Gyre Postad 4 Februari , 2005 Rapport Share Postad 4 Februari , 2005 Fan vad POKERFORUM.nu regerar på det här. Det kan man lungt säga, vore roligt om någon med mycket fritid räknade ihop alla vinster. Skulle nog bli en ganska stor summa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 4 Februari , 2005 Rapport Share Postad 4 Februari , 2005 Det kan man lungt säga, vore roligt om någon med mycket fritid räknade ihop alla vinster. Skulle nog bli en ganska stor summa det. Jaja, ok. Vinster i $: $154566.05 (1 089 092 SEK) Vinster i €: 8147 (73 932 SEK) Vinster i £: ~£160 (2115 SEK) Jag kan ha missat en £-vinst Vinster i SEK: ~1600 Samanlagda vinster: 1 166 739 SEK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 4 Februari , 2005 Rapport Share Postad 4 Februari , 2005 Det kan man lungt säga, vore roligt om någon med mycket fritid räknade ihop alla vinster. Skulle nog bli en ganska stor summa det. Jaja, ok. Vinster i $: $154566.05 (1 089 092 SEK) Vinster i €: 8147 (73 932 SEK) Vinster i £: ~£160 (2115 SEK) Jag kan ha missat en £-vinst Vinster i SEK: ~1600 Samanlagda vinster: 1 166 739 SEK 20% borde ju gå till en bonuspott i nästa pf.nu 2-7 turnering..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sunkii Postad 6 Februari , 2005 Rapport Share Postad 6 Februari , 2005 Expekt $1,500 Guarantee (Prize pool $3,570) Texas Hold em, No limit, Rebuy & Addon Antal Spelare: 499 Antal Platser Betalda: 50 Inköp: $3 + 0.5 (+$3 Add-on) Placering: 2 Pris: $553 Site: Expekt Min första "riktiga" vinst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inteillaalls Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit Antal Spelare: 70 Antal Platser Betalda: 10 Inköp: $5+1 Placering: 1 Pris: $98 Site: Multi Övrigt: Inga månadslöner precis men va fan... Enkelt var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 9 Februari , 2005 Rapport Share Postad 9 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit Antal Spelare: ~130 Antal Platser Betalda: 20 Inköp: $10+1 Placering: 3 Pris: $122 Site: Pacific Min största vinst hittills i min ytterst korta MTT-karriär, och det trots att jag inte fick speciellt bra kort. Lirade tight dock och lyckades välja rätt lägen för blind steals, sen var kanske all-in synen med 88 på knappen lite dum efter att ha blivit re-raisad av bb med syn av sb.. Men men, jag var shortstackad trots allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_JiWe_ Postad 12 Februari , 2005 Rapport Share Postad 12 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guarantee Antal Spelare: 687 Antal Platser Betalda: 70 Inköp: $100+10 Placering: 28 Pris: $550 Site: expekt weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå. kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 13 Februari , 2005 Rapport Share Postad 13 Februari , 2005 Vilket Spel : Pot Limit Texas Holdem, Rebuy Antal Spelare : 242 Antal Platser Betalda : 20 (?) Inköp : $1 + $0 + $1 (gjorde add on) Placering : 1 Pris : $154 Site : Prima (bet365) Vilket Spel : No Limit Texas Holdem Antal Spelare : 150 Antal Platser Betalda : 27 Inköp : €10 (€200 added) Placering : 3 Pris : €159 Site : 24h Tack vare detta slutade helgen +$170 i stället för -$170 (hade inneburit min klart största downswing) eftersom allt annat gått helt åt skogen. Får väl härda mig en annan gång... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guaranteeAntal Spelare: 687 Antal Platser Betalda: 70 Inköp: $100+10 Placering: 28 Pris: $550 Site: expekt weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå. kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna kom lite bättre än dig, femteplats *retas* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 GKillah: Hade jag dock fått en aning sämre kort eller gjort ett misstag till så hade jag hamnat på typ 345:a plats. Lotteri, säger jag och kan inte direkt påstå att jag lärde mig något speciellt heller... Någon som på allvar lirar dessa turborullar? 