Gå till innehåll

NLT - SKOTTAR! Triss på enfärgad bräda

Recommended Posts

Hero sitter på plats 1 med 5785.00

SPELBEROND sitter på plats 2 med 3024.00

DrSnuggels sitter på plats 3 med 9950.00

DrSnuggels satsar s mörken 50.00

SPELBEROND satsar l mörken 25.00

SPELBEROND: --, --

DrSnuggels: --, --

Hero: 7c, 7d

Pre-flop:

Hero: Höj 150.00

SPELBEROND: Syna 150.00

DrSnuggels: Höj 550.00

Martinitra: Syna 550.00

SPELBEROND: Syna 550.00

Flop (Board: 4h, 7h, 8h):

SPELBEROND: Passa

DrSnuggels: Satsa 1700.00

Hero: ??

Callar preflop för att träffa set, nu är det bara panga på va? Har inte särskilt mycket kvar i stacken så han har väl odds att syna med det mesta. Vad hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur historierna funkar, men om höjningen är TILL 550 är det inte alls något solklart vik preflop långt ifrån, det beslutet handlar om vem spelaren man är möter till mångt och mycket, vilken hans 3-betting range är, hur svårt han har att släppa överpar osv.

Ja givetvis. Men 77 trehandat det kostar 8bb till att se flop. Vik finns inte i min bok här. Man är ju oftast före redan preflop.

Länk till kommentar

Det faktum att det är trehandat har inte så mycket med saken att göra; du spelar för att träffa ett set, inget annat. Det faktum att du kanske leder, som i leder mot AK/AQ/AJ, är ganska ointressant, du kommer inte kunna spela vidare på flopen ändå i nästan alla situationer.

No set no bet kanske :) Eller en värde bet ;)

Länk till kommentar

Men pre-flop är solklart vik.

För att...?

För att:

1. På nästan alla floppar har vi ingen aning om var vi står och måste antingen folda eller "sätta honom på AK" och committa hela stacken med ett mellanpar.

2. Vi inte kan syna för att träffa set såvida inte FI är monsterdålig (re-raisar med en otroligt snäv HD, bluffar alltid bort stacken etc). "Tio procent av stacken"-regeln är ingen särskilt bra regel, framförallt inte 3-handed.

Att jag skrev "solklart vik" beror på att postaren uttryckligen skrev att han synade för att träffa set. Tro mig, du förlorar på det i längden. Ska man fortsätta med handen måste man antingen gå all in ("kan" vara okej, men är ett förlorande spel mot de allra flesta) eller syna och ta sig till showdown UI/bluffa. Det senare alternativet är inte heller så jäkla lätt och kommer antagligen kosta mer än det smakar.

Det här baserar jag på att det kostade 550 TILL att syna, d v s 11bb. Om det är fel är det möjligt att syna för set är helt okej.

Länk till kommentar