Gå till innehåll

Att chatta eller inte chatta?


morberg

Chatt på eller av?  

134 medlemmar har röstat

  1. 1. Chatt på eller av?

    • Chatt på
    • Ingen chatt alls
    • Chatt enbart med dealer för resultathistorik


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Något jag brukar göra är när man te.x. har nötfärgen så skriver jag..

 

"Well what the hell, you only live once"

 

eller bara kort och gott

 

"Lets gamble"

 

Brukar alltid bli synad då.. ;D alltid lika härligt..

 

Det har raisats en del preflop före en och man sitter med AA... Droppar 'Well, these cards will have to do.' i chatten och går all-in. ... Ahh. Lyckas varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, han var mindre glad. Själv satt jag och asgarva. Kanske var en riktig fuling men jag skiter fullständigt i hur jag vinner pengarna på nätet, bara jag vinner dom. (frånsett att jag aldrig använder disconnect fusk eller annat som klassas som fusk.)

 

Live hade jag ju aldrig sagt nått liknande men nu var det ju inte live. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden har gett några sköna tips. Ska spara dem till gynnsamma situationer i nån turnering. Inte lika kraftfullt att tex skriva något om att gamla innan man kastar in en big bet på riv i FL. För alla som lirar NL tror jag säkert att det kan vara riktigt effektivt.

 

Gillar även ideén att spela muppig vid rätt läge vilket kan få kan få folk att flippa ur. Särskilt om man vet att man spelat lite klantigt och vinner genom en portion flyt. Skulle någon kommentera detta nedlåtande är det riktigt lämpligt att låtsas att man vägrar inse sitt misstag. Leder detta till en note som han/hon tror på kan det ge riktigt sköna långsiktiga effekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att många säger att man inte ska kritisera andras spel i chatten men jag tycker det är rätt festligt att whina som fan när nån drar ut en och sen skratta högt och dunka sig själv i ryggen när man gör samma sak själv. Poppis blir man ju knappast men det kan framkalla en rätt skön tilt hos de övriga spelarna samtidigt som de förmodligen sätter en fin liten note på mig med innebörden "megatomtefiskjävel/syna-honom-med-bottenparet" eller nåt i den stilen (vilket iofs ibland kan vara rätt).

 

Annars tror jag på att hålla en artig attityd vid bordet mest för att det är mycket trevligare att spela om folk vid bordet är trevliga. Men ibland och speciellt online är det ändå så mycket tjafs vid bordet att man lika gärna kan blanda sig i "spelet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag älskar att berätta vad jag har ibland. ingen tror en. berättade att jag floppade en triss. lirade HU mot en kille. Han trodde mig inte. för att jag betta lite. Sen kom rivern och jag fick kåken. skrev det också och gick all in. Direkt kom en call från hans sida :D

 

Han var lite upprörd efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...