53 spelare kvar i en turbofrirulle på multi en gång och jag gick all-in massivt med typ 85o. Praktiskt taget hela bordet synade och det skyfflades marker hit och dit. När allt var utrett visade det sig att jag landade någonstans runt plats 20 och fick några cent i pris. Så ca 30 personer blev eliminerade medan min all-in höll på. Dessa turbo-rullar ska spelas för humorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_JiWe_ Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guaranteeAntal Spelare: 687 Antal Platser Betalda: 70 Inköp: $100+10 Placering: 28 Pris: $550 Site: expekt weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå. kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna kom lite bättre än dig, femteplats *retas* He he heter du che på expekt oxå? men du är väl nästan proffs lr? jag är glad att jag kom i pengarna i expekts svåraste turnering Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_JiWe_ Postad 15 Februari , 2005 Rapport Share Postad 15 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 20 000 guarantee Antal Spelare: 890 Antal Platser Betalda: 80 Inköp: $10+1 en add-on 10 Placering: 12 Pris: $176 Site: Expekt ITM i tre 20 000 guarantee i rad! börjar få riktig kläm på det här nu. Gick lite mer upp och ner än vanligt idag men jag lät andra göra misstagen å åka ut å kom långt på det den här gången. Lite tråkigt var när jag åkte ut, hade KJ å en av chipleadersarna synade med KQ. å på rivern kom min efterlängtade J! men i samma veva som man börjar jubla så ser man att min fina kneckt gav honom en flush när fyra kort på bordet var klöver. börjar känna riktig vittring på finalbordet igen nu, hoppas det kommer under veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 15 Februari , 2005 Rapport Share Postad 15 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guaranteeAntal Spelare: 687 Antal Platser Betalda: 70 Inköp: $100+10 Placering: 28 Pris: $550 Site: expekt weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå. kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna kom lite bättre än dig, femteplats *retas* He he heter du che på expekt oxå? men du är väl nästan proffs lr? jag är glad att jag kom i pengarna i expekts svåraste turnering I lördas hade jag nicket chatguard. har några nicks som jag turas om med. (hade en del tur i touren även, nere på 2,5 blind med 30 pers kvar efter losat två coinflips så återkomsten därifrån var tursam) Proffs skulle jag aldrig kalla mig då jag främst studerar men har väl kunnat leva på pokern ett bra tag nu. Bra jobbat i alla tours annars, låter som en tidsfråga innan stora vinsten kommer. Tips: spela en del sng om för att träna slutfaser i tours. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_JiWe_ Postad 15 Februari , 2005 Rapport Share Postad 15 Februari , 2005 OK tack det ska jag göra. känner nästan att jag presterar bättre ju fler som är med(kanske inte i freerolls med 10000 pers) är inge vidare på SNG så kanske finns nått att jobba på där. vad rekomenderar du? multitable sng lr tio pers sng? buy in nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 15 Februari , 2005 Rapport Share Postad 15 Februari , 2005 förmodligen både tvåbords sng och vanliga då de påminner e aning om slutfaserna i multitours. Inköp bör du väl spela där du känner att du själv trivs. Så att du spelar optimalt och inte är rädd för att förlora för mycket eller tvärtom inte bryr dig. Om du vill kan vi ju snacka en del under nästa veckas 100k för att ge varandra synpunkter på vissa händer i touren. Skicka ett pm om det i såna fall. Alltså lördagen den 5:e tror jag. (drar på semester imorgon.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 15 Februari , 2005 Rapport Share Postad 15 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 2.5k guarantee Antal Spelare: 670 Antal Platser Betalda: 60 Inköp: fri rulle Placering: 1 Pris: 625 dollares Site: Nordoc Bet Deras birthday freeroll. Första tuneirngs vinsten, men har som bäst förut kommit 7. Chipleader i sort sätt hele itm. Fast mindre en hälften i headsup,,men vann efter att erbjudit split som han tacka nej till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sata Postad 16 Februari , 2005 Rapport Share Postad 16 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit Antal Spelare: 151 Antal Platser Betalda: 20 Inköp: $1+0 Placering: 17 Pris: $1.51 Site: Ladbrokes. