Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: ca 300

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: 5+1

Placering: 1

Pris: $928

Site: Prima

 

Skön seger..satt på 100.000 i marker av ca 1.000000 marker när vi är 3 kvar jobba upp mig till 250k o då tar de andra ut varandra..Stort underläge headeup..steker all in med 78..han foldar...får 73..gör igen han foldaro ja visar korten...får sen pocket o steker...han synar med 57s och ja träffar..sen var de en enkelmatch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NLHE

Antal Spelare : 11

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : €200

Placering : 1

Pris : €1001

Site : 24h

 

I would like to tacka Jebus and God almighty for the power of klonk they invested in me. I övrigt känns det grymt bra att ha vunnit söndagens mest prestigefyllda turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: 5 Card Draw (2+1)

Antal Spelare: 71

Antal Platser Betalda: 12

Inköp: 10euro

Placering: 10

Pris: 38euro

Site: UniBet

 

Spelade denna ikväll igen. Låg bra till då vi var 13 kvar men då rök en stor del av stacken mot en kille som satte sin 4-outare och drog in kåken lite oväntat :lol: Efter det var det inte så mkt att göra. Stal blinds med höga par men till slut rök man mot ett tvåpar...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel:NLT Antal Spelare: ca 1100

Antal Platser Betalda: 100

Inköp: 10+1 dollar

Placering: 16

Pris: 233 dollar

Site: Expekt.

 

Nice placering, men borde kunnat komma till finalbordet med mina händer!, Men loosa an en all in med KK mot A9..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: NLT

Antal Spelare: 328

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: 10+1 dollar

Placering: 3

Pris: 377 dollar

Site: Royal Vegas Poker

 

Min första riktiga MTT och det kändes riktigt bra hela vägen. Handen jag åkte på var jag kanske inte så nöjd med men jag var shortstack och fick A9o med höga blinds så det var bara att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3k Guarantee på B2b

 

Vilket Spel: NLT

Antal Spelare: 96

Antal Platser Betalda: 15

Inköp: 75 + rebuy

Placering: 1

Pris: 2350euro

Site: Unibet

 

Har haft en svacka på några veckor utan vinst men idag small det.

Hade väldigt mycke flyt precis innan det var dags för pengar men finalbordet tycker jag att jag ägde... förutom en klonk på rivern med 44 mot 88. Thats poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: NLT

Antal Spelare: 148

Antal Platser Betalda: 10

Inköp: 25+2.5$ Freezout

Placering: 2

Pris: 740$

Site: Nordicbet

 

Gick in som minsta stack då finalbordet drog igång. Fick ett par sköna givar och då vände det. Torskade till slut mot en kille från Umeå (kanske någon annan medlem på PF).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: FLTH

Antal Spelare: 10

Antal Platser Betalda: 3

Inköp: 0+0

Placering: 3

Pris: 0,02$

Site: Everst Poker

 

motståndet var tufft och blindsstrukturen lovade en utdragen turnering där den bäste skulle ha ganska så goda möjligheter att kamma hem en del pengar. med tanke på vilka jag mötte så får jag kanske vara nöjd med min placering men sista handen svider fortfarande. ruskig bad beat. jag plockar upp 22 utg och höjer, knappen höjer igen och jag synar. floppen kommer ThJhJc. jag tänker att mitt PP måste vara bra här så jag höjer. knappen höjer igen och då man heads up i en pott på everest poker kan höja hur länge som helst så fick vi hela stackarna efter diverse höjningar. förloraren visar upp KQh och drar förstås ut och får färg. hur mycket otur får man ha? kul... eller ja, jag ska ju fortfarande vara nöjd med pengarna. inga sura miner. nästa gång tar jag iaf andraplatsen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: 398

Antal Platser Betalda: 45

Inköp: 100€ 20 000€ Guarantee

Placering: 15

Pris: 879€

Site: 24hpoker

 

Spelade ganska stabilt och stal ovanligt många potter i mitten av turneringen. Ändå var jag rätt short när blindsen kom till 1500/3000 och jag satt med lite över 7000 kvar efter att ha postat BB. En kille från mittenposition minihöjer till 6000 och SB synar. Jag tittar ner på JTo och tänker länge och väl på att ställa in mina sista 7000 men synar till slut bara(jag tänkte som så att det kan vara en bra drag hand samt att båda fi kanske har ess som tar ut varandra osv). Jag träffar TP (J) på floppen och efter check från SB så ställer jag in mina sista 4000. Preflopraisaren foldar ganska snabbt och SB tänker ett tag innan han synar med pocket 9:or, mina knektar står sig och jag nästan tripplar upp. :) Ett tag efter detta blir jag chiptvåa när jag dubblar mot ledaren med AA mot A8s men trots detta så har jag inte ens 10BB! :? Efter lite lottopoker på slutet blir jag utslagen på två chanshänder (33 mot Q9o och KQo mot AJo) och slutar på en "hedrande" 15:e plats! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: 300

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: 11 Pund - 3K Pund guaranteed

Placering: 1

Pris: 840 Pund

Site: Interpoker

 

By far den bästa placering jag gjort i någon så här stor turnering. Det var all in krig vid bordet redan från när det var 30 pers kvar, och jag lyckades dubbla upp några gånger. Sista handen HU fick jag A9s och tröck in mot 22. Jag blev glad när esset kom på rivern :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: 330

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: 10$ +1$

Placering: 11

Pris: 30$

 

Första gången jag åker ut strax innan finalbordet. Brukar ställa in tidigt om jag är shortstack då det är final eller inget som gäller men inte idag. Måste säga att det känns förjävligt speciellt med tanke på att en annan kille åkte ut handen efter. Man är i alla fall en erfarenhet rikare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas holdem 1k gntd

Antal Spelare :20

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : $20+2 och rebuy $20+2

Placering : 2

Pris : $300

Site : multipoker

 

Värsta slaskturneringen jag varit med om, folk ställde in med vad som helst när som helst. Tog det lungt och låg runt average fram till vi var 4 pers kvar, alltså bubblan. jag hade då runt 11k och låg delad tredje platys, leadern hade 35k och slaskade hejvilt. Jag satt bara och väntade på en hand, så fick jag AQ i BB, han höjer som vanligt till 3xbb (300/600 blinds), jag synar bara, flop Qxx. jag checkcallar hans ½ pottbet, river x, checkar igen, han bettar ut, jag går all in och han synar med oträffad T7o, skön dubbling. Det gick sedan ganska snabbt ner till HU mellan oss, hanhade en liten ledning då jag hittar A8 och höjer upp, han synar, flop 689, jag checkraisar han, han synar, turn 9, nu är jag säker på att jag har han, jag höjer upp, han går all-in, jag synar. Han sitter på Q7 och sätter damen på rivern, så kan det gå.

 

Men jag är nöjd, största MTT-vinsten för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : PF Online €75

Antal Spelare : 18

Antal Platser Betalda : 4

Inköp : kanske €20-30 i satten

Placering : 1

Pris : €528

Site : 24timmars

 

Nusseman plågade mig HU i veckans maraton, jag är storstacken, höjer med 55, han synar, flopp: 627.

Nusse checkar, jag ställer in, syn med 22 men turnen välsignar mig med en femma till. Klonk!

 

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas holdem 1k gntd

Antal Spelare :20

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : $20+2 och add-on $20+2

Placering : 2

Pris : $300

Site : multipoker

 

Jaha, favorit i repris, ännu en andraplats. Spelade bra hela vägen, motståndarna var som vanligt hyfsat kassa, jag förlorade en coinflip HU i massiv pott i slutet.

 

Bra resultat hittils på dessa, två andraplatser. Skulle dock vara kul att få dra in med en vinst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas holdem NL

Antal Spelare :271

Antal Platser Betalda : 30

Inköp : £2+0.25

Placering : 1

Pris : £151.76

Site : interpoker

 

Skönt när jag precis kommer hem från 500+100 freezouten på CC där jag spelade som jävla tomte, så var detta lite som ett plåster på såren och denna segern satt som en smäck :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas holdem NL Rebuy/addon Team Expekt 10k

Antal Spelare :312

Inköp : $10 (rebuy/addon $5)

Placering : 10

Pris : $125

Site : Expekt

 

Åkte med JJ nästan direkt på finalbordet, AQ hittade Q på turn..

Lite segt, vinnaren fick $2750 samt en WSOP-plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : 75€ 1 rebuy på 24h

Antal Spelare : ca 100

Antal Platser Betalda : ca 15

Inköp : 75€

Placering : 1

Pris : 2250€

Site : 24h

 

Saknar mer eller mindre internet denna sommar så har inte lirat alls, efter att ha träffat pxt och snackat poker över några öl så börjar jag bli sugen på att lira 75€. Alltid avskytt denna turnering förut då sitens slöhet och blindschemat inte passat mig. Hittar iaf internet nån dag senare och ska lira. Motståndet var sämre än jag kunde tänka mig och kunde med normalflyt hålla mig i toppen av leaderboadern hela turneringen. När det var en plats kvar till pengarna slutade alla spela utom jag som snodde blinds varannan hand och tog större och större ledning. Finalbordet var inte heller några problem och slog ut pxt som 9:a med en klonkade QT vs hans KJ. Headups mötte jag någon som spelade helt sjukt tajt och jag kunde sno i pricip alla potter, sprang dock in i hans AA när jag hade ett hyffsat ess, som jämnade ut det lite, men det var bara att sno på till jag hade honom.

 

 

Vilket Spel : 75€ 1 rebuy på 24h

Antal Spelare : ca 100

Antal Platser Betalda : ca 15

Inköp : 75€

Placering : 1

Pris : 2100€

Site : 24h

 

Några dagar senare får jag återigen tag på internet och ska lira lite. Fick inte några kort under hela turneringen, mina bästa var 88 UTG i början och AQ i sent skede. Hade normalflyt förutom värdelösa kort och en hand då jag ställde in på knappen med 44 och fick syn av SB med JJ, klonkade en 4:a. Annars var det skräp och åter skräp, men jag kunde som vanligt förlita mig på att sno blinds, och det höll mig levade rakt igenom hela turneringen och vann min andra raka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...