt: Skön turnering, pokerstars är nya favoriten tror jag minsann... Lättare motstång än Multipoker och mer stålar inblandat.

 

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL Hold'em

Antal Spelare : 249

Antal Platser Betalda : 36

Inköp : €2 eller 200 VIP

Placering : 1

Pris : €93

Site : 24h

 

Min första seger i en freezeout. Hade grym röta en gång i början när jag klonkade JJ mot A2 på floppen 922. Annars låg jag strax över average under hela turneringen utom i slutet då jag halkade ner till bland de sista. Ställde i hela tiden och köpte alla blinds som fanns att hämta. Klonkade sedan A9 mot AJ och tog mig till final table som 3:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe spelade nyss en såndär 3 dollars freezeout på expekt.

Vill lära mig spela MTT så började där, fast nu spela jag inte ens poker i princip.

 

Slaskade mig till final bordet samtidigt som jag kolla på anime :P

Var nästan fold eller all-in hela turneringen, sen kom man till finalbordet och var ungefär mellan stackad.

Sen oker man på stryk av AA när man försöker bluffa han.

Så sitter man med 18k kvar men stiger upp som chipleader till slut med en massa jävla tur ex. JTs vs AJ så vann jag den med JT, hade liknande händer hela tiden tills man var chipleader.

 

Men så blev man tvåa efter att två gånger förlora mot pocket 6´s med två högre kort.

Jees men 260 dollar är inte illa för mig :D

 

gonatt pf.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL Hold'em

Antal Spelare : 23

Antal Platser Betalda : 5

Inköp : 200 kr + unlimited addons i fem perioder.

Placering : 1

Pris : 8900 :-

Site : Live

 

 

Skönt att plocka hem en live-turnering för första gången. Fick KK i ett viktigt skede av turneringen och sen var det bara att slaska på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar..

 

 

Åtta timmars hårt arbete.. ;)

 

Runda ett o två är dom tuffa då bara två går vidare..

 

Runda tre går fyra vidare

 

Och sista innan final går fem av tio vidare..

 

I finalen hade jag en hel del tur..

Men, det ingår ju i poker... :lol:

 

Åtta timmar kan det ju vara värt, blir ju en inte alltför dålig timlön. Som sagt tur ingår ju även det i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...