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 16 Februari , 2005 Rapport Share Postad 16 Februari , 2005 Mighty sata of power poker! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoccX Postad 20 Februari , 2005 Rapport Share Postad 20 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 100k guarantee Antal Spelare: 701 Antal Platser Betalda: 701 Inköp: $100+10 Placering: 5 Pris: $5.500 Site: Expekt Jag är superglad men det finns smolk i bägaren. Jag var tvåa i chips o petade in alltihop med A6. Jag trodde det låg ett ess på brädan (syntes inte eftersom stacken var för hög). Det visade sig att jag hade nada. Känns litet surt men......... Pucko mig ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inteillaalls Postad 20 Februari , 2005 Rapport Share Postad 20 Februari , 2005 trodde det låg ett ess kunde du inte kolla floppen i chatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 20 Februari , 2005 Rapport Share Postad 20 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 100k guaranteeAntal Spelare: 701 Antal Platser Betalda: 701 Inköp: $100+10 Placering: 5 Pris: $5.500 Site: Expekt Jag är superglad men det finns smolk i bägaren. Jag var tvåa i chips o petade in alltihop med A6. Jag trodde det låg ett ess på brädan (syntes inte eftersom stacken var för hög). Det visade sig att jag hade nada. Känns litet surt men......... Pucko mig ) Det står väl också på brädan att du har A high. Såg den handen, det var ju katastrofalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoccX Postad 20 Februari , 2005 Rapport Share Postad 20 Februari , 2005 Jag vet, men det gick en säkring i huvudet på mig säger jag ju Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Hansen Postad 21 Februari , 2005 Rapport Share Postad 21 Februari , 2005 Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit Antal Spelare: 6000 Antal Platser Betalda: 130 Inköp: Freeroll Placering: 1 Pris: $1048 Site: Prima (expekt) Expekts 3000k freeroll! Riktigt jävla glad efter den där vinsten, var aldrig beredd på det. Bra spel blandat med en jäkla massa tur. Min största vinst hittills i alla fall Hur månag här har lyckats vinan en expekt freeroll? Läste något om att det bara var 2 st. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizze Postad 22 Februari , 2005 Rapport Share Postad 22 Februari , 2005 Jag har vunnit 4, kommit 3a i 3. Men det var på den gamla goda tiden då det bara var max 400 deltagare och $125 i förstapris Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Borka Postad 24 Februari , 2005 Rapport Share Postad 24 Februari , 2005 Vilket Spel : Texas Holdem NL Antal Spelare : 750 Antal Platser Betalda : 70 Inköp : 10$ Placering : 1:a Pris : $5000 Site : Prima så nu var det min tur att skriva av mig lite. Vann precis 20k guaranteed på prima! 10$ buyin. 5k$ i förstapris efter uppåt en timmes kämpande heads up och den värsta comeback jag nåsin sett. jag hade 50k mer än FI (2,7 miljoner marker i spel, blinds 60k/120k). Får JKs fi höjer, jag reraisar han går all in med A6. floopen Jx6 turn x och jag tror att segern är klar. River 6!!! och jag är lämnad med en 50:e del av FI's stack. Skriver gg, well played i chatten och har i princip gett upp. Får 92o mot FI AQs, drar ut med en 2:a på floppen. nästa hand, allin med 67o mot fi 56s. flopp 234, 2 i en av mina färger. och jag har återigen gett upp. turn min färg, river min färg och jag är nästan tillbaka. lyckas kämpa mig upp till lika stack då Fi höjer pre, jag kollar på AKs och bara synar. floppen xxK, fi går allin jag synar. han vänder upp A9 och min hand håller. och matchen är över. lirar i vanliga fall 0,25/0,5 bord så detta var ett ganska rejält lyft. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts