Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som att jag skulle sagt att Klonk o Bad Beat skulle vara samma sak..

 

Jag har aldrig påstått det heller. Försökte mej bara på en halvblek liknelse däremellan. Men jag tycker en klonk ska vara betydligt större utdragning. Annars blir ju nån utklonkad varje hand nästan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon riktig räv som kan ge en exakt förklaring på vad en tvättäkta klonk egentligen är.

 

Jag hoppas att nästa gång jag köper Svenska Akademiens Ordlista så står det något i stil med

 

Klonk-a sing. Att genom på ett ojuste sätt bla bla bla ha mycket tur bla bla bla..

 

Någon som kan formulera sig på ett bra sätt? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon riktig räv som kan ge en exakt förklaring på vad en tvättäkta klonk egentligen är.

 

Jag hoppas att nästa gång jag köper Svenska Akademiens Ordlista så står det något i stil med

 

Klonk-a sing. Att genom på ett ojuste sätt bla bla bla ha mycket tur bla bla bla..

 

Någon som kan formulera sig på ett bra sätt? :roll:

 

klonka - träffa en av de outs som gör att man vinner handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sida: Nordicbet

Spel: 5000$ Guarantee NL Freezeout

Antal Spelare:215

Prispott: 5375$

Inköp:25+2.50

Placering: 2a

Pris: 1050$

 

Fin klonk. Spelade HU i en dryg halvtimme men lyckades inte vinna. Hade bra kontroll men tyvärr vann han coinflips i viktiga lägen.

 

Sida: Nordicbet

Spel: 5$ Rebuy NL

Antal spelare: 156

Inköp 5+0.50 (2 rebuy)

Placering: 6a

Pris: 120$

 

Spelade två finalbord parallellt. Denna blev lidande då den andra turren gav bättre betalt. Ledde hur länge som helst men chiptvåan var villig att syna min all in med färgdrag och prickade givetvis. Summa sumarum en bra kväll. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget...

 

Agreed.

 

det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... :shock:

 

se även min "under-line" text... apropå klonkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget...

 

Agreed.

 

det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... :shock:

 

Ja,jag använder då begreppet klonk när nån träffar något överhuvudtaget,typ "Han klonkade hela kvällen" = "Han träffade bra kort/sina outs hela kvällen"...

 

Don't hate me ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget...

 

Agreed.

 

det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... :shock:

 

Don't hate me ;)

 

i´ll do my best :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog nu in min största vinst någonsin;

 

Spel: Sixpack Highrollers

Antal spelare: 14

Platser betalda: 2

inköp: £300+20

Placering: 1

Pris: £2960

Site:Betfair (Crypto)

 

Trevlig vinst. Men är inte antal betalda platser väl i underkant för 14 spelare? specielt kan jag tycka vid detta låga inköp.... 300 pund (eller cirkus 540 dollares är väldigt högt att köpa in för för en betald plats av sju, men det kanske bara är jag som känner så?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra dagen irad jag får äran att skriva här (skriver bara stora vinster);

 

 

Halvtiltad eftersom Crypto tydligen inte garanterade någon plats fick dem andra smaka på min aggresiva spelstil;

 

Spel: LQQ Final satelite

Antal spelare: 18

Platser betalda: 3

inköp: 705+45$ (sattade mig in via en 75dollars satelit)

Placering: 1

Pris: 6345$

Site:Betfair (Crypto)

 

Helt sjukt!! Nu ska det firas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: €5000 guarantee Hold'em NL

Antal spelare: 116

Platser betalda: 17

Inköp: €50

Placering: 4

Pris: €357

Site: TopRankedPoker (B2B)

 

Låg bättre till ett tag men efter två missade floppar och en serie kalla kort blev jag extremt shortstackad. Lyckades ändå överleva till fjärdeplatsen, alltid något. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: €5000 guarantee Hold'em NL

Antal spelare: 116

Platser betalda: 17

Inköp: €50

Placering: 4

Pris: €357

Site: TopRankedPoker (B2B)

 

Låg bättre till ett tag men efter två missade floppar och en serie kalla kort blev jag extremt shortstackad. Lyckades ändå överleva till fjärdeplatsen, alltid något. :)

 

Dåligt betalt för den placeringen tkr jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: €5000 guarantee Hold'em NL

Antal spelare: 116

Platser betalda: 17

Inköp: €50

Placering: 4

Pris: €357

Site: TopRankedPoker (B2B)

 

Låg bättre till ett tag men efter två missade floppar och en serie kalla kort blev jag extremt shortstackad. Lyckades ändå överleva till fjärdeplatsen, alltid något. :)

 

Dåligt betalt för den placeringen tkr jag..

Mm, det är skum prisstruktur på vissa B2B-turneringar. I den aktuella turneringen gav t.ex. plats 14, 15, 16 och 17 €103, därefter fyra platser som ger €133. Sedan blir det plötsligt ganska brant mot slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget...

 

Agreed.

 

det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... :shock:

 

Don't hate me ;)

 

i´ll do my best :evil:

 

Tack :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sida: Pokerstars

Spel: No-Limit, double shootout

typ: sattelit till 1.000.000 Guaranteed

Antal Spelare: 64

Prispott: $645

Antal betalda: 8st. 6 får $35 och top 2 får $215.

Inköp: $10+1

Placering: 1

Pris: $215

 

Spleade perfekt rakt igenom. Tror myssions sng guide hjälpte en del ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...