asken Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Det här baserar jag på att det kostade 550 TILL att syna, d v s 11bb. Om det är fel är det möjligt att syna för set är helt okej Det kostar 8BB till att syna. Citera
Kenny_Roger Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Varför står det isåfall "syna 550" efter att han redan har lagt in 150? Möjligt att du har rätt, men isåfall är HH ganska otydlig tycker jag. Om så är fallet är en syn mycket mer rimlig, men kan inte tänka mig att det är så bra EV som alla verkar tro att syna ändå (om vi går efter "no set, no bet"). I det här exemplet hade t ex FI 99 (eller?). Hur ofta tror ni att vi kommer att stacka honom när vi settar? Citera
Ignatius Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Bra syn pre-flop! Din syn kostar 400. Mot två spelare i en re-raisad pott måste du i princip träffa ditt set för att spela vidare. Du får ett set en gång på 8,5. Du måste alltså vinna 3000 den gången för att gå jämnt upp. Potten ligger på 1650 efter din syn så du måste få in ytterligare 1350 från de andra när du vinner. Jag tror att du kommer att lyckas med det. DrSnuggels täcker dig och SPELBEROND har också mer än nog om han går all-in. Givet den action som varit tror jag att du är hemma. Minst en av dem borde betala av ditt set. Citera
Kenny_Roger Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Även om jag börjar svänga mot syn-sidan är ditt resonerande väldigt förenklat (och tyvärr väldigt vanligt). T ex: *När vi synar är det inte 3-handed, SB har ännu inte synat utan kan både folda och raisa - gör han något av detta försämras vår situation rejält. Oftast lär han nog syna, men finns chansen att han slowplayat en stark hand och re-raisar räcker det med att han gör det ganska sällan för att vårt EV ska sjunka rejält. *Att setta är inte samma sak som att vinna potten. Titta bara på den postade handen - vi floppar mellanset och postaren är (felaktigt )osäker på vad han ska göra. Set över set, stege, färg händer och även dessa något ovanliga situationer drar ner vårt EV då vi oftast förlorar hela stacken då. *Det är inte alltid man får action när man settar. Om brädan kommer AQ7 är det knappast någon garanti att FI pottar ut med sina 9:or när han fått två syn. För övrigt måste vi tjäna in 3400 per set. Det är absolut ingen omöjlighet, men kräver mycket optimistiskt tänkande för att bli något mer än en "något EV+"-situation. Citera
Ignatius Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 För övrigt måste vi tjäna in 3400 per set. Det kostar 400 att syna. För varje gång du floppar ett set missar du 7,5 gånger. Missarna kostar sammanlagt 3000, vilket du måste vinna den gång du träffar. Citera
Hap Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 För övrigt måste vi tjäna in 3400 per set. Det kostar 400 att syna. För varje gång du floppar ett set missar du 7,5 gånger. Missarna kostar sammanlagt 3000, vilket du måste vinna den gång du träffar. Beror ju helt på. Du kan ju inte säga att man satsa allt bara för att man träffat sitt gin-kort. Nu säger jag inte att han ska folda men man kan ju inte bara blunda och gå all in bara för att man har träffat set. Citera
rickie Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Bra syn pre-flop! Din syn kostar 400. Mot två spelare i en re-raisad pott måste du i princip träffa ditt set för att spela vidare. Du får ett set en gång på 8,5. Du måste alltså vinna 3000 den gången för att gå jämnt upp. Potten ligger på 1650 efter din syn så du måste få in ytterligare 1350 från de andra när du vinner. Jag tror att du kommer att lyckas med det. DrSnuggels täcker dig och SPELBEROND har också mer än nog om han går all-in. Givet den action som varit tror jag att du är hemma. Minst en av dem borde betala av ditt set. Man blir utdragen på turn och river ibland samt översettad på floppen. Citera
rickie Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 För övrigt måste vi tjäna in 3400 per set. Det kostar 400 att syna. För varje gång du floppar ett set missar du 7,5 gånger. Missarna kostar sammanlagt 3000, vilket du måste vinna den gång du träffar. Beror ju helt på. Du kan ju inte säga att man satsa allt bara för att man träffat sitt gin-kort. Nu säger jag inte att han ska folda men man kan ju inte bara blunda och gå all in bara för att man har träffat set. Tja, man kan ju stirra med öppna ögon på skärmen och gå allin, det är en annan variant. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Bra syn pre-flop! Din syn kostar 400. Mot två spelare i en re-raisad pott måste du i princip träffa ditt set för att spela vidare. Du får ett set en gång på 8,5. Du måste alltså vinna 3000 den gången för att gå jämnt upp. Potten ligger på 1650 efter din syn så du måste få in ytterligare 1350 från de andra när du vinner. . Ja 3000 kr men du kan inte räkna in de 400 du lägger in i potten för synen den 8,5 gången som vinstpengar! Du måste få in 1250(som ligger i potten innan synen)+1750(från de andra spelarna) för att det ska bli 3000 i vinst på den handen. Räkningen måste börja från den situation som ska analyseras dvs efter höjningen. Citera
SLASKA Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Kan informera om att det kostade 550kr för att syna DrSnuggles. Verkar som dom flesta missförstått det. =) Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Kan informera om att det kostade 550kr för att syna DrSnuggles. Verkar som dom flesta missförstått det. =) Utgick i från att Ignatus siffror stämde Citera
Ignatius Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Kan informera om att det kostade 550kr för att syna DrSnuggles. Verkar som dom flesta missförstått det. =) Japp, och då blir ju synen mer marginell. Citera
ulaf Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Ok kronor, trodde nästan det var dollar. huga. Citera
Recommended Posts