Rockbullen Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Hero sitter på plats 1 med 5785.00 SPELBEROND sitter på plats 2 med 3024.00 DrSnuggels sitter på plats 3 med 9950.00 DrSnuggels satsar s mörken 50.00 SPELBEROND satsar l mörken 25.00 SPELBEROND: --, -- DrSnuggels: --, -- Hero: 7c, 7d Pre-flop: Hero: Höj 150.00 SPELBEROND: Syna 150.00 DrSnuggels: Höj 550.00 Martinitra: Syna 550.00 SPELBEROND: Syna 550.00 Flop (Board: 4h, 7h, 8h): SPELBEROND: Passa DrSnuggels: Satsa 1700.00 Hero: ?? Callar preflop för att träffa set, nu är det bara panga på va? Har inte särskilt mycket kvar i stacken så han har väl odds att syna med det mesta. Vad hade ni gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sickanboy Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Här får man nog ta till klassikern all in eller fold. Mitt val: all in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Ställ in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Callar preflop för att träffa set, nu är det bara panga på va? xaktomundo!!! ställ in the mo-fo! jag skulle tippa på att fi har ett överpar tex KK eller liknande...alt. AK som oturligtnog för din del pricka färgen på floppen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rockbullen Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2006 Hehe ;> ska låta ett par stycken till gnugga geniknölarna innan jag avslöjar hur denna extremt dramatiska hand slutade! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag hade: 1. Ställt 2. Blundat och hållt tummarna 3. Vunnit potten 4. Kollat HH:n och sett att han hade AhKc, turn blev 2h och gav honom färg, river var 4s och gav mig kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SLASKA Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag gissar att han har 99 och drar in flushen!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hawg Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag satt precis och tänkte på samma sak, SLASKA. Det är antagligen ett medelhögt par, men varken åttor eller tior kändes riktigt rätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag hade ett liknande problem när jag floppar top-trissen med tre ruter och blev satt all-in från fi. Då foldade jag vilket jag lätt ångrar i efterhand. Du kan läsa den diskussionen på: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=25559 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hf89fc Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 ALL-IN och Blunda han värkar ha KK AA eller AK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Garanterat ett par TT-AA, troligen med ett hjärter. Den stora beten på floppen säger att han har ett överpar och inte bangar om nån ställer in. Troligen har killen 11 outs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Bra gissning Slaska då du är med i handen //Myt4z Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dj_feel Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Troligen har han ett överpar. Och senariot som jag ser är att han får in färgen på turnen och du drar in fyrtal på rivern Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 På floppen är det klart att du ställer in. Men pre-flop är solklart vik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 ALL-IN och Blunda han värkar ha KK AA eller AK Hade han ont? "Värkar betyder smärta, men verkar verkar inte göra lika ont" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 På floppen är det klart att du ställer in. Men pre-flop är solklart vik. Eller ställ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Här får man nog ta till klassikern all in eller fold. Mitt val: all in. Fold finns inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Nu vet jag inte hur historierna funkar, men om höjningen är TILL 550 är det inte alls något solklart vik preflop långt ifrån, det beslutet handlar om vem spelaren man är möter till mångt och mycket, vilken hans 3-betting range är, hur svårt han har att släppa överpar osv. Ja givetvis. Men 77 trehandat det kostar 8bb till att se flop. Vik finns inte i min bok här. Man är ju oftast före redan preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Men pre-flop är solklart vik. För att...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Det faktum att det är trehandat har inte så mycket med saken att göra; du spelar för att träffa ett set, inget annat. Det faktum att du kanske leder, som i leder mot AK/AQ/AJ, är ganska ointressant, du kommer inte kunna spela vidare på flopen ändå i nästan alla situationer. No set no bet kanske Eller en värde bet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Men pre-flop är solklart vik. För att...? För att: 1. På nästan alla floppar har vi ingen aning om var vi står och måste antingen folda eller "sätta honom på AK" och committa hela stacken med ett mellanpar. 2. Vi inte kan syna för att träffa set såvida inte FI är monsterdålig (re-raisar med en otroligt snäv HD, bluffar alltid bort stacken etc). "Tio procent av stacken"-regeln är ingen särskilt bra regel, framförallt inte 3-handed. Att jag skrev "solklart vik" beror på att postaren uttryckligen skrev att han synade för att träffa set. Tro mig, du förlorar på det i längden. Ska man fortsätta med handen måste man antingen gå all in ("kan" vara okej, men är ett förlorande spel mot de allra flesta) eller syna och ta sig till showdown UI/bluffa. Det senare alternativet är inte heller så jäkla lätt och kommer antagligen kosta mer än det smakar. Det här baserar jag på att det kostade 550 TILL att syna, d v s 11bb. Om det är fel är det möjligt att syna för set är helